renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW R 1250 RS (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník jerseySE
Vloženo 21.8.2020
Aktualizováno 27.3.2024
Zobrazeno 5 160x
HODNOCENÍ PROFILU OD 19 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Teutonská válečnice s tahem startujícího raketoplánu, zvukem Focke-Wulfu a hbitostí vlčice.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:BMW Invelt (Praha 5-Stodůlky) - Jednal jsem konkrétně s prodejci Dominikem Laubem a Honzou Švejnohou. Profesionalita a vstřícnost zcela překonaly mé očekávání, navíc je oddělení Motorrad zkrátka "motorkářské". Motorky vám prodávají lidé kteří motorky milují a rozumí jim a jednají s vámi jako motorkář s motorkářem. Není se třeba příliš ani bát ceny servisu, alespoň první garančka vyšla řekl bych značně příznivěji než u některých jiných "velkých" výrobců motorek.

Výška jezdce: 187 cm

První dojmy - Poprvé jsem sedlal předváděčku, která měla nějaké Option kožené sedlo, které bylo dost nízké. To byl ovšem jediný zápor který jsem zaznamenal. Trochu dopředu natažená poloha mi vyhovovala, stejně jako úhel řídítek a ovládacích prvků. Vyhovoval mi štítek, který funguje ve dvou polohách opravdu dobře (není tam od toho aby vám nefoukalo na helmu). Okamžitě se mi zalíbila ochota se kterou padá do zatáček a zároveň neochvějná zásoba stability. Když jsem se trochu osmělil (po nehodě jsem rok a půl nejel na silné motorce), zkusil jsem za to pořádně vzít. Nevím jak to soudruzi ze Západního Německa dělají, ale boxer rozhodně nepatří do starého železa. Když máte plnej knedlík a otáčky letěj přes 6000, je to jako by Führer ohlašoval svůj příchod. Po návratu z projížďky jsem nesouvisle blekotal něco o Luftwaffe, Focke-Wulfech a že to chci a nejlíp hned. Shut up and take my money! Abych nebyl až tak nekritický, je třeba v zájmu objektivity připustit že tahle motorka není až tak zábavná. Je to přeze všechno trochu odtažitá Němka. Všechno co udělá, udělá asi nejlíp ve své váhové kategorii, ale nečekejte od ní drzost Italek nebo zlobu Japonek, zápal Angličanů, případně hrozivost Rakušanů. Zkrátka vám to ničím moc neokoření. Přesto budete nejrychlejší.

Motorku bych doporučil pro - Motorka bude nejvhodnější pro už trochu vyklidněné jezdce co mají něco za sebou, kteří chtějí trochu cestovat, ale nechtějí se vzdát absurdní rychlosti při průjezdu hlavně táhlých zatáček. Na blbnutí to úplně není. Nechá vás sice třeba zvednout přední kolo, ale není to úplně to kvůli čemu existuje.

Doplňky na motorce - HP páčky, řadička, páka zadní brzdy a stupačky pilota. Se stavitelnýma stupačkama pozor, v dolní poloze hlásič křičí už v 43 stupních.

Recenze



VIDEO

Už v zimě 2019 jsem se rozmýšlel čím nahradím Tuono se kterým jsem měl rok před tím nehodu. První myšlenky šly pochopitelně směrem k novému Tuonu, proč ne když jsem s ním byl tak spokojený, ale pak jsem si říkal že by nemuselo vůbec být špatné vyzkoušet něco nového. To jsem asi myslel na SuprĎůka. Toho jsem ovšem během dalšího promýšlení trochu upozadil, stejně jako jsem definitivně zavrhnul další Tuono. Zkrátka jsem úplně nevěděl jak na tom budu s bojovností až se zas rozjezdím a tyhle dvě motorky vycítí když ti změknou kolena a dají ti to sežrat. Jak se brzo ukázalo, obava to sice byla naštěstí zbytečná, ale to už jsem měl v hlavě něco s čím se bude dát cestovat, ale bude to pořád dost svižný i v zatáčkách, nebude to Našeptávač Pokušitel jako Tuono, nebude to ideálně mít řetěz, bude to mít rozumnej dojezd na nádrž a zároveň to bude sexy. No co mi z toho katalogu asi tak mohlo zbýt? Bylo jasné že to musí být BMW, ale GS to nebude. To není sexy, není tak rychlý a kde jako bych s tím měl jezdit v terénu?

Po již popsané testovací jízdě jsem se jednoznačně rozhodl pro R 1250 RS. Záloha v podobě 890 Duke nebyla potřeba (ačkoliv kdyby se naskytla příležitost...) a já se jal motorku konfigurovat. U BMW je to až přímočaré a jasné. Chcete všechno. Všechno totiž funguje. Chcete všechny elektronické balíčky a něco z CNC obráběných dílů jako jsou nádherné stavitelné páčky, řadička, zadní brzda a stupačky. Ne že by se mi nelíbilo i ostatní, ale tam už jsem mimo svou komfortní zónu co se poměru výkon / cena týče. No a taky jsem to chtěl v té žluté metalíze. Ta nesedne jen tak nějaký motorce, ale eresu jo. Problém byl v tom že by se musela zadat do výroby a to by vyžadovalo tak tři měsíce. Zato ve skladu v Salzburku byla jedna modrá v podobné výbavě jakou jsem si vymyslel a byla by hned. OK, modrá je přece dobrá. A potom co jsem jí viděl zářit na slunci už fakt ani nelituju. Chtěl jsem jí i s kuframa a vydupal jsem si sportovní sedlo. To je docela vysoké.

Asi po čtrnácti dnech jsem si Brunhildu vyzvedl a začal zajíždět. Je fakt frustrující mít pod koulema tak potentní motor a moct ho točit jen do poloviny pole. Tisíc kilometrů jsem to ale musel vydržet. Ty jsem dal během dvou dnů, absolvoval první garanční prohlídku a jel do Alp. Ale se standardním sedlem protože se sportovním se motorka sice supr ovládá, ale strašně to při delší jízdě tlačí na koule. Moje poznatky jsou následující.

1. Elektronika
No elektronika tam je. Je jí tam hodně. Jenže jestli se mi tuhle Camel Fireblade smál že abych se svezl na Tuonu, musím být programátor, tak tady ne. Ovládání všech systémů je německy přímočaré a co je nejdůležitější, jejich činnost tě za jízdy neruší. Týká se to jak nastavení odezvy plynu, tak semiaktivního podvozku, který se ti celkem přizpůsobí. Jo, je to znát.

2. Ergonomie
Konečně motorka na který nevypadám a necítím se jako kdybych nějakýmu minizmrdovi ukradl RMXku. Sedíš relativně sportovně, ale pořád hodně pohodlně v mírném předklonu, ruce mají přirozený úhel a je snadné mít uvolněný loket pro dobré vedení motorky. Nohy jsou proti real life sport bajkům spíš pokrčený než skrčený a jejich prostor je zepředu ohraničený válci motoru. Žádné přehnané teplo na které bych nebyl zvyklý od nich ale nejde. Někteří recenzenti si stěžují na nepříjemné vibrace na řídítkách mezi 4000 a 5000 otáčkami. Já každopádně nic takového nezpozoroval. Buď jinak držím řídítka nebo jsem po Tuonu vůči vibracím imunní. Fouká na tebe. Přes variabilní geometrii štítku na tebe foukat bude. To k týhle motorce ale podle mě patří. Pokud ti to vadí, pořiď si Gétéčko nebo něco takovýho. Ve skutečnosti totiž záměrem tvůrců nebylo aby to nefoukalo na helmu, ale když štítek zvedneš, chrání ti to před větrem trup včetně hrudníku. I před deštěm. Takže tolik nemrzneš. Když jsme u toho mrznutí, můžeš si zapnout vyhřívání heftů. Ve dvou úrovních. Skvěla věc abys za deště v horách neztratil cit.

3. Design
Mě se líbí moc. Vypadá organicky a harmonicky. Ani moc opticky lehký zadek, ani moc "hmyzí" proporce. Výrazná muskulatura. Takový teutonský atlet. Nebo teda v případě Brunhildy valkýra. Krev a mlíko.

4. Zvuk
Zkoušel jsem verzi s Akrapem a pokud chceš Ereso, tak jedině s ním. Není to hlasitější než s originálem, takže tě pustěj i do Rakouska, ale zní to líp. Ereso s ním umí příst, řvát a hřmít. A změna mezi předením a řvaním zabere jen mrknutí oka. A má to zvuk jako Focke Wulf s motorem BMW. No vždyť vlastně... Ale neberte to úplně jako absolutní poklonu, ani zvuk Focke Wulfu není obdivován úplně všemi a rozhodně nedosahuje symfonických výšin Spitfiru nebo Tuona V4.

5. Quickshifter
Jde to nahoru i dolu. Nahoru to celkem jako kdekoliv jinde funguje spolehlivě až při vyšších otáčkách a zatížení, takže z 1 na 2 a při plynulejší jízdě i na 3 je lepší řadit klasicky s ubráním plynu nebo když seš vyměklej, tak se spojkou, ale dolů to tam prostě syp, elektronika si s tím poradí. Jen je třeba mít zavřenej plyn. A skoro nebudeš potřebovat brzdy, motor brzdí opravdu mocně. Teda rozhodně proti čtyřválu. A elektronika mu při zavření plynu zabrání zamrskat ocasem jako ryba. Nebo starý géesixero na okruhu.

6. Motor
Se staršími boxery od BMW nemám zkušenosti, takže vám neřeknu jestli to že jsem z projevu motoru tak nadšený dělá ShiftCam nebo ne, každopádně takový kalup jsem vážně nečekal. Tah motoru nevadne až do omezovače. Nemohl jsem tomu uvěřit, ale svým zátahem se vyrovná motoru Tuona, byť není tak agresivní a člověk musí dřív řadit a nad 150 už je taky znát opadání. Jenže právě. Nad 150. Do té doby by snad Ereso s Tuonem i drželo krok! Tedy ne v dragingu, protože bys na něm musel víckrát řadit, ale v kratším pružném zrychlení díky skutečně monstróznímu kroutícímu momentu který je dostupný kdykoliv od snad 2000 otáček až úplně doprdele asi ano. Typický příklad dvou podobně silných motorů z nichž jeden má vyšší výkon a druhý kroutící moment. Přenos síly na kola z výkonnějšího motoru je snazší, na tom s větším momentem budeš víc řadit. Ale otázka k zamyšlení pro mě - vadí to až tak moc na silnici? Není to nakonec právě proto zábavnější, když nehoníš desetiny sekundy na okruhu? Maximálka je dostačující - během chvilky jsi na 220, pak už to moc nezrychluje, ale prej to jde i přes 240. Při 150 na šestku točíš tak 5000 otáček, tedy hluboko v šedém poli. Díky tempomatu a aerodynamickému štítu to může být příjemná cestovní rychlost pro přejezdy. Spotřeba kolem pěti až šesti litrů při ostřejším tempu na okreskách (na dálnici se ovšem můžete dostat snadno i přes sedum). Ne že by to bylo důležité, ale potěší.

7. Jízdní projev
Skoro bych nevěřil že může existovat motorka co je zároveň tak stabilní a je tak snadno ovladatelná v celém rozsahu rychlostí. S BMW komunikuješ prostě tak že motorce řekneš co chceš aby udělala a ona to udělá. Spíš se vezeš než vytváříš jízdu. Na jednu stranu to jistě může ubírat na zábavě, ale na druhou je to základní substance pro rychlou antistresovou jízdu na kterou jsem se těšil. Prostě není potřeba aby ti testosteron stříkal ušima jako když rveš do zatáčky Tuono (ale jo, i to jsem vždycky miloval). Díky ESA je taky jízda "vyžehlená". Maskuje před tebou tristní stav českých silnic, ale taky hodně snižuje vnímání skutečné rychlosti. Každopádně se Ereso do zatáček pokládá snadno a přirozeně a člověk by rozhodně neřekl že kočíruje 240kg těžký ingot. Ne, v zatáčkách hlavně jdoucích po sobě nikdy nebude tak rychlý jako Tuono, nikdy se do nich tak rychle nesloží. Ale jízda mě prostě baví. A mám si to prej zkusit na okruhu, i tam to umí. Každopádně padesátistupňový náklon (díky telemetrii si maximální úhly snadno dohledáte) není v sedle nijak nepřirozený zajedete ho i bez snažení.

8. Brzdy
No Bremba. Takže dobrý - za tři. Nejsou sice tak ostrý jako na Tuonu, tam byly za dvě, to je asi i kvůli hmotnosti vyloučený, ale taky tu skvěle funguje pokročilé ABS. Nájezd do zatáčky, vemeš za páčku, brzdy jsou duální, takže zadek můžeš pustit z hlavy, guma se s krátkým písknutím zakousne do asfaltu, žádné potápění předku, brzdíš až kousek před apex a pak tam plynulým pohybem zápěstí pošleš ten arzenál vražedné brutality z plocháče přes kardan do zadního kola...

9. Poslouchej
Rammstein - Deutschland

10.Závady.

I
Při klesání z Edelweiß-Spitze ve výšce 2500m došlo k rozsvícení žluté kontrolky motoru s doporučením navštívit servis. Po nouzovém sklesání na Kaprun bylo provedeno standardní přisrání u zastoupení BMW, kde byl v rámci garance updatován software.

II
Neotevírá se automatické víčko nádrže. V rámci záruky vyměněno hrdlo.

III
Při třetí výpravě do Alp mám pocit, že se motorka v náklonu nevede tak dobře, jak jsem byl zvyklý a k tomu když při jízdě na tempomat pustím řídítka, kývou se ze strany na stranu. Divný. Mám nový gumy a před pár set kilometrama jsem byl na servisce. Řeším to s autorizovaným, leč nikoliv záručním servsem, o kterém vím že BMW rozumí, protože je jasné, že pokud to nejsou gumy, jako že nebyly, musí to jít na vrub neschopnosti záručního servisu. A taky že jo. Pravá vidle je suchá. A protože nemohla vytýct během pár set kilometrů, aniž by to zanechalo jasné stopy, v českém záručním servisu už mě nikdo neuvidí. Pro novou motorku si tím pádem asi do Německa pojedu taky.

11. Průběžný závěr
Fakt jsem z tý motorky nadšenej. Už rozumím tomu proč jí BMW řadí do šuplíku Sport spolu s RR a ne do toho kde je S1000R a její asi trochu zábavnější brácha R1250R. Už dostala pořádně na prdel a musím říct že z toho jde až trochu strach. Tuono bylo hrozně agresivní a sprostý, ale přesto tak nějak "zdomácnělý". Tohle je prostě jiný. I když se to na první pohled nezdá, sedíš hodně vysoko (sportovní vysoká sedačka), a tak jdeš do zatáček v absurdní rychlosti s až podezřele malým náklonem. Otevřeš jen tak ze zvědavosti plyn naplno v zatáčce a ten frajer co s tebou zkoušel držet krok najednou netuší jak to že jsi teď před ním a ty vlastně taky nechápeš, protože doteď jsi ještě neprojel celou zatáčku v lehkým driftu. V tom jak Brünhilde reaguje na plyn je něco chladně efektivního, až surového. V krátkých pomalých je to zas kvůli rozvoru docela tragédie, ale kvůli předchozímu to fakt zkousnu. A jestli takhle funguje u BMW motorka která je přecejen docela těžká a primárně cestovní... Moje příští motorka je už jasná. S1000RR.

12. Bolavá záda a zázrak jménem Wunderlich
Protože s eresem cestuji víc a dál než s předchozími motorkama a už mi láskou není třicet pět, už mi není ani čtyřicet, začaly se při delších cestách hlásit záda. A to při celodenní náloži kolem 600 km až takového charakteru, že jsem si myslel že nedojedu. Inu mám skoro 190cm a poloha na motorce je taková polosportovní, přičemž nohy jsou kvůli válcům motoru v typicky boxerácké poloze. Ale nezoufal jsem. Dal jsem na doporučení par lidí z Germánie a objednal jsem si podložky Wunderlich. Ty zvedly řídítka asi o dva cm nahoru a půl centimetru ke mě. No co vám budu povídat! Změna jak kouzelnickým proutkem. Vedení motorky se nezměnilo, ale mě na ní nebolej záda! Jako že vůbec!

13. Vibrace a charisma
Nedávno v jednom motoperiodiku vyšlo srovnání eresa s Guzinou. Závěrem bylo, že ač je ereso ve všem lepší, vítězem je Guzzi, protože má henty vibrace, tak je charismatičtější. Že prej boxer je hladkej jako R4, tak nemá testicoli a podvozek je moc dokonalej. Nooo… Asi nechám Brunhildu zkontrolovat, protože boxer o sobě teda vibracema vědět dává, což kvůli přesazeným ojnicím asi musí, že jo, zvlášť někde kolem 5000 otáček je to znát i na řídítkách. Dokonce tak moc, že to má tendenci ty hefty rozkývat (jinak než suchá vidle). Zkrátka motokomunita se evidentně dělí na ty, co boxery milujou a ty, co je nemusej. Nic moc mezi tím.

14. Opět ke kývání řídítek - VYŘEŠENO
Těžko říct, jestli byla vidle skutečně suchá, ale gufera byla v pořádku a rosení jsem nikdy neviděl. Takže těžko říct, komu věřit. No ale v létě jsem nechal vyměnit pneumatiky a řídítka se přestala chvět / kývat. Rozdíl oproti předchozí výměně byl ten, že jsem gumy nechal vyměnit opět přímo v BMW. Takže příště i na gumy do BMW. Ono to tam stejně není ve skutečnosti dražší. Takže mé omluvy směřují k záručnímu servisu za nadávky.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
eddie80
eddie80 napsal 28.03.24 v 14:40 10b.

Sofistikovaná rychlost, velká mašina. A sportovní cesťák v tom pojetí který známe z 90tek ale s fičurama dneška. Já jsem z ní taky naprosto nadšenej a je jenom dobře, že nás je málo Ale já u ní asi 3 roky nevydržím protože se prostě znám. Ale jsi inspirací. 10b

Obdélník
Obdélník napsal 10.12.22 v 14:11 10b.

Krásná motorka. Boxer je pro mě srdcovka a tohle je nádhera.
Italky dobré, ale ... pro mě je prostě BMW Boxer to, co od motoru chci a dostávám to.
Žije, sterilita ostatních motorů mi nevyhovuje.

Hodně kilometrů a hlavně vždy ve zdraví návrat domů.
10 bodů

findejs1310
findejs1310 napsal 23.08.21 v 18:36 10b.

Fakt krásnej bavec

Morrys
Morrys napsal 10.03.21 v 11:34

Čau, popsal jsi to úplně do detailu , hlavně jsi krásně popsal to srovnání s Tuonem. Prostě každá motorka je jiná a záleží, co od ní chceš. Svezl jsem se na Ducati Streetfighter V 4S, na MV Agusta Brutale 1000 RR, . Všechno úžasný motorky, dokonalé rakety , ale stejně si jdu koupit BMW R 1250 RS V devadesáti procentech jezdím ve dvou a chci něco svižného na dlouhé cestování ve dvou a to si myslím splňuje dokonale Dávám 10b a z těch komentářů si nic nedělej

luhen1
luhen1 napsal 26.12.20 v 08:35 10b.

Pěkná recenze i motorka, se vším co jsi napsal na 100% souhlasím.

Více komentářů



TOPlist