renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki KLE 500 (2005)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník hojas
Vloženo 27.8.2020
Aktualizováno 18.4.2023
Zobrazeno 3 354x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Vzal sem ji na zkoušku jako kompromis. Fakt překvapila...

Více fotografii

Výška jezdce: 178 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda NX 650 Dominator: +lehká, zvládne i pořádný off, - jednoválec, servisní interval, žádná slušná k mání
Kawasaki KLR 600: +lehká, zvládne i pořádný off, - jednoválec, žádná slušná k mání
Honda XL 600V Transalp: +dvouvál, držák, - těžší, V mě neoslovilo

První dojmy - Podvozek, ovladatelnost - dobrý. Motor - hrůza ... čti dál.

Recenze

Ze zvažovaných to KLE vyhrála díky váze a dvouválci. Váha do terénu. Motor na přesuny. Celkově jako zkouška jestli mě terén bude něco říkat. Proto jsem do tohoto experimentu nechtěl příliš investovat...takže taky cena.
Plán byl zkusit nějaké ty šotolinky na Balkáně apod. Navrtal mě do toho kamarád.
Moje první endur..ko. Ani jsem ji nebral jako pořádnou motorku. Jediná motorka, kterou jsem doposud jezdil s menším obsahem byla VF500F. A tu jsem kupoval spíš jako youngtimera. KLE jsem koupil na jaře s tím, že když se neosvědčí, ještě ji v sezóně prodám a koupím něco vhodnějšího.
Zkušební jízda na sjetých gumách a celkem v pěkné kose nebyla příliš vypovídající. Ale snad si zvyknu. Celkově byla velmi zachovalá a v terénu nejetá. Tak sem si ji odvezl.
Nejdříve přezout a začít se sžívat.
První jízdy byly utrpení. Díky motoru...výkonu. Pro představu...aktuálně jsem jezdil VN750. Předtím ZRX 1200 a podobné. Tudíž dostatek výkonu od 1500 ot. Tady to pod 3000 ot. moc nedává smysl. Ale...
Postupně sem si začal zvykat na to, že tenhle motor ačkoli vypadá jako miniatura opravdického motoru, snese fakt hodně. První vyjížďky po polních cestách a do lesa...tady oceňuju celkem tichý origo výfuk na rozdíl od kolem se prohánějících krosek. A začalo mě to bavit. Samozřejmě krouťák v nízkých točkách v těžším terénu chybí a musíte víc přes spojku, ale na to tahle motorka přiznejme není stavěná. V nouzi to jde. Ale polní, lesní cesty v pohodě.
Tady se zastavím u pneumatik. Jak sem psal, plán byl spíše do lehkého až těžšího terénu s přesunem po cestě. Zase dilema. Netuše zda si moto nechám, byla cena důležitý faktor. Nakonec sem se rozhodl pro skoro krosové špunty s ohledem na to, že chci před cestou zkusit limity motorky v terénu. Mitas MC23. Jelikož nedělají 17" šla dozadu E09.
Nejsem žádný odborník. Ale mimo cesty naprostá spokojenost. Šotolina, písek, tráva, bláto...neměl sem problém. Na cestě mě taky překvapily. Několik výjezdů s klukama na cestovních gumách a nezaostával jsem. Až sem se divil co si na nich můžu dovolit. Za mokra jsem to radši nezkoušel a jel s respektem. Výdrž zatím taky uspokojivá. Po cca 2000 km jsou na přední ještě vidět prolisy ve špuntech a zadek má sražené hrany na středových špuntech. Tolik ke gumám.
Úpravy samozřejmě byly. Zvýšení řidítek na jízdu ve stupačkách, enduro stupačky, padáky, zpevnění origo blastrů ( dal jsem koupené s výztuhou...jeden pád a výztuha praskla), schránka na nářadí a další...
Taky zbavení se zbytečných věcí na údržbu na cestě...systém sekundárního vzduchu, vyhřívání karbeců...
Jenže. Většina kamarádů ač vlastní endura, tak mají spíše cestovní ambice a mě bylo líto sjíždět špunty na cestě a tak sem pořídil další kola na cestu a měním podle potřeby.
A na cestě jsem udělal další příjemné zjištění. Pokud se naučíte pracovat s otáčkama motoru, nemusíte se s touhle motorkou vůbec stydět vydat se na cesty s partou svalnatějších motorek. Ovšem sólo. Není to cestovní motorka pro dva nabalené pasažéry. I když by to určitě zvládla, tak ten požitek už nebude ono. Podvozek je pohodlný a chová se poslušně. Sedlo...je to o tréninku. Ale když jedete sólo, není problém měnit posez dle libosti. Brzdy nejsou žádná špička, ale na tuhle motorku stačí. A motor je pracant a vydrží slušnou nadílku km. Ne nadarmo se montoval do různých modelů po dlouhou řádku let.
Shrnuto. Za rozumný peníz spolehlivá, nenáročná, líbivá motorka s širokým využitím. Už ji neberu jako půlmotorku, ale rád ji jezdím a nebojím se vyrazit s kýmkoli, kamkoli. Pokud jí přiznáte její limity, bude vás bavit.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
radokaplan
radokaplan napsal 17.04.23 v 13:57 10b.

Ahoj, pěkná. Odkud máš prosím ty enduro stupačky?

hojas
hojas napsal 22.11.20 v 12:51

Dík za komenty. K-74 můžu příště zkusit. S E-9 sem neměl zatím problém ale nechám si poradit.

KAWAHAB
KAWAHAB napsal 22.11.20 v 12:30 9b.

Motka pěkná dám ti typ na zadní pneu.Jelikož na 17 není moc na výběr. Heidenau k-74.. je i na silnic a funkční na of narozdíl od té E-9 která střední terén /mokro/ už moc nepobere.Od přední E-9 ruce pryč to nefunguje ani na suché hlíně..

wi_tack
wi_tack napsal 30.08.20 v 19:33 10b.

Neprávem podceňovaná motorka, bavila mě a užíval jsem si její ovladatelnost, motor s velkým využitelným rozsahem otáček. Brzdy a sedlo by mohly být lepší. Lituji, že jsem jí poslal dál. Ať ti slouží a jsi spokojený.

kralda75
kralda75 napsal 30.08.20 v 03:31 10b.

Krasavice. KLE se mi vždycky líbila, už jako kluk na základce jsem na ni koukal. Tahle novější je fakt moc pěkná. Ať slouží a hlavně kolama dolů.

Více komentářů



TOPlist