Po najetí 16.500 km a 2.5 leté zkušenosti (prakticky 3 moto sezóny), bylo na čase udělat nejen nutné servisní práce (viz. manuál), ale také doplnit pár cingrlátek na Shivera.
Upřímně mohu říct, že Shiver obstál, co se spolehlivosti a fungování týče na jedničku, a proto se rozepíšu i o nových doplňcích. Prostě tohle je prozatím (a to dostal novou konkurenci v podobě Tuono V4 1100 Factory) bajk, který chci, aby mi zůstal a já se na něm proháněl ještě v 60-ti
SPOLEHLIVOST
po 3 sezónách a 16.500 km, téměř 3 sad gum, musím konstatovat, že se na motorce neobjevila jediná závada, jediná prasklá žárovka, zkrátka nic. Dělám jen pravidelný servis (ano, chápu jsem magor a dělám jej často), ale motorka funguje naprosto bez problémů. Oproti mé zkušenosti s MT-07 se ani po vyšším nájezdu kilometrů nemění jízdní vlastnosti (hlavně podvozek) a motorka vypadá i funguje jako když jsem na ni sedl poprvé. Zde tleskám Aprilko!
SERVIS
Pro mě nejsložitějším procesem byla kontrola vůle ventilů. Nicméně vše je v toleranci (dokonce uprostřed tolerancí ) a proběhla opravdu jen kontrola. Viz. manuál bylo vyměněno i těsnění za nové na obou hlavách. Byť původní těsnění bylo naprosto jako nové a ani na jedné hlavě nebyl náznak netěsnosti.
Dále proběhla výměna všech provozních kapalin:
- výměna kapaliny ve spojce
- výměna brzdové kapaliny předních i zadních brzd.
- nový olej (MOTUL) a olejový filtr, včetně nové hliníkové podložky pod šroub (originál Aprilia s gumovým těsněním uvnitř podložky)
- nový vzduchový filtr (originál byl měněn v 10K a byl po 7K téměř jako nový) za pratelný od BMC, protože k němu přibude doplněk - má to svůj důvod viz. níže.
- Nové iridiové svíčky
Utažení krku řízení
- tak trochu jsem se toho obával, ale je to poměrně jednoduchý úkon. Vedlo mě k tomu to, že při nasazení origo blastrů se při vyšších rychlostech dostavovalo lehké kmitání řidítek, což dříve nedělalo a měl jsem prostě jen pocit, že ten krk je volnější.
- vůle v něm nebyla, ale matka (ložiško) byla dotažena o téměř čtvrt otáčky. Takže věřím, že to určitě pomůže a hlavně se tím zamezí vyklepání vůlí.
DOPLŇKY
Jak jsem naznačil v úvodu, Shiver si svou spolehlivostí a tím jak funguje u mě vysloužil důvěru a tudíž jsem se rozhodl k nákupu několika doplňků...
1. Originál Aprilia LED blinkry
- skvělý jak nemusíš řešit odpory, nic. Jen to nacvakneš (vepředu) a vše to funguje naprosto dokonale. Je to designově sladěné se zbytkem motorky, zkrátka paráda...
- když už jsem byl u Ledkování, tak ještě ledy do zadních světel, ale to je už jen drobnost
Jen pro porovnání rozdíl mezi žárovkou a led
2. Výfuk Akrapovič
No a to byla vlastně po tom všem největší investice.
Těch důvodů proč Akrapovič je spousta:
- úspora hmotnosti 6.1 kg
- nárůst krouťáku hlavně ve středních otáčkách (3.5 Nm)
- nárůst výkonu 1.5kW
- součástí dodávky je i krycí plech
- zvuk byl až ten poslední důvod. Ještě nejsou vypálený, ale musím konstatovat, že to o dost víc basuje a má to příjemný baryton.
Ještě jsem doplnil o další nerez plech, který kryje více zadní světlo a veškerou kabeláž
A vypadá to parádně
Součástí tohoto upgrade byl i výše uvedený pratelný filtr od BMC.
A aby Shiver byl hubenej jak modelka, dostal ještě Li-onkovou baterii od Exite, která zajistila hmotnostní úsporu dalších 3.4 kg.
Výsledkem je, že Shiver je o celých 9.5kg lehčí, tzn. nyní váží plně natankovaný 208.5kg a to je už hodně slušný, nehledě na to, že téměř 10kg bylo odstraněno z poměrně vysoko uložených částí a tudíž se výrazně sníží těžiště celé motorky.
3. Tankpad na boky nádrže
- to bylo už jen takové estetické doplnění a to, abych chránil nádrž. Ale líbí se mi to...
No a tady je finále...
Vlastník | jardusking | |
---|---|---|
Vloženo | 30.7.2020 | |
Aktualizováno | 30.7.2020 | |
Zobrazeno | 2 652x |
Pecka!!!
Paráda, odlehčil jsi to přesně, jako jsem měl já. Jinak vždy jsem tvrdil a budu tvrdit dál, že Shiver byl a je nedoceněná motorka, hlavně ve verzi 900 s posledních modelových roku. Bytelná, spolehlivá, pěkná motorka, které nechybí výkon, pohodlí ani komponenty pro pohodovou nebo i ostřejší jízdu. Tak ať slouží dál.