PROFIL MOTORKY

Triumph Speed Triple R (2017)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Frankie
Vloženo 20.9.2020
Aktualizováno 25.10.2020
Zobrazeno 2 302x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


A je to tady zase. Kapitola "Speed Triple" byla loni zjevně neukončená...

Více fotografii

Výška jezdce: 176 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW S 1000 R: Nebyla zrovna žádná k vyzkoušení poblíž. Je to "jen" čtyřválec a není to žádná krasavice. Ale lákal mě ten semiaktivní podvozek, to zase jo. Tak třeba příště.
KTM 1290 Super Duke R: Přemýšlím o ní už pár let, ale nějak jsem se k ní zatím nedostal.
Kawasaki Z900RS: Nádherná motorka, ale po jízdě mi došlo, že než kupovat moderní motorku co vypadá jako stará, tak radši koupím rovnou něco staršího, třeba XJR 1300

První dojmy - Líbí se mi. Motor jede přesně jak jsem si pamatoval, takže hodně a všude. Necuká, nevibruje. Brzdy jsou skvělý. Podvozek z kamene. Řídítka na naháče relativně nízko a hrozně na tom fouká...

Motorku bych doporučil pro - Potenciální kupec by měl mít už něco najeto, zátah motoru je silný a návykový. Brzdy jsou špičkové, tuhý podvozek a nulová ochrana před větrem předurčují stroj ke kratším, zato o to rychlejším poletům kolem komína. Takže pro magora na vyblbnutí rozhodně ANO, pro klidnějšího jezdce na kochačku či cestování určitě NE.

Doplňky na motorce - Vůbec nic a tak to i zůstane. Nechci žádnej tuning a la uříznutej držák značky a laďák tříválec nepotřebuje. Vlastně jedna úprava už proběhla - utrhnul jsem ty příšerný odrazky z předních vidlic A ty vzadu na držáku značky uříznu asi taky.

Recenze

Loni jsem vyměnil staršího Speeda za Ducati Supersport S a celý ten rok přemýšlel jaký by asi byl ve verzi R a to tím víc, čím více mě začala Ducati štvát. Abychom si rozuměli, není to špatná motorka, ale nějak mě přestala bavit. (asi jako každá po určité době )
A jak tak koukám denně na inzeráty, vykoukl na mě Speed těma svejma šikmejma očima. Ročník 2017, první majitel, serviska, najeto 11tis.km, vše originální a cena víc než lákavá. Byl jsem se na něj "jen podívat" a nebylo co řešit, je doma

Samozřejmě jsem zvažoval i jiné alternativy. Musí to být naháč protože kapoty už nechci. Musí mít objem nad litr, protože nerad čekám a chci tam ty koně teď hned. Asi už nechci dvouválec. A teď to nejtěžší, musí se mi ta motorka líbit. Takže nám vypadává skoro vše z Japonska
Kawasaki Z1000 - nelíbí se mi, Suzuki GSX-S1000 - ošklivá, Honda CB1000R - ještě ošklivější a Yamaha MT-10 je asi úplně nejodpornější věc od týhle značky (a to přitom tak krásně vrčí, škoda... a ne, ani naživo nevypadá líp).
Svezl jsem se i na Kawasaki Z900RS a Z900. To RS je prostě nádherný stroječek, suprově ovladatelná a za plynem jde parádně, ale po jízdě mi došlo, že jsem na to asi ještě mladej. A až se budu chtít zklidnit, místo moderní motorky co si jen hraje na starou, si rovnou koupím něco staršího, třeba Yamaha XJR 1300 bude ideální. S Kawou Z900 jsem si rozuměl víc, je sportovnější, ale proti Ducati rozhodně horší podvozek a motor výkonově srovnatelný. zas tak moc bych si nepolepšil.
Co tu máme dál ? Od Ducati už nic nechci, jejich moderní dvouválce už mě bavit přestaly, Aprilia Tuono V4R ...to už jsem měl a ani novější nechci, protože dole to nejelo vůbec a nahoře moc. KTM Superduke R 1290 jsem zatím neměl možnost zkusit, ale nějak mě ta motorka neláká, ani nedokážu říct proč, BMW S1000 R není rozhodně žádná krasavice, spíš naopak. I když, vedle F800GS by se na to si dalo zvyknout Nejvíc mě na tom lákal ten semiaktivní podvozek, ale nějak jsem žádnou nestihl vyzkoušet. Tak třeba příště.
Málem bych zapomněl. MV Agusta Brutale...to je taková rozporuplná záležitost. Jel jsem na obou, jak na čtyřválcovým litru, tak na tříválcový osmistovce. Na první dojem litr takovej hodnější a poddajnější, než se ovšem vytočí. Naproti tomu osmistovka, to je takovej čertík neposednej. Jen stačí trochu poškádlit plyn a už se to nervózně dere vpřed. Verze RR skoro nečekaně moc. Jsou to samozřejmě ty nejkrásnější motorky na světě ! ALE. Je to Ital. A tak stačí se trochu začíst do zkušeností majitelů se servisem a nadšení pomalu opadá. Před pár lety jsem si pro jednu 800 jel, ale na poslední chvíli si to rozmyslel. Motorka se vybírá srdcem, ale rozum byl prostě v tu chvíli trochu rychlejší. Možná toho budu někdy litovat že jsem jí aspoň půl roku nepojezdil, byla to taková potvůrka malá nervózní neposedná...

Proč Speed ? Proč zase Speed když loni jsem jednoho s radostí prodal ? Proč jsem do něj šel zase i když jsem přesně věděl jaký to bude ? Asi nějaká forma duševní poruchy
Věc se má tak, že Ducati je dobrá, ale ne nejlepší. Tak předně je nádherná. Jede svižně, ale nemá koule. Dlouhý táhlý zatáčky super, ale pomalý jí moc nejdou, nebo spíš mně ne když jsem jezdil 20 let na naháčích. Je pohodlná a ujedu toho na ní za den moc. Nefouká na mě. Ale zase díky tomu jedu pořád 200. A největší paradox je ten, že Ducati, jakožto značka proslulá svými dvouválci, která mě k nim modelem S4R kdysi přivedla, mě teď tímto dvouválcem od nich úplně odradila. Vadí mi prostě ta elektronika. Je to pořád takový umělý a ne, nezvyknu si. A také současné naladění dvouválců spíš na vršek otáček mi nevyhovuje. Pořád si říkám, kéž by do toho podvozku dali tříválec ze Speeda...to by bylo ono A každou vyjížďku jsem na to myslel.
Proč jsem vlastně Speeda prodal ? Vraťme se o pár let zpět. Je to jednoduché, měl pro mě špičkový motor a brzdy, ale na ho... podvozek . Moc tuhý a ani ve dvou firmách s tím neuměli (nebo nechtěli ?) nic udělat. Už jsem si říkal, že je to dané tím že jsem moc lehký a prostě na mě bude každá nmotorka moc tvrdá. Ale ejhle ! Na Ducati dni jsem se svezl na Supersportu S a zjistil že to jde - vyrobit podvozek i na mou (nízkou) váhu dostatečně sportovní a zároveň rozumně komfortní. Náhodou jsem pak na jednoho natrefil a rovnou i koupil. A po čase zjistil, že je to přesně obráceně než u Speeda. Nic moc motor a brzdy a skvělý podvozek. Jak z toho ven ? Tříválec do Ducati těžko můžu očekávat a tak jsem se vydal druhou cestou. Vzpomněl jsem si totiž, že mi předloni v jedné nejmenované firmě řekli, že jsem si koupil standardního Speeda a tam se s podvozkem nedá nic dělat. Jo takhle kdybych si koupil verzi R na Ohlinsech, tak to by byla jiná, s tím už by se pracovat dalo. Napřed mi to přišlo jako blbost. Proč prodávat jednoho Speeda jen proto abych koupil jiného ? Ale vrtalo mi to hlavou a nakonec jsem si řekl že to zkusím, po roce ho přece můžu prodat vždycky, asi jako každou motorku co už jsem prodal. A že jich bylo

A tak jsem vstoupil znovu do stejné řeky. A ověřil si, že opravdu platí "nikdy neříkej nikdy" Jaký tedy je Triumph Speed Triple R, modelový rok 2017 ? Budu teď trochu srovnávat. Napřed s Ducati a potom se starším modelem. Mám toho v hlavě spoustu, tak trochu trpělivosti při čtení, prosím.

Speed Triple R 2017 vs Ducati Supersport S 2017
První dojem ze Speeda byl jasný. Parádní motor a brzdy, podvozek z kamene. Ufff, au, sakra co to jéééé ? Každá byť sebemenší nerovnost na silnici se okamžitě přenáší do zad. Tohle (au) si přece (brrr) nemůžu zase koupit. Vždyť se na tom nedá jezdit. Ale jo, zkusím to, třeba to půjde změkčit. Pořád vysvětluju dětem, že chybovat je dobré k tomu, aby se člověk mohl poučit ze svých chyb a už je neopakovat. A teď udělám tu chybu, že přestože zkušební jízda hovoří jasným NE, stejně si to koupím.
Podvozek
Pohrál jsem si dle manuálu s nastavením, ale samozřejmě je to pořád stejné. Proti Ducati to vůbec nepéruje a jedu na fošně. Takže přes zimu to zase strčit někomu o kom budu doufat, že mi to zvládne předělat na mojí váhu
Je to prostě moc tuhý. Ještě něco špatně ? Ve vyšších rychlostech se trochu vrtí, nemá tu neochvějnou stabilitu Ducati, které bylo jedno jestli jedu zatáčkou 100 nebo 200.
A teď si přestanu stěžovat a budu chválit. Na hladké, ale opravdu úplně hladké silnici to dává smysl. Jak se začne tahat, je to ono. Motorka je přesná a dokonale poslouchá. Díky jinému posezu a o fous vyšším a širším řídítkům se mi motorka mnohem líp ovládá. To je přesně ono, tolik let jsem jezdil na naháčích a na kapoty si prostě nezvyknu. Taky se mi mnohem líp zatáčí do pomalejších zatáček, řekněme do 100 km/h.
Bavím se, opravdu se moc bavím ! Jen je zapotřebí použít úplně jiný styl. Zatímco na Ducati jsem před zatáčkou moc nebrzdil, jen zavřel plyn a proletěl vingl co nejrychleji, tady na to jdu jinak. Na rovince to rozjet co to dá a před zatáčkou zase vzít za brzdy co to jde. Je to úžasný a moc mi to baví. Na Ducati mi tohle moc nešlo, tam bylo lepší spíš zatáčky plynule vykružovat, ale zase o to rychleji. Když to vezmu kolem a kolem, na Speedovi budu celkově asi o něco pomalejší, ale o to víc si to užívám. Přesně takhle jsem najezdil na Raptoru 70tis.km. Na rovince za to vzít a před zatáčkou ostrý brzdy na poslední chvíli, to mě vždycky moc bavilo hledat při brzdění limity, ideálně bez ABS aby si přední kolo trochu hvízdlo. A to mi u Ducati nešlo. Neřeším teď ABS, které se dalo vypnout aby do toho nekecalo. Spíš tu motorku prudké brzdy trochu rozhodily a ne úplně ideálně si mi pak trefovalo do zatáčky. Nehledě na to, že jsem musel pořád řadit jak u šestikila a to mě nebavilo. Ten dvouválec sice funguje i od 3tis. ot., ale jasně dává najevo, že až od 5ti tis.ot. výš to bude ideální.
A tím jsme se dostali na brzdy
Obě motorky mají dostatečně silné brzdy, ale u Ducati je menší cit. Při srovnání se starším Speedem jsem to sváděl na ABS, ale není to tak. Nový Speed má ABS taky (vypínatelné) a cit na páčce je úplně jinde. Mám tu motorku chvíli a dovolím si brzdit úplně jinak a mnohem intenzivněji.
Motor
Tak tady Speed jasně vede. Spousta síly od 3 do 10tis. ot. Hromada síly a přitom citu a jemnosti. Lepší reakce na plyn, zatím nejlepší elektronický plyn co jsem okusil. Dokáže jet ustálenou rychlostí, třeba padesátka v obci no problem, žádný pocukávání ! Mám tam přesně tolik kolik chci. Průběh výkonu je úžasný. Odspodu to zatáhne a ten hutný tah nepolevuje až do omezovače, nemá to chybu ! Můžu si klidně bručet krajinou na 3-5tis.ot. Klidně na 5 nebo na 6. Ale taky tam můžu střídat 3-4 a a poletím. Předjíždění je skvělý, troufám si mnohem víc a vím, že se vždycky vejdu. Myslel jsem, že mi 115k na Ducati stačí, ale ne. Výkonu není nikdy dost a 140k je parádních
Spojka je přesná a na rozdíl od Ducati se mi při rozjezdu mnohem lépe dávkuje. Převodovka. Chod je trochu hrubší, musí se používat větší síla. Ale je přesná a falešný neutrál jsem zatím nepoznal. A ten pravý neutrál vždycky najdu.
Co ještě ? Tak třeba přístrojovka. Na první pohled zastaralejší, ale na běhající ručičku otáčkoměru se u Speeda kouká mnohem líp než na blikající kostičky na displeji Ducati. A indikátory přeřazení se nedají přehlédnout. Přepínače na řídítkách se mi taky asi mačkají líp. Hrozně na tom fouká a nad 200 je v podstatě nemožný jet. To u Ducati...hmmm, tam by to šlo pořád. V létě mě štvalo jak Ducati topí na nohy, ale v chladnějším počasí bylo příjemně. Speed to má přesně naopak. Na nohy vůbec nehřeje a teď na podzim už je na tom zima. To jsou prostě výhody a nevýhody kapot.
Spotřeba je asi o litr vyšší, ale je mi to úplně jedno. Ještě se vrátím k rychlosti. Obě motorky jedou 250 km/h a to přesto, že má Ducati nižší výkon. V její prospěch ale hraje mnohem lepší aerodynamika díky kapotám a celkově užší stavbě. Ale zatímco na Ducati se po zalehnutí dá jet přes 200 i delší dobu, u Speeda je sice dobrý vědět, že jede 250, ale optimální je tak 160 max. Pak už je proud vzduchu nepříjemnej, holt naháč. Ale i to je jeden z důvodů proč jsem ho chtěl. Abych zpomalil. Ale to se jen tak opíjím rohlíkem, protože bezpečněji rozhodně nejezdím

Speed Triple 2012 vs Speed Triple R 2017
Porovnání bude trochu těžší, protože budu lovit v paměti, ale pokusím se.
Začnu prvními pocity. Starší Speed měl rozhodně řídítka výš, takže vzpřímenější posez. Sedačka dříve jednodílná, dnes sportovně dvoudílná. Pocitově tvrdší, ale 360km ukázalo, že i tak relativně pohodlná. Štítek nad světly je opravdu jen na ozdobu, protože na mě víc fouká. Takže nový model sportovnější.
Podvozek
Přijde mi to stejný, možná snad ještě tvrdší než dřív Ale asi o něco větší stabilita ve vyšších rychlostech. Zatáčí se s tím stejně dobře.
Motor
Napřed se mi zdá, že nový nejede tak jako starý. Zkouším různé palivové mapy a je to pořád stejný. Mám pocit, že spodek je trochu slabší, ale o to víc to jede ve vršku. Vsadil bych se, že má nový model delší rychlosti, ale pohled do technických údajů mě udivuje - všech šest rychlostí má úplně stejné poměry u obou strojů. Tak je to asi jen jinak naladěné. Spojka je řekl bych stejná a převodovka taky.
Celkově je chod motoru takový jemnější, ale přitom silnější. Svůj podíl má na uhlazenější dodávce výkonu bezpochyby elektronika, starší Speed byl takový hrubší a lépe šel i na zadní anebo se snáz utrhlo za dva v zatáčce zadní kolo. Nový Speed jde samozřejmě taky za dva na zadní, ale už se musí trochu víc vytočit. A zase ten pocit, že tam jsou jiné převody. Protože starý model jel 220 km/h a konec. Ale nový dá 250 !
Brzdy
Je to stejné. Oba brzdí jako čert. Nový model má navíc ABS, které je vypínatelné. Zkoušel jsem kam až se to dá a dá se to dost
Elektronika
Starý Speed samozřejmě žádnou nemá a je to jedině dobře, dodávalo mu to jedinečný charakter a byla to motorka opravdu pro chlapy co měli dost zkušeností na to, aby věděli kdy si můžou dovolit vzít pořádně za plyn nebo za brzdu. A nikde nečekal žádný hlídač ani pomocníček co by vyřešil případný problém. Vše bylo jen v rukou pilota...
Bohužel ale pokrok zastavit nelze a tak i Triumph nastrkal do Speeda spoustu drátů. I když se mi to nelíbí, nezbývá mi než se přizpůsobit, protože mám radši nový motorky než starý.
Je třeba ale říct, že elektroniku se podařilo implementovat celkem rozumně. Konkrétně třeba na elektronický plyn jsem zatím nadával u všech motorek kde jsem ho zkusil. Tady ne ! Samozřejmě, že je poznat, že tam není lanko, hlavně při rozjezdu. Ale při jízdě je to tak dobré, že mi to vůbec nevadí. Spousta citu a hlavně motorka zvládne jet pomalu ustálenou rychlostí, třeba 50 v obci. A to je super. Když už tam ty dráty místo lanka musí být, tak ať taky jako lanko fungujou.
Jo, jsou tu nějaký palivový mapy, jede to pořád plus mínus tak nějak stejně. Kontrola trakce už je zajímavější. Při vypnuté se dá samozřejmě jezdit po zadním (to Ducati se občas nechtělo) nebo jezdit zatáčky smykem. Ne že bych to moc uměl, ale je dobrý vědět, že to umí aspoň motorka :-)
Ale i při zapnuté kontrole trakce v režimu track se dá motorka zvednout na zadní a udrží se tam, což mě příjemně překvapilo a taky se dá utrhnou zadní kolo v zatáčce plynem, což mě taky překvapilo, nepříjemně.
ABS dělá to co má, takže zapnuté funguje a vypnuté ne.
Jediná věc, která mi proti Ducati chybí, je quickshifter neboli rychlořazení. Je to sice mimo okruh úplně k ničemu, ale ten pocit závodníka je k nezaplacení... Snadno jsem si zvyknul a teď si musím zase odvyknout.

A to je zatím vše :-)
Najel jsem za necelý týden cca 800km a zatím nelituju. Jen musím pečlivě volit trasu kvůli kvalitě cest, celkově jezdím pomaleji, ale o to agresivněji. Užívám si zátahu motoru, síly i pružnosti, ostrých brzd a strašně mě baví trefovat zatáčky, brzdit na poslední chvíli a předjíždět vše i tam kde bych si dříve netroufl.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
rade35
rade35 napsal 26.10.20 v 19:09 10b.

nexus
nexus napsal 28.09.20 v 14:39 10b.

Pěkná recenze

George_MB
George_MB napsal 24.09.20 v 18:31 10b.

Speed je prostě Speed. Jsem stejný pacient a Speeda 2012 jsem letos vyměnil za RS. Přemýšlel jsem o úpně stejných alternativách jako ty, ale nedokázal jsem se od Speeda odpoutat. Super motorky které mají od všeho trochu a navíc pro mě nejhezčí naháč na trhu. Ať slouží, kolama dolů

sandoš
sandoš napsal 24.09.20 v 12:42 10b.

Pěkně napsaný, tahle motorka je prostě dobrá. A Michaela pěkná

Pedl
Pedl napsal 23.09.20 v 18:07 10b.

Fotka cérky pobavila Motorka pěkná.

Více komentářů



TOPlist