PROFIL MOTORKY

Moto Guzzi Norge 1200 (2006)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník JK175
Vloženo 23.8.2020
Aktualizováno 23.8.2020
Zobrazeno 1 218x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Mimořádně esteticky provedený cestovní motocykl, kapotáž, stříbrná metalíza, 3 kufry. Reálná rychlost do 180 km/h. Můj sen.

Motorka koupena od FIRMA:Warmup Motocentrum (Liberec II - N

Výška jezdce: 181 cm

První dojmy - Respekt - mohutná a těžká. Ještě na dvoře motocentra jsem si vyzkoušel blinkry, světla, troubení, ujasnil, že jednička se řadí dolů a vyrazil do provozu. Teprve později jsem narazil na to, že ne vždy jde nastartovat (pohotovostní stojan má stykač) apod. První dva měsíce jsem měl vždy šimrání v břiše, kdykoliv se schylovalo k jízdě, ale jakmile jsem usedl, spadlo to ze mne a následoval jen příjemný zážitek. Jízda na Norge je úžasná.

Motorku bych doporučil pro - Vhodná na cestování po asfaltu, rozhodně ne pro závodění nebo do terénu.

Recenze

Tři roky před koupí (2017) jsem prošel nabídku cestovních motocyklů a volba byla jasná: pokud někdy nějaký, pak jedině tento. Nepídil jsem se po parametrech, prostě se mi líbil. Je to můj první cesťák, nemám ho s čím porovnávat.
Vysoký výkon a malá spotřeba (cca 5 l/100 km). Na jednu nádrž přejedete přes celou republiku. Obrovské plus.
Kapotáž chrání před deštěm velice účinně, ale jen horní část těla až po kolena. Pozdější verze přidanými plasty vyřešily ochranu i nižších partií.
Jednička posazena příliš vysoko. Minimum je 15 km/h, při pomalejší jízdě cuká, nutno korigovat spojkou "doťukáváním" na požadovanou rychlost.
Rozdíl mezi 5. a 6. rychlostním stupněm jen přibližně 10%, chtělo by to víc - mám tendenci řadit sedmičku, která tam není. Hodila by se signalizace zařazeného stupně. Bez ní se musí stav odhadovat podle otáček a rychlosti (např. u 6. stupně 4 000 ot/min = 110 km/h).
Spojka při rozepnutí výrazně hlučná. Řazení jednotlivých stupňů zní jako úder kladívkem. U Moto Guzzi normální.
Stává se, že zelená kontrolka neutrálu zhasne, avšak jednička není zařazena. Spolehlivým ukazatelem je mírné cuknutí motocyklu, pak tam jednička opravdu je.
Hlavně u nižších rychlostních stupňů má povolení plynu za následek značnou deceleraci, až překvapivě silnou. Při řazení nahoru je nutno pouštět spojku pod plynem, jinak dochází k propadu rychlosti a zrychlování není plynulé. Chce to cvik.
Vibrace na říditkách byla větší, než jsem čekal. U dvouválce prý obvyklé.
Umístění rukojetí bych uvítal výš (musím na ně v předklonu nalehávat; jde o zbytečný tlak na ruce, což není u cesťáku žádoucí) a rovnější (směrem dovnitř lámou zápěstí) - vážně přemýšlím o výrobě vlastních držáků, vzhledově imitujících původní, abych nedráždil při STK.
Všimnul jsem si až po čase: Klopný moment při změně otáček (klikový hřídel rotuje souhlasně s podélnou osou motocyklu). Moment je znatelný, ale nevyžaduje speciální styl jízdy. Sic dokáže s motocyklem smýknout, ale jen v extrémním případě.
Utrpením je stání na křižovatkách, popojíždění v koloně nebo delší jízda do 50 km/h - důvodem je teplo od motoru. Je třeba si zavčas odsednout dozadu a nechat mezi stehny a nádrží mezeru na odvanutí. Jenomže pak teplý vzduch nabírá bunda svými průduchy dovnitř - výsledek sauna. Takže když je teplo, jezdit raději ve flanelové košili a bundu mít v kufru do zálohy. (Pozdější verze mají za hlavami válců plastové usměrňovače, které horký vzduch vedou do rámu a řidiči tak zlepšují komfort.)
Naopak dlouhé rovné úseky s legální možností do 110 km/h jsou ideální. Nebo za chladna pomalejší úseky se zákrutami, opět úžasné - motocykl perfektně drží stopu, jde krásně naklánět a stejně dobře se vrací zpět.
Souhlasím s názorem, že optimální cestovní rychlost pro tento motocykl je 105 až 110 km/h. Smyslem není jen hltat kilometry, ale taky se trochu kochat krajinou.
S cestováním se spolujezdcem(-kyní) zatím nemám žádnou zkušenost, vždy jsem byl sólo.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
skopuzzi
skopuzzi napsal 23.09.20 v 19:51 10b.

Zdar,
Norge nemá chybu - pro mne. Ano asi by jako cesťák měl mít tempomat, ale komu se kurva chce na dálnici... Popsal si to z gruntu...

Falco1960
Falco1960 napsal 30.08.20 v 07:50 10b.

Také jsem o ní kdysi uvažoval, ale nebyla žádná slušná k mání
takže nakonec zvítězilo RT-čko.
Tož ať slouží

CCB_larry
CCB_larry napsal 28.08.20 v 09:36 10b.

Moc pěkná motorka. Norge se mi líbí. A zdá se, že ji máš opravdu pěstěnou

Souhlas se sedlsonem, že adekvátní náhrady za Griso, Norge a Stelvio nejsou. Je to škoda, ale holt my nejsme trh a trh si asi žádá něco jiného. Uvidíme, co bude třeba za 10 let

Jinak ta tvoje spotřeba mě překvapuje. Těch 5 litrů bereš z palubáku nebo měříš tankování do plné Vs. km? A ta rychlost - když už bys jel dálnici, tak třeba 140 snad není nepříjemných ani tobě ani motorce, ne?

ThomsonMotorson
ThomsonMotorson napsal 28.08.20 v 08:36 10b.

Dobrý popis. Tuhle jsem ještě na živo nepotkal. Zajímavá.

dzonnek
dzonnek napsal 27.08.20 v 21:18 10b.

Parádní motorka. U nás moc nevídaná ale jsem teď ve Stockholmu a potkal jsem 2 x Guzzi a pokaždé tento model. A naprostý souhlas s Kuzmicem. Nechci nic ze současné produkce krom V85 která se mi líbí ale bohužel to není můj šálek kavy
Jinak parádní popis když jsem se rozhodl že chci tuto značku tak tyhle popisky me v tom trošku rozhodili ale první jízda mě velmi dobře prekvapila

Více komentářů



TOPlist