O mojí diagnoze spojené s italskými sportovními motorkami ze 70tých let už nikdo nepochybuje a nediskutuje.
Motorka koupena od FIRMA:Zbyněk Soukup - Motosport (Jičíněv
Výška jezdce: 186 cm
První dojmy - Speciální slabost mám pro značku Moto Guzzi. Proto V7 Sport, tedy model, který odstartoval éru sportovních, podélně uložených V dvouválců, je logickou volbou. Tenhle model znamená značnou investici, proto jsem hledal jen originál v dobrém stavu. A přesně takový přijel z Livorna. Motorka od sběratele, fanouška značky, nádherně zachovalá s necelými 17 tisíci km na tachometru. Krom toho vybavená dobovými sportowními výfuky Lafranconi.
Doplňky na motorce - Dobové výfuky Lafranconi
Recenze
POZOR, POZOR, NOVINKA.
Od letošního roku máte i vy možnost vyzkoušet si jízdu na italských klasických motocyklech z mojí sbírky.
Více na webu projektu Meccanicatricolore
Motorka nádherně padne do ruky, startuje na první otočení starterem. Řazení na pravé straně, jednička nahoru. Motor jde do otáček jak po másle, dvojka, trojka ...řadíme v 5ti tisících otáčkách a motorka letí dopředu s neskrývaným apetitem po vyšších rychlostech. Bez problému se udržíme na dálničním limitu, ale pokud je třeba, dá se přidat do 150ti - 160ti km/h. Ještě jsem nejel na nové V7, ale jsem přesvědčený, že starý originál jede lépe. Sedmdesát plnokrevných italských koní v důchodu je prostě víc než čtyřicet eurohříbat.
Blížíme se do zatáčky, je třeba vzít za brzdy. Přední buben je v provedení DUPLEX, to znamená, že má pakny po obou stranách a to ještě dvouklíčové. Je to maximum co se dá technologicky získat z bubnové brzdy. Zadní buben je jednostranný, dvouklíčový. Brzdný účinek je naprosto srovnatelný s kotoučovými brzdami ze stejného období. To je dobrá zpráva. Horší je, že tehdejší kotoučovky jsou v porovnání s dnešním standardem tupé. Bubnovky se taky samozřejmě hůř dávkují. Se samotnou přední brzdou si nevystačíme, je třeba si pomáhat tou zadní. Pokud ji ale najdeme. Nachází se pod levou nohou. Prostě je třeba si před sebou nechávat dost místa.
Dojíždíme do křižovatky a chceme odbočit. Nastává moment, který jsem ještě nevychytal. Tenhle model standardně opouštěl továrnu bez blinkrů. Blinkry byly doplňkovou výbavou, kterou si skoro každý majitel nechával namontovat. Jejich ovládání se nachází na pravé straně řídítek, blízko plynové rukojeti. No a teď zkuste pravou rukou dávkovat ten přední buben a k tomu zapnout blinkr. Při tom samozřejmě koukat jestli něco nejede a nepřehnat to s důvěrou v úzké pneumatiky a samozřejmě nezapomenout podřazovat pravou nohou směrem vzhůru. Ufff, křižovatku máme za sebou, teď rychle pryč. Pravá ruka visí na plynu, znovu je třeba myslet na řazení a ejhle, to je situace, jak teď vypnout ten blinkr?
Dojeli jsme do kavárny, stavíme motorku na boční stojan, abychom si neudělali ostudu zápasem s hmotou při stavění na centrál. Pohledy všech přítomných jsou směřovány na nás. Ta motorka je prostě překná a každý, komu srdce trochu bije pro techniku, nemůže projít kolem bez povšimnutí. A to je na tom to nejlepší.
Tak to je síla...přeju hodně šťastných km
Krásná mašina i emotivní recenze!
Naživo jsem ji zatím viděl jenom jednou - v motomuzeu Libora Nováka.
Přeju ti to... Já ji mám doma alespoň na obalu knížky... Co dodat - La Perla...
Pěknej kousek
Parádní