PROFIL MOTORKY

Kawasaki W800 Street (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Stanooo
Vloženo 30.9.2020
Aktualizováno 4.10.2020
Zobrazeno 2 317x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Černý dvoucylindr bez chladiče, jízdní parametry dané značným točivým momentem velkého motoru, relativně nízkou stavbou a velkou délkou.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Moto Havrda (Hradec Králové) - bez problémů, jen jsem musel pár dní počkat protože české sklady byly zrovna vyprázdněné

Výška jezdce: 176 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha SR 400: ta se mi moc líbila, ale zas by to nebyl motoricky tak velký rozdíl oproti Himalayanu a musel bych vzít ojetinu 2016 (novější nejsou)
Royal Enfield Interceptor: jako důvod proč ho nebrat jsem si namluvil, že to má blbou ergonomii (široký motor versus úzká nádrž = nohy do X) a a na mě až moc moderní projev motoru (kvůli tomu je naopak většina lidí chce). Taky prodejna/servis RE 120km od domu není zrovna ideální.í

První dojmy - Sedlo nízko jak u staré kývačky (proto nohy pohodlně na zemi), lokty u těla, vzpřímený posed takže při rychlostech nad 120km je to boj s větrem který se vás snaží z motorky stáhnout :)

Motorku bych doporučil pro - Je to nízké, takže klidně i pro menší lidi. Motor je ve spodní části vyloženě přítulný, takže klidně i pro začátečníky. Je to těžké, ale díky malé výšce dost stabilní při manipulaci na místě i při pomalém pojíždění takže si na tom dovedu představit i padesátikilovou holku výšky 160cm. S větší pravděpodobností ale chlápka, který se dokáže radovat z té mechanické nádhery a jede přiměřeně pomalu tak, aby mu ta projížďka vydržela co nejdéle.

Doplňky na motorce - čekám na centrální stojan který v základu nebyl
Nic dalšího prozatím dávat nebudu, nechci nijak kazit současný vzhled. Pokud by časem hrozil několikadenní výlet se stanem a dalším harampádím, tak přikoupím zadní nosič a vyrobím jednu velkou hromadu pytlů na místě spolujezdce. Boční kufry podle mě tahle motorka vzhledově nesnese.

Recenze

Bezprostředním podnětem nákupu byla pozdně letní sleva na 199900Kč. Sice na motorky, které asi trčí už rok někde v centrálním evropském skladu, ale neberte to za ty peníze - osmistovku vyrobenou v Japonsku.
Tomu předcházelo rozhodování za má smysl provozovat současně dvě motorky (protože se Himalayana rozhodně nemíním zbavovat, toho si nechávám pro padání na šutrech). Po uznání že ano následovalo dilema, zda ještě pár let počkat jestli se kromě Kawy neobjeví něco dalšího (podobně jako se zjevily dvouválce od Enfieldu). Ale popravdě řešeno, že by někdo další v dnešní době přišel v nižší či střední třídě s retro dvouválcem, navíc nadčtvercovým, to už pokládám za nemožné (HD a BMW 1800 do soutěže neberu).
Bylo to těžké rozhodování také proto, že v době koupě byla možnost v okruhu 20km od domu koupit tři různé ojetiny W800 v cenách o 30 až 50 tisíc nižších než nové moto, s malým nájezdem a většinou slušným vybavením navíc. Nakonec jsem ale sáhnul po novém. I když při svých chabých zkušenostech si nejsem jistý, jestli prý zlepšenou tuhost rámu u téhle verze dokážu ocenit. Prioritně jsem tak vzal novou kvůli větší nádrži (15 litrů versus 14 u staré) a ABS které secondhandové motorky pochopitelně ještě neměly.
Zkušební jízda u prodejce byla docela pecka - po ujetí prvních 50ti metrů na předváděcí verzi Street - naprostá katastrofa, je to na moje zvyklosti strašně malé = nízké (zalomené nohy) a krátké (lokty u těla), jak se na to lidi můžou vejít? No nějak jsem se poskládal a jel dál. Hned po pár zatáčkách bylo jasné, že rám je krásně tuhý, přední brzda na ty kila akorát, zadní jako kdyby tam nebyla (ale moto mělo najeto jen 500km a sám dealer říkal, že ji ještě nepoužil). Řazení tak akorát, ani moc hrubé, ani superjemné. Motor v rozmezí 1800-2400 medový a úplně by mi to rozmezí stačilo. Stačí ale přidat, to se oklepe, rozklepe a zatáhne. Na mě až moc. Nad 4500 se zdálo, že předchozí vibrace mizí, ale tam jsem ho měl jen chvilku (motorka ještě nebyla moc zajetá). V protivětru jsem to chvíli rozjel na 130 a přitom bojoval s větrem který se mě snažil z motorky stáhnout (kvůli řidítkům úplně vzpřímená pozice). Cruisová řidítka pro mne rozhodně ne - jednak se kvůli nim nedá jet rychleji, jednak nejsem zvyklý očima hledat zrcátka tak nízko a blízko u těla a tudíž mimo běžný zorný úhel. Přes víceméně příznivý pocit jsem si ještě nechal víkend na rozmyšlenou. Mezitím vyšly další recenze a naopak zmizely motorky z velkoskladu. Takže v pondělí jsem u prodejce složil zálohu a na dodání čekal 10dní.
Poznatky z koupené motory kdy jsem měl čas to blíže prozkoumat:
Jízda od prodejce domů - skoro to nebrzdí, hrozně to smrdí (při každé zastávce na křižovatce), motor se dost hřeje, začal jsem pochybovat i o tom, jestli je v něm vůbec nějaký olej (olej tam byl, smrad přisuzuji tomu, jak se postupně vypalovala barva na motoru a možná i stříbřenka na svarech výfuku, brzdy si po pár kilometrech sedly).
Oholená až na kost (oproti standartní verzi zmizel zámek přilby, centrální stojan, znak na nádrži, poutací pásek pod sedlem, z nářadí zbyl jen šroubovák, imbus a jeden stranový klíč, blatník vpředu je plastový, půlka zadního blatníku taky z plastu, levnější blinkry, zrcátka, na některých místech místo šroubů dali plastové nýty). Prostě je vidět, že na podzim 2018 top management nařídil vyrobit verzi, jejíž výrobní náklady budou sníženy na minimum aby cena byla srovnatelná s konkurencí (Royal Enfield). Ušetřit už není kde. Pro mne to ale pořád je motorka, se kterou se RE z hlediska kvality výroby a celkového charisma nedá srovnávat. Kawa je pořád o malý kousek výš a tím kompenzuje tu vyšší cenu.
K motoru - neřeknu jestli je horší či lepší než dvouválec od Enfieldu - je prostě hodně jiný. A celkem po právu mu stačí jen těch pět rychlostí. Pětirychlostní převodovka a motor mají takový charakter, že první čtyři rychlosti lze použít jen pro rozjezd a pak na všechno ostatní nechat zařazenou pětku. Od 55km/hod v obci po ... všechno pobere. Taky jsem pochopil, proč HD u svých motorek dřív neuváděl maximální výkon, protože tady platí něco podobného - u motoru takového obsahu a určení je to celkem nepodstatná věc. Na nízkých otáčkách si užívám ten kroutící moment a co by motor uměl předvést v 6000 mě většinu času nezajímá. To si nechávám pro strýčka příhodu na řešení možných krizových situací.
Přece jen to je velký obsah, to se projevilo na spotřebě - zatím 4litry/100km je na mé zvyklosti docela hodně, nutno hledat pumpu po 300km. Předpokládám, že až to občas vytočím i víc, tak ještě povyleze nahoru.
Vibrace - ty tam rozhodně jsou, záleží ale na konrétních otáčkách. Ve stupačkách a řidítkách o nich v rozmezí 1700 - 2300 prakticky nevím. Začnou se projevovat až výš (kam zabrousím málokdy) a nejvíce cítit jsou na nádrži.
Za jízdy při nižších otáčkách je kromě hlubokého zvuku z výfuků i trochu slyšet svist od rozvodové hřídele (i když se trochu plete s šumem od větru).
Co se týče hodnocení jízdních vlastností, na to netroufnu protože limity motorky jsou asi tak 5x výš než jezdím já. Předpětí zadních pružin jsem nastavil skoro na minimum (vozím 75kg) a jsem spokojen. Kdo chce vědět víc, tak ať si přečte recenze větších odborníků. Nějaké tu jsou.
Vzhled:
V chromu jsou výfuky, rozvodová hřídel, ráfky. Motor je černý (díky tomu vypadá menší). Černé jsou i všechny šrouby v něm, po jakémkoliv nasazení klíče na ně už ale pochopitelně ta černá z jejich hran mizí.
Jestli měla mít nádrž a schránky pod sedadlem stejnou barvu, tak to se jim bohužel nepodařilo. Jestli byl záměr aby to byly různé odstíny už od začátku, tak designéra nechápu. Barva je to pěkná (a právě kvůli ní jsem nakonec nevzal ojetinu), ale ty rozdíly mě štvou. A škoda, že nápisy a linky jsou řešeny pouze samolepkou.
Vypadá to, že během těch dvou let 2017, 2018 kdy se motorka nevyráběla a řešili se nutné inovace, se páni inženýři v Japonsku naprosto vyčerpali úpravou vstřikovací jednotky a změnou rámu (zvětšený průměr trubek) a na vyřešení zadní kotoučovky a modulu ABS už jim moc energie nezbylo. Protože ten třmen vzadu je fakt prasárna (jinak to nešlo kvůli snímači ABS, prostě to poskládali z toho, co bylo zrovna skladem) a umístění modulu ABS dole pod nádrží (kde dřiv byla houkačka) taky není vzhledově optimální. Jinde místo ale už fakt není. Snad kdyby místo stávající baterky dali lithiovku.
Na motorce proběhla i řada dalších nenápadných inovací, jejichž cílem bylo především snížit cenu a sjednotit řešení drobností s jinými vyráběnými typy.
Blinkry se sice třepou jak ratlík který právě vylezl z vody, to mi ale nevadí, naopak mi k téhle barevné kombinaci pasují líp než ty původní velké chromové (taky plastové). LED je pouze v hlavním světle, všude jinde jsou žárovky. Pro milovníka retro by asi bylo vhodnější, kdyby to bylo přesně obráceně. Na druhou stranu musím uznat, že to dopředu svítí opravdu slušně.
V porovnání s RE Interceptor/Continental, kde je podčtvercový motor bachratého tvaru vypadající na větší objem než je, na Kawě naopak motor vypadá menší než je ve skutečnosti. Právě to se mi líbí. Navíc blok motoru je v místě stupaček pěkně úzký, takže nohy svírající nádrž jsou svisle.
Displej umístěný v rychloměru se za celou dobu výroby nezměnil - stále ukazuje jediné číslo - buď celkové kilometry, nebo trip a nebo hodiny. Nic víc. A když se rozsvítí kontrolka rezervy, tak místo čísla zobrazí blikající název FUEL, kterého se lze na chvíli zbavit stiskem MODE tlačítka.
U verze Street jsou ta dlouhá zahnutá řidítka téměř bez vibrací i proto, že na každém kraji (až po ohyb) je dovnitř nacpáno cca 20 cm plné kulatiny. Takže váží skoro 2kg. Rovné chromové (bonus navíc od českého importéra) jsou podstatně lehčí ale zatím se nezdá že by vibrovaly podstatně víc. Z každé strany jsem do nich jako závaží nacpal šroub M10 s jednou matkou, dalším lidem ale tohle řešení nedoporučuji, protože nyní hrozí, že uvnitř začnou drnčet. Pro mě jsou výrazně vhodnější než ta původní i když by mohly být tak o 3cm užší - mají kolem 83cm. Jejich tvar zkrácení umožňuje.
Na motorce je taky vidět, že je ze země s jízdou vlevo - levé zrcátko je o 2cm dále od kraje řidítek než pravé. Jeho prodloužení by se hodilo.
Pneumatiky DUNLOP K300 jsou jiné než na dražším modelu 2020 (tam je Dunlop K81 Roadmaster) i když vzorek vypadá podobně. Důvodem je asi to, že K81 se nevyrábí v rozměru pro tady osazené 18" přední kolo.
Možná s pneumatikami bude trochu problém, protože v těchto rozměrech není výběr moc velký a ne všechny vypadají dostatečně old school.

I když to je retro a uživatelsky hrozně příjemná motorka, stejně podle mého názoru už docela spadá do kategorie, kdy není záhodno se v tom doma bez servisního manuálu moc šťourat. Měl jsem co dělat, abych zvládnul sundat levý kastlík a podíval se kde jsou schované pojistky (oproti verzi 2016 a starší je jeho uchycení opět změněno, místo horního šroubu je pouze plastový čep). Odpojení baterky na zimu taky není záležitost na deset vteřin. Ale třeba jsem jen rozmazlený stroji o padesát let staršími.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
olin_
olin_ napsal 18.10.20 v 22:16 10b.

Určitě dobrý výběr... Objektivní, recenze pěkně napsaná
U starších modelů je toho plastu poskrovnu...
Jezdím do St. Hradiště každou chvíli (Psínek).
Tak se snad někdy potkáme.

marafzs600
marafzs600 napsal 13.10.20 v 15:04 10b.

Pěkný, moc.

Geodet
Geodet napsal 07.10.20 v 08:24 10b.

Super.

Petr7474
Petr7474 napsal 04.10.20 v 22:16 10b.

Pěkně napsaný. Motorka je super. Sám mám W650 a je boží, tak věřím, že i ta Tvoje nová Ti bude perfektně sloužit.

PEPEE01
PEPEE01 napsal 03.10.20 v 14:18 10b.

Krásná motorka pro pohodáře. Tvoje naprosto upřímná recenze se mi moc líbí. Málo kdo je schopen psát i kriticky o svém novém členu rodiny. Za to rozhodně . A z plastových dílů a součástek si nic nedělej, jak se pak mají cítit hrdí majitelé celoplastového Nortonu, který se prodával za úúúúplně jinej ranec. Hold je doba plastová, kov je těžkej a drahej a při montáži na lince každý milimetr závitu navíc zdržuje. Přeji ti, ať ti ta kráska dělá jen a jen radost.

Více komentářů



TOPlist