Yamaha FZ6 Fazer S2 (2007)

Vlastník ndravec
Vloženo 17.9.2020
Aktualizováno 12.6.2021
Zobrazeno 621x

Vloženo: 23.10.2022, Uskutečněno: 13.08.2022, Stav tachometru: 54667 km, Zhlédnuto: 11x

Ráno nic moc, ale neprší. Rozhodujeme se, že na tu Maltu přece jen pojedeme, když už jsme tu a tak blízko. Vyrážíme okolo 10 h. ranní, spíš až v 10.15 h. Už kroutím očima, že je to zase pozdě. Protože chceme jet ještě dnes zpátky přes GG do Taxembachu. To zase bude, jedéém, nezastavujéém, není čas. Ale čas není, protože vyrážíme opět pozdě a to díky Pavlovi, který má ráno furt dost času, a pak jak mávnutím kouzelného protuku najednou sedí sbalený na motorce ! Nesnáším to ! Jedeme směr Malta, což je asi 60 km a počasí nevypadá moc dobře, ale zatím drží. Jedeme podél dálnice, protože nemáme dálniční známku. Ta první už je po 10 dnech propadlá. Pavel držkuje, že kdybychom si koupili zámku mohli jsme jet po dálnici a byli bychom tam rychlejc. No, co na plat. Dorážíme k mýtné bráně pod Maltu a předjíždíme pár aut. Platíme 14 € a hurá nahoru. Nikdy jsem tu nebyl, i když jsem to měl v plánu. Počasí drží, je tedy jen 12 °C. Cestou nahoru jsou dva semafory pro jednosměrný provoz, čekací doba na zelenou je 20 minut. To je šílený ! Nahoře se moc dlouho nezdržíme. Uděláme pár fotek, koukneme na šílence co tu skáčou z přehrady dolů banji jumping ze 168 m za 179 €, ve dvou za 189 €. Bereme za plyn a fičíme dolů. Pod kopcem kupujeme ještě dálniční známku pro rychlejší přejezd. Na zpáteční cestě do ubytování zjišťujeme ještě možnosti jak se dostat na druhou stranu masivu, kam musíme tak jako tak, protože tam máme zajištěné dnešní ubytování. Jsou dvě varianty. Buď můžeme jet vlakem za 19,40 € nebo po vlastní ose za 27 € přes Grossglockener. Rozhodujeme se pro druhou varinatu. Alespoň něco uvidíme. Nicméně je tu ještě otázka jestli nezůstat do zítra, protože má být lepší počasí než dnes. Jenže já jdu do práce, a tak musíme jet. Uvaříme si ještě z vlastních zásob pozdní oběd, uklidíme aptartmán. Kufry máme sbalené už od rána, bereme čáru a vyrážíme na druhý zážitek dne na Grossglockner. Jsou čtyři odpoledne a my teprve vyjíždíme. Na GG jsem byl poprvé a naposled v roce 2008. Navíc jsme přijeli od Heiligenblutu, kam jsem tenkrát od Zell am See nedojel. Opět je to rychlé tak, že se nemůžu ani zastavit, abych se pokochal pohledem z výšky na nádherné údolí. Na vyhlídce Franz Josef Hoehe Pavel dává kafe a já vyrážím vytesanými tunely ve skále , které tu tenkrát nebyly, vstříc tmě. Jdu stále dál a dál. Už jsem v pátém a stezka stále nekončí. Občas tunely vystupují na úbočí skal s výhledem na ledovec. Jsem zvědavý co je na konci, ale tam už nedojdu, protože je moc hodin a už musíme jet. Máme to ještě klikaticema dolů 60 km. Obracím se a slibuju si, že sem zajedu tento rok ještě jednou za snížené vjízdné 10 € bez Pavla, v klidu a na pohodu. Dolů ze skály na ledovec už nejedeme, lanovka jezdí do 16.30 a je 16.45 h. Tak snad příště ? Již jsme tu mezi posledními. Sedáme na mašiny a vyrážíme dolů. Těsně po výjezdu zastavuju na poslední fotku krásného údolí. Protože se mi nelíbí přilehlé parkoviště pod silnicí , které by bylo součástí fotky vybíhám v helmě o kousek výš. No, myslel jsem, že to nerozdýchám jak je tu řídký vzduch. Běhat a ještě v helmě to fak tu moc nejde. No, opět naše úspora času. Raději by mě zabil než by chvíli počkal. Fakt ! Cestou dolů téměř na začátku cesty odspoda potkáváme nehodu motorkářky, kterou sejmulo auto odbočující vlevo z protisměru. Holčina leží pod termofólií a přítomní motrkáři na nás ukazují ať jedem dál. Asi mají vše zajištěné ?! Dole pod kopcem potáváme sanitku a policajty. Do Taxembachu přijíždíme v 19.15 h. Odhodíme dnes suché svršky a jdeme pozdravit pana domácího po slibovaných 14 dnech. Dáváme objednanou večeři a hlavně Plzínku. Soutěska opět dnes neklapla, ale zítra ráno musím vstát dřív a jdu se tam mrknout. Soutěska Kitzlochklamm je 10 minut od baráku. Vybírá se tam vstupné, ale až od 8 h ráno. Musím tam být dle rady majitele penzionu tak o hodinku a půl dřív, abych si to stihnul projít. Připravuji si věci na ráno, Pavel bude ještě spát. Ten se mnou nepůjde leda by mu místo nohou přimontovali kola od motorky. Tak dobrou noc.

Konečné km: 54 667 km
Ujetá vzdálenost: 285,6 km
Celkové kumulativní km : 7 274,9 km
Kumulativní kilometry této cesty : 3 870 km
Tankování: 9,54 l / 17,16 € / 1,799 € / l
Ubytování: penzion Kitzlochklamm, Taxenbach

Pokračování příště

• Konečné zúčtování roku 2023

Datum poslední vyjížďky 2022: 30.10.2022 Datum první cesty 2023: 28.04.2023 Kam: Podhájska, Slovensko Datum poslední cesty: 09.11.2023 Kam: okolo komína - hrad Kost Počet uskutečněných vyjížděk: 23x, z to

Typ: Reportáž
    Vloženo: 14.11.2023
    Uskutečněno: 13.11.2023
  • Narozeninový dárek - neskutečné

Dnes jsem byl opět v práci a koukal odpoledne z okna, vystrkoval ven ruku a říkal si, dnes by to šlo. Sluníčko svítilo, bylo vcelku teplo, vítr nefoukal. Chtělo se mi, pak jsem to na chvíli zavrhl, že je přece jenom už z

Vloženo: 09.11.2023
    Uskutečněno: 09.11.2023
  • Jako fakt ještě jo ? Výlet polabím

Nová motorka stále stojí v garáži a čeká na svoji přležitost příští rok a to z bezpečnostních důvodů, i když letos už venku taky byla. Dnes jsem ještě vytáhl starou mašinu. Už minule jsem si říkal naposledy, ale díky slu