Dnes jsem se dostal k výměně oleje, olejového filtru, a vzduchového filtru. Musím říct, že výměna oleje není nic těžkého a jak jsem se do toho pustil zapomněl jsem udělat nějakou fotku. Nic méně, motor zahřát, aby byl olej v dobré viskozitě, odmontovat kryt motoru, otevřít zátku kam se lije olej, povolit šroub, který je úplně nejníž a je kolmo k zemi. Nechat přes noc vykapat. Další den jsem odšrouboval filtr, nechal opět 2 - 3 hodiny odkapat, otřít a našroubovat nový filtr. Další věc byla výměna vzduchového filtru. To jsem prováděl poprvé. Vzal jsem si manuál, abych věděl co všechno odšroubovat a sundat. Vzduchový filtr je totiž pod benzínovou nádrží. Takže sundat boční plasty, odšroubovat šrouby a vyndat křapky u řídítek, povolit nádrž v dolní části u sedla, nádrž přizvednout a podepřít odšroubovaným plechem. Poté, postupně opojit ze spodní části nádrže, gumovou hadičku (přepad), elektrický konektor a odpojit benzínovou hadičku. (Tady se nebojte, že by vám vytekl benzín. V nádrži je čerpadlo, které benzín drží.) Pak odmontovat dlouhý šroub, který slouží jako závlačka a opatrně nádrž vyndat. Doporučuji vám, aby jste měli v nádrži co nejméně benzínu, plná nádrž něco váží :)) Pak už je to jednoduché. Odšroubovat osm šroubů z víka airboxu a provést výměnu filtru. Starý si zatím nechám pro strýčka příhodu. Samozřejmě ho vyfoukám a vyčistím. A všechno zpět. Nezapomeňte, kam který šroub patří, dost času jsem strávil tím, že jsem hledal šrouby .
Vlastník | ZCoach | |
---|---|---|
Vloženo | 19.10.2020 | |
Aktualizováno | 18.6.2021 | |
Zobrazeno | 602x |