PROFIL MOTORKY

Yamaha FZ6 Fazer (2005)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník JaRa550
Vloženo 31.7.2020
Aktualizováno 27.8.2020
Zobrazeno 403x
HODNOCENÍ PROFILU OD 0 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 0

Popis motorky


Cestovně sportovní motorka i pro skoro začátečníky. Je hodná, nestaví se na zadní ale jede jak z praku.

Více fotografii

Motorka koupena od Shark72 (Suché Lazce) - Majitel pro mě ochotně dojel na nádraží, nechal mě projet +50 km a do ničeho mi nemluvil. Navíc jsme se dohodli i na slevě.
Motorka byla v technicky lepším stavu než pán inzeroval. Dal novou řetězovou sadu a repasoval přední tlumiče. Opticky na tom byla trochu hůř než na fotkách, ale ze 2 metrů a na fotkách to není poznat.

Výška jezdce: 185 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CBF 600S: Vyšší ceny a modely s karburátorem.
Honda CB 600F Hornet: Karburátor a naháč.
Yamaha FZS 600 Fazer: Rozdíl v ceně méně než 8000 Kč a karburátor.
BMW R 1150 RS: Mimo finanční možnosti, velmi skromný výběr.
Ducati Multistrada 1000: Obavy z ceny servisu řemenů a ventilů.
BMW F 800 ST: Mimo finanční možnosti.

První dojmy - Fazer měl od předchozího majitele Beowulf výfuky bez dB killerů (vložek). No za sebe můžu říct, že je to strašná kravina. Po montáži dB killerů klesla hlučnost tak o 75%, s tím už se dá celkem žít. Ale stejně mi ten zvuk není úplně příjemný, hlavně u studeného motoru. Nevím proč má motorka tak digitální plyn. Dost špatně se pomalu zrychluje a ve městě sebou trhá. Po vložení dB killerů se to zlepšilo, a po pár stovkách km jsem si už zvykl a už mi to ani nepřijde. Ale jako cesťák dobrá, zrychluje, podle mě, dostatečně. I v rychlostech nad povoleným limitem na mě nijak zvlášť nefoukalo (motorka má vyšší plexi). Nerovnosti filtruje tak jak jsem si představoval. I když enduro s 19" kolem to není. V zatáčkách se bojím víc klopit, ale ani jednou jsem nezaznamenal nějaký náznak nejistoty.

Motorku bych doporučil pro - Začátečníky s trochou zkušeností. Jedince co nechtějí jezdit s koleny na silnici. I když i to by asi šlo. Lidi co se chtějí projet a dobře a v relativním pohodlí a s rozumně malou spotřebou.

Doplňky na motorce - Výfuk Beowulf s vložkami (dB killer) - já bych za to peníze nevyhazoval, uvidím jestli si ho nechám.
CNC stavitelné páčky - mají trochu vůle v uložení ale dobré. Tak už jsou pryč. Hlavně spojka byla udělána špatně.
Vyšší plexi - rozhodně dobrá věc.
LED pásek pod maskou. No uvidíme co s tím.
Boční kufry - asi Čína, ale fungují a nevypadají nijak zle. Zadní kufr Čína (značka Max) - já bych si ho nekoupil, ale funguje. Má super vlastnost - jde zabouchnout i bez klíčů, takže si je člověk může zavřít uvnitř. Už přemýšlím kam na motorce schovám náhradní. Ale vejde se tam opravdu hodně.
Padací bod - přímo na rámu, příští rok to nějak předělám.

Průměrná spotřeba - 5.026 l/100km

Recenze

Po Gileře jsem se rozhodoval jestli do něčeho znovu jít. Bilance ježdění nedopadla úplně dobře. Zadřený motor a reálná ztráta cca 15.000 Kč po prodeji motorky nebyla dobrou startovací pozicí pro vyjednávání s manželkou. Nakonec jsem jí přesvědčil, ale co nejdřív mám napsat závěť

Letos už mi na Gileře chyběl výkon. Na dojíždění do práce 16 kW stačí. Na výlety by to už chtělo víc. Takže jsem stejně uvažoval o výměně. Ovšem když jsem na ni dost tratil musel jsem omezit i rozpočet na nový stroj.

Zvažoval jsem Hondu CB 600 F Hornet N (naháč), ale ten je přeci jen moc naháč.
Po prohlédnutí inzerce jsem vyřadil i další favority (vesměs kvůli ceně) a nakonec mi zbyla FZ6 Fazer S. Což podle testů není vůbec špatná volba.

Cukání motorky při ustálené jízdě, které jsem pozoroval při koupi jsem eliminoval vložkami do výfuku + montáží originálních gripů + jsem se s tím naučil žít.

Podle majitelů a testů má být línější do 7.000 otáček. Vzhledem k tomu jak krátké má rychlosti je to úplně jedno. Oceňuji, že se dá vyjíždět z křižovatek i na 2 pokud alespoň jedete krokem. Resp. motorka snáší celkem dobře rozjíždění z nízkých otáček (no dobře tak podtáčení).
Líbí se mi pérování, tam kde jsem se na skútru bál že odskáču za silnice, Yamaha žehlí nerovnosti mnohem lépe. Jízda se mi zdá bezpečnější. Nemám ten pocit odskakování.

Ochrana před větrem je slušná, šla by možná vylepšit, uvidím jestli budu shánět nějaké blástry na chladné počasí.
Občas se do řidítek přenáší jemné vysokofrekvenční vibrace. Předchozí majitel nahradil gripy tuningovými, ale ty se podle mě špatně drží a navíc nemají závažíčka na konci. Namontoval jsem klasické a závažíčka - lépe se drží a mnohem více tlumí vibrace. Vibrace zůstávají ve stupačkách od 7000 otáček, ale dá se na to zvyknout. Holt tohle na skútru nebylo.

Motor tahá výborně, jsem háklivý na spotřebu, takže ji budu měřit a zde uvádět. Doufám že bude kolem 5 l /100 km. Stejně jako Gileře roste spotřeba na krátkých tratích kdy jedu se studeným motorem.
Rychlost jsem zkoušel na dálnici, ale s kufry a výfukem na zadní sedačce (na foto v prostěradle ) a nejvíc jsem jel asi 165 tachometrových. Motorka by jela ještě o hodně výš, ale na kufry to bylo už dost.

Takže uvidím, zatím rozhodně pozitiva převažují. Prostě to co mi na skútru chybělo tady je: výkon, ovladatelnost / komfort na horších silnicích a možnost chytit se koleny nádrže.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist