Ahoj, tak pár dní zase uplynulo a i když počasí není zrovna letní a moto výletům přející, tak pokud je slušné obleční, dá se vesele jezdit dál. A protože ve skříni, shodou okolností něco takového mám, mohl jsem i nadále jezdit, i když jen lehce, neb času teď není tak moc nazbyt.
Příchod do garáže mě pokazila jedna okolnost a tak jsem se rozhodl o ni napsat, respektive sem bych chtěl psát všechny negativní zážitky, nebo to co by mohlo být lépe.
Takže co mě nepříjemně překvapilo? Koukám pod motorku a na betoně je skvrna velikosti mexického dolaru. "Je to můj bratr!", zvolala poblíž stojící 350 a Pionýr, otírající si mastné slzy se všech koutů se jen šťastně usmíval. O to méně jsem se ale radoval já, neb podle rodného listu, by to mělo být jinak. Ohledávám tedy tento nález, vše ukazuje na olej a podle bližšího zkoumání se zdá, že to jde od pastorku sekundárního převodu. No nic, olej jsem otřel, jel jsem pryč, přijedu zpět a opět je to mastné s kapkou na odlitku. Nálada veselé nebyla, ale berme věci tak jak chodí a i ty špatné zkušenosti jsou k něčemu dobré. Všechno ukazovalo na gufero na vývodu sekundáru no a co by to bylo za Jawaře, aby to neprozkoumal osobně. K tomu mám jednu věc... a to značkový servis. Snad jsem to ani nechtěl psát, snad pro sympatické lidi na obchodě, ale... Byl jsem na první garančce a při odjezdu vytrénované ucho slyší podivné zvuky. Po nějaké minutě pátrání - kvalty, spojka, atd.. jsem rychle došel k tomu že to je sekundární převod, kdy řetěz hraje jako struna a i když jsem hudebně založen, otočil jsem to zpět, že s tímto nejedu. Sice mě bylo řečeno že to tak je dobře, ale moje zkušenosti, cítění a jasný předpis na štítku na kyvce pravil že takto ne. Řetěz byl povolen, doma jsem ho povolil ještě více do stanoveného rozmezí a jak jsem shledal, v motoru je oleje i pro strýčka příhodu a tak jsem se pustil do jeho vypouštění, až hladina byla kde má být, tj. mezi značkami. No a právě proto jsem se trochu bál o gufero, neb přepnutý řetěz a oleje více než je třeba může ke zničení, vytlačení gufera vést.
Dneska jsem to tedy demontoval, opravdu to jde od gufera, ale na spodku hřídele byla tmavá hustá směs a tak jsem si říkal, že je dost možné, že gufero bylo řádně promazáno vazelinou, ta teplem se rozpouští no a té způsobilo onu olejnatou skvrnu a mastný motor. Gufero jinak vypadalo OK. Tak to mám očištěné, zjištěný typ gufera a uvidíme co to bude dělat. Myslím, že to bylo jen tou vazelinou, ale vše ukáže čas.
Další věc co jsem chtěl zmínit je tachometr - ukazuje o cca 8% více než je reálná rychlost. Tak to není závada, ale mohl by být přesnější.
A pro dnešek to je vše.
Jawě i RVM zdar! :)
Vlastník | Johny_R | |
---|---|---|
Vloženo | 3.10.2020 | |
Aktualizováno | 7.10.2020 | |
Zobrazeno | 12 214x |
......koukám pod motorku a na betoně je skvrna velikosti mexického dolaru. "Je to můj bratr!", zvolala poblíž stojící 350 a Pionýr....
To je dobrý
1 reakce
Díky. V tu chvíli mě tak úplně veselo nebylo, ale teď mám od této příhody najeto dalších 800km a ani kapka, takže toto je v pořádku a opravdu to musela být vazelína.
Kromě jiného jsem mluvil s jedním pánem co má servis a prodej Jawy a říkal, že u těch čínských 350 to je časté - prostě gufera řádně mažou.
Moc pěkně napsáno ... a jsi šikula, ... máš štěstí, že jsi narazil na odborníka