PROFIL MOTORKY

Yamaha XTZ 750 SuperTenere (1993)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník vitafiser
Vloženo 27.9.2020
Aktualizováno 2.10.2020
Zobrazeno 1 702x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Skvělá volba na cestování pro toho kdo chce dostatečně výkonný stroj na cesty

Více fotografii

Výška jezdce: 182 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha TDM 850: Do terénu asi nic moc
Honda XL 650V Transalp: Asi taková nuda
Honda XRV 750 Africa Twin: Cena a už i asi odpor
Yamaha XTZ 660 Tenere: Cena je pořád velká a jednobuch

První dojmy - S xtz jsem se musel nejdříve naučit. Je to celkem velká motka. No a ta nádrž ?26 litrů takhle nahoře. Hned jsem málem chřástal než jsem ji vůbec koupil. Na místě jsem si kopnul do kufru při slézání. Takže od té doby nejdříve stojan.

Motorku bych doporučil pro - Při toho co ji prostě chce.

Recenze

A to jsem asi nevěděl do čeho jdu. Motor po vyčištění karburatorů v ultrazvuku. Tak z toho hned začalo chcát. Zadní brzda jak kdyby tam nebyla. Přední šavle nic, jsem čekal že to bude líp pružit. Tak jsem chvíli jezdil. Pak začalo vrtat zadní odpružení. Tak to už byl signál se do toho pustit. Namazal jsem přepákovaní a pořád beze změny. Takže ložisko na spodku tlumiče. 1600.?tak jsem rovnou ještě vyměnil gufera na přepákovaní. Ty už to některá měli za sebou. No a při té příležitosti jsem rozebral zadní třmen a pumpu. Vše jsem přetěsnil. Tak to začalo drobet brzdit. Na zadek to chce větší tlak. A časem možná pancéřové hadice. Předek brzdí docela dobře. Tam už pancéřové hadice byly a navíc větší 300mm kotouče. Takže nemůžu soudit jak to brzdí v základu. Asi nic extra, ale to asi všechny motorky tohodle roku. No potom zase chvíli jízda. To mi zas nedalo a musel jsem rozebrat předek. Olej nic moc. Pružiny zdechlý.Takze tam šly hyperpra. Nový gufera, futra, manžety. Trubky byly krásný, skoro jako nové. Ty manžety mají opravdu význam. No a při té příležitosti nádrž dolů. Takže hned jeden kohout tekl. Takže přetěsnit. Nové svíčky. Tak jsem sundal i chladič. Docela mě překvapil v jak dobrém stavu byl. Asi se někdo drobet staral. O to větší překvápko mě čekalo. Při dotahování vrchních brýlí mi praskly. Takže pláč. Někdo je asi párkrát přetáhnul, nebo nevím. No a v zápětí vrchní šroub do spodních brýlí taky strhnutý. Takže se někdo vyřadil bez momenťáku. Nakonec jsem to složil po poschánění dílů. Pružení dobrý, až mě to překvapilo. Oproti moderním motorem pořád měkké. Momentálně montují ještě padáky od heavy duties. Ty co tam byly mi nevyhovují. Maj příčku před chladičem a prasklý držák na rám. No a nerez svody. Původní byly už hotové. To nebylo ani na písek a nástřik. No za díly 25000+60000 pořízení. A to asi nekončí. Ale jinak odměna je hezká. Na silnici super. Výkonu pro mě dostatek. Drobet jsem si zvykal na 5 kvaltů. Pořád jsem tam cpal 6.ještě jsem zvedl řídítka o 3cm.takze teď to plně vyhovuje. No v terénu zatím nic moc. Byly tam nové lasertec, tak je dojíždím. Ale polňačka bez problémů. Pro xtz je domovem cestování bez omezení terénem. A samozřejmě musí být za řidítky někdo komu nevadí že už je na trhu třeba pro někoho lepší, modernější. Ale myslím že na pořád či nabídnout. Taky se spoustu lidí otočí.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
RomanSVK
RomanSVK napsal 06.10.20 v 15:41 10b.

Pekná. Nech slúži

vitafiser
vitafiser napsal 02.10.20 v 18:47

No ten zátah odspodu je skvělý. Na ten jsem si zvyknul hned. Kdyby mě někdo ne zpomalil tak jedu na silnici jenom na 5.jen je škoda že se jich nedochova tolik v dobrém stavu. Díly jsou hodně drahé a není jich tolik.

PK57
PK57 napsal 01.10.20 v 20:40 10b.

Měl jsem ji 15 let a fakt spokojenost. Na její projevy a vlastnosti si člověk rád zvykne. Chce to dobrou péči hned při koupi a pak je to paráda. V terénu je jako doma, nezáludný motor i brzdy tam oceníš, zrovna jako velké zdvihy a 21 kolo. A ten motor, co tahá už od spodu, neprotestuje při nižších otáčkách, je fakt parádní. Za mně ve své době nedoceněná motorka lepší než Africa T., jen obchodně neuspěla tak jak AT, ze které se stal kultovní motocykl. Ať Ti dlouho dobře slouží!

Jenik789
Jenik789 napsal 01.10.20 v 08:19 10b.

Pekna

-MP-
-MP- napsal 30.09.20 v 08:56 10b.

paráda. Dalo by se říct stará volítaná vrána, ale za takovou se pokaždý otočím. A teď s takovou péčí tu bude ještě dlouho lítat.

Více komentářů



TOPlist