renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki DR 650 SE (2001)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník jirka675
Vloženo 4.10.2020
Aktualizováno 1.8.2021
Zobrazeno 2 777x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.2

Popis motorky


Opravdový dualsport se všemi výhodami i nevýhodami.

Více fotografii

Výška jezdce: 183 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha TT 600 R: Těch pěkných a zachovalých už je málo. Jedíná,která se mi líbila byla na Slovensku a zrovna v době, kdy byly uzavřené hranice.
Yamaha TT 600 E: Totéž co TT600R
Yamaha XT 600 E: důvod neuveden

První dojmy - Je to ještě pořád docela lehká motorka. V rámci rychlostních limitů pro mě naprosto dostatečný výkon.

Recenze

Už před néjakou dobou jsem opustil čistě silniční motorky a rozhodl se přejít k něčemu klidnějšímu. Dr 350 byla super na ježdění po poli a lese, ale na silnici to prostě není ono. Tak sem přešel na dominátora, ktetý byl jasně lepší na silnici, ale v terénu zas něco chybělo. Tak jsem zase uvažoval, co jiného pořídit. Hrozně mě lákal transalp a ta pohoda, se kterou bych si užíval silniční kilometry, ale to terénu to není. Kawasaki klx nejde sehnat, klr mě nejak neslovila. Takže TT600R, ta se mi líbí a v terénu toho zvládne hodně. Jenže pěkná se v inzerátech objeví jednou za rok a taková mi zrovna pláchla. Takže TT600E, těch je teda taky málo, ale na jednu v ucházejícím stavu jsem narazil a koupil. Origo E má vzadu jenom 200 mm zdvih, ale tahle měla zadní tlumič jiný, asi z S se znatelně větším zdvihem. A v terénu dobrý, skoro jako malé DR, z toho jsem měl radost. Motor slušný traktůrek, i když sem měl pocit, že dominátor tahal o něco víc. Asi vlivem vyššího zadního tlumiče mi ale příliš nevyhovovala jízdní pozice při ježdění na silnici. A v tu dobu se v inzerátu objevil DR650SE a na fotkách vypadalo SUPROVĚ, dle prodejce je v topu! Řekl sem si, že když už poslední dobou střídam motorky, tak do toho půjdu. TT sem prodal během 2 dnů a frčel pro novou. Motorka byla až na Slovensku a prodejce mě ujišťoval, že i přestože jsou zavřené hranice, nebude to problém, prodával prý nahradní díly na auta a taky předával na hranicích. Tak problém to nakonec trochu byl, ale poradili jsme si. Ten člověk byl opravdu idiot a kdybych se pro motorku netáhl 450 km, asi bych jí nebral po tom, co jsem viděl co přivezl za autem na vozíku. Motorka neměla sedlo, nestartovala(baterka k.o.), dvě shoupnutí a fcaly gufera na vidlích, řetěz rezavý a po smrti a motorka nebyla na značkách, byly k ní origo rakouské papíry s výkonem 25 kw... Že je navíc moto trochu obouchané mi přišlo jako to nejmenší. Po tom, co jsem to viděl a ustál první infarkt, jsem si strčil ruce do kapes, jinak bych toho idiota musel uškrtit. Startováni s náhradní baterií se taky nezdařilo, motor se otočil, ale nenaskočil. Idiot tvrdil, že motorku sehnal před více jak 8 lety a pak mu jenom stála v garaži, nejezdil, přihlášení neřešil, ani nedolil benzín do plné nádrže, takže vršek orezlý. Idiot. Na tachometru je cifra necelých 10 tis. km. Podle idiota pravda. Jinak už idiot nic neřekl. Zkoumám detaily a ono to fakt vypadá, že moto není moc olítané, ráfky jak nové bez jediného škrábance s pneu z roku 2002. Zadní kyvka, tlumič a přepákování taky jak nové. Výfuk je origo, desky a kotouče dobré... Na jeden inzerát na DR jsem se byl podívat už dřív a tak jsem věděl jak moto jezdí tak sem ji od idiota nakonec vzal a věřil, že nakonec nebudu za idiota já.
Nádrž vyčištěná a je jak nová, ten hnůj co jsem z ní vylil benzin už určitě nebyl. Karbec rozebrat, vyčistit od sraček, seřídit. Nový olej, filtry. Všechno rozebrat, odstroji, zkontrolovat, vyčistit a promazat. Dořešit spoustu drobností. Pak zpět složit, nový benzín, baterku a...
DR chytla na první škrt a já se z radosti pochcal.
Na STK při prohlídce před přihlášením mi řekli, že to bude asi trochu problém dostat na značky, že to bude stát pár tisíc... Mě mrdne... Kurevsky se už na tom chci svést, tak tam hodím značku z DR350, co jsem ztratil jednou v lese a pak po tom, co jsem zařidil novou zase našel. Při druhé, nebo třetí vyjíždce začla klouzat spojka. Nejdřiv sem myslel, že je to novým olejem, ale nebylo. Ukázalo se, že tím jak moto zřejmě opravdu dlouho stála, tak část spojky nebyla v oleji. První lamela to odnesla nejvíc a úplně se rozpadla. Komplet nová spojka a pohoda. STK a přihlášení nakonec elegantné vyřešeno nez ztráty tisíců.
A jaké to DR teda je. Je super :o)
Nejlepší motor ze všech výše popsaných, řekl bych jede líp než TT a proti dominátorovi určitě míň vibrací + tahá skoro od volnoběhu.
Váha a velikost ještě docela jde, takže nějaký terén není zrovna překážka.
Na silnici zvládá pohodovou rychlost 100-110 se spotřebou okolo 4.5 litru, takže i přes malou nádrž je bezpečný dojezd 200-220 km. Dálnici se vyhýbám, tam by to bylo utrpení, ale okresky si užívám a nemusím řešit v jakém stavu je silnice.
Proti dominátorovi si myslím lepší ve všem kromě ochrany před větrem, měl sem domika s plexi.
Takže jo, jsem spokojený a DR mi vyhovuje momentálně nejvíc za všech endur, co jsem zkusil. Jediná slabost je nepohodlné sedlo, 50 km začne vrtění, 100 km a musí být pauza. Ale dá se s tím žít.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
setzer
setzer napsal 08.09.21 v 13:04 10b.

Radus88
Radus88 napsal 11.10.20 v 08:50 10b.

Paradni stroj ja jezdil na starem dr a vždycky jsem mel loupak na tváři

jirka675
jirka675 napsal 08.10.20 v 20:39

Díky za komentáře

Omarson
Omarson napsal 07.10.20 v 19:58 1b.

SV-DR
SV-DR napsal 07.10.20 v 19:49 10b.

DR 650SE je asi najlepšie japonské 650tkové enduro . Má najlepší pomer hmotnosť/výkon , motor je vymakaný a spoľahlivý
Škoda že v Európe sa kvôli emisným normám nepredáva, v USA , Austrálii ... ide na dračku

Více komentářů



TOPlist