renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Victory Empulse TT (2016)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník e-Kája
Vloženo 15.10.2020
Aktualizováno 17.8.2023
Zobrazeno 2 554x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 7.9

Popis motorky


Nádherná cestovně sportovní elektromotorka s kompaktními vnějšími rozměry.

Více fotografii

Motorka koupena od vlastníka z Kanady - soukromý prodejce byl tak vstřícný a ochotný, že mi nejen zajistil dovoz z Kanady do ČR, ale dokonce mi na motorku vlastnoručně vyrobil i přepravní bednu:)

Výška jezdce: 174 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Zero SR: Pro: konstantní převod a ozubený řemen místo řetězu. Proti: příliš vysoké ceny ojetin.
BMW C Evolution: Pro: pohodlí při jízdě. Proti: vyšší hmotnost a vysoké ceny ojetin.

První dojmy - Tato nádherná elektromotorka mi naštěstí sedla na první dobrou, ikdyž jsem se na ní před koupí neměl možnost svézt. Do Evropy se totiž nikdy oficiálně nedovážela. Oproti mému Brammu Enertia+ je to fakt žihadlo:-)

Motorku bych doporučil pro - Asi nejspíš pro nějakého dalšího podobně praštěného elektro-dobrodruha jako jsem já:-)

Doplňky na motorce - Originální velký plexištít Victory, boční kufry Givi V35 s víky v barvě motocyklu, padací protektory a zvedací špulky R&G Racing, akční kamera Sony FDR-X3000, Navigace TomTom Rider 410 Premium Pack, držáky Ram Mount

Recenze

Zatím jsem na svém Victory Empulse TT ujel jen pár km, protože ho mám teprve pár dní a ještě není přihlášeno na CZ dokladech.

Dojmy z první krátké jízdy: je to úžasný stroj, plný síly a energie, výtečně ovladatelný, má přiměřenou hmotnost a kompaktní vnější rozměry. Budu si muset zvyknout na sportovnější posez ale to se časem určitě poddá

Jednou ze zvláštností oproti ostatním elektromotorkám je u Victory Empulse TT přítomnost spojky a 6-stupňové převodovky, kterou zdědilo po svém předchůdci Brammo Empulse R. Výhoda oproti klasickým motorkám je v tom, že například ve městě přeřazovat vůbec nemusím. Můžu mít trvale zařazenou třeba 3 rychlost a když zastavím na křižovatce, nemusím vůbec mačkat spojku

Výhody pořízení kanadské verze motorky oproti americké:
-jednotky rychlosti v kmh ( místo mph)
-je k tomu originální domácí nabíječka na 240V (místo 120V)

Další zkušenosti s touto elektromotorkou budu určitě průběžně doplňovat.

Pokud by někdo nechtěl čekat, než něco najedu, abych mohl tento elektrostroj objektivně popsat. Přikládám následující odkazy:

Moc pěkné promo video:


Praktické zkušenosti majitele z USA:
https://www.youtube....G382iJral_QTRqnnrtq7

18.11.2020
Tak už mám za sebou několik kratších výletů. Najel jsem ale doteď celkem asi jen 100km, jelikož počasí motorkářům už moc nepřeje a taky jsem se ještě nedokopal k tomu dát to na CZ papíry. Nicméně s každou další jízdou jsme s Victory Empulse TT čím dál větší kamarádi:)

Už jsem si poměrně zvykl na sportovnější posez a je to super. Sedačka je o dost pohodlnější než u Enertie a je vytvarovaná tak parádně, že to jezdce v zatáčkách přímo vybízí ke klopení motorky a vysouvání se ze sedla do stran po vzoru Moto GP. Dát v zatáčce koleno až na zem si ale ještě nějakou dobu určitě netroufnu

Řazení rychlostí už jsem si taky procvičil (u elektromotorek je to rarita), po městě jezdím většinou na 3 nebo 4 rychlost. Mimo město po okreskách 4 nebo 5 rychlost. Na dálnici jsem zatím nebyl, takže 6-ka ještě na test čeká. 1 a 2 skoro vůbec nepoužívám, neutrál jen když parkuju.

Co mi zatím trochu dělá problém je sklápění bočního stojánku dolů, když zastavím a chci slézt z motorky. Výčnělek na stojánku je totiž hodně schovaný pod levou stupačkou, takže si o ní vždycky trochu štrejchnu a nebo ten výčnělek minimálně chvilku hledám. Když stojánek pro změnu před odjezdem odklápím nahoru, tak je to většinou v pohodě.

Taky jsem se už víc osmělil ohledně brzd a hlavně z těch dvou předních kotoučů už nemám takový strach:D Většinu času ale stejně zpomaluju rekuperací, mechanickýma brzdama jen dobržďuju pro úplné zastavení např. na křižovatce. V režimu Eco je rekuperace v pohodě, v režimu sport je brutální

Už jsem otestoval i nabíjení, jak z domácí zásuvky tak na nabíjecí stanici, obojí funguje bez problémů a čas nabíjení odpovídá tomu co tvrdí výrobce.
Pro obě možnosti nabíjení můžu využít ty samé kabely co mám k Renaultu Fluence Z.E., takže originální nabíječka Victory si asi na předělávku typu konektoru z Amerického na Evropský ještě asi nějaký čas počká:)

Podařilo se mi už vyřešit i první chybovou hlášku. Po vybalení z bedny, zapojení baterií do okruhu a zapnutí motorky se na displeji zobrazila chyba s kódem V78, což dle manuálu znamená "Real Time Clock Not Working". Původně jsem z fóra vlastníků Brammo Empulse nabyl dojmu, že se díky 2 měsíce odpojené trakční baterii během cesty z Kanady do ČR vybila knoflíková baterie, která napájí vnitřní obvody řídící jednotky. Tak už jsem se pomalu připravoval na to, že se budu muset hrabat v řídící jednotce, ale nakonec to dopadlo úplně jinak. Už mě štval čas zobrazený na displeji, který byl úplně mimo naše pásmo. Tak jsem ten čas nastavil na správnou hodnotu a světe div se, chybová hláška zmizela

7.2.2021
Čekání na jaro je příšerně dlouhé a tak přikládám alespoň propagační obrázky.
Srdcem elektromotocyklu Victory Empulse TT je vodou chlazený synchronní elektromotor s permanentními magnety od americké firmy Parker-Hannifin, který je integrovaný do šestistupňové manuální převodovky s mokrou spojkou od italské firmy S.M.R.E.

Obrázek 1: elektromotor (vlevo) je cca. z poloviny zasunutý do odlitku převodovky (uprostřed), spojka se nachází pod černým krytem (napravo)


Obrázek 2: rozložený elektromotor na jednotlivé součásti - obal s chladícími kanálky (uprostřed), přední víko, snímač úhlového natočení, snímač teploty, kryt silových kabelů (nalevo), vinutí, silové kabely, vstup chlazení (dole), stator, permanentní magnety, horní kryt silových kabelů (nahoře), zadní víko, primární ozubené kolo a šestistupňová převodovka (nalevo)


Obrázek 3: originální transportní bedna s Victory Empulse TT (foto výrobce)


2.4.2021
Nainstaloval jsem na rám padací aero protektory a na zadní kyvnou vidlici zvedací špulky, obojí od firmy R&G Racing.





12.4.2021
Sundal jsem z originálního amerického držáku RZ zadní červenou odrazku a nainstaloval jsem držák české RZ s novou odrazkou. Zároveň jsem dvě červené zadní boční odrazky změnil na oranžové.





4.5.2021
Minulý týden jsem na STK úspěšně absolvoval Technickou prohlídku před schválením technické způsobilosti vozidla dovezeného ze země mimo EU. Na základě originálu kanadské registrace, originálu uživatelského návodu a originálu katalogu Victory, byly do technického protokolu úspěšně vyplněny všechny potřebné technické údaje, které se uvádějí do českého technického průkazu. Elektrický motocykl má navíc výhodu v tom, že není potřeba znát a vyplňovat údaje o hluku a emisích. Všechny světla, odrazky a blinkry na Victory Empulse TT mají Evropskou homologaci a údaje na rychloměru jsou (díky kanadské verzi firmware) v km/h, takže ani v tomto směru nebylo nutné nic předělávat nebo žádat o schválení výjimek.

Následně jsem na registru vozidel podal Žádost o schválení technické způsobilosti jednotlivě dovezeného vozidla k provozu na pozemních komunikacích v ČR. A jelikož jsem doložil všechny potřebné doklady, manuály, protokol z STK, zaplacenou fakturu celního úřadu a zelenu kartu z pojišťovny, byla tato žádost bez problému schválena. A díky tomu jsem mohl ihned požádat o zápis své schválené elektromotorky do registru silničních vozidel, samozřejmě včetně vydání registrační značky EL. I této žádosti bylo registrem vozidel bez problémů vyhověno, takže po pouhých pěti pracovních dnech od návštěvy STK je moje Victory Empulse TT od 3.5.2021 konečně na českých dokladech! Jen tak pro zajímavost je to přesně 4 roky a 13 dnů od její první registrace v Kanadě



10.5.2021
Při prvním použití bočních kufrů jsem velice ocenil jejich objem, jelikož se do nich vejde spoustu věcí, včetně nabíjecího kabelu. Na druhou stranu se do nich asi o 1cm nevejde moje integrální přilba, z čehož jsem naopak poněkud zklamaný.



26.6.2021
V sobotní podvečer proběhl s kolegou na několika pražských nabíjecích stojanech úspěšný test jeho vlastnoručně sestaveného adaptéru, díky kterému je možné nabíjet z jednoho konektoru na stojanu až 6 elektromotorek najednou!



29.6.2021
Jelikož barva brzdové kapaliny v nádobce zadní brzdy již nevypadala moc čerstvě, nechal jsem v servisu preventivně vyměnit kromě zadní i přední brzdovou kapalinu a také spojkovou kapalinu, vše ve specifikaci DOT 4.



3.7.2021
První červencovou sobotu se v Praze uskutečnil 1. sraz elektroskútristů a elektromotorkářů, kterého se zúčastnilo celkem 15 jednostopých elektrostrojů:
Akumoto A10, BMW C-Evolution, Brammo Enertia+, Čezeta 506, Dayi E-Odin (2x), ERider Puma (2x), Hecht Equis, Peugeot E-Vivacity, Super Soco CPX, Super Soco TC, Super Soco TC Max, Victory Empulse TT, X-Treme XM-3500Li.
Součástí této velmi vydařené akce byla také 130km projížďka z Prahy na zámek Konopiště a zpět.





1.7.2023
Video ze 3. srazu elektromotorkářů a elektroskůtristů v Praze s krátkým představením mojí Victory Empulse TT

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
e-Kája
e-Kája napsal 12.10.22 v 12:43

koki888: Díky moc. Každá jízda na mé Victory je pro mě fajn zážitkem

koki888
koki888 napsal 05.10.22 v 12:21 10b.

Zaujímavý stroj chcelo by to osedlať ako sa to správa. Hodne šťastných km.

e-Kája
e-Kája napsal 02.07.22 v 23:53

JardaBar:
Pokud chci nabijet tak musím, protože konektor na motorce má jiný - severoamerický standard (J1772), který se nevyskytuje na evropských/českých nabíjecich stanicích (Mennekes). A navíc v ČR je na stojanech pro AC nabíjení většinou místo kabelu pouze zásuvka, takže bych nějaký kabel pro propojení s motorkou stejně potřeboval. Kabel ale není těžký a nezabere moc místa v batohu nebo kufru. Horší je to když chci nabíjet z 240V zásuvky. Tam je ten kabel opatřený navíc ještě poměrně velkou krabicí s elektronikou. Ale ani s tím nemám v připadě potřeby problém. Boční kufry jsou poměrně objemné. Ten kabel na obrázku má taky sice krabičku, ale ne tak velkou. Většinou používám při nabíjeni jiný kabel, který žádnou krabičku nemá. Je ti skladnější hlavně když ho vezu v motobatohu

JardaBar
JardaBar napsal 02.07.22 v 18:37 7b.

Ten kabel musíš tahat s sebou?

e-Kája
e-Kája napsal 31.01.21 v 01:02

L6L:
20 tisíc USD bych za ní teda nedal, i kdyby byla sebekrásnější
Naštěstí byla cena méně než poloviční, takže nebylo co řešit

Více komentářů



TOPlist