renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa RVM 500 (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Johny_R
Vloženo 3.10.2020
Aktualizováno 7.10.2020
Zobrazeno 12 205x
HODNOCENÍ PROFILU OD 62 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8


Vloženo: 12.10.2020, Uskutečněno: 12.10.2020, Stav tachometru: 1500 km, Zhlédnuto: 26x


Ahoj všem, bylo pár hezkých dnů a tak než začne období dešťů, stálo za to je využít tak jak čas a možnosti dovolily, abych najel zase pár kilometrů. Podařilo se mě přetočit počítadlo přes 1500km a tak chci napsat pár postřehů.
Motor : ten se poměrně sympaticky uvolňuje. V prvopočátku byly cítit vibrace cca kolem 3000ot. pak se přesunulo podobné vibrační pásmo kolem 4000 ot. To v podstatě také vymizelo, takže jízda v rozsahu cca 3-5500 ot. je velmi jemná, bez citelných vibrací. Vzhledem k narůstajícím kilometrům jsem zvedl cestovní rychlost na silnicích 1 třídy a na rozjezdech a v zatáčkách, jsem začal motor točit k cca 6000ot. a krátkodobě k 7000ot. Motor se chová standardně, do těch 5500 ot. je tichý a klidný, nad tyto otáčky vzrůstají vibrace které lze cítit ve stupačkách a zvuk se stává dravější. Jede a startuje bezvadně, vypočtená spotřeba opět cca 3,44 litrů.
Podvozek : bez chyb, není třeba řešit nic.
Elektronika: Není třeba řešit nic, ale jedna věc, co nesedí s manuálem je signalizace servisní údržby na palubní desce. Poprvé se mě rozsvítila při 500km (mělo být 1000) a teď se mě rozsvítila při 1500km (mělo být 3000km). Reset je jednoduchý, takže za dvě vteřiny bylo vyřešeno, ale nastavená perioda neodpovídá. Ukazatel nadmořské výšky pár dní ukazoval blbě, (máme cca 255, ukazoval nad 300mnm), ale teď se srovnal a je to plus minus. Nevím jak to měří, ale je to jen údaj pro zajímavost. Dojezd také nebude úplně přesný, údaj ukazoval cca 120km dojezd, ale v nádrži by mělo podle tankování zůstat minimálně 6 litru - to by měl být dojezd delší. Na palubovce je signalizace příchozího hovoru - neaktivní. Colove jako výrobce psal, že to z důvodu bezpečnosti vypnuli. Hmm, stejně by mě zajímalo jak by to šlo zaktivovat, muselo to být na principu bluetooth... na to jsem nepřišel, ale přišel jsem na to, že se dá vyresetovat počítadlo průměrné spotřeby a že se dá palubovka přepnout do mílí. Zvedl jsem trochu světlo, jel jsem za šera a měl jsem pocit, že to svítí do země více, než je potřeba, noční jízda mě pořád čeká.
Jízda samotná: Skvělé, bez výhrad, dá se zažít spousta krásných chvil a silných emocí, podvozek funguje parádně. Moto jsem zahrabal při zkoušce offroad jízdy, překonání příkopu, jenž byl hlubší než se zdál, tak jsem ji tam nechal. Metzelerky se poměrně rychle ucpaly a při jednom z pokusů, jsem moto musel vzít do teplejch a zadek motorky snést do rigolu, aby byla moto v ose a měla šanci nabrat rychlost pro výjezd. Díkybohu za zadní madla a váhu. Plyn reaguje ihned, možná by se mě líbil více tupý jeho nástup, na 1 a 2 to je ucukané, ale dá se naučit dávkovat plyn velmi jemně - pokud nejsou větší nerovnosti pod koly.

Spokojenost je veliká, těším se na další jízdy a nájezdy kilometrů.

Hodnocení (5x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
pp377 (2) napsal 24.05.2021 v 18:50

pp377 (2) napsal 25.04.2021 v 20:57

Milan1963 (272) napsal 14.10.2020 v 22:42

Ray_Janus (133) napsal 14.10.2020 v 07:42

Děkuji za Vaše(Tvoje) postřehy. Jednoduché srozumitelné. O motocyklu uvažuji jako náhradu za J350/640 resp. jako o něčem na každodenní ježdění 70 km do práce a zpět. Jen mě odrazuje absence servisu a dílů. Těším se na další pokračování.

1 reakce

Johny_R
Johny_R 14.10.2020 v 09:58

Ahoj, klidně si můžeme i tykat, to je v pořádku. Na J350/640 to jsou jiné emoce, ten rachotící dvoutakt, když je dobře udělán má něco do sebe a podvozek, i když ho mám také upraven, je pro 350 plně dostačující, ale samozřejmě toto je pevností a stabilitou jinde. Komfort je na tom také jiný, větší, menší spotřeba je v častém dojíždění velké plus. Servis by měl zajišťovat snad každý servis Jawy, kterých je relativně dost, ale co si budeme povídat, nedělal bych si iluze že člověk všude pořídí. Já spoléhám na to, že většinu věcí zvládnu sám, zbytek servis Jawy a nebo jakýkoliv - kde umí udělat Hondu, budou umět i toto, i když odlišnosti tam jsou. Díly jsou největší neznámá - Jawa na můj dotaz psala že skladem něco mají, další vělká várka bude zjara. No a protože se tahle motorka vyskytuje v Evropě, v Argentině, tak si říkám že se díly budou dát sehnat někde v okolí - Španělsko, Německo, atd. Ale snad Jawa nezklame, na J650 jsem díly také u nich sehnal. Co bude za 5-10 let to netuším... snad bude moto jezdit bez nějakých problémů. Spotřebka jako destičky, filtry, řetězka, to se nebojím.


pp377 (2) napsal 12.10.2020 v 18:39


Nejnovější záznamy v deníku
  • Ventily

    Ahoj po dlouhé době všem a doufám, že zimní čas bude ubíhat rychle, ať můžeme své stroje zase rozjet po silnicích a vydat se do všechno koutů světa... dokud to ještě jde. A aby to lépe utíkalo a i lépe a spolehlivěji je

    Typ: Údržba
    Vloženo: 14.02.2024
    Uskutečněno: 14.02.2024
    Komentářů: 7x
  • nový SW ECU Euro4 v2

    Ahoj všem, tak konečně je motorka vybavena správnou verzí SW, která ji přísluší. Minulá verze fungovala, co se týče chodu motoru a reakce na plyn, velmi dobře, ale vzhledem k tomu že byla určena pro Euro5 a já mám Euro4

    Typ: Údržba
    Vloženo: 17.08.2023
    Uskutečněno: 17.08.2023
    Tachometr: 19500km
  • Filtr paliva 2 - kdo šetří má... akorát nervy. :-P

    Ahoj všem a přidávám další zkušenost a zároveň i varování. V minulém příspěvku jsem psal jak jsem úspěšně vyměnil na RVM svíčky a palivový filtr, který jsem vzhledem k nedostupnosti originálu a ceně zvolil doporučovaný

    Typ: Oprava
    Vloženo: 06.08.2023
    Uskutečněno: 06.08.2023
    Tachometr: 19500km
    Komentářů: 7x


TOPlist