renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW R 1200 GS Adventure (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník kusmen
Vloženo 14.10.2020
Aktualizováno 17.10.2021
Zobrazeno 1 382x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


GS jsem si pořídil proto, že jsem měl s předešlou generací velmi dobré zkušenosti a její všestrannost mě dostává. Je to sice provařený stroj, ale je zkrátka nejlepší!!!

Více fotografii

Výška jezdce: 183 cm

První dojmy - Moje druhé GS...toto je opravdu skvělý, všestranný stroj, který je i velmi "pohledný" a pohodlný. Super je, že dokáže dost eliminovat jízdu tak, že máte pocit jakoby jste byl dobrý motorkář a dovolíte si na něm víc, než na jiných strojích! Což by možná někomu nevyhovovalo...mě ale ano.

Motorku bych doporučil pro - Všem, kteří preferují univerzálnost, chtějí hodně cestovat a měří alespoň 180 cm!

Doplňky na motorce - Vyšší plexi a ochranné plexi na světlomet Wunderlich, rozšířená zrcátka, vyšší řídítka, protivibrační hefty, podkova na tankvak, zvýšené blastry, ochrana nádrže speciálními gelovými polepy, na míru šité designové sedlo, prodloužený přední blatník, rozšířený boční stojan, cover na spínač stojanu a nádobky na brzdovou kapalinu, zaslepený trubkový rám, plastové protektory na padacích rámech, padací protektor na přední vidlici a kardanu, offroad stupačky Mottorad, karbonové deflektory, výfuk Akrapovič BMW HP titan.

Recenze

Na podrobnou recenzi je příliš brzy...v každém případě je lepší ve všech směrech oproti předchozí generaci. Až bude více zkušeností, tak je samozřejmě přidám.
Takže nějaké nové poznatky o tomto kultovním stroji...mašina je poměrně velká (takže pro pořádný chlapi, ale viděl jsem už i křehké dívčiny - 160 cm, jak na tomto stroji dávají "na prdel" chlapíkům). Pokud moto stojí, manipulace s ní není zas taková sranda (v případě, že je ještě svahovitý a měkký terén). Když se stroj rozjede situace se jak mávnutím kouzelného proutku naprosto mění a stává se z něj i při váze 260 kg a poměrně velké šíři lehoučká kočička, která poslouchá na slovo a přímo ukazuje jezdci kam pojede...jízda v přímém směru je díky nastavitelnému plexi a široké nádrži absolutně v pohodě do nějakých 160 km/h projíždění zatáček je pak kapitola sama pro sebe - díky systému odpružení předního kola (paralever) si i poměrně nezkušený jezdec dovolí mnohem více než na jiném typu stroje, což ovšem ne vždy je ku prospěchu věci - po několika stovkách km máš pocit, že máš mašinu pod kontrolou a že jí můžeš klopit do nesmyslu a že už si "mistr světa", ale tady pozor!! Stačí nějaký píseček či kamínek a už se vezeš. Samozřejmě také záleží na použitých pneumatikách a povětrnostních podmínkách - na špuntech a za mokra už si tolik dovolovat nemůžeš, ale pořád je to ve srovnání s konkurencí paráda. Chci tím říct, že tato jistota stability v každé situaci a ne úplně 100% odezva od předního kola není vždy dobrá - pořád musíš počítat s tím, že máš pod zadkem pořádný kus železa, se kterým v případě karambolu nic neuděláš a jakýkoli pád (pokud to není pád při nulové rychlosti) dost zabolí (i finančně). Já bohudík tuhle zkušenost nemám a doufám, že mít nebudu. Vyzkoušel jsem několik konkurenčních strojů (Afriku Twin 1000, KTM 1290 Adventure, Multistradu 1200) a za mě je BMW neuniverzálnějším strojem - už jenom díky podvozku a nízkému těžišti, který konkurence zkrátka nemá (prosím neurážejte se majitelé výše zmíněných strojů - je to jen můj názor). Dokonce jsem vyzkoušel i BMW 1250 GS s technologií SHIFTCAM a musím říct, že pokud nejste vyježděný jezdec nemáte skoro šanci poznat rozdíl v motorech a v podstatě je R 1200 GSA plně dostačující potřebám běžných smrtelníků. Další skvělou vychytávkou je Dynamic ESA - možnost nastavování jednotlivých režimů (RAIN, ROUD, DYNAMIC, ENDURO, které je možné i za jízdy měnit pouhým zmáčknutím tlačítka na řídítkách - mění se palivové mapy, tuhost podvozku, odezva na plyn a koneckonců i zvuk vycházející z výfuku. Přitom jednotlivé režimy jsou sice rozdílné, ale nijak extrémně násilně, jinými slovy (změna je cítit, ale ne nějak drasticky). Režim ENDURO PRO jsem ještě nepoužil - aktivuje se speciálním "udělátkem", které se nachází pod sedlem. Ale pokud jste "normální" uživatel určitě to nevyužijete. Řazení typu quickshifter (obousměrné) je další skvělou věcí, která ovšem výborně funguje ve vyšších otáčkách (nad 4000) - zkrátka je to dvouválec. Já na mašině kvituji i tempomat, který někteří jezdci nemusí - mě pomáhá při delších jízdách (hlavně když už mi brní prsty a potřebuji si pravou ruku tzv. proklepat) a nebo při dodržování rychlosti - nemusím pak nic hlídat. Ještě malá zmínka o palubním displeji - osobně mě spíše vyhovuje klasický ručičkový! TFT displej je sice u BMW dobře zpracovaný a krásně čitelný, ale ručičky jsou ručičky...a ještě poslední poznám k samotnému svícení - konečně motorka se kterou nemám problém jezdit po tmě - výborně svítí i bez přídavných světel, když rozsvítím i ty vidím i to co nechci!!!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
kusmen
kusmen napsal 09.05.21 v 09:31

Všem moc děkuji za komentáře!!

WhiteHarry
WhiteHarry napsal 08.05.21 v 11:33 10b.

parádní Advík, tak ať slouží a dělá radost

Doubek65
Doubek65 napsal 21.10.20 v 18:27 10b.

Šimi57
Šimi57 napsal 19.10.20 v 20:40 10b.

rline
rline napsal 19.10.20 v 18:54 10b.

Skvělá kombinace motorek , chápu a uznávám

Více komentářů



TOPlist