renocar_duben



PROFIL MOTORKY

F.B Mondial Sport Classic 300i (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Mercurio
Vloženo 18.11.2020
Aktualizováno 30.11.2023
Zobrazeno 3 257x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Půvabná hračka pro výlety nejen okolokomínózní.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:RV moto (Klabava) - Co slíbili,to jsem dostal.

Výška jezdce: 188 cm

První dojmy - První dojmy? Hezká,ale žádná sláva. Další a další dojmy už jsou jen lepší!

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny.

Recenze

Můj milý deníčku ,jak se mi to jenom mohlo stát…
Nevěděl jsem roupama coby a zachtělo se mi nějakou pěknou hračku,jako doplněk ke své KTM 390 Duke. Ta mě loni velice chytila za srdce a protože je to také jednobuch,budu porovnávat s ní.
Vybíral jsem z těchto kousků -
Benelli TNT 125 – krásná a obratná hračka do města,ale tam nejezdím. Na mě by mohla být trochu delší.
Yuki Manxcafé 250 – Za ty peníze to vypadá na dobrý kup. Stačí trochu vizuálně doladit a je z toho pěkná stylovka za pár kaček. Motůrek se snaží tahat odspoda. Je mi ale trochu malá a pár koníků navíc by se taky hodilo.
Jawa 350 OHC – Na fotkách vypadá líp,než naživo. Seděl jsem na ní,ale nejel. Velká a prostorná. Dílenské zpracování nic moc. Zvlášť verze Sport. A žárovka v reflektoru ,jak z fichtla mě taky nenadchla.
Romet Classic 400 – Znám pouze z fotek. Když opláčete logo „Džáwa“,ušetříte cca 20t na servis.

Když se na konci léta 2019 objevila „Paganka“,hned se mi líbila. A hodně! Ať už jako celek,tak i provedením jednotlivých částí. Je tu dost hezkých dílů,na které je radost koukat! Navíc jsem nikdy neměl motku s řídítky „nízko“ a chtěl jsem to vyzkoušet.
V RV moto právě jednu vyndali z krabice a nechali mne svézt.
Nějak to jelo ( na tachu bylo prvních 10km) ,ale ergonomicky špatné pro nohy. To je sice popsáno v testech už u HPS 300,ale naživo fakt hrůza. A já mám 188cm! Takže nic. Stupačky šlo sice snadno snížit,ale ten výfuk je fakt blbě. ..
Jarní srovnávací test Paganky s Jawou 350 OHC Speciál , zde na Motorkářích ,mne postrčil zpět do hry. https://www.motorka...42449.html?kid=48835
Poté přišli pánové z RV moto s jarní slevou a navíc byli ochotni sundat překážející výfuk a nahradit jej nerez kolenem,co kdysi bývalo svodem jakéhosi jiného stroje,podle mého vkusu. Po mém dlouhém přemítání ,opakovaným návštěvám a další zkušební jízdě jsme si plácli.
Stupačky jsem si doma snížil o 5cm dolů pomocí destiček ze 4mm plechu a je to paráda! Stupačky spolujezdce jsem zahodil rovnou. Hyzdí a stejně si nikdo další nemá kam sednout. Další věcí byly zcela nepoužitelná zrcátka. Náprava přišla z Aliexpessu za 500,- Kč. Sice ty dlouhý tyčky vypadají blbě ,ale zas perfektně vidím,kdo se mne chystá zažehlit do asfaltu. Poslední úpravou byla instalace rolen pro stojan. Je nutno vrtat do kyvky a řezat závity,ale kyvka je ocelová a síla stěny cca 8mm,takže je vše OK.

Jak to tedy jezdí- Díl první -do garančky
Jezdí to hezky. Teda pokud jedu sám po silnicích s malým,nebo ještě lépe žádným provozem. To se pak cítím,jak Pagani sám! Běda ale,když chcete předjet něco svižnějšího. Pak nastane hodina pravdy a najednou zjistíte,že sedíte na něčem s dynamikou dobře namotorovaného auta.
Zkrátka potřebujete čas a prostor! Těch Dukových 22 koní navíc tu prostě chybí! Nicméně,motůrek jde hezky do otáček a snaží se,byť moc síly na rozdávání nemá . Jen 22 kobylek…
Na přidání reaguje rychle ,ale při zaklapnutí si dá ještě 2 vteřiny načas,než spadne úplně na volnoběh.
Při řazení je to pomoc,ale při popojíždění trochu opruz. Dá se na to zvyknout.
Jezdím při 6-7000ot. Menší otáčky motoru moc nechutnají. Řadím max v 8000 ot. Jsme v záběhu! Motor dobře funguje i při jízdě konstantní rychlostí po městě. To jde Dukovi hůř.
S přibývajícími kilometry si motůrek sedá a stává se snaživějším. Vibrace jsou sice takové měkké,ale nejvíce mezi 6-7tisíci a tam se taky nejčastěji jezdí. Dá se to vydržet. Jinak moc nevibruje . U původního HPS 300 ,kde není taková váha na ruce , budou vibrace jistě pocitově menší.
Převodovka jde krásně lehounce,ale zařadit neutrál z jedničky na místě je často opruz. Četl jsem o těchto problémech u jiných italských značek,ale že to budu mít sám doma,to by mne ani ve snu… Uvidíme,zda se to časem zlepší. Jednotlivé kvalty jsou pěkně odstupňované. Na šestku při stovce točí motor kolem 6800ot.
Brzdy jsou po 1000 km už lepší a brzdí pěkně,ale proti Dukovi jsou slabší . Byť vypadají jakoby stejně.
Radiálně montovaný brzdič a a pancéřová hadička.
Jistě v tom hraje roli i menší průměr kotouče a díky pořádnému vykousání jeho materiálu i menší plocha styku s destičkou,která je tu navíc taky menší.
Brzdný učinek mi připomíná ženinu Kawu Z 300 s dvoupístkem a gumovou hadičkou. Taky se za to musí brát více než u Duka. Na druhou stranu motor sám ubrzdí dost a když člověk nezávodí,tak to jde.
Podvozek je celkem příjemně tuhý a na pěkným asfaltu funguje dobře. Na hrbatým už to taková paráda není. Zázrak za pár kaček se,kupodivu, nekoná... Dodané pneu na suchu a nad 20°C fungují velmi dobře. Na mokru jsem jel jednou a měl jsem z toho zvláštní pocit . Roli možná hraje i pro mne nezvyklá ergonomie. Nicméně 60km jsem dal ve zdraví a bez krizovek. Doma jsem pak ještě zkoušel prudká brždění na mokru,ale kola se neutrhla ,tak uvidíme.
Budík ukazuje co má,ale asi by chtěl více naklonit k jezdci a možná doplnit nějakým kšiltem,kvůli občasnému horšímu čtení na slunci . Po 60 km v drobném dešti se zevnitř poněkud opotil.
Dvakrát jsem jel za tmy a přes to,že potkávací světlo je jen 35W (HS1) bludička, viděl jsem obstojně na cestu.
Dálkové světlo svítí bůhvíkam,tedy nepoužitelné,ale to je problém i u jiných strojů.
Po snížení stupaček je ergonomie výborná. Váha na ruce je pro mne ještě v pohodě. Sedačka sice vypadá jako šlupka na parádu,ale sedí se na ní velice pohodlně a zadek nebolí.
Duke je horší a přesto jsem s ním do Dolomit už 2x dojel za den.
Cestování tedy kupodivu možné je a to mnohem lépe,než bych čekal.
160km dlouhý výlet po silnicích 1. a 2. třídy za kamarádem jsem ujel v kuse za 2,5 hodiny .
Po dvou hodinách kecání jsem stejným tempem mazal domů.
Po sesednutí jsem mohl vždy okamžitě normálně chodit! To je u bývalého FZS 600 i u Duka mnohem obtížnější disciplína! Je to kupodivu velmi pohodlné moto.
Potěšily mne dlouhé ocelové boky nádrže. Mohl jsem tak využít magnetický tangbágl,co mi zbyl po Fazerovi.

Jak to tedy jezdí- Díl druhý-po garančce
Po garančce se už může vytáčet motor do„bezvědomí“,takže….
Takže jsem ještě teď v listopadu podnikl krátkou zkušební jízdu s překvapením dvojího druhu.
To příjemné byl motor. Nad 8000 ot. má schovanou příjemnou výkonovou špičku.
Předjíždění je náhle mnohem radostnější záležitost!
Zkusil jsem také dálnici a tacho ukázalo i 140km/h. Sice to bylo z kopce ,ale Paganka byla hezky stabilní.
Nepříjemné překvápko mi pak připravila zadní guma. Při najíždění na hlavní mi při rozjezdu lehce podjela do strany. Rychlost skoro nula,otáčky nijaký… Evidentně jí teplota pod 20°C ,či vlhko moc nesvědčí. Kupodivu předek se chová způsobně.
Asi napíšu Ježíškovi o nový „Mišelíny“.

Nedostatky-
Nepřesně nalepené „zlaté“ linky. To je zdaleka největší estetický nedostatek-škoda.
Když chcete zkontrolovat hladinu chladící kapaliny,musíte rozebrat „půl motorky“.
Koncovka výfuku-zajímavá na koukání,ale překáží noze. Nově instalované koleno dává plnější zvuk,ale výfuk není zbytečně hlučný.
Stupačky-vepředu vysoko,vzadu k ničemu.
Zrcátka- tvarově zajímavá,máme je na Z300,ale jinak k ničemu. Kombinézu si můžu prohlížet doma. Nová zrcátka s delšíma tyčkama problém řeší perfektně!
Mezera mezi držákem RZ a prdelkou je dobrá leda na umytí zad a helmy za jízdy v dešti. Bude třeba modelařit a spáchat něco funkčního a hezčího.
Přístup k nářadí. Když chcete vytáhnout nářadí,musíte sundat sedlo. To je na zámek. Ale aby to šlo,je třeba ještě sundat krovku. Ta je na 4 šroubky M5. A na ně potřebujete nářadí. Zkrátka bez nářadí se k nářadí nedostanete! Hlava 22 v praxi…
Žádný z nedostatků není fatálním problémem,ale je vidět,že forma měla při návrhu občas náskok před funkcí... škoda…

Klady-
Vypadá nádherně!
Jezdí líp,než by jeden čekal. Podvozek pevný,ale žádné zlaté „Élinsy“ to nejsou…
Převodovka jde lehounce,až na to řazení neutrálu z jedničky. Je pěkně poskládaná .
Lehoučká při manipulaci i jízdě.
Vynikající cena a laciný provoz.
Vyhřívaná sedačka ve standartu! Ale v hicu je to poněkud protivný…
Pohodlí pro mých 188cm a 82kg.
Ocelová „nádrž“. Lze použít magnetický tankbag.

Úpravy-
Odstranění koncovky výfuku a zadních stupaček.
Snížení předních stupaček. Více v deníku.
Výměna zrcátek za jiná s delší nožkou.
Doplněny rolny pro stojan.
Odstraněn plastový kryt pod chladičem –pokus o lepší chlazení útrob strojku. Dost totiž topí. Pokus se zdá úspěšný. Navíc se i líp chladí regulátor dobíjení.
Trocha červené barvy.
Proužky na ráfky
Plánované úpravy-
Předělat trn pro vyklápění stojánku. - Splněno. Více v deníku.
Kšilt budíku. - Odloženo. Bude lepší naklopit celý budík.
Zadní blatník s držákem RZ –bláto na zádech fakt nee! Odloženo. není čas.
- Na tuto sezonu zvednut držák RZ. Více v deníku.

Založil jsem Deníček kde hodlám publikovat své nápady na "zdokonalování" tohoto aparátu k obrazu svému.

Dozvěděl jsem se,že stejný motor 250ccm používá i Fantic v modelech Caballero a Trail. A to jsou výrazně dražší strojky. Tak třeba to bude "dobrej oddíl"

Omlouvám se za případné chyby v textu. Občas něco uteče...
Fotky dodám na jaře lepší. Teď mne tlačil čas a světlo mi moc nepřálo. Motorka je krásně červená a ne růžovofialová,jak mi vyšlo.


SEZONA 2021
Dopřál jsemPagance nový botky. Sice to nejsou ony dříve avízované Michelinky,ale Pirellky Angel City,co mám odzkoušené na Dukovi..
Proběhl 1. zkušební cca 100km výjezd.
Úpravy,provedené přes zimu, se osvědčily.
"DB killer" trochu přitlumil zvuk v otáčkách a zdá se,že výkon zůstal.
Ale zda to tak je,to bych musel podstoupit nějaké opakované měření.
Subjektivně vše OK.
Stupačky fungují jak mají a botou už Zeměkouli nedráždím.
Stojánek je taky radost používat.
Blatník se nijak negativně neprojevuje a tak to má být!
Kryt řetězu - no,té červené je tam už trochu moc...

Sezona 2021 skončila a můžu hodnotit.
Najeto příjemných 2000km . Nejdelší výlet cca 450km okolo Lipna . Takové příjemné delší odpoledne… A vůbec , cestuje se mi s tím dobře a těším se na to!
Rychlost kolem 100km/h strojek drží kopec nekopec
Proti Dukovi,či nově Traceru 7 tomu pochopitelně schází akcelerace,ale už ne tolik tempo.
Na dálnici je každopádně stabilní i při reálných cca 120km/h. Duke je horší. Jel jsem takhle asi 20km,ale teplo z motoru do stehen bylo ke konci už hodně otravné. Čili motorka to sice umí,ale já jsem vyměklej.
Motůrek se uvolnil,radostně se roztáčí a zmizela i ta poněkud protivná 2 sekundová výdrž v cca 4000 otáčkách po vymáčknutí spojky. Za příjemný bonus beru,že neutrál jde řadit o hodně líp a když už náhodou ne,stačí si lehce vrknout plynem.
Předsezoní úpravy se osvědčily,až na „DB killer“,který se se mnou rozloučil po cca 1500km – více v deníčku.
Úpravy byly jen dvě.
1. Tak dlouho jsem šteloval zadní „péra“,až jsem je dotáhl nadoraz a je to tak nejlepší.
2. Vystředění rozety. Při kontrole napnutí řetězu jsem si všiml rozdílů v napnutí. Za jedno otočení kola řetěz cca 2,5x ztvrdnul a zase povolil (řetěz 112čl-rozeta 45z). Takže něco je šišaté. Ale co? Rozeta,nebo náboj kola? Nakonec ani jedno! Soudruzi v ČLR nechali mezi rozetou a nábojem cca 0,25mm vůli na průměru. Při dotažení jde rozeta na jednu stranu a je veselo. Náprava je jednoduchá. Vůli jsem vymezil plechem z nápojové pixly. Ta má cca 0,1mm tloušťku. Přilepeno zeleným Loctitem na náboj.

Posledním bodem sezóny byla garančka ve3000km.
Účet za výměnu oleje a nějaké ty kontroly byl 1850,-Kč
Čuměl jsem asi hodně pitomě,tak mi to Miloš vysvětlil.
Filtr stojí 550,-Kč a neorigo jsme nenašli. Výpušťák oleje je na dně vany,kolmo dolů a pod ním vejfuk. Takže napřed dolů plasty,pak vejfuk a nakonec olej ven. A pak zase vše zpět.
Proč to zbytečně zjednodušovat vypoušťákem do strany,jako mají všichni ostatní,že? ?
Už aby bylo jaro 2022!

Sezona 2022
Koukám,že sezonu 2022 jsem nějak opomněl popsat.
Tak najeto cca 2000 km ,kdy koncem srpna zbyly Éčka a volno na prodloužený víkend v Alpě. Výhledy počasí byly luxusní a Paganka tam ještě nebyla. Tak proč to nezkusit,že. Než došlo k odjezdu ,začali žabičkáři to luxusní počasí odvolávat a nahrazovat slunko deštěm víc a víc. Do toho už se mi moc jet nechtělo,ale milostpaní byla natěšená a navíc mi se svou Z 300 dělala náklaďák. Tak tedy hyjé.
Nakonec mě zachránila Paganka. Asi 20km od domu udělala blééé a zůstala stát. Takže otočka , na n-tý pokus natočit motor a za různě pohasínajících a blikajících kontrolek domů. Odstrojit bagáž a hurá do servisu. Náhradní plán byl výlet s adolescenty. Cca 30km. Během nichž jsme 2x zažili naprosto brutální slejvák a i milostpaní musela uznat,že měla Paganka víc rozumu,než ona.
A příčina poruchy? Soudruzi z PRCu dodali baterku,co smí být poklopená jen 30°od svislé osy. Ale tady se válí jak mrcha,takže pravděpodobně vyzkratovaný článek. Baterka je teď gelová a i nyní po roce točí startérem jako divá. Rozhodně líp.než ta původní zamlada. Samozřejmě,že baterka zdechla 7 neděl po záruce. Spočítaný to měli dobře,to zas jo !

Sezona 2023
Jezdím dle chuti. Marná sláva ,má to podvozek stavěný na pěkný asfalt. Udělali jsme si s Martinem a jeho IndoJáwou výlet do jižních Čech. Tam je pěknýho asfaltu a prázdných silniček dost a dost.
Veselý scénky se konaly při každý zastávce.
Zatímco jinou Paganku jsem nikdy neviděl , IndoJawy potkávám docela často.
Přesto se čumilové vždy nahrnou k Martinovi a on dává přednášku ,jak na Kádlštejně : Zde vidíte motor ,co i vrčí. Blatníky jsou plechový,žádnej plast. (ťuk,ťuk) atd. Už to taky umím zpaměti. Na tuhle mojí potvoru se nikdo ani nezeptá. No aspoň si v klidu natakuju,umeju helmu a vypiju kafe.
Vyjímkou byla skoro 80ti letá maminka mého kamaráda ,která IndoJawu obhlédla se slovy : "Mě se to nelíbí. Vypadá to staře. Na tom jsem jezdila zamlada. Ta vaše se mi líbí mnohem víc." Tak aspoň někdo!
A ještě došlo konečně na nové páčky. Viz deník.

Konec září - došlo k výměně motorového oleje a dokopal jsem se i výměně oleje ve vidlích za hustší. Místo 10W je tam nyní 15W a z vidlice mám mnohem lepší pocit. Původně se mi zdála poněkud podtlumená a byla! Vřele doporučuji všem Mondialistům tuto úpravu. Proč to neudělá výrobce, když nabízí "sportovní" motorečku mi hlava nebere...

K olejem vylepšené vidli bylo třeba doladit i zadek povolením předpětí. Motorečka sedí a navíc je i docela pohodlná. Že jsem to já vůl neudělal dávno!
Ověřeno při posledním výletu sezony na konci října ,kdy jsem sice pěkně vyfoukal při velkém obletu Plzně (140km) ,ale užil si to a tachometr přešel přes 7 000km , na finálních 7 003km.
Sezona zcela bez problémů !

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
bruttopyr
bruttopyr napsal 25.08.23 v 18:34 10b.

Pěkná motorka, i dost detailní popis!

libac22
libac22 napsal 13.03.23 v 20:30 10b.

Hodně povedenej design

EnduroOnRoad
EnduroOnRoad napsal 04.03.21 v 10:51 10b.

body za sdílení stejnýho motoru i přechodu z velké těžké kubatury na lehkou hravou 250 ať slouží!

Martas38
Martas38 napsal 10.12.20 v 18:27 10b.

Taky máš moc pěknou motorku a jsi i velký srdcař tak že za 10bodů

juriis
juriis napsal 20.11.20 v 14:44 10b.

Pěkný, stylovka

Více komentářů



TOPlist