renocar_zari



PROFIL MOTORKY

Aprilia Shiver 900 (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Honzus75
Vloženo 11.8.2020
Aktualizováno 17.8.2020
Zobrazeno 2 118x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Shiver 900 přehlížená a podceňovaná motorka, která svému majiteli poskytne kupu charakteru a zážitků jak při kochačce, tak při ostřejším svezení.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:K2 moto (Braník) - Koupeno v Braníku u K2 Moto, protože jsem tam zvyklý jezdit, měli jako jedni z mála skladový kus a byla možná hodinová projížďka jen za vratnou kauci a projetý benzin na zajetém stroji bez omezení.

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki Z900: Projížďka fajn, proti ale hovořil čtyřválec s mdlým zvukem, který je prostě sametový, ale je nutné ho točit, přiznávám, nejsem čtyřválcový :-) Posed trochu sportovnější, ale pro batůžek utrpení a to v mém případě nejde. A design, no už mi není 20 :-)
Yamaha MT-09: Zběsilý tříválec, který vás nutí tahat. Sekunduje tomu slušný podvozek, ale opět mě nepřesvědčil charakter motoru, zvuk a posez pro batůžek, no a design, no už mi není 20 :-)
BMW F 900 R: Od BMW jsem čekal rozhodně víc, dvouválec má divný zvuk (je navíc z Číny, což není nutně zlo), motorka mi byla taková malá, posez hodně nepohodlný. Podvozek fajn, ale pokud chcete výbavu, tak to stojí nesmysl.
Benelli 752S: Benellka byla moc fajn, hlavně vzhledem k ceně, značkové komponenty a ty brzdy, wow :-) Motor hezký zvuk, ale točit a točit a 752ka je na mě moc tvrdá (podvozek i sedlo) a divně zabírá spojka. Jako druhá motorka by byla fajn :-)

První dojmy - Po hodinové zkušební jízdě a srovnání s ostatními projetými kandidáty (Shiver byl poslední a nebyl top kandidát) jsem nabyl dojmu, že tahle motorka mi má co nabídnout, recenzi píšu po 4000 najetých km a dojmy potvrzuji. Jediné, na co bacha, je malý rejd.

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny a tím myslím pro všechny jak zkušenostmi tak pohlavím.

Doplňky na motorce - - Zadní blatníček Puig
- Laďáky Akrapovič slip-on
- Vzduchový bavlněný filtr BMC
- Čelní štítek Puig New Sports Naked
- Padáky originál Aprilia
- LED blinkry originál Aprilia
- Ochrana přední a zadní osy Puig
- Rolny originál Aprilia
- LED žárovky v zadním světle, osvětlení SPZ a parkovačky
- Žárovky Osram Racer
- Tankpad ItalPads
- Li-Ion baterie Exide

Recenze

Měl jsem x motorek a poslední byla Moto Guzzi Griso 8V a vždycky jsem si myslel, že to s ní dožiju do důchodu. Byla to vysněná srdcovka, krásná mašina, charakterní, ale to byla nejspíš i moje brzda, byl jsem v sedle věčně prkennej, nedokázal jsem se uvolnit v obavách, abych motorce něco neprovedl. Uvnitř jsem měl neodbytný pocit, že se dříve nebo později zrakvím. Bylo to v hlavě, tak jsem si řekl, zkusím Griso prodat, ale jen vážnému zájemci a ne pod cenou a v duchu jsem si přál, že snad nikdo nekoupí a já se s Grisem konečně uvolním. No, kupce se našel a já byl vnitřně rozerván, neměl jsem svou velkou lásku, ale zase se mi uvolnily ruce. Navíc jsem do města koupil Benelli Leoncino 500 a na něm jsem byl uvolněn od začátku a zažíval jízdu, jako doposud nikdy.
No takže jsem uzavřel (zatím) moji Guzzi kapitolu a jal jsem se vybírat novou motorku. Požadavky byly: cena kolem 250 000 Kč, naháč, obratný a zábavný podvozek a motor, pokud možno slušná výbava. Vítané vlastnosti byly motor V2, Itálie a objem kolem 900-1000 ccm. Výběr proběhl mezi výše uvedenými stroji, tam popisuji i proč jsem je nevzal. A popravdě největším favoritem bylo BMW F 900 R. Po zkušebních jízdách to ale zároveň bylo asi největší zklamání (příliš velká očekávání vs realita) a Shiver (kterého jsem taky jako mnoho lidí přehlížel a považoval jen za doplnění seznamu) byl nakonec největším překvapením.
Shiver není moc fotogenická mašina, naživo je ale opravdu působivý a design funguje na výbornou, ta obrovská nádrž, sedlo v motorce, příhradový rám kombinovaný s hliníkovým rámem, hliníková kyvka, červené hlavy válců, rám a asymetrická pružina, prostě to zapadá. Šel jsem si pro stříbrnou verzi, ale na prodejně měli černou matnou skladem a vedle stála prodaná stříbrná a černá nakonec byla jasná volba, miluju kombinaci černá červená, tak nebylo o čem.
Vše, na čem Shiver staví, je motor V2 90° o objemu 896 ccm s výkonem 95 koní. Nic extra, zdá se. Ano, to se pouze zdá, motor má točák 90 Nm a to nejlepší z něj dostanete mezi 4000 a 7000 otáčkami, nebrání se samozřejmě vytočení k 9000, ale není to třeba. Zmíněné otáčky 4-7 tisíc totiž pokryjí 95 % všech běžných rychlostí na silnicích i dálnicích a v tomto spektru je to atomový reaktor, který reaguje na povel elektronického plynu okamžitým přísunem výkonu a táhne jako buldok. Výjezdy ze zatáček tak jsou jedna radost. To vše navíc při spotřebě mezi 4 a 5 litry na 100 km, já byl zvyklý na 7,5 Zvuk je kapitola sama o sobě, změny zatížení, přidání plynu, ubrání plynu, to vše provází hluboký chrapot V2, při podřazení to sem tam do výfuku ještě práskne. Akrapovič přidal ještě trochu na basech, hlučnost ne, ani nebyla třeba. Jenže pak to ustálíte na 90-100 nebo 130-140 a slyšíte jen takové příjemné tlumené předení a klidně dáte 500 km za den bez ohluchnutí.
No a podvozek, ten je taky univerzální parťák, má možnost nastavení, ale na to nesahám, vyhovuje mi tak, jak je. Je tužší, ale nevymlátí z vás duši, nerovnosti bere z přehledem. Pokud chcete jet na kochačku, můžete, Shiver neobtěžuje ničím rušivým, podvozek dělá co chcete, motor si vrní. Jenže občas přijdou úseky, kde si to chcete užít a trochu zatlačíte a najednou se v motorce probudí naprosto odlišná osobnost a to Aprilia Racing na předním blatníku začne dávat smysl. Motorka pod zátěží razantně zpřesní své reakce, jede kam se podíváte, jako skalpel vykrouží oblouk a dává i dost prostoru na případné korekce chyb. Banán na puse v helmě zaručen. Brzdy jsou účinné, krásně se dávkují a nepochopil jsem v testu na motorkářích jejich kritiku ve srovnání s BMW F 900.
Samostatnou kapitolou je řazení, je tak dobré, že jsem ani nepřemýšlel nad quickshifterem. Dráhy jsou krátké, kvalty zapadají jak po másle, když tam kopnete jedničku nebo dvojku, nemáte pocit, že všechny zuby vyletí výfukem ven, žádné falešné neutrály. Nahoru je to absolutní fofr, podřazování dolů jakbysmet, když tam ještě sázíte meziplyny, máte to i se symfonickým orchestrem.
Shivera jsem koupil před necelými dvěma měsíci a recenzi píšu až teď, po ujetí cca 4000 km, aby to dávalo smysl a případná recenze nebyla jen nerozvážným nekritickým vychvalováním po koupi.
Musím i po najetí těch km, objetí ČR a spoustě zážitků v sedle zodpovědně říct, že volby nelituju.
Pokud někdo hledáte naháče střední třídy, který je skutečným univerzálem se sportovními geny a výbornou výbavou v poměru k ceně, to vše s charakterním V2 s nádherným zvukem a projevem, tak vám doporučuji aspoň se na něm jet projet a vyzkoušet ho. Vzhledem k Euro 5 normám je letošek posledním rokem, kdy je možné Shiver nový koupit, tak si myslím, že i to je jeden z argumentů
Ještě pár nudných faktů a postřehů, k negativům bych zařadil velký rejd, mobilní aplikaci (i když tu postupně ladí) a možná hmotnost, i když po mých úpravách jsem na pohotovostní těsně nad 200 kg, což je myslím si naprosto cajk.
K pozitivům řadím motor (výkon, charakter, zvuk, spotřeba), podvozek, převodovka, brzdy, design a výbavu. Za 220 kKč máte zabudovanou navigaci, tři jízdní režimy (palivové mapy) Sport, Tour a Rain, třístupňovou kontrolu trakce, vypínatelné! ABS, superlehká kola, nádherně za všech okolností čitelný displej z Tuona a další.
Kolama dolů a šťastné návraty.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
milhaus71
milhaus71 napsal 18.08.20 v 19:28 10b.

Paulano
Paulano napsal 18.08.20 v 10:18 10b.

Velmi dobře napsaná recenze a věřím, že to byla dobrá volba! Ať dělá jen radost

zmulin
zmulin napsal 18.08.20 v 08:13 10b.

Dobrá volba

Dušan68
Dušan68 napsal 17.08.20 v 14:55 10b.

Jasně, že za 10

Panta_Rhei
Panta_Rhei napsal 15.08.20 v 12:05 10b.

Je to krásný, fakt, že jo. V té záplavě nových vzhledově plochých,nezajímavých motorek, je tahle motorka opravdu nepřehlédnutelná. Mně se teda hodně líbí. Ať to jezdí a hlavně "kolama dolů".

Více komentářů



TOPlist