Když ji miluješ, není co řešit !
Výška jezdce: 175 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1150 R: dal jsem na slova známých a následně přehodnotil i to, že chci něco lehčího
Suzuki GSX 1400: ta, která se mi líbila měla pouze laďáky Creptus a já jezdím hodně mimo ČR.. navíc po přehodnocení stejný problém s váhou
Ducati Scrambler Desert Sled: neměl jsem ještě možnost se svézt, cenově byla ještě asi o 50 tisíc výš a hlavně, cena bude padat.. u BMW maximálně stagnovat..
První dojmy - Po prvních kilometrech si ověřuji, že jsem koupil správně. Pohodová motorka na pohodovou jízdu, navíc krásná a už prakticky veterán.
Motorku bych doporučil pro - Pro každého, kdo má rád staré jednoduché motorky a pohodové svezení..
Doplňky na motorce - Motorka má na sobě několik funkčních doplňků, z těch nejdůležitějších asi větší olejová nádrž, která zvětšuje původní náplň 2,5l oleje o dalších cca 0,9l. Větší brzdový kotouč, pancéřové hadice, lepší tlumiče, jednomístné sedlo s nosičem, originální kufry.
16.03.2022 - dokoupení stabilizátoru vidlice, který na mé motorce chyběl.. měly by se zlepšit jízdní vlastnosti
Recenze
Po motorce tohoto typu, ať už R 80 GS, nebo R 100 GS jsem v inzerci pokukoval už dlouho. Jsem ovšem trochu žid a přišlo mi žinantní vysypat takovej ranec za další motorku, kterou vlastně nepotřebuji.. před 14 dny ovšem nastala situace, díky které vděčím za to, že se ledy v mém myšlení pohnuly. Totiž, měli jsme rozjetý parádní víkend s kamarády, mířili jsme do Krušných hor, a můj výlet skončil předčasně v pátek večer na louce asi 30 kilometrů před Karlovými Vary. To už jsme věděli, že za 3 týdny nás čeká každoroční Šumava a já s velkou pravděpodobností nebudu mít na čem jet (Tonda, kterému dávám motorku na servis, toho má pokaždé moc a předpokládal jsem, že mi dá termín nejdříve za měsíc). Ještě ten večer jsem si začal pohrávat s myšlenou, že bych si mohl koupit nějakou další motorku, původní plán byl něco třeba kolem 50 tisíc, pojezdit si rok a zas to dát pryč, nebo i nechat, prostě podle nálady. Doma jsem začal sjíždět inzerci. Sem tam se mi kolem 50 tisíc i něco líbilo, ale nic, co by mi padlo do oka. To se stalo až s Rocksterem, v inzerci 3 kusy v cenové relaci 85-100 tisíc korun, ovšem Tonda i Servisák se k tomu nestavěli moc pozitivně, prý pěkná motorka pro toho, kdo jí opravdu chce, ale počítat s dobrým následným prodejem není moc reálné (ale já si jí stejně nakonec chci nechat, to že jí za rok prodám, to je jenom uklidňování mojí hlavy). Mezitím se objevila další zajímavá mašina, Suzuki GSX 1400. O té jsem snil ještě předtím, než jsem si mohl pořídit svou první motorku. Majitel po telefonu férovej borec, řekl co je ok, co není. Hlavní co mě odradilo byl výfukový systém Creptus bez homologace a pomyšlení, že většina našich výletů směřuje do Rakouska.. Po týdenním sjíždění inzerce jsem se dostal k BMW R 80 GS, za 130 tisíc. Předtím se mi zdálo 85 už moc a teď čumím na motorku o 50 dražší, kurva !! Uvědomil jsem si totiž dvě zásadní věci, ta první byla, že jít cestou dalšího těžkého cesťáku je nesmysl, na cestování mám svou milovanou 1200 GSA, která mě už povozila po moc krásných místech, a pevně věřím, že po opravdě nadále bude. Takže to chce něco lehčího, na co prostě s radostí skočím, abych si zajel na kafe do vedlejšího městečka a nemusel přemýšlet, že než těch 250 kilo vytáhnu z garáže, tak autem bych tam už dvakrát byl, a dál, aby v případě podobné situace mohla zastoupit GSA třeba na víkendovou cestu kamkoliv. A druhý důvod bylo takové malé Déja vu, když jsem si kdysi kupoval V-Stroma, taky jsem si nakonec řekl, že dám raději 120 tisíc za motorku, po které toužím, než třeba 80 za jistě taky skvělou motorku, ale takovou, po které zrovna moc neprahnu. Následně jsem se dostal v inzerci až k Ducati Scrambler, krásná štíhlá motorka, jednoduchá, funkční. To už bylo ale cenově úplně někde jinde, než jsem původně uvažoval, každopádně, jak jsem právě zmínil, splňovala mnohem lépe to, co jsem po motorce požadoval, než Rockster, nebo GSX 1400, popřípadě XJR 1300. Mezitím na moje spekulace konzkultované se známými zareagoval kamarád Ruda, jinak testovací jezdec Mitasu, ať zajedu a že mi půjčí na svezení svojí 100 GS, abych měl to rozhodování jednodušší. Super, neděle odpoledne, sedíme v autě a mastíme to do Kubšic. Ruda mi půjčuje svůj stroj a já vyrážím, dávám nějakých 40 km a náramně si to užívám. Večer projíždím inzerci a najednou tam je motorka, která tam ještě odpoledne nebyla. Krásná černo-žlutá 100 GS, už podle fotek v parádním stavu. Odkaz na inzerát posílám Rudovi i Tondovi. Tonda reaguje okamžitě : "Jo, to je motorka mýho kamaráda, já mu to servisuju" a posílá asi 4 fotky ze společných výletů a servisu. Není co řešit, ještě pozdě večer píšu borcovi, že bych chtěl motorku koupit. Domlouváme se a v pondělí po práci vyrážíme s Alčou do Syrovic. Motorka stála před barákem, nablejskaná a nám bylo jasno, že máme další přírustek do rodiny !!
3.1.2021 - první necelá sezóna se Stovkou za námi a obrovská radost v srdci, umí jet i svižně, ale kochačka cca 80km/h a pocit krále silnic, to je oč tu běží.. tahle motorka je o emocích a nic není víc !!
17.2.2022 - v sezóně 2021 jsem stovku dost zanedbával, vlastně jsem s ní absolvoval jen tři výlety z nichž největší byl Cestovar v lomu Srní. Kilometrů málo, ale strašně jsem si je užil, je to neskutečná motorka. Původně jsem chtěl jet na Stovce i na každoroční Šumavu, už jsme byli nachystaní, oblečení, a motorka ani neťukla. Tak jsem věci přeházel na 12 a jeli jsme. Tím pádem jsem o pár stovek kilometrů v sedle téhle kočičky vloni přišel. No zkusím to napravit v sezóně téhle - tedy 2022.
2.1.2023 - rok utekl jako voda a tak nastal čas na každoroční bilancování. Vloni jsem litoval, že jsem motorku nevyužíval tolik, kolik si zaslouží a předsevzal si, že jí to zkusím vynahradit v roce 2022, což se docela povedlo. Najel jsem přesně 2762 kilometrů, což pochopitelně na první pohled není nějaké ohromující číslo, ale když uvážíme, že to není motorka na hltání kilometrů, ale k vychutnávání si každého jednoho z nich, potom už to tak malé číslo není. Navíc se Stovka musí dělit o mou přízeň s větší cestovnější Dvanáctkou, která je číslo jedna na velké dlouhé výlety, kde kilometry přibývají přeci jen snáze, no a nezanedbatelné množství volného času si nárokují i obě Bety, ostré enduro RR 350 Racing a na jaře nově pořízená trialka Evo 300. V sezóně 2022 jsme se Stovkou zvládli dva trochu větší výlety - Jarní sraz časopisu MotoRoute ve Vizovicích a krátce nato Sraz dvouventilů v Makově. Stovka dostala před sezonou malý drobný díl, který jí při koupi chyběl a to stabilizátor vidlice, jenž přispěl k lepším jízdním vlastnostem. Jinak nebylo potřeba řešit vůbec nic a jen jsme si užívali. Vždy když sedím v jejím sedle, ať už se snažím jet svižnějí, nebo jen tak prdlám a kochám se krajinou, pokaždé se při tom cítim jako král silnic. A to je ten největší bonus !
13.3.2024 - v roce 2023 jsem si na milované Stovečce užil pouhých 1200 km, tedy spíš méně, protože na sraz časopisu MotoRoute musela jet na Stovečce Alča. Někdy začátkem léta jsem motorku přezul na zubatější pneu, dopředu jsem dal Mitas E-10 a dozadu Mitas E-09, s tím, že budu jezdit více šotolin. Co čert nechtěl, začalo mě zlobit startování, domníval jsem se, že bude problém v baterii a nějak se mi nechtěla řešit před dovolenou, takže jsem sáhl pokaždé po 12 GSA. Po dovolené jsem si řekl, že je třeba taky vytáhnout Stovku, ale opět jsem nenastartoval ani po důkladném předchozím dobíjení. Zajel jsem tedy koupit novou baterii a nějaké 2 další výlety jsem v pohodě odjel. Potřetí už ale motorka nenastartovala, startér točil, ale jak kdyby byla slabá baterie. Pak mi Tonda řekl, že bude problém ve startéru, že často odchází. Problém nebyl sehnat nový, ale sehnat ho do druhého dne, protože se mi to stalo těsně před srazem MotoRoute, na který pravidelně jezdíme, a Alči motorka byla rozebraná kvůli spálenému alternátoru u Tondy v garáži. Nakonec se mi ho podařilo sehnat u DaGra, sice klasická čína, ale funguje. Největší pecka je ta jednoduchost a přístupnost motorky, kdy výměna startéru trvala snad 5 minut !! Na podzim ale příšel Stovky čas a udělal jsem si pár luxusních výletů okolo baráku po šotolinových cestách a neskutečně si užil barevný říjen a listopad. A dá-li Bůh, tak letos bych chtěl více výletů jezdit na ní. Tak uvidíme..
Moje historie :
2020
90.109 km - 92.598 km
17.08.2020 - 90.109 km - zakoupení R 100 GS
- sjednání povinného ručení
27.08.2020 - 90.637 km - nový přepínač blinkrů a světel (byl jsem při koupi
upozorněn, že zlobí a dostal na něj slevu), tak jsem přepínač objednal, vyměnil
a nefungovalo to i nadále. Nakonec to byl jenom studený spoj v pojistce na
kterou mě bohužel ani nenapadlo kouknout - jsou na ní blinkry, klakson a
brzdová světla..
2021
92.598 km - 93.977 km
10.09. 2021 - 93.884 km - SERVIS u Tondy - výměna motorového oleje Castrol
Power 1 20W-50 a olejového filtru, olej v koncovém převodu a manžeta
kardanu (u převodovky)
2022
93.977 km - 96.739 km
16.03.2022 - 94.016 km - zakoupení a namontovaní chybějícího stabilizátoru
vidlice
2023
96.739 km - 97.968 km
01.02.2023 - 96.739 km - SERVIS u Tondy - výměna motorového oleje Castrol
Power 1 20W-50, olejového filtru + těsnění, olej v
převodovce a koncovém převodu, brzdová kapalina,
kontrola vůlí v kolech, kontrola brzd
09.06.2023 - 97.061 km - zakoupení a přezutí pneu - přední Mitas E-10
90/90B21 a zadní Mitas E-09 130/80R17
14.08.2023 - 97.134 km - zakoupení a výměna baterie Exide E60-N24L-A
27.09.2023 - 97.224 km - zakoupení a výměna strartéru JMP
2024
97.968 km -
21.02.2024 - 98.144 km - STK - technickou kontrolou prošlo bez závad
14.04.2024 - 98.170 km - SERVIS u Tondy - výměna motorového oleje Castrol
Power 1 20W-50, olejového filtru + těsnění, olej v převodovce a koncovém převodu,
brzdová kapalina, svíčky, těsnění plovákových komor, seřízení, kontrola vůlí v kolech, kontrola brzd
Pěkná klasika co na ceně už padat nebude.
Zasloužila by si výlet někam do Rumunska apod., žádný offroad,ale šotolinka,k tomu přímo vybízí a když vidím to jedno sedlo,a vzadu ten nosič na bagáž,tak už bych začal plánovat.
parádní stroj. Můj sen. I ta barva. Wau.