PROFIL MOTORKY

Kawasaki W 800 (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník ZXRfan
Vloženo 6.9.2020
Aktualizováno 25.10.2020
Zobrazeno 3 262x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Ty pocity se těžko popisují. Sednete, nastartujete bubláka a se slabým ťuknutím tam dáte jedničku a rozjezd. V tu chvíli jako byste zapomněli, že před chvíli jste přijeli autem domů po půlhodinovém stání na D1 plné nervů a slovníku ne úplně vhodném pro

Motorka koupena od Motomodřice

Výška jezdce: 170 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Bonneville T100: Svezení mě nepřesvědčilo
Moto Guzzi V7 Anniversary: Ta mě bavila
Royal Enfield Interceptor: No, japonec je stále ještě dál, zejména zpracováním

První dojmy - První desítky km při dodržování zajížděcího procesu byly trochu rozporuplné. Moc to nebrzdilo a zvyklý na 4-válce tento motor celkem vibroval. Marně jsem vzpomínal na jízdu na tomto motocyklu v roce 2019. Vše se ale obrátilo...

Motorku bych doporučil pro - Paradoxně i pro začínající řidiče skupiny A2, ale také pro ty, kteří už prostě v dnešní uspěchané obě po velkoobjemových čtyřválcích hledají něco jiného, úžasně jednoduchého.

Doplňky na motorce - Asi nic, až mě přestane bavit ta černá barva, tak půjde do folie...

Recenze

Po několika Hondách, Ducati, a také Kawasaki teď sedím v sedle proklatě nízko nad silnicí a sedím na něčem, čemu těžko sám věřím. Ale nepředbíhejme. Prvně jsem se svezl kousek na W650 známého ještě v době než přišla W800 a v době, kdy jsem jezdil kapoty - ty byla první ochutnávka retro stylu. V roce 2011 jsem se svezl na první W800. Zpracování a ty chromy mě dostaly. jízda byla celkem OK, ale trochu se W800 vlnila a moc to úplně nejelo. To jsem ale asi měl nějak čekat ve srovnání s VTR1000SP1...
pár let potom jsem se svezl na Guzzině V7 a přestože pršelo (když to jde, tak se dešti vyhnu), mě ta jízda fakt bavila. Před pár lety jsem už začal pošilhávat po jeté W800, prostě na takovéto prdlání po okolí, protože se mi hrozně líbily motorky z konce 60 a první poloviny let 70 jako CB750 Four, nebo Yamaha XS1 nebo luxusní dvouvál TX750. Za takového pěkného veteránského Japonce dáte však dnes stejně jako za dnešní bezúdržbovou stříkačku. A tak jsem byl na váškách.
Loni mě dealer během čekání na servis půjčil na projetí W800 2019. Prodejce tvrdil, ať to vyzkouším, že sice vypadá stejně, ale je to jiná motorka, silnější trubky rámu, zesílené vidlice, jiné ráfky a silnější motor ve spodní a středním pásmu, tedy tam , kde předchozí W800 pokulhávala. Většinou jsou to jen marketingové řeči, ale tady ten rozdíl mezi W800 2011 a W800 2019 je fakt znát. A hlavně !!! Ty výfuky mají fakt super zvuk, těžko se věří, že to prošlo EURO4 limity. Navíc sportovnější jízdě na silnici zřejmě pomáhá to někým kritizované 18" přední kolo. Také jsem se loni svezl na Royalu 650, jako jízda dobrá, ale lidem, kteří nejí hovězí, prostě nějak nevěřím.
No, nechal jsem to být, že teba seženu když tak slušnou jetou W800, přece jenom rozdíl v ceně byl značný. Ale když teď o prázdninách se objevila akční cena jen cca 20tis nad cenu ojeté, tak jsem oželel chromové blatníky, a raději šel do nové Street, protože prostě víc jede, líp brzdí a nevlní se. Řidítka jsem vybral ty nižší chromové. Sice jsou celkem široké, ale do zatáček je to úplně super.
Během zajíždění si motor celkem sedl, a brzdy začaly brzdit. Vím, že zadní kotouč není úplně retro (i když motky v 70 letech ho už stejně měly), ale zadní kotouč tady brzdí líp než přední, což bylo často kritizováno u předchozí W800, takže za to jsem taky rád.
Co mě ale překvapuje, je motor. Můžeš jet opravdu jen kolem 2000 ot, a motor je prakticky bez vibrací, když přidáš, tak se celkem razantně sebere a vzhůru do horních toček. Ty vibrace kolem 3000-4000 ot stále zůstavají. Co se děje ale nad 4000 ot se jen těžko podobá retro dvouválci. Kolem 4000 jako by motor chytl další sílu, kterou má dole a jízda v rozmezí 4000-6000 je naprosto přirozená a bez vibrací, i když rychlost na 5. stupeň se dávno přehoupla přes dálniční limit. A v tom mě ta motorka právě baví. Ve spodním pásmu si jen těžko užijete malé okresky na jiné motorce. Ten pocit dávných časů tady prostě je. Když ale zjistíte, že přijedete pozdě na Vaši oblíbenou večeři, stačí jen otevřít plyn. Další věc, co mě překvapila na aktuální verzi W800 je podvozek. Předek není nastavitelný (retro), ale i tak si celkem poradí s českými okreskami, ale až překvapivě dobře vykrouží Vaši oblíbenou zatáčku na pěkném asfaltě. Asi bych řekl, že ve vracáku i rychleji než Z900. Prostě nízká váha s nízkým těžištěm udělá své. Líbí se mi, že u téhle retro motorky můžete brzdit až do zatáčky, aniž by se měla tendenci rovnat. A změnit směr můžete kdykoliv a kdekoliv. Pokud se někdy říká ovladatelná jako kolo, tak tady to platí dvojnásob.
Asi jsem se až moc rozepsal, ale tahle motorka prostě budí emoce. Umí zastavit čas, a zapomenout na shon 21. století, přesto ale víte, že sedíte na čistokrevném Japonci (opravdu výroba Made in Japan), který prostě funguje jak technicky, zpracováním, tak jízdně, a navíc naprostou bezproblémovostí je W800 pověstná.
Asi bych to shrnul, že W800 umožní cestování v čase - zpátky, ale zároveň vás kdykoliv umí vrátit zpátky do 21 století.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
porschemen
porschemen napsal 01.10.20 v 21:28

Dost dobrá recenze,oběma 10b. !!Dnešní doba je taková občas si zadivočit na supersportu a potom hups na retro krasavce a kochačka po okolí.Tohle já můžu a Tobě přeju to samý.Cau Jura z Brna

Myschan
Myschan napsal 11.09.20 v 18:37 10b.

Takto ma vypadat recenze. Máš to zmáklý, přeji hodně radosti

Stanooo
Stanooo napsal 10.09.20 v 21:07 10b.

Za tu recenzi by ti měl importér poslat nějaký prezent. Protože i já jsem se nakonec po třech týdnech váhání odhodlal k objednávce. A mezitím se vyprodalo, takže od pátku čekám kdy do čr dovezou další kusy.

WIMPY
WIMPY napsal 10.09.20 v 20:47

Vždycky jsem chtěl jen karbecy. Možná W800 je to co hledám. Jednou na ní doufám přijde. Život je přece jen krátký. Ať slouží a jen dělá radost.

Jaara6
Jaara6 napsal 10.09.20 v 09:55 10b.

Pěkná, moc pěkná...

Více komentářů



TOPlist