renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 1190 Adventure (2013)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Jack77
Vloženo 11.11.2020
Aktualizováno 11.11.2020
Zobrazeno 2 552x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Chtěl jsem Super Duka, mám Advíka.

Výška jezdce: 179 cm

První dojmy - Jsme spolu dva roky a téměř 20k km a musím říct, že jsem pořád nadšenej. Jasně, jízdně se nemůže rovnat výše zmíněnému SD. Někdy jí při manipulaci, zejména mimo asfalt nadávám, že je to velká těžká kráva, ale stejně se těším na každou další jízdu. Baví mě její všestrannost. Bez problému prokličkuju do práce přes ucpanou Prahu, odpoledne jí dám pořádně napít na okreskách a o víkendu můžu nahodit bagáž a vyrazit do dálek. Není to žádné enduro, ale to já stejně neumím a mimo asfalt jsem pořád tím nejslabším článkem.

Recenze

Při testování všemožných motorek mě dostal Super Duke 1290 R. Rozhodl jsem se, že to bude moje další motorka. Vypůjčení na celodenní lítání po Šumavě mě v tom jen utvrdilo. Jenže pak jsem si vzpomněl, že bych vlastně potřeboval motorku, kam se pohodlně sbalím i na delší dovolenou a taky aby zvládla rozbitou polňačku bez pocitu, že jí ubližuju. Nakonec tedy zvítězila praktičnost, a když už jsem byl u tý oranžový, padla volba na Adventure 1190.
Motorka má spoustu elektronických vychytávek, které jsou dnes běžné a nemá cenu je tu popisovat. Z jízdních režimů používám už jen „Sport“ a „Offroad“. Podvozek mám nastavený většinou na „comfort“, který vyžehlí i ty největší mamutí pasti našich silnic. Motor je silák, který pořád svádí tahat za plyn. Baví mě i mocný brzdný účinek motoru provázený zlostným pliváním do výfuku. Dlouhodobá spotřeba je 6 l a to jí nijak nešetřím.
Závady
Při prudkém dešti občas zateče do ovladače a blinkr zároveň zatroubí. Sehnal jsem tady na bazaru náhradní ovladač, vyměním a uvidím. Zavzdušňovala se zadní brzda, vyřešeno výměnou pumpy. Motorka nejde nastartovat při zařazené rychlosti. Předpokládám, že je chyba v čidle spojkové páčky. Tisíckrát probíraná klasika, teplo od zadního válce není závada, ale vlastnost. Vyměněn svod, trochu to pomohlo, nicméně stále topí. V létě, ve třiceti stupních někde v koloně mě to sere. Naopak, když je kosa, nebo prší, rád se ohřeju. Slabý startér jsem neřešil. Vyměnil jsem původní unavenou pět let starou baterku a zatím dobrý.
Doplňky a zkušenosti
Motorku jsem koupil, dá se říct, v plný výbavě. Elektronicky stavitelný podvozek, vyhřívané hefty, padací rám vč. rozšíření, koncovka Leo Vince, navigace Garmin vč. zamykacího držáku, 3 origo kufry, rozšíření bočního stojanu, zvýšení řídítek. Dokoupil jsem ještě šusplech pod motor, PowerParts sedlo, blastry s výztuhou, krátké plexi z R a velké touring plexi.
Kdybych vybíral příště, tak origo plasto-hliníkové kufry vynechám. Hodí se jen na silnici. Jejich výhoda je, že jsou lehké, snadno se nasazují, není potřeba rám a na celou motorku je jeden klíč. Nevýhodou je, že mimo asfalt se třesou a mlátí a občas u nich zlobí zámky. Navíc pochybuju, že by přežily pád. To je jen domněnka, zatím nevyzkoušeno. Naopak lešení kolem nádrže se velmi osvědčilo, otestováno na obě strany. Od PowerParts sedla jsem čekal víc, je sice při delší jízdě pohodlnější, než základní, ale moc mi nevyhovuje plochý tvar s poměrně výraznou hranou. Voděodolná zamykací navigace je fajn. Že je sedm let stará a každá operace trvá světelný rok, mě netrápí. Dokud půjdou stahovat aktualizace map, nemám důvod měnit. Ochrana před větrem je slušná. Přešel jsem z naháče, takže dokud mi to neláme krční páteř, je to cajk? Touring plexi při mojí výšce chrání i hlavu, ale nezbavilo mě nepříjemného hluku. To vyřešily až kvalitní špunty. A jelikož se mi při kratších vyjížďkách stýskalo po větru, pořídil jsem i výše zmíněné krátké plexi z verze R a střídám je dle potřeby.
Co mi na motorce vadí
Nervozita ve vyšších rychlostech. Zažil jsem takové rozkmitání řídítek, že byl vyhlášen hnědý poplach. Aby se to neopakovalo, určil jsem si osobní rychlostní limity, kdy je motorka ještě v klidu. Nalehko max. 200 km/h, s bagáží max. 180 km/h. Běžně samozřejmě jezdím podle předpisů.
Zvuk na volnoběh a v nízkých otáčkách, není nic moc. Zhruba od 5k otáček to začne být zajímavější, jenže to už si kvůli větru moc neužiju. Asi budu muset zase vyndat homovložku, abych si tuhle část mohl škrtnout.
Převodovka je taková divná. Neutrál si se mnou často hraje na schovávanou. Na Street Triplu bylo řazení jemnější a přesnější.

To je asi všechno. Kačena mě zatím nikde nenechala. Vždy jsem dojel, což je pro mě po zkušenostech s předchozím strojem výrazný posun. Celkově jsem s ní spokojený a nemám důvod měnit.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Ninjaman
Ninjaman napsal 09.11.21 v 14:30 10b.

Tahle barevná kombinace (stříbrná + oranžový padáky) je u klasický 1190 stejnak nejhezčí Tak ať vše šlape jak má

Dave20
Dave20 napsal 22.07.21 v 22:20 10b.

To je lešení je bomba

multis
multis napsal 14.11.20 v 21:39 10b.

Krasavice. Mě kmitá 1050 taky a už mě to vlastně baví Topení od zadního válce jde řešit bočníma krytama do rámu a je klid. Za mě pecka stroj

Všudezdejší
Všudezdejší napsal 13.11.20 v 17:44 10b.

Parádní Advík! Taky jsem měl 1190 (2016) a byla skvělá! Vlastně jediný, za co jsem ji mohl vyměnit byla 1290 a kdyby loni na konci roku nepřišla neodolatelná nabídka, měl bych ji pořád. S tou váhou je to relativní. Já měl před 1190 Advíkem Hondu Crosstourera a když jsem ji vyměnil, byl Advík jako koloběžka v tom nejlepším slova smyslu! Tak ať ti dál skvěle jezdí a dělá radost!

SemtexCBR
SemtexCBR napsal 12.11.20 v 06:07 10b.

Krásná motorka, nemám ji ještě dlouho, ale těším se až toho zažiju víc, jako ty ať jezdí a dělá radost dál.

Více komentářů



TOPlist