PROFIL MOTORKY

BMW R 1250 RS (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník jerseySE
Vloženo 21.8.2020
Aktualizováno 2.11.2020
Zobrazeno 3 300x
HODNOCENÍ PROFILU OD 14 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Teutonská válečnice s tahem startujícího raketoplánu, zvukem Focke-Wulfu a hbitostí vlčice.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:BMW Invelt (Praha 5-Stodůlky) - Jednal jsem konkrétně s prodejci Dominikem Laubem a Honzou Švejnohou. Profesionalita a vstřícnost zcela překonaly mé očekávání, navíc je oddělení Motorrad zkrátka "motorkářské". Motorky vám prodávají lidé kteří motorky milují a rozumí jim a jednají s vámi jako motorkář s motorkářem. Není se třeba příliš ani bát ceny servisu, alespoň první garančka vyšla řekl bych značně příznivěji než u některých jiných "velkých" výrobců motorek.

Výška jezdce: 187 cm

První dojmy - Poprvé jsem sedlal předváděčku, která měla nějaké Option kožené sedlo, které bylo dost nízké. To byl ovšem jediný zápor který jsem zaznamenal. Trochu dopředu natažená poloha mi vyhovovala, stejně jako úhel řídítek a ovládacích prvků. Vyhovoval mi štítek, který funguje ve dvou polohách opravdu dobře (není tam od toho aby vám nefoukalo na helmu). Okamžitě se mi zalíbila ochota se kterou padá do zatáček a zároveň neochvějná zásoba stability. Když jsem se trochu osmělil (po nehodě jsem rok a půl nejel na silné motorce), zkusil jsem za to pořádně vzít. Nevím jak to soudruzi ze Západního Německa dělají, ale boxer rozhodně nepatří do starého železa. Když máte plnej knedlík a otáčky letěj přes 6000, je to jako by Führer ohlašoval svůj příchod. Po návratu z projížďky jsem nesouvisle blekotal něco o Luftwaffe, Focke-Wulfech a že to chci a nejlíp hned. Shut up and take my money! Abych nebyl až tak nekritický, je třeba v zájmu objektivity připustit že tahle motorka není až tak zábavná. Je to přeze všechno trochu odtažitá Němka. Všechno co udělá, udělá asi nejlíp ve své váhové kategorii, ale nečekejte od ní drzost Italek nebo zlobu Japonek, zápal Angličanů, případně hrozivost Rakušanů. Zkrátka vám to ničím moc neokoření. Přesto budete nejrychlejší.

Motorku bych doporučil pro - Motorka bude nejvhodnější pro už trochu vyklidněné jezdce co mají něco za sebou, kteří chtějí trochu cestovat, ale nechtějí se vzdát absurdní rychlosti při průjezdu hlavně táhlých zatáček. Na blbnutí to úplně není. Nechá vás sice třeba zvednout přední kolo, ale není to úplně to kvůli čemu existuje.

Doplňky na motorce - HP páčky, řadička, páka zadní brzdy a stupačky pilota. Se stavitelnýma stupačkama pozor, v dolní poloze hlásič křičí už v 43 stupních.

Recenze

Grossglockner

Už v zimě jsem se rozmýšlel čím nahradím Tuono se kterým jsem měl vloni nehodu. První myšlenky šly pochopitelně směrem k novému Tuonu, proč ne když jsem s ním byl tak spokojený, ale pak jsem si říkal že by nemuselo vůbec být špatné vyzkoušet něco nového. To jsem asi myslel na SuprĎůka. Toho jsem ovšem během dalšího promýšlení trochu upozadil, stejně jako jsem definitivně zavrhnul další Tuono. Zkrátka jsem úplně nevěděl jak na tom budu s bojovností až se zas rozjezdím a tyhle dvě motorky vycítí když ti změknou kolena a dají ti to sežrat. Jak se brzo ukázalo, obava to sice byla naštěstí zbytečná, ale to už jsem měl v hlavě něco s čím se bude dát cestovat, ale bude to pořád dost svižný i v zatáčkách, nebude to Našeptávač Pokušitel jako Tuono, nebude to ideálně mít řetěz, bude to mít rozumnej dojezd na nádrž a zároveň to bude sexy. No co mi z toho katalogu asi tak mohlo zbýt? Bylo jasné že to musí být BMW, ale GS to nebude. To není sexy, není tak rychlý a kde jako bych s tím měl jezdit v terénu?

Po již popsané testovací jízdě jsem se jednoznačně rozhodl pro R 1250 RS. Záloha v podobě 890 Duke nebyla potřeba (ačkoliv kdyby se naskytla příležitost...) a já se jal motorku konfigurovat. U BMW je to až přímočaré a jasné. Chcete všechno. Všechno totiž funguje. Chcete všechny elektronické balíčky a něco z CNC obráběných dílů jako jsou nádherné stavitelné páčky, řadička, zadní brzda a stupačky. Ne že by se mi nelíbilo i ostatní, ale tam už jsem mimo svou komfortní zónu co se poměru výkon / cena týče. No a taky jsem to chtěl v té žluté metalíze. Ta nesedne jen tak nějaký motorce, ale eresu jo. Problém byl v tom že by se musela zadat do výroby a to by vyžadovalo tak tři měsíce. Zato ve skladu v Salzburku byla jedna modrá v podobné výbavě jakou jsem si vymyslel a byla by hned. OK, modrá je přece dobrá. A potom co jsem jí viděl zářit na slunci už fakt ani nelituju. Chtěl jsem jí i s kuframa a vydupal jsem si sportovní sedlo. To je docela vysoké.

Asi po čtrnácti dnech jsem si Brünhilde vyzvedl a začal zajíždět. Je fakt frustrující mít pod koulema tak potentní motor a moct ho točit jen do poloviny pole. Tisíc kilometrů jsem to ale musel vydržet. Ty jsem dal během dvou dnů, absolvoval první garanční prohlídku a jel do Alp. Ale se standardním sedlem protože se sportovním se motorka sice supr ovládá, ale strašně to při delší jízdě tlačí na koule. Moje poznatky jsou následující.

1. Elektronika
No elektronika tam je. Je jí tam hodně. Jenže jestli se mi tuhle Camel Fireblade smál že abych se svezl na Tuonu, musím být programátor, tak tady ne. Ovládání všech systémů je německy přímočaré a co je nejdůležitější, jejich činnost tě za jízdy neruší. Týká se to jak nastavení odezvy plynu, tak semiaktivního podvozku, který se ti celkem přizpůsobí. Jo, je to znát.

2. Ergonomie
Konečně motorka na který nevypadám a necítím se jako kdybych nějakýmu minizmrdovi ukradl RMXku. Sedíš relativně sportovně, ale pořád hodně pohodlně v mírném předklonu, ruce mají přirozený úhel a je snadné mít uvolněný loket pro dobré vedení motorky. Nohy jsou proti real life sport bajkům spíš pokrčený než skrčený a jejich prostor je zepředu ohraničený válci motoru. Žádné přehnané teplo na které bych nebyl zvyklý od nich ale nejde. Někteří recenzenti si stěžují na nepříjemné vibrace na řídítkách mezi 4000 a 5000 otáčkami. Já každopádně nic takového nezpozoroval. Buď jinak držím řídítka nebo jsem po Tuonu vůči vibracím imunní. Fouká na tebe. Přes variabilní geometrii štítku na tebe foukat bude. To k týhle motorce ale podle mě patří. Pokud ti to vadí, pořiď si Gétéčko nebo něco takovýho. Ve skutečnosti totiž záměrem tvůrců nebylo aby to nefoukalo na helmu, ale když štítek zvedneš, chrání ti to před větrem trup včetně hrudníku. I před deštěm. Takže tolik nemrzneš. Když jsme u toho mrznutí, můžeš si zapnout vyhřívání heftů. Ve dvou úrovních. Skvěla věc abys za deště v horách neztratil cit.

3. Design
Mě se líbí moc. Vypadá organicky a harmonicky. Ani moc opticky lehký zadek, ani moc "hmyzí" proporce. Výrazná muskulatura. Takový teutonský atlet. Nebo teda v případě Brunhildy valkýra. Krev a mlíko.

4. Zvuk
Zkoušel jsem verzi s Akrapem a pokud chceš Ereso, tak jedině s ním. Není to hlasitější než s originálem, takže tě pustěj i do Rakouska, ale zní to líp. Ereso s ním umí příst, řvát a hřmít. A změna mezi předením a řvaním zabere jen mrknutí oka. A má to zvuk jako Focke Wulf s motorem BMW. No vždyť vlastně... Ale neberte to úplně jako absolutní poklonu, ani zvuk Focke Wulfu není obdivován úplně všemi a rozhodně nedosahuje symfonických výšin Spitfiru nebo Tuona V4.

5. Quickshifter
Jde to nahoru i dolu. Nahoru to celkem jako kdekoliv jinde funguje spolehlivě až při vyšších otáčkách a zatížení, takže z 1 na 2 a při plynulejší jízdě i na 3 je lepší řadit klasicky s ubráním plynu nebo když seš vyměklej, tak se spojkou, ale dolů to tam prostě syp, elektronika si s tím poradí. Jen je třeba mít zavřenej plyn. A skoro nebudeš potřebovat brzdy, motor brzdí opravdu mocně. Teda rozhodně proti čtyřválu. A elektronika mu při zavření plynu zabrání zamrskat ocasem jako ryba. Nebo starý géesixero na okruhu.

6. Motor
Se staršími boxery od BMW nemám zkušenosti, takže vám neřeknu jestli to že jsem z projevu motoru tak nadšený dělá ShiftCam nebo ne, každopádně takový kalup jsem vážně nečekal. Tah motoru nevadne až do omezovače. Nemohl jsem tomu uvěřit, ale svým zátahem se vyrovná motoru Tuona, byť není tak agresivní a člověk musí dřív řadit a nad 150 už je taky znát opadání. Jenže právě. Nad 150. Do té doby by snad Ereso s Tuonem i drželo krok! Tedy ne v dragingu, protože bys na něm musel víckrát řadit, ale v kratším pružném zrychlení díky skutečně monstróznímu kroutícímu momentu který je dostupný kdykoliv od snad 2000 otáček až úplně doprdele asi ano. Typický příklad dvou podobně silných motorů z nichž jeden má vyšší výkon a druhý kroutící moment. Přenos síly na kola z výkonnějšího motoru je snazší, na tom s větším momentem budeš víc řadit. Ale otázka k zamyšlení pro mě - vadí to až tak moc na silnici? Není to nakonec právě proto zábavnější, když nehoníš desetiny sekundy na okruhu? Maximálka je dostačující - během chvilky jsi na 220, pak už to moc nezrychluje, ale prej to jde i přes 240. Při 150 na šestku točíš tak 5000 otáček, tedy hluboko v šedém poli. Díky tempomatu a aerodynamickému štítu to může být příjemná cestovní rychlost pro přejezdy. Spotřeba kolem pěti až šesti litrů při ostřejším tempu na okreskách (na dálnici se ovšem můžete dostat snadno i přes sedum). Ne že by to bylo důležité, ale potěší.

7. Jízdní projev
Skoro bych nevěřil že může existovat motorka co je zároveň tak stabilní a je tak snadno ovladatelná v celém rozsahu rychlostí. S BMW komunikuješ prostě tak že motorce řekneš co chceš aby udělala a ona to udělá. Spíš se vezeš než vytváříš jízdu. Na jednu stranu to jistě může ubírat na zábavě, ale na druhou je to základní substance pro rychlou antistresovou jízdu na kterou jsem se těšil. Prostě není potřeba aby ti testosteron stříkal ušima jako když rveš do zatáčky Tuono (ale jo, i to jsem vždycky miloval). Díky ESA je taky jízda "vyžehlená". Maskuje před tebou tristní stav českých silnic, ale taky hodně snižuje vnímání skutečné rychlosti. Každopádně se Ereso do zatáček pokládá snadno a přirozeně a člověk by rozhodně neřekl že kočíruje 240kg těžký ingot. Ne, v zatáčkách hlavně jdoucích po sobě nikdy nebude tak rychlý jako Tuono, nikdy se do nich tak rychle nesloží. Ale jízda mě prostě baví. A mám si to prej zkusit na okruhu, i tam to umí. Každopádně padesátistupňový náklon (díky telemetrii si maximální úhly snadno dohledáte) není v sedle nijak nepřirozený zajedete ho i bez snažení.

8. Brzdy
No Bremba. Takže dobrý - za tři. Nejsou sice tak ostrý jako na Tuonu, tam byly za dvě, to je asi i kvůli hmotnosti vyloučený, ale taky tu skvěle funguje pokročilé ABS. Nájezd do zatáčky, vemeš za páčku, brzdy jsou duální, takže zadek můžeš pustit z hlavy, guma se s krátkým písknutím zakousne do asfaltu, žádné potápění předku, brzdíš až kousek před apex a pak tam plynulým pohybem zápěstí pošleš ten arzenál vražedné brutality z plocháče přes kardan do zadního kola...

9. Poslouchej
Rammstein - Deutschland

10.Závady.
Zatím jediná, pokud to lze vůbec za závadu označit. Při klesání z Edelweiß-Spitze ve výšce 2500m došlo k rozsvícení žluté kontrolky motoru s doporučením navštívit servis. Po nouzovém sklesání na Kaprun bylo provedeno standardní přisrání u zastoupení BMW, kde byl v rámci garance updatován software.

Další závada. Neotevírá se automatické víčko nádrže. V rámci záruky vyměněno hrdlo.

11. Průběžný závěr
Fakt jsem z tý motorky nadšenej. Už rozumím tomu proč jí BMW řadí do šuplíku Sport spolu s RR a ne do toho kde je S1000R a její asi trochu zábavnější brácha R1250R. Už dostala pořádně na prdel a musím říct že z toho jde až trochu strach. Tuono bylo hrozně agresivní a sprostý, ale přesto tak nějak "zdomácnělý". Tohle je prostě jiný. I když se to na první pohled nezdá, sedíš hodně vysoko (sportovní vysoká sedačka), a tak jdeš do zatáček v absurdní rychlosti s až podezřele malým náklonem. Otevřeš jen tak ze zvědavosti plyn naplno v zatáčce a ten frajer co s tebou zkoušel držet krok najednou netuší jak to že jsi teď před ním a ty vlastně taky nechápeš, protože doteď jsi ještě neprojel celou zatáčku v lehkým driftu. V tom jak Brünhilde reaguje na plyn je něco chladně efektivního, až surového. V krátkých pomalých je to zas kvůli rozvoru docela tragédie, ale kvůli předchozímu to fakt zkousnu. A jestli takhle funguje u BMW motorka která je přecejen docela těžká a primárně cestovní... Moje příští motorka je už jasná. S1000RR.

12. Kokotské reakce
Protože jsem se zbytečně rozčílil nad reakcemi některých, rozhodl jsem se je zodpovědět automaticky rovnou.

Chtěl jsem si koupit úplně jinou motorku, ale nekoupil jsem si jí.
-Skvělý komentář. Jsi velmi inteligentní.

BMW bych si nikdy nekoupil! Sbírá o tobě data a telemetricky je posílá na jejich servery!
-BMW nemůže za tvůj posranej život.

S 1250 jsem nikdy nejel, ale kluci říkali že žere víc než předchozí model.
-Neznám předchozí model. Pravda je že co jsem si na mašinu zvykl, stoupla mi spotřeba asi o půl litru na hodnotu obvykle udávanou v testech, tedy 5,6. Pod pět leda při "katolické" jízdě. Dálnici neberu v potaz. Kokotský dotaz je to z mého pohledu z toho důvodu že nevím kdo řeší spotřebu u motorky.

Franta z prasečátku říkal že boxer nikdy nemůže mít dobrej zvuk.
-Franta z prasečáku je kokot a ty nejspíš taky.

Vyměnit Tuono za BMW, to bych se fakt styděl.
-Další co mu Franta z prasečáku něco řekl o Tuonu a Bavorácích.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Frankie
Frankie napsal 21.09.20 v 21:53

Moc dobře jsi to popsal Ohledně stroje, věřím že to parádně jezdí, ale hodnotit nebudu, protože boxery nemám rád včetně toho jejich (pro mě prdicího) zvuku, ale jakej mám názor já, nebo kdokoliv jinej, není vůbec důležitý. Hlavní je, že se motorka líbí tobě, že se ti na ni dobře jezdí a že ti dělá radost ! Protože od toho si je pořizujeme a proto na nich jezdíme.
Hodně spokojených km za řídítky, užívej si jí a po epizodě s Tuonem nemůžu přát jinak než kolama dolů a vždycky se v pořádku vrátit

Jarda
Jarda napsal 03.09.20 v 11:49 10b.

Peckova recenze. Jezdil jsem na ni kratce minuly tyden. Podarilo se nam dat dohromady k testovani vsechny modely s motorem R 1250. Kdo ma rad boxera a nesedi mu zaveseni Telelever, tak RS je velmi dobra volba. Lepsi nez R 1250 R.

BoBo1
BoBo1 napsal 25.08.20 v 16:59 10b.

Recenze i motorka super . Měl jsem možnost jí taky zkusit a bylo to moc hezký

Mig_35
Mig_35 napsal 25.08.20 v 14:51

Moje nebohá maminka říkala jedno úsloví, které hodně sedí:
“Když se hov.. stane hnojem, chce se vozit na voze.”

jerseySE
jerseySE napsal 25.08.20 v 14:17

Se nečerti. Napsal jsem že jsi chytrej. Sice jsem to tak nemyslel, ale jak sám říkáš. Who cares.

Více komentářů



TOPlist