bmw_renocar_rijen



PROFIL MOTORKY

Yamaha FZ6 Fazer (2005)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník JaRa550
Vloženo 31.7.2020
Aktualizováno 14.8.2021
Zobrazeno 911x
HODNOCENÍ PROFILU OD 0 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 0

Popis motorky


Jak je všude napsáno - je to univerzální motorka - cestovně sportovní vhodná i pro skoro začátečníky. Je hodná, předvídatelná, ale může jet jak z praku (slušně řečeno).

Více fotografii

Motorka koupena od Shark72 (Suché Lazce) - Majitel pro mě ochotně dojel na nádraží, nechal mě projet 40 km a do ničeho mi nemluvil. Navíc jsme se dohodli i na slevě.

Výška jezdce: 185 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CBF 600S: Vyšší ceny a modely s karburátorem.
Honda CB 600F Hornet: Karburátor a naháč.
Yamaha FZS 600 Fazer: Rozdíl v ceně méně než 8000 Kč a karburátor.
BMW R 1150 RS: Mimo finanční možnosti, velmi skromný výběr.
Ducati Multistrada 1000: Obavy z ceny servisu motoru - řemenů a ventilů.
BMW F 800 ST: Mimo finanční možnosti. Navíc prý poruchový motor z prvních let výroby.
Yamaha TDM 900: Vysoké ceny tak jako všechna endura. Jinak největší favorit.

První dojmy - Fazer měl od předchozího majitele Beowulf výfuky bez dB killerů (vložek). Bez vložek se kromě strašného randálu také projevoval skoro digitální plyn. Motorka dost špatně pomalu zrychlovala a ve městě sebou trhala. Po vložení dB killerů se to zlepšilo, a po pár stovkách km jsem si už zvykl a už mi to ani nepřijde. Také klesla hlučnost a to výrazně. Fazer zrychluje, podle mě, dostatečně. I v rychlostech nad povoleným limitem na mě nijak zvlášť nefoukalo (motorka má vyšší plexi). Nerovnosti filtruje tak jak jsem si představoval.

Motorku bych doporučil pro - Mohou to být i začátečníci s trochou zkušeností ale s mozkem. Lidi co se chtějí projet dobře, rychle a v relativním pohodlí a s rozumně malou spotřebou. Cestovatele bez terénních ambicí.

Doplňky na motorce - Výfuk Beowulf s vložkami (dB killer) - já bych za to peníze nevyhazoval, chtěl jsem vrátit originál, ale nepovedlo se. Nejsem příznivcem uřvaných motorek. Navíc parkuji na sídlišti a nechci sousedy zbytečně prudit.
Vyšší plexi - rozhodně dobrá věc.
LED pásek pod maskou. Zapojena obě světla a přidán vypínač světel na start.
Boční kufry - čínská kopie Givi, ale fungují a nevypadají nijak zle. Zadní kufr Max jsem nahradil kufrem MSV údajně 62l. Reálně tak 52l. Všechny kufry drží i při 160 km/h.
Padací body - přímo na rámu, příští rok to nějak předělám.
Přídavná zásuvka 12V vpředu.
Ukazatel zařazené rychlosti.
Někdy přibude teploměr / voltmetr a LED přední žárovky. A asi i přídavné LED zadní světlo.

Průměrná spotřeba - 5.11083 l/100km

Recenze

Před Fazerem jsem sedlal Gileru Nexus 300 ie. Tedy maxi skútr se sportovními vlastnostmi. Na dojíždění do Brna byl výborný. Dovezl jsem fůru nákupu a po městě mezi auty řadit mi přijde jako blbost. Když jsem změnil zaměstnání stal se variátor zbytečný. Navíc úspora na spotřebě při krátké vzdálenosti dojíždění už také nehraje velkou roli. A také mi chyběl výkon. No jo, výkonová inflace se projevila i u mě.
Nicméně události rozhodli za mě - na jaře 2020 jsem zadřel motor. Bilance ježdění s Gilerou nedopadla úplně dobře, reálná ztráta cca 15.000 Kč po prodeji motorky nebyla dobrou startovací pozicí pro vyjednávání s manželkou. Nakonec jsem jí přesvědčil. Ovšem když jsem tratil na staré motorce musel jsem omezit i rozpočet na nový - starý stroj.

U další motorky jsem chtěl: nízkou cenu, spolehlivost alespoň vyšší plexi, nebo lépe kapotáž, objem motoru 600 a víc, vstřikování paliva a centrální stojan. Kdyby byl i řemen nebo kardan...
Po prohlédnutí inzerce jsem vyřadil i další favority (vesměs kvůli ceně) a nakonec mi zbyla FZ6 Fazer. Což podle testů nebyla vůbec špatná volba.
Ze začátku jsem ji vyřazoval kvůli trochu divné masce a podle některých uživatelů motoru co nějak moc nejede. Bál jsem se, že se bude muset točit a pak zas bude moc divoká. Sám jsem se přesvědčil, že to je úhel pohledu. Podle mě jede více než dostatečně a v celém pásmu otáček - a to je dost návykové. Na design masky jsem si zvykl. Zbytek motorky se mi líbí.

Cukání motorky a vibrace při ustálené jízdě, které jsem pozoroval při koupi jsem eliminoval vložkami do výfuku + montáží originálních gripů se závažíčky + jsem se s tím naučil žít. Ale projevují se, prý karburátorová FZS 600 tím netrpěla.

Podle majitelů a testů má být línější do 7.000 otáček. Vzhledem k tomu jak krátké má rychlosti je to úplně jedno. Oceňuji, že se dá vyjíždět z křižovatek i na dvojku, pokud alespoň jedete krokem, motorka má malý odstup rychlostí, takže ukazatel zařazené rychlosti je skoro nutnost. Po instalaci jsem již naprosto spokojen. Jinak motor mi přijde jako jedna z nejlepších věcí na celé motorce. Jeho pružnost je pro mě nepochopitelná. Jede od 3.000 do 12.000 bez škubání, prodlevy a nastává čitelná gradace výkonu.
Líbí se mi pérování, tam kde jsem se na skútru bál že odskáču za silnice, Yamaha žehlí nerovnosti mnohem lépe. Jízda se mi zdá bezpečnější. No, tedy, až tak moc zase ne, protože nyní jezdím tak o 20 km/h rychleji než na skútru. Ale po zimě 2020/2021 to už je na hranici.

Nejlepší spotřebu jsem paradoxně měl když jsem si motorku vezl po dálnici domů - jestli to bylo otevřenými výfuky bez vložek? Od té doby záleží jak tahám za plyn. Většinou je kolem 5l/100 km.

Vybraný Fazer rozhodně netrpěl přehnanou péči, takže mě čeká nějaká ta práce na opravě škrábanců, rzi a oxidace. Ale jezdí výborně a snad ještě dlouho bude.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist