renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Ducati GT 1000 (2007)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Petr7474
Vloženo 26.8.2020
Aktualizováno 24.2.2021
Zobrazeno 3 393x
HODNOCENÍ PROFILU OD 20 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Úžasná klasika, která dobře nejen vypadá, ale i jezdí. Vytoužený stroj, který jsem dlouhou dobu považoval za nedostupný.

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Vizuální nádhera. Při zkušební jízdě u prodávajícího jsem se zděsil jízdních vlastností a kraválu z Termignoni výfuků. To první bylo naštěstí jen technickým stavem, viz níže. Šedozelená barva vypadá ještě lépe naživo, než na fotkách. Ráfky kol jsou parádní.

Motorku bych doporučil pro - Pro každého, komu se líbí klasické tvary motorek a zároveň požaduje alespoň trochu sportovní a přesto poměrně pohodlné svezení. Perfektní pro okresky silnice 1.tříd. Na dálnici sice umí zabrat, ale na ně jsou jiné motorky. Do města, pokud se nebojíte jezdit svižněji.

Doplňky na motorce - výfuky Termignoni s příslušnou ECU
zadní nosič
držák na mobil

edit 2021:
vložky výfuků Sheron
nosič bočních kufrů

Recenze

Již někdy v roce 2010 jsem narazil na GT1000 v podzemních garážích a byla pro mně jako zjevení. Do té doby mě Ducati a vlastně motorky celkově moc nebraly. Vždy, když jsem šel okolo, na chvilku jsem se zastavil a obdivoval. Ten konkrétní kus jsem našel tady na webu, teď na něm jezdí na něm Varlam21.
Od té doby se hodně změnilo. Už nějakou dobu sedlám W650 a je skvělá. Nicméně mi trochu otrnulo a pomaličku jsem se rozhlížel i po něčem sportovnějším. Na kanále Jednoustopou (kdo nezná, určitě se podívejte) Jindra upozornil na inzerát, že je na prodej krásná Ducati GT1000 a za příznivou cenu. Několik dní jsem přemýšlel, hledal argumenty a nakonec i za přispění a značné podpory mé drahé polovičky (kdo z Vás to má, že mu doma našeptávají "kup to, kup to"?) jsem kontaktoval prodejce a domluvil si prohlídku, což znamenalo celodenní výlet na severní Moravu.
Když jsem jí viděl, bylo rozhodnuto. Neodradilo mě nic, ani kravál z originál osazených Termignoni laufů, ani strašlivé jízdní vlastnosti, kdy motorka padala do zatáček a zalamovaly se řídítka. Říkal jsem si, že se s tím naučím žít a je to jenom v rukách. No, nakonec po cestě domů se ukázalo, že to nebyla jediná závada. Při krátké zkušební jízdě se to neprojevilo, ale po cestě domů jsem nedokázal při větším zatížení motoru točit přes 5000 otáček, což je cca 140 km/hod. Pokud jste dočetli až sem, nebudu Vás napínat a popisovat jaké nervy jsem měl následující dny s tím, jestli motorku vrátit nebo komu dát na servis. Nakonec jsem zkusil to nejjednodušší - výměna svíček, vyčištění K&N filtru, několik nádrží prémiového benzínu a výměna palivového filtru udělaly z mé krásné šedozelené GT1000 ten stroj, který se dostane na maximálku úplně bez problémů










Během té laborace v garáži jsem také objevil příčinu těch divokých jízdních vlastností. Prodávající mi to přivezl s pneu, kdy tlak v přední byl 0,75 (!) baru a vzadu 1,1 baru. Jsem idiot, že jsem si to nezkontroloval hned a jel s tím až domu. Teď s novými pneu Bridgestone T31 a správnými tlaky je každá zatáčka čistou radostí.

Jako s každám naháčem je jízda nejpříjemnější mezi 90-140 km/hod. Mám nejslabší verzi 61 kW, ale není problém se dostat za pár vteřin na maximálku na 210 km/hod, ale to jsem jen zkusil (v Německu, natürlich) a nechci to opakovat.
Po městě to jde, ale musím hodně spojkovat, protože popojíždění na volnoběh tady moc nefunguje. Nad 3 tis. otáček už je jízda plynulá a mezi 4-8 tis. je to nirvána. Motor se vytáčí a táhne za mohutného zvukového doprovodu.
Celý stroj je poměrně lehký a dobře se s ním manipuluje. Posez je příjemný, váha není tolik na rukách, nohy pohodlně na stupačkách. Myslím, že je to OK pro všechny s výškou 160-190 cm.
Nádrž jde stisknout nohama, do vybrání pro kolena se vejdu akorát. Zatáčení jde samo, velmi přirozeně a jistě. Zatím jsem se vůbec nepřiblížil k limitu motorky.
Vzduchem chlazený motor má malý olejový chladič. Po nastartování trvá poměrně dlouho, než se motor zahřeje. To a omezená nabídka příslušenství jsou asi jediné mínusy.

Lze jezdit i ve dvou, vzadu je to prý pohodlné

Spotřebu mám pořád okolo šesti. Spíš těsně pod. Rezerva se mi rozsvítí vždy okolo 190km, ale nádrž je na 15 litrů a po rozsvícení kontrolky se do nádrže vejde tak max 11 litrů.

Při jízdě i parkování se za ní hodně lidí ohlíží, to je fajn.

EDIT:
Podzim 2020:
Nové přední brzdové destičky Brembo SA. Brzdy byly vždy OK, ale teď jsou perfektní.
Dále jsem si nechal vyrobit DB killery . Cena byla velice rozumná, na místě jsme se ještě dohodli na nové vatě do tlumičů výfuku. Na jízdních vlastnostech se to projevilo mírně. Cítím, že zátah nenastupuje až tak razantně, projev motoru je více hladký. Nicméně pokles výkonu je opravdu malý. Velká změna je na zvuku motorky, který je nyní hlubší, méně chraplavý a rozumně hlasitý. Dříve se prý za mnou kvůli tomu kraválu nedalo jet

V prosinci 2020 udělán velký desmo srvis + olej, filtry + výměna náplně a gufer předních tlumičů. Provedeno u p. Pernekra (www.mechanictoys.cz ) v českých Budějovicích, můžu ho rozhodně doporučit!

V lednu 2021 objednán na Ducatiparts držák bočních kufrů. Dorazil sice bez šroubů, ale s tím jsem si poradil. Teď řeším, jak na něj rozvěsit svoje staré boční brašny, protože originál kufry bych nezaplatil.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
ramesse
ramesse napsal 06.03.21 v 09:59 10b.

parádní mašinka :)

Krakatau
Krakatau napsal 28.01.21 v 18:02 10b.

Nádhera GT-čko by som raz chcel mať v garáži...

A s tou domácou podporou to mám podobné.

rade35
rade35 napsal 28.12.20 v 11:47 10b.

moc pěkná mašina

Gemil
Gemil napsal 20.09.20 v 16:38 10b.

Pedl
Pedl napsal 02.09.20 v 12:13 10b.

Pěkný kousek

Více komentářů



TOPlist