renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Brammo Enertia (2013)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník e-Kája
Vloženo 17.9.2020
Aktualizováno 11.9.2023
Zobrazeno 2 257x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 7

Popis motorky


Bezkonkurenčně nejlepší motorka do městského provozu, rychlá, výborně ovladatelná, dobře odpružená, úzká, bez řazení.

Více fotografii

Motorka koupena od velmi solidního vlastníka z Německa

Výška jezdce: 174 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Vectrix VX-1: Pro: Větší pohodlí. Proti: Ni-Mh trakční baterie, vyšší cena.

První dojmy - Když jsem tuhle elektromotorku viděl poprvé na fotce v inzerátu, tak se na rovinu přiznám, že se mi vůbec nelíbila. Pak jsem měl ale možnost vidět tento elektrostroj naživo a svézt se na něm. Byl to opravdu nevšední zážitek a oproti mému prvnímu elektroskútru velký skok ve všech parametrech, takže nebylo co řešit a dodnes mi téměř každá jízda na této elektromotorce vykouzlí úsměv na tváři.

Motorku bych doporučil pro - Každodenní jízdy po městě. Nejrychlejší dopravní prostředek v Praze.

Doplňky na motorce - Plexištít Puig, držák Ram Mount pro navigaci TomTom.

Recenze

Tuto elektromotorku jsem si vybral proto, že jsem hledal dostatečně výkonný, rychlý a pohodlný stroj pro každodenní jízdy do zaměstnání a popojížďky po městě. Tenhle účel Brammo Enertia+ splňuje na jedničku.
Bonusem navíc jsou velmi nízké provozní náklady, jednoduchá údržba, nízká hlučnost, žádné vibrace od motoru a nulové lokální emise. Na jedno nabití trakční baterie lze ujet 130km po městě nebo 100km mimo město. Nabití trvá přibližně 5 hodin ze standartní 240V zásuvky.
Pár věcí bych této elektromotorce přeci jen vytknul: je pouze jednosedadlová a je téměř nemožné sehnat na ní držáky na boční kufry. Také sedlo motorky je trochu užší a ne příliš dobře vypolstrované, takže po delší jízdě mimo město jsou už ty ujeté kilometry trochu cítit.

17.4.2021
Jelikož originální řetěz už po 13 tisících najetých kilometrech vykazuje mírné známky nerovnoměrného vytahání, rozhodl jsem se (v rámci preventivní ochrany netypické zadní rozety před zničením) pro zakoupení řetězu nového. Jedná se o dnes již hodně obtížně sehnatelný typ O-kroužkem těsněného řetězu RK 420SO. Řetězy 420 se totiž dnes vyrábějí téměř všechny netěsněné. Originálni řetěz je však také těsněný O-kroužkem. A jelikož jsem koupil tyto řetězy rovnou dva (jeden do zásoby), dostal jsem k tomu od Japonců dárek v podobě stylových ochranných rukavic





S výměnou řetězu ale budu muset ještě pár týdnů počkat, protože jsem si zároveň s novým řetězem objednal i nové pneumatiky Michelin Pilot Activ, které však zatím bohužel nedorazily a mají přijít až 25.5. Mám v úmyslu řetěz i pneumatiky nechat vyměnit najednou, společně s výměnou brzdové kapaliny. Moje Brammo Enertia+ tedy již pár týdnů stojí smutně v garáži, tiše závidí mým dalším dvěma elektro-strojům, že na nich jezdím a pevně doufá, že její utrpení nebude trvat moc dlouho

28.6.2021
Tak jsem se dnes konečně dočkal a moje milovaná Enertia+ byla omlazena novým obutím, řetězem a brzdovou kapalinou Ale byl to boj, sehnat ty pneumatiky obě najednou (v rozměrech 100/90-18 a 130/80-17) a ještě k tomu letošní rok výroby. Ty Micheliny nakonec od výrobce ani po měsíci a půl nepřišly, tak jsem se na ně vybodnul a objednal jsem Avon Roadrider MKII (novější verze těch, co na motorce byly původně) a myslím, že jsem udělal jedině dobře







3.7.2021
První letošní červencovou sobotu se moje Brammo Enertia+ zúčastnila 1. srazu elektroskútristů a elektromotorkářů v Praze a úspěšně absolvovala 130km výlet na zámek Konopiště a zpět. Svěřil jsem jí tentokrát do rukou zkušeného elektromotorkáře Pepy, jelikož já sám jsem na této akci osedlal svou Victory Empulse TT

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
e-Kája
e-Kája napsal 13.09.23 v 15:37

Targus: Díky za koment a hlavně za to, že sis ten můj elektromoto-sloh přečetl

Ohledně elektromobility všeobecně panuje poměrně dost mýtů, ať už negativních, tak kupodivu i pozitivních.

Nulové lokální emise neexistují, to je jen marketingová hláška prodejců, zapomněli započítat otěr brzd a pneumatik, mě stačí, že někomu jinému "nesmrdím" pod nos, ikdyž některým jedincům ty spaliny voní, ale v každém případě zdravé to dýchat není.

Další mýtus je ten, že se na elektrovozidle nemá co porouchat, protože je tam méně pohyblivých částí atd. To dnes již můžu spolehlivě vyvrátit, jelikož konkrétně na téhle motorce se mi loni porouchala hlavní řídící jednotka, oprava byla sice poměrně levná a jednoduchá, ale přijít na to, které součástky na základní desce jednotky odešly, to byl docela kumšt.

Další mýtus je například ten, že se po 10letech musí vyměnit baterie, protože je po smrti. Opravdu nemusí, moje baterie má 10let a pouze o pár jednotek procent klesla její využitelná kapacita (mám najeto asi 15 tisíc km), s klidem jí budu používat dalších 10let ...

Ohledně umístění koncového světla, je to homologované pro EU a splňuje veškeré předpisy, jak viditelnost zezadu a jeho symetrické umístění, tak to, že je umístěné na nejzašším konci rámu motorky, ten blatníček co je za tím je pouze držák RZ a blinkrů, takže jsem s tím nikdy na STK neměl problém...

Targus
Targus napsal 12.09.23 v 23:11 10b.

Mně se nejvíce líbí zelené zaklínadlo

NULOVÉ LOKÁLNÍ EMISE.

To fakt nemá chybu.

Jinak hodnotím recenzi, NIC JINÉHO.
Tedy kromě zadního světla. Chtěl bych vidět motorku se spalovákem, která by s takto umístěnou koncovou svítilnou prošla přes STK.

e-Kája
e-Kája napsal 06.07.21 v 23:31

Redukce Mennekes-Schuco je doma, takže díky šikovnému kamarádovi, můžu nyní už i Brammo a Peugeota nabíjet kromě domácí zásuvky i na veřejných nabíjecích stanicích

e-Kája
e-Kája napsal 29.06.21 v 01:08

L6L:
musím zrevidovat svou předchozí laickou odpověď - ANO, lze vyrobit adaptér, díky kterému máš ze stojanu s Mennekesem na druhém konci kabelu hned několik (maximálně 6) funkčních zásuvek na 240V. Několik z mých šikovných kolegů již tento adaptér vyrobilo a úspěšně otestovalo. Asi si od nich taky nechám jeden takový adaptér vyrobit.

JardaBar
JardaBar napsal 30.04.21 v 05:42 10b.


Líbí se mi. Do města parádní.

Více komentářů



TOPlist