renocar_srpen



PROFIL MOTORKY

Honda CB 650R (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Kulinek
Vloženo 30.7.2020
Aktualizováno 10.8.2020
Zobrazeno 3 088x
HODNOCENÍ PROFILU OD 22 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Můj sen se mi splnil, CB650R, láska na první pohled... v 39 jsem si dodělal Áčko a zamířil do motocyklového světa

Motorka koupena od FIRMA:Auto Dukla - Honda Pardubice (Pard

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Hodná motorka na začátky pro mne úplně ideální, z autoškoly jsem přesedlával z Yamaha MT07 právě na Hondu CB650R. Po delších zkušenostech napíši recenzi, jelikož zatím stále zajíždím.

Motorku bych doporučil pro - Pro kohokoli, komu se motorka líbí, za mne snadno ovladatelný stroj se skvělým designem a zvukovým projevem už z výroby.

Doplňky na motorce - Padací protectory Barracuda. Motonavigace Navitel.

Recenze

Edit: 10. 8. 2020 - nové zkušenosti a absolvování výcviku v Motoškole Landa v Kolíně, první servis, viz níže.



Omlouvám se, ale recenzi napíši až po zajetí motocyklu. Jsem úplný začátačník, co se motorky týká, proto se omlouvám všem zkušeným, následující text píši z mého pohledu, začínajícího Áčkaře ve svých 39 letech

Hondu CB650R jsem kupoval novou v polovině července 2020 v Honda Pardubice, jelikož tam měli Hondu skladem v černé barvě, kterou jsem si zamiloval.

Když si představím, že teprve před dvěma měsíci padlo rozhodnutí, v mých "teprve" 39 letech , že si pořídím motorku, kdy jsem neměl ještě ani řidičák, tak jde jen o to se rozhodnout a praštit do toho. Motorku jsem chtěl asi již dávno, ale nikdy jsem se neodhodlal, poslední hřebíček do rakvičky byl fakt, že chci mít jen svůj končíček a také fakt, že město před naší firmou nainstalovalo zákaz stání a je problém parkovat (no, dobře, ale obhájit jsem si to musel) Jelikož mám v té době pouze skupinu B (AM a A1) neváhal jsem a zavolal do autoškoly, díky rychlé akci jsem šel za 3 týdny ke zkouškám a za další týden jsem frčel pro novou Hondu CB650R na druhý konec republiky (Uherské Hradiště-Pardubice). K té autoškole jen dodám, že opravdu se není čeho bát, testy jsou samozřejmost a ostatní se již naučíte, jde spíše o to se odhodlat a respektovat to, co se požaduje u zkoušek. Pokud člověk není jelito, nevykašle se na testy a dodržuje pravidla silničního provozu u zkoušek, tak celou zkoušku dá. Ale zpět k pořízení Hondy, jelikož jsem si netroufal na přejezd od prodejce domů, což je cca 200 km (musím se vyjezdit kolem komína, kde to znám), stáhl jsem motorku na vozíku, pro bezpečnost svou i ostatních S prodejcem proběhlo vše na dálku a bez problémů, v den vyzvednutí byla motorka připravena podle dohody k vyzvednutí se všemi formalitami a tak veškeré vyřizování trvalo tak hodinku, pak následoval převoz. První seznamování s motorkou bylo a stále je se značným respektem, krásný zvuk při nastartování a snadnost ovládání mne každý den utvrzuje, že jsem chybu neudělal. Nyní jezdím každý den a blíží se mi 1000 km, takže denní nájezd cca 100 km... a učím se, učím se a učím se, nyní následuje několik kurzů bezpečné jízdy v Kolíně a v Brně. V autě mám najeto už přes 700 000 km bez nehod, ale motorka je přeci jen pro mě jiná opravdu musím jezdit velmi předvídavě a defenzivně. Ale zároveň můžu říct, že to byla nejlepší investice sama do sebe, takový relax, uvolnění a antidepresivum od práce a všedního života je skvělé.

Tedy pokud někdo váháte v pozdějším věku, dodělat si Áčko a pořídit si motorku, tak směle do toho.

Nyní k pár "zkušenostem" nemám s čím v podstatě porovnávat a jako začátečník na to nemám ani právo - v autoškole jsem dělal jízdy i zkoušky s Yamahou MT07, takže nesmělé postřehy jsou zde:

Obě motorky jsou podle mne vhodné pro začátečníky (mluvím za sebe), obě příjemně ovladatelné, rozdíl patrný hned na začátek je v motorech, MT07 dvouválec, pro mne spíše dieselového charakteru bez jednoznačné zvukové charakteristiky. Velmi příjemná moto, ale mimo můj šálek kávy motoricky a zvukově, design pominu, je to věc osobního vkusu. Za mě ale jinak MT07 skvělá společnice a byl to důvod, že padla volba na autoškolu, která ji měla. Honda CB650R na mě působí více honosnějším, či dospělejším dojmem, ale zase proti gustu... Točivý 4 válec, jeho nádherný zvuk a design, který se asi k mému věku hodí prostě rozhodl pro CB. Cenovka lehce pod 200 000,- a motorka, která do začátku odpustí zřejmě hodně věcí. Za tu krátkou zkušenost nemůžu zatím nic hodnotit, snad jen to, že vše funguje jak má, nic nezlobí a čeká mne první servis. Po zkušenostech z okruhů a kurzů bezpečnosti dám další info, aby to mělo nějakou hodnotu.

Jako začínající jezdec mohu říct pro lidi, kteří se třeba chystají na podobně "šílený" krok jako já, co vnímám jako člověk dosud působící jen ve skupině B

1) Základní pravidlo - pokud nejsi dobrý řidič auta a neumíš předvídat a řešit chyby ostatních účastníků, na motorku moc nesedej (sorry, musel jsem to sem napsat, každý by se měl vrátit domů), to platí i pro řidiče aut.

2) Vítr na motorce - pro mě absolutně nezvyk je vítr, posun je každý den znát, jet před pár týdny rychlostí 90 km byl pro mne očistec ve smyslu zvykání si na poryvy větru apod. V tuto chvíli už je to samozřejmě někde jinde, ale vítr je určitě můj největší nepřítel, zatím si nedokáži představit jet po obchvatech delší přesuny, nedejbože po dálnici, je to zřejmě o zvyku. Rychlosti kolem 80 km jsou to v pohodě, když tomu vrznu a motorka jde do zápřahu a tlačí dálniční hodnoty, tak je to také v pohodě. Nechápu jen tu ustálenou rychlost kolem 90-100, pak vnímám zcela jinak vítr a každé zacloumání (no prostě se necítím a zbytečně se stresuji), budu rád, za případné komentáře. Chápu, je to naháč a ne cesťák, ale je to jen o zvyku? EDIT: 3. 8. 2020 - nejistota zmizela a tohle už mi problémy nedělá. Odboural jsem to tak, že jsem zvýšil rychlosti na přehledných úsecích a lehce se přikrčil, pak mě přišla jízda 90-100 ustálenou rychlostí jako běžná.

3) Jak se zlepšuji - každý den trénuji stejné trasy, které mám načtené a snažím se více a více uvolňovat, užívat si jízdu a zlepšovat techniku, tam kde to znám a občas vyjet i jinam. Něco podobného jsem asi zažíval před 20 lety, když jsem si koupil svoji Fábii v rámci akce Já na to mám
EDIT 3. 8. 2020 - koupil jsem si knížky Dokonalá jízda na motocyklu a Trénujeme na motocyklu. Samozřejmě dlouhodobě sleduji YouTube kanály a motovlogy, což mi pomáhá. Dost se věnuji i chybám a nehodám, kde se rozebírají chyby, tak abych si skutečně načetl nejčastější rizika (nedání přednosti, vjetí do křižovatky). Tím, že jsem vyježděný z auta, mi tohle problém nečiní, ale přeci jen, tady jedu tak, že jsem neviditelný. Přesvědčuji se, že mě řidiči vidí, uberu plyn před křižovatkou, kde najíždí auta, no prostě defenzivní jízda s tím, eliminovat možné rizika.

4) Proč jsem do toho šel - jízda na motorce mě odvede od reality běžného života, najednou pro mne nexistuje práce, mobil, počítač, zahrada, dům, děti v dobrém slova smyslu, tedy člověk se úplně vyrelaxuje.

5) Bezpečnost - jezdím tak, abych se vrátil domů.

6) každý den sleduji počasí jestli na druhý den budu moci jet, je to asi droga

7) Plyn a zápěstí - ze začátku jsem dost bojoval se zápěstím a správným jemným úchopem plynu, ale po pár týdnech už je to dobré, na to si člověk musí přijít sám. Přemýšlím, že si seřídím plyn, jelikož je tam dost velké mrtvé místo.

8) Cvičení - občas si zajedu na cvičiště, kde jsem dělal autoškolu a cvičím osmičky a ovladatelnost v nízké rychlosti, zkouším brzdy a vlastně vše, co bylo součástí zkoušek.

9) Zatáčky - ze začátku mi dělalo trochu problém dívat se správně do zatáček, ale to se také odbouralo. Nejvíce mi pomohlo nebát se naklonit a to poté, co mi kamarád předvedl, co lze na té motorce dělat. Je to samozřejmě o hlavě, která se učí novým dovednostem.

10) Motor - Honda je mimořádně ukázněná při brouzdání, hezky se dá jet pianko na nižší otáčky, což ji nijak nevadí, ale peklo nastává od 6000 ot do 12 000 ot., to jsou pro mě zcela nové zážitky, nicméně stále zajíždím, takže jen občas se tam podívám na zcela přehledném úseku bez aut, ať motor nezakrní, většinu času jej držím v normálu a často řadím, aby se vše správně zaběhlo. Kolem 6000 otáček, když jedu ustálenou rychlostí cítím do rozkroku lehké vibrace z motoru, což jsem zjistil, že je normální. Zmizí to s nižšími otáčkami a nebo, když se tomu naloží, tak to asi člověk nevnímá.

11) Oblečení - vždy jezdím jen plně oblečený, takže věci jako hrudní chránič, páteřák, moto bunda, kalhoty, boty, rukavice a kvalitní přilba jsou základ. Doporučuji při výběru helmy kontrolovat crash test od Sharpu, abyste zjistili, jestli helma, kterou si chcete koupit má vůbec proveden test. Člověk by se divil, že helma za 8 000 má třeba 2 hvězdičky z 5 a helma za 3 000 může mít 5 hvězd. Tohle bych určitě nepodceňoval, stejně jako páteřák. Moje oblečení je: Kevlar Jeans od 4SR, bunda 4SR Waxed (bral jsem kvůli ochraně LEVEL 2), helma Scorpion EXO 510 Air (v té době jsem právě neznal ještě testy od SHARP, tato má 4 hvězdy, později vyměním za 5 hvězd), hrudní a páteřový chránič Zandona Hybrid Back PRO a boty Styl Martin (zde pravda moc ochrany není, ale jsou velmi pohodlné a stylové). Časem určitě pořídím kombinézu a sportovní boty na okruhy.

12) Motoškola Landa Kolín (edit 10. 8. 2020) - o víkendu jsem abslovoval motoškolu Matouše Landy v Kolíně (kurz bezpečné jízdy). Jako začátečník jsem si dal celkem nálož km, za 2 dny jsem ujel přes 800 km a vracečka zpět byla po tmě, po dálnici, takže ošlehán veskrze slušně. Nicméně, dálnici v noci již absolvovat nebudu, to jsem měl zaděláno řádně. K motoškole Matouše Landy, za mě doporučuji všem začátečníkům, mírně pokročilím, či komukoli, kdo se chce zdokonalit ve svých schopnostech. Vše vedeno v přátelské atmosféře. Zúčastnili jsme se 3 kluci, tak byl čas vše individuálně řešit, já byl pochopitelně největší kopyto, že ale zase jsem úplně jinde než před týdnem. Princip výuky spočívá vždy v teorie, předvedení v podobě Matouše Landy a následném nácviku. Dělali jsme osmičky větší, pak menší, slalom velký i malý, jízdu rovně v rychlosti krokem, jízdu po cvičišti v náklonech, krizové brzdění v menších rychlostech a pak mimo areál na uzavřené ploše i z vysokých rychlostí (zde jsme dostali všichni velkou pochvalu, což mě těší dále výhybné manévry, rozjezdy do kopce (to jsem fakt potřeboval). Některé cviky se měřily radarem a přesně se zapisovaly hodnoty, abychom se mohli zdkonalovat. Matouš nám vždy k tomu něco řekl, každému v čem se máme zlepšit a zkoušelo se, zkoušelo a zkoušelo. Kurz hodnotím jak hodně přínosný, i zkušenější kluci (tímto je zdravím), říkali, že to bylo fajn, takže doporučuji. Po celodenním kurzu (od 10 do cca 18:30) jsem sedl na tu moji Hondu a přesunul se z Kolína do Uherského Hradiště, no přijel jsem domů ve 23:30 a doma na oslavu této události jsem otevřel láhev

13) První servis - na servis jsem musel až do Pardubic (Honda Dukla), nikde mne nemohli vzít. Servis za hodinku hotový, dělal se po 1000 km, cenovka cca 3 000,- Kč. Nyní mám na rok klid. Aktuálně mám najeto 2 000 km a vše pracuje jak má.

























Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
iPetrCZE
iPetrCZE napsal 10.08.20 v 10:17 10b.

Proste super motorka a pekny povidani

PYTEL1
PYTEL1 napsal 06.08.20 v 14:50 10b.

Bedyn76
Bedyn76 napsal 06.08.20 v 13:28 10b.

Dobrá volba, jak ohledně motorky, tak k absolvování autoškoly, já se ke koupi odhodlal či našel na to čas o pár let později (ve 44 letech). Honda CB650R byla jednou z mých voleb motorek, nakonec vyhrála ta větší.

Sete
Sete napsal 06.08.20 v 07:50 10b.

Pěkně napsáno

pekos10
pekos10 napsal 03.08.20 v 20:16

Napsáno super - jak něco najedeš přesedlej na CB 1000 R

Více komentářů



TOPlist