renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki GSX 600 F (1994)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Horus
Vloženo 9.8.2020
Aktualizováno 13.9.2021
Zobrazeno 1 869x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8

Popis motorky


Je to už motorka v letech, ale pořád má co nabídnout. Konkrétně tenhle kus potřebuje nějakou tu převážně kosmetickou péči, ale dostane, co si zaslouží.

Více fotografii

Výška jezdce: 185 cm

První dojmy - První dojmy? Předtím jsem měl 125ccm, sle to je už taky docela doba. Při prvním usednutí jsem si jen řekl “tak ta je obrovská”. Je to samozřejmě způsobeno tím, že jsem dlouho na ničem neseděl, jsou i větší motorky, ale v tu chvíli byla prostě mega. Už z dob dávno minulých má laděný výfuk, takže i zvuk je hezký a co se výkonu týče, tak to pro mě byla samozřejmě raketa.

Motorku bych doporučil pro - Vhodná bude určitě pro začínající motorkáře, je poslušná a nesnaží se člověka vyhazovat při neopatrné práci s plynem.

Recenze

Při výběru, jsem šel hlavně po ceně a aby měla alespoň trochu výkon. Vybíral jsem mezi nakedy, nebo silničními cesťáky. Po určitém zvážení jsem dospěl k závěru, že tahle motorka je co se do velikosti a výkonu týče asi ideál. Po dlouhé odmlce bylo těžké se při nákupu oprostit od emocí, ale motorku jsem si pečlivě prošel a až na kapoty, které je potřeba opravdu opravit, ložisko v krku a dosluhující přední kotouče, byla v dobrém technickém stavu.

9.8.2020
Hned první cesta čítala 200km domů, cesta byla z 90% dálnice, takže zkoumat chování v zatáčkách zrovna moc nešlo, ale měli jsme čas se seznámit. Někde na fóru jsem četl příspěvek jednoho majitele, který psal, že by te motorce stačili jen dvě rychlosti a to jednička a šestka. S tím můžu i souhlasit, na pohodovou jízdu stačí dám 6 a ta je schopná reagovat ve velkém rozsahu rychlostí. Každopádně, dle mého názoru, ta motorka točit musí a mě osobně by asi taková jízda nebavila. Nic moc dalšího k motorce zatím nemám. Čeká mě evidenčka a přihlášení, pak začneme jezdit na plno.

11.8.2020
Dneska proběhla první část faceliftu. Kapoty byly v žalostném stavu, chyběl jeden úchyt, takže šly částečně dolů. Nápad kapot tímto způsobem jsem měl ještě před koupi a když jsem procházel motokatalog, tak jsem našel další dvě eFka se stejně upravenou kapotou. Není to původní stav, tak pro “origomily” to bude trn v oku, ale mi je to líbil a nepůsobil to ani nijak rušivě. Další krok bude celolak.

15.8.2020
Původně bylo v plánu, že seřídím ventily. Nevím, proč jsem žil v domění, že jsou tam šrouby...jsem za čuměl do manuálu na ročníky 98+. Takže jsem je alespoň přeměřil a určitě bude potřeba nakoupit podložky, většina je na hraně a jeden už za. Takže jsem alespoň dotáhl všechny šrouby na správný moment, vyměnil olej s filtrem a nahradil “random” šrouby na kapotách nerezovými imbusy.

4.9.2020
Hurá, hurá, hurá, už neukapává olej! Vyměnil jsem gufera na primárním kolečku, spojkové tyčce a radičce + přetěsnil vanu a opět nalil nový olej, takže to ve své podstatě byl takový proplach. Olej prolínal všude možně, nejvíce přes gufero spojkové tyčky. Vždycky po jízdě chvíli ukapával, ve chvíli, kdy stekl všechen olej dolů, přestalo to, ale i tak to udělalo pod motorkou flíček, který se pak rozlezl a nechávat po sobě fleky mě opravdu nebavilo. Další krok bude čištění a seřízení karburátorů, to nechám udělat v servise, nemám budíky na podtlaky a ani ultrazvukovku dostatečné velikosti. Předtím bych rád stihnul udělat ventily, na to si ale musím vyhradit vic času, protože motorka bude pak pár dni otevřená, než přijdou nové podložky. Pomalu už začínám dávat dohromady i finální vzhled, pořád přemýšlím, jestli tomu dát celolak, nebo, vzhledem ke stavu kapot, folii, která schová nedokonalosti...no uvidíme, ale na příští sezónu chci mít eFko “ve vůni”.

15.10.2020
Využíval jsem slunečnou, pozvolna končící sezónu a jezdil. Řešil jsem ale jeden problém, jehož vznik mi je doteď záhadou vznikl pravděpodobně díky jedné deštivé noci, kterou motorka strávila venku. Jednoduše řečeno začala pak jet divně...vypínal 4. válec, smrděla a z výfuku nešel zdaleka tak hezký zvuk, jako předtím. Lámal jsem si hlavu proč to, proč tak najednou a samozřejmě jsem to přisuzoval tomu dešti. Vyměnil jsem benzín, nalil trochu lihu (co když nateklo do nádrže), vyčistil karburátory, proměřil cívky, očistil kontakty a pořád se to, byť méně často, vracelo. Rozhodl jsem se tedy chvíli nejezdit a dám tomu trochu péče...uvidíme, snad to klapne.

24.10.2020
Tak jsem motorku s klidným srdcem uložil k zimnímu spánku. Teď ale k tomu, co jsem řešil a předem spoileruju, že vznik problému mi již není záhadou. Během neježdění jsem se po večerech věnoval servisu. Sezóna končila a já jsem chtěl motorku zazimovat s čistým svědomím, že na jaře můžu sednout a jet. Vrhnul jsem se tedy na ventily, bylo jich potřeba udělat 8. Různým přehazováním podložek mezi sebou jsem snížil počet na 4 a těm jsem už podložky musel objednat, vyměněno, paráda, trochu ztichla a projev motoru byl lepší. Vyměnil jsem ještě vzduchový filtr, ale pořád řešil to, proč ta potvora tak smrdí. Nu...když jsem dělal ty ventily a sundal jejich víko, tak se na mě z pod víka vylinul smrad prakticky totožný s tím, co šel z výfuku. No ale nepřišlo mi, že by měla žrát olej, protože neubýval a ani nekouřila, nehledě na to, že olej po benzínu nesmrděl. A pak jsem na to přišel...pořád si tu chybu vyčítám...když jsem dělal ty gufera a vanu, tak jsem dával nový olej...lil jsem ho tak, jak káže manuál, na hlavním stojanu, jenže co se nestalo. Motorka nestála rovně, ale byla nahnutá kousek doleva (zjištěno tak, že jsem jí postavil na místo, kde byl olej měněn), takže jsem to jednoduše přelil, že jsem tam nalil víc oleje jsem věděl, ale přisuzoval jsem to tomu, že jsem odpojoval hadice z chladiče a z tama ještě něco vyteklo. No a jak jsem jel podle rysek, tak jsem to sice nalil na horní, ale tím, že to bylo nahnuté, tak tam toho oleje bylo reálně víc a v tom byl ten problém. Přebytečný olej prskal přes odvětrávání vačky do airboxu, kde se mísil se vzduchem a spolu sním šel do karburátoru, kde směs oleje, vzduchu a benzínu tvořila již zmiňovaný smrad. Když jsem všechny ty střípky z téhle detektivky dal dohromady, vyšel mi z toho “vrah” a tím nebyl déšť, ale já . Chvíli před osudným deštivým večerem jsem měnil ten olej, vynechávání válce nezpůsobila voda, ale příměs oleje, takže na karburátoru, který byl už tak špatně nastavený, dokonal olej dílo zkázy a zmiňovaný koktejl svíčka nezvládla kvalitně zapálit. Postavil jsem tedy motorku na dokonalou rovinu, několikrát zkontroloval, že je motor opravdu rovně a upustil olej na správnou hodnotu (vypustil jsem ho poměrně dost), projel jsem a tadáááá, smrad zmizel a vrátil se původní zvuk z výfuku, který mi chyběl a podle kterého jsem si, mimo jiné všiml, že něco není v pořádku.
Před zazimováním jsem ještě učinil projížďku 110km, při které motorka ani jednou nezaváhala a jela naprosto perfektně, jsem rád že se mi to povedlo všechno vyřešit, každopádně celá tahle situace vznikla mou hloupostí a nepozorností. Díky bohu za poctivý motor, který to zvládnul a jeho chování byly pouze signály pro mě, že jsem něco někde zanedbal.
Takže tímto považuji sezónu 2020 za ukončenou. Přes zimu nechám akorát přelakovat plasty, ať do nové sezóny vyráží už hezká...jasně, během těch dvou měsíců sklidila pár posměšných komentářů, ale já jsem chtěl mít v prvé řadě v pořádku techniku, až teď může přijít vzhled.

23.3.2021
Přípravy na sezónu jdou do finále, dneska jsem nasadil nově přezuté kola (Metzeler Sportec Classic). Dále byla vyměněná řetězová sada, dány nové destičky dopředu, nainstalovaná nová koncovka (fejk jak bejk za pár korun) a lak bude co nevidět. Jsem upřímně zvědavý, jak bude po zimě startovat.

16.5.2021
No…co dodat ke změně. Trochu jsem studoval velký TP a všiml si tam pár nesrovnalostí. Jedna z těch hlavních byla, že v typu kapotáže byl napsaný “ram” nedalo mi to a informoval jsem se, co by se stalo, kdybych sundal kapoty….no a prý nic, respektive, motorka by se přefotila a vyřízeno. Takže po chvilce úvah jsem se rozhodl pro přestavbu na Cafe Racer. Všechny původní díly jsem schoval. Jedním z hlavních důvodů byl fakt, že sehnat původní kapoty je nadlidský výkon. Takže kapoty šly pryč, původní palubní desku a světlo jsem nahradil světlem kulatým a jedním budíkem. Řídítka šly pod brýle a do nich zrcátka. Trochu jsem pořešil kabeláž, aby nepřekážela a zároveň, aby zůstala připravená na původní díly. Jediné co prošlo nevratnou úpravou byl blatník. Dle mého názoru motorka hodně prokoukla. Ještě mě čeká oprava/výměna startéru, protože se rozhodl nefungovat….ale vzhledem rekonstrukci bytu nevím, kdy se k tomu dostanu.

10.9.2021
Něco musí skončit, aby něco jiného mohlo začít. Suzuki je prodaná, strávili jsme spolu spoustu času, desítky hodiv v garáži a stovky kilometrů na silnici. Šla do dobrých rukou a věřím, že dostane vše co potřebuje. Byla to nejhorší a zároveň nejlepší motorka co jsem měl.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Michal1985
Michal1985 napsal 10.08.22 v 14:03 10b.

ankur099
ankur099 napsal 26.01.22 v 14:55 2b.

Such a very amazing game text twist 2 online free game thanks for the share this information.

widowmaker
widowmaker napsal 11.08.20 v 14:59 10b.

měl jsem ji jako první a kdybych nechtěl cruiser, tak bych si jí asi ještě nechal. Parádní stroj

Horus
Horus napsal 09.08.20 v 10:29

Díky pěkná teprve bude

Čadil
Čadil napsal 09.08.20 v 10:15 10b.

pěkná,přeju hodně km

Více komentářů



TOPlist