renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XJR 1300 (2000)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Mufiozo
Vloženo 31.7.2020
Aktualizováno 5.8.2020
Zobrazeno 2 747x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Tak, a je to tady, moje další motorka. Tentokrát už jsem se nezaměřoval na koupi jednoho modelu, všechny pořádné motorky mají něco do sebe, tak jsem vzal to nejlepší co bylo na inzerátech. Měl jsem jen požadavek na to, aby to byl naháč bez plastů a zbyteč

Více fotografii

Výška jezdce: 182 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB 1300: Lepší inzerát byl na XJR
Yamaha FZ1 N: Lepší inzerát byl na XJR a nemám rád na motorce plasty!!!
Suzuki GSX 1400: Moc mě neoslovila, u staršího stroje preferuju karburátor nebo Hondu :-)
BMW R 1200 R: Nebyl žádný uspokojivý inzerát a nelíbí se mi směřování a ceny nových modelů
Yamaha XV 950/R/Bolt: Ceny ještě pořád moc vysoké, obával jsem se malého výkonu

První dojmy - Normálka. Těžká a v městských podmínkách méně obratná, ale velice pohodlná. 1. převodový stupěň docelá strašidelný, řadil jsem 2. jakmile to jde. Brzdy dobrý, ale nej brzdy co jsem zatím zažil měl FZ6. Při spuštění blinkrů začne pípat jako když couvá kamion. Má to center stand což je plus. Jízdní pozice ne tak sportovní jako má CB 1300, více cestovní. Kvalitní made in Japan komponenty. Krásná vůně z výfuku, ještě to nesplňuje žádné Euro. Krásné analog-only budíky jako jsem měl na Hornetovi. Na okreskách a dálnici je lokomotivní váha stroje jednoznačně plus, mašina lépe drží stopu a necloumají s váma tolik poryvy větru.

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny řízky 95kg+.

Doplňky na motorce - Givi nosiče a kufr, což ale plánuju sundat, protože v kufru stejně většinou mívám jen helmu, ale ta se dá upnout na poutko. Na cestování si pořídím jen nějaký lodní pytel nebo brašny, nemám rád permanentně přidělaný systém kufrů na motorce.

Měl jsem tam i givi štítek, ale ten jsem již slavnostně sundal a zahodil, pro mě zbytečná kravina navíc, která funguje jen při zalehnutí, ale v normální pozici proudění vzduchu možná i zhoršuje.

Recenze

XJR je konečně normální japonský čtyřvál, na kterém se dá sedět v celku normální jízdní pozici a pohodlně. Motor hodně silný, ale docela průběhem podobný 70kW Hornetovi, akorát to víc rve ve všech otáčkách, především v těch nízkých. V praxi mimo rozjezdové rychlosti se ta síla a výkon dá >>hodně skoro a hodně v uvozovkách<< vymačknout i z Horneta, jen je třeba mnohem víc řadit a samozřejmě točit. Ale jistá podobnost tam je. Průběh výkonu na XJR je mnohem lepší a zvuk taky, je to prostě pohodlnější.

Zátah na jedničku na plný plyn není dostatečný, aby se to stavělo na zadní kolo. Což je možná i úmysl výrobce. Nestaví se to na zadní ani když utnu plyn a dám full throttle. Muselo by se přes spojku. Po cmrndání na VStromovi znovu zažívám ten úžasný pocit kdy čtyřvál v akceleraci letí hladce vpřed jako bych se s motorkou "vznášel nad zemí".

Každopádně když se to vytočí na nízké převodové stupně tak je to enormní bestie, ve které to začně bru-tál-ně burácet a jak lokomotiva se to okamžitě hrne vpřed, a tzv. trhá asfalt (nebo spíše gumu), i stock výfuky mají krásný brutální zvuk. Jinak je to ale z základu vcelku hodná motorka se kterou se dá jezdit pohodová dálková jízda.

5. převod je dle výrobce od 60kmh což je cca 2300rpm, v obci řadím 4., na 5. stupeň to točí 4800rpm při 130kmh. 6. převodový stupěň mi na tomto naháčovi vůbec nechybí, není to motorka na 150kmh dálniční přesuny. Beru jako plus že tam není, nemám na motorce rád zbytečné chujoviny.

Pohodlí je docela srovnatelné s VStromem, sedlo je možná i pohodlnější/měkčí. Samozřejmě bolest těla se dostaví taky, na dálnici často sedávám na pozici spolujezdce nebo zalehávám na nádrž, to je nevyhnutelné. Pohodlí na zalehnutí není špatné, ale není do dělané jako vyloženě zalehávačka, nádrž na to není dostatečně tvarovaná do výšky, v tomhle více boduje CB 1300.

U XJR do rv. 2001 nejsou ještě přítomny zcela žádné Euro kurvítka. Moje mašina ještě žádné Euro nesplňuje, takže tam není PAIR, katalyzátor, a další věci jejichž účel je vám komplikovat a kurvit motorku a přidávat hromadu dalších hadiček a sraček pod nádrž. Už mě sprdnul dědek na elektrovozítku co za mnou stál na křižovatce, že prý co kurva do té motorky leju že to tak smrdí. Tak jsem mu ještě zatůroval ať má co inhalovat a odjel jsem. Motorka samozřejmě krásně sladce voní, benzínové splodiny nikde nedohořivají.

Spotřeba 6-7l, já jezdím za 6.2l. Žere to skoro stejně jako můj 600 Hornet.

Z chybiček bych třeba zmínil, že motorka má obrovské krovky, ale ty jsou od výroby vyplněné molitanem kvůli tryskání vody (nedostatečná voděodolnost), takže v nich není žádný úložný prostor, třeba na ručník, hadry atp. To mi přijde jako škoda. Ale je zbytečné a nevhodné kritizovat takového youngtimera.

---

Toš tak najeto 1200km a už ten stroj mám 2 týdny. Super úplně ve všem, satisfakce velice vysoká. Naháč byla dobrá volba, kapota je mi úplně k ničemu, na dálnici stejně jezdím jen tak 115kmh. Ten průběh výkonu je úplně bomba. A líbí se ta mašina holkám, i důchodkyně z baráku mě pochválila že mám krásnou motorku To by se mi s VStromem nestalo.

Jen jednu chybičku bych zmínil, že v nízkých městkých rychlostech 20-40kmh na jedničku má motor nějaký ne úplně čistý běh, možná bude chtít udělat servis, vyčistit a synchronizovat karby atp.

Taky mi něco ťuká v přední vidli při přejezdu nerovností, tipuju to na elektroinstalaci která má tradičně své místo v předním světlometu, musím se na to mrknout a nějak to upevnit.

Při rychlejší jízdě není ta váha stroje znát, nevidím rozdíl mezi hbitostí horneta a vstroma když kličkuju mezi bílýma šipkama na cestě. Hbitost možná vlastně i lepší než VStrom, protože ten se nedokáže tak rychle překlápět neb je vysoký. V táhlých zatáčkách mám subjektivní pocit lepši stability stroje.

Tahle mašina už se nesmí jen tak tak položit na bok, byla by to věčná škoda.

---

Když tak nad tím přemýšlím, tak já tady tu recenzi asi smažu, nerad bych, aby takovéhle motorky měl úplně každý Jen ať si ostatní věčně cmrndají na malorážkách a říkají si jak jim 1300ccm moto k ničemu není :D

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
MartinXL650V
MartinXL650V napsal 02.10.23 v 23:04 10b.

Pod všechno se podepíšu Trefně popsané

krajtas
krajtas napsal 14.02.22 v 21:37

S tvou recenzí jsem za jedno

bruttopyr
bruttopyr napsal 31.12.20 v 22:36 10b.

Hrome, fajna mašina!

rade35
rade35 napsal 28.10.20 v 09:06 10b.

klasika žádný plast,tak je to správně,tak to má být

__RomFox__
__RomFox__ napsal 21.10.20 v 11:28 10b.

Motorka je krásná. Bez zbytečných blbostí.

Více komentářů



TOPlist