renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki Z900RS (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Rejny
Vloženo 23.9.2020
Aktualizováno 30.4.2022
Zobrazeno 4 056x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


nádherný klasický retro vzhled, pod ním ale komplet moderní motorka s perfektními jízdními vlastnostmi

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Moto Modřice (Modřice)

Výška jezdce: 177 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki Z900: úžasně čiperná, sedla za minutu do ruky, velmi hravá, ovládá se skoro jen kolínkama, skoro jsem ji koupil, ale moc tvrdá, delší cesty nad 200 km bych na ni umřel
Kawasaki Versys 1000: testoval jsem plně vybavenou s lepším podvozkem v. 2020, zvuk se mi ale zdál příliš vysoko posazený (prý splňuje novější emisní normy), po 30 minutách mě z něj bolela hlava, a oproti mému Versys 650 mi to nepřišla extra změna, kterou jsem potřeboval
Kawasaki Ninja 1000SX: super tah a stabilita, na mě ale moc velký předklon, po 30 minutách mě bolelo za krkem (oproti Versys 650 výrazná změna pozice), a těžkopádnější do zatáček při pomalejší jízdě

První dojmy - Nejčastěji jezdím víkendové výlety cca 250-300 km po Moravě, a nebo pracovně po městě s otevřenou přilbou. Jsem nadšený ze snadného ovládání, ochoty zatáčet jen pohledem a kolínky a z tahu už od nízkých otáček. A samozřejmě z reakce okolí na ni.

Motorku bych doporučil pro - kdo hledá skvělé jízdní vlastnosti na cesty od 1 do 300 km, vzhled je už pak třešnička na dortu

Doplňky na motorce - Změněno 30.4.2022:
2 roky jsem sondoval na netu co existuje, co se na retro bajk hodí a co ne. A toto jsou mé volby po googlování mnoho a mnoho večerů, kdy cena nehrála roli, jen zachování retro vzhledu:
- držák navigace od SW Motech na střed řídítek kde neruší.
- černý trubkový padací rám od SW Motech, možná zbytečně hamatný, jestli mě víc naštve vyměním ho za nějaký mini velikosti tenisáku. Bacha při jeho instalaci - nutno dodržet pořadí šroubů, jinak se vám rozevře rám bajku jako mě a pak jsme to museli štelovat 3 chlapi, aby zapadly šrouby do rámu. A to mě živí psaní návodů a sám si ho osel nepřečtu :=).
- látkové brašny Legend od SW Motech (asi jediné, co mi k tomu ladily, radši bych veliké zamykací lité kufry co jsem měl na Versýskovi, ale sem se esteticky fakt nehodí)
- malý kouřový větrný štítek od Flyscreen (štítek jsem hledal asi nejdéle, všechny kazily retro look, až jsem objevil na netu jednu fotku s tímto štítkem na Z900RSu a byl jsem z něj nadšený, pak jsem pracně hledal co je to zač a kde se dá koupit). Možná by to teď chtělo změnit stříbrný rámeček kolem světlometu na černý.
- opěrka pro přítulku a držák na třetí tašku od T-Rex - líbila se mi praktičnost i vzhled (povolením 2 šroubů se jednoduše oddělá opěrátko i plotna na bag a zůstane jen rám kolem sedla). To jsem trochu risknul, zda-li půjde přimontovat vedle držáků tašek Legend, ani výrobce nevěděl. Musel jsem vyměnit dodané distanční kroužky za tenčí podložky na dvou místech a pasuje to na desetinu milimetru :=).
- černý chránič chladiče jsem koupil na aliexpressu. Možná to bude chtít ještě stříbrné kryty na bocích chladiče vyměnit za černé.
- kulaté fólie na ochranu budíků, asi zbytečné, ale furt mi to weby nabízely až jsem klikl a koupil.
- širší nožku na stojan z aliexpressu. Na měkčí trávě tenký originál stojan zajíždí do hlíny a hrozí pád bajku. Širší nožka problém vyřešila za pár doláčů.

A už asi jenom vyhřívané gripy a nějakou ochranu nádrže před přezkou mého opasku.

Recenze

Doteď jsem 10 let sedlal Versys 650 v. 2010. Pohodlný příjemný stroj i na dlouhé cesty. Denní rekord na něm mám asi 750 km (bez dálnic).

Z900RS jsem si poprvé ošahal na veletrhu EICMA v Miláně tuším v roce 2017. A nemohl jsem z ní slézt. Asi láska na první pohled. Letos jsem chtěl změnu - vyměnit Versys 650 a dostat nový impuls k ježdění. Rozhodly křivky a recenze s vlastnostmi, které jsem hledal. Zábavný a krásný stroj na krátké i delší cesty po okreskách. Žádné mnohadenní cestování ani terén jsem nehledal. Tento stroj jsem předem netestoval, prostě se pro něj rozhodl po testování mnoha jiných typů Kawasaki mašin, u kterých mi u každé něco chybělo/vadilo (Versys 1000, Ninja 1000SX, Z900). A jsem z volby stále nadšený.

Ovládání je lehoučké, pohledem a kolínky. 948 kubíků táhne výborně už od nízkých otáček, na což jsem zvyklý z dvouválcového Versys 650.
Podvozek budu teprve zkoušet ladit na měkčí nastavení. Tovární nastavení je tvrdé, což je super na kvalitní asfalt, ale horší silnice 3. třídy vás trochu protřepou.
Brzdy ani nevnímám, což považuji jako že fungují jak mají a necítím problém.
Kontrola trakce s ABS pomáhají. Na studené pneu po ránu i mokrý povrch fajn, jinak o nich nevím.

Ve městě a na okreskách, tedy na moravských silnicích je skvělá. Na dálnici by to chtělo nějaký štítek, přemýšlím o nějakém estetickém středně velkém. Ale rozbiju jím ten retro nahej look, musím sehnat nějaký lehce oddělávací, co si vezmu jen na delší cesty. Do 120 km/h jej nepotřebujete. 100km přejezd po dálnici ve vyšší rychlosti strávíte asi položením se na nádrž a budete se těšit na sjezd.

Zatím jsem dal za den max 320 km. Nad 4 hodiny na sedle zjistíte, že už začíná být nepohodlné. To jsem na Versys 650 nezažil ani po 700 km za den, ten má sedlo i podvozek měkoučké a pohodlné. Přemýšlím o nějaké měkké podložce pod zadek na cesty nad 200 km. Pod 200 km se sedlo jeví jako fajn a není s ním problém.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Páčkalíny
Páčkalíny napsal 02.05.22 v 21:59 10b.

Hodně dobrý

ORi_SV
ORi_SV napsal 15.11.20 v 21:43 10b.

Tohle je prostě neskutečnej styl! úžasné retro, žeru to! :)

BigAl74
BigAl74 napsal 01.10.20 v 13:03 10b.

Krásná motorka - radost pohledět A svezení určitě taky super Prostě nádhera!

Quentin5
Quentin5 napsal 30.09.20 v 01:04 10b.

..jojo, taky ji mám v oku, ale raděj jsem na ni nelezl, aby se to nezvrtnulo

nexus
nexus napsal 28.09.20 v 14:31 10b.

Je dobře, že se dělají klasické motorky. A díky za pěknou recenzi

Více komentářů



TOPlist