PROFIL MOTORKY

KTM 790 Adventure (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník jikur
Vloženo 24.11.2020
Aktualizováno 16.12.2020
Zobrazeno 2 667x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Tak jsem pořídil novou motorku. Po 4 sezónách na Kawasaki KLE 500, mimochodem skvělý stroj, byl čas se posunout.

Motorka koupena od FIRMA:Kmoto (Vlašim) - Rychlá domluva, maximální vstřícnost.

Výška jezdce: 177 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha Tenere 700: Pro baťůžek málo pohodlná
BMW F 850 GS Adventure: Vyšší cena, sedadlo pro spolujezdce nic moc
Suzuki DL 650 V-Strom: Pro mě původní favorit pro cena / výkon. Stupačky mi při zastavení a došlapu jdou přesně zboku do nohy. To mi fakt vadí.
Triumph Tiger 900 Rally: Cena

První dojmy - První dosednutí. Ergonomie přesně na mě. Asi mám postavu průměrného Rakušana. Sedlo trošku tvrdší, uvidíme. První jízda. Ovladatelnost excelentní, akcelerace neuvěřitelná. Trochu tvrdší odpružení než jsem byl zvyklý z KLE 500. Při jízdě ve dvou se nemačkáme a baťůžek je spokojen.

Motorku bych doporučil pro - KTM 790 Adventure mohu doporučit tomu, kdo chce hodně univerzální motorku. Pro jednoho i pro dva. Kolem komína i na cesty. Dominovat bude na okreskách, ale zvládne lehčí terén a neztratí se ani na dálničních přesunech.

Doplňky na motorce - Zatím jsem moc nedoplňoval. Jen top case na 2 přilby a kufry Bumot. Chystám se na odlehčení spojky.

Recenze

KTM je doma a za půl sezóny najeto lehce přes 3000 km. A nelituji výběru.
Proč právě KTM 790 Adventure?
Chtěl jsem motorku novou, lehkou na manipulaci, s dostatečným výkonem i pohodlím pro cestování ve dvou. Motorku, co bude nejvíc jezdit po českých okreskách. Taky abych na ni došlápl na zem ( někdy fakt k nezaplacení ) a mohl si občas střihnout balkánské šotoliny. No a taky aby pěkně vypadala.
Myslím, že se Rakušanům tato motorka povedla. Už když ji člověk vyndavá z garáže, ocení lehkou manipulaci díky nízkému těžišti a lehké váze. Když se na ni posadím, padne mi hned na první dobrou. Sedlo je pěkně tvarované, neklouže a nabízí více prostoru pro baťůžky. Je trochu tvrdší, ale už jsem přivykl. Je třeba ocenit i úložné prostory v podsedlových plastech a něco malinko pod sedlem spolujezdce. Základní nářadí, lékárna, vesta se tam v pohodě vejde.
Motor ? Paráda. Sice jestli si někdo myslí, že při výkonu 70 kW bude Katku šolichat na 2-3000 otáčkách, hluboce se mýlí. Ne že by to nepřechroupala, ale nemá to ráda. Její pásmo je 4-5000 otáček. To si přede a vy se kocháte. Tedy pokud je někdo kliďas jako já. Nad 5000 otáček se z Katky stává brutální dračice a jak již někdo vtipně poznamenal, při prudkém záběru je schopná utrhnout ruce. Vynikající při předjíždění nebo kdo chce ztratit baťůžka. Motor ani není žíznivý. Při klasické kochačce po okreskách bere 4-4,2 l.
Jízda sama je zážitek. Do zatáček jde Katka sama s lehkostí, krásně drží stopu. Nerovnosti ji nerozhodí. Na moje gusto byla z továrny tvrdší a na našich okreskách jsem cítil rány do zad. Asi je stavěná na rakouské okresky. Stačilo povolit pružinu pérování a už je to ono. Spojka jde trošičku ztuha, ale při běžné jízdě to nevadí. Spíš je to znát v koloně při popojíždění, kdy to opravdu nejde předjet. Jednička u této motorky není totiž jen na rozjezd a je dobře použitelná do 40 km/h. Na druhé straně při popojíždění se musí pomáhat spojkou. Jakmile klesnou otáčky tak Katka ráda zhasne. Většinou kdy se to nejmíň hodí. Kdo chce vylepšovat, může. Je na to doplněk.
Bohužel jsem letos nemohl Katku vyzkoušet na balkánských šotolinách jak bylo v plánu. Člověk plánuje, Covid mění. Ale když jsem viděl na videu Vláďu co dokazoval v Řecku na sestře 890, myslím, že se v terénu 790ka neztratí.
Brzdy jsem však řádně vyzkoušel. Motorka brzdí skvěle, to se s KLEčkem nedá srovnat. Tady musím opět ocenit sedlo, kdy baťůžek při brzdění neklouže dopředu. Nevím jak vám ostatním, ale mě při prudkém brzdění zadní kolo i přes ABS částečně gumuje. V zatáčce testovat nebudu.
Ještě bych ocenil větrný štítek. Nevypadá sice moc bytelně, ale ve vyšší poloze odvádí vzduch velmi dobře. Naopak displey by mohl být lepší. Sice je dobře čitelný i na sluníčku, ale kdo už má brýle na čtení, tak si moc nepřečte kolik je hodin, teplotu popř. km trip. Nicméně základní údaje jako rychlost, kvalt a otáčky jsou viditelné perfektně. Kritický si dovolím být i k zapínání světel. Sice denní svícení je nastavené, ale chci-li přepnout na potkávačky, musím přes mode několikrát klikat a to už může být tunel za mnou nebo já v příkopě. Myslím, že normální vypínač by byl praktičtější. Ostatně jde nastavit rovnou potkávačky a hotovo.
Závěrem chci ocenit postoj firmy KTM. Při koupi motorky dostanete záruku mobility po Evropě. Když se něco stane, přijedou, spraví nebo odtáhnou k opravě. Je-li třeba dostanete auto nebo hotel. V záruce zdarma, pak za cca 500,- ročně a to není špatné.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Martineleven
Martineleven napsal 01.12.20 v 14:40 10b.

taky jsem ji koupil,mam ji tyden,jeste neprihlasenou,snad bude slouzit,jo a mam Remus,super zvuk

Martin1042
Martin1042 napsal 30.11.20 v 08:15 10b.

Díky za rezenci, jdu po ní Ať slouží a dělá radost

MJBlack
MJBlack napsal 27.11.20 v 09:01 10b.

Pěkně sepsáno. Tak ať dělá jen radost

pejskomil
pejskomil napsal 26.11.20 v 18:49 10b.

Parádní stroj Jirko.
Gratulace ke koupi motocyklu ,recenze naprosto dokonalá
At vám dobře slouží

majkl1986
majkl1986 napsal 26.11.20 v 15:25 10b.

Ať slouží. Já jsem taky max. spokojený

Více komentářů



TOPlist