renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Yamaha MT-03 (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Skanley
Vloženo 22.7.2020
Aktualizováno 22.7.2020
Zobrazeno 1 952x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Opět svobodný (rozchod po 3 letech) a s čerstvým řidičákem na A2 jsem si to štrádoval do prodejny Yamaha v KV tzv. "na kukačku". Měl jsem za sebou zkušenosti z pionýra, Yuki 125 RS a nedávno i Kawasaki ER5, na které jsem dělal papíry a kterou jsem původně

Více fotografii

Motorka koupena od Yamaha Kaval (Karlovy vary)

Výška jezdce: 183 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki ER 5: Bazarové kousky byly ve stavu srovnatelném s pionýrem, na kterém jsem dva roky zdokonaloval restaurátorské schopnosti než jsem se mohl trošku povozit. Ne že by mně to nebavilo, právě naopak, ale na denní dojíždění do práce nepraktické.

První dojmy - Můj původní rozpočet byl cca. do 80 000 Kč, takže se mně neptejte, co jsem dělal v prodejně nových motorek. :D V první chvíli mně zaujaly modely ze série MT. Pokud jde o design, mám rád klasiku až retro vzhled. MTčko mně proto původně spíš zaskočilo zvláštním světlometem a tvarem obecně, protože celkově připomíná některého ze zástupců blanokřídlých. Co jsem ale čekal u Japonců a co jsem tam vlastně hledal? :D

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny čerstvé držitele ř.p. sk. A2, pro začínající motorkáře všech věkových kategorií, pro naše něžné pohlaví a pro všechny nadšené hračičky, kteří se na motorce nechtějí jen vozit sem a tam, ale i si na ní trošku zablbnout a zdokonalit se v jízdě.

Doplňky na motorce - Nástavec na zvýšení řídítek, nástavce na zpětná zrcátka - Konstrukce motorky na menší postavy

Síťka na přepravu rohlíků se sámošky - do "kufru" dáte lékárničku a konec :D

Do budoucna: padáky, nastavitelné páčky, laďák, kouřové plexi a asi se nevyhnu ani kufru, i když se bojím, že ji bude trochu hyzdit...

Recenze

Pokusím se to stručně vysvětlit...

Nedalo mi to a zkusil jsem si alespoň toho "vetřelce" osedlat. V tu chvíli, co jsem ho chytil za řídítka a posadil se na něj, byly najednou mé argumenty proč se držet rozpočtu naprosto nepodstatné a hlavou mi běželo jen jedno: "K*rva to je pocit!"
Druhý den jsem odjížděl z prodejny jako hrdý majitel nového MTčka.

Trochu jsem se děsil toho designu, ale potom, co jsem projel pár vesnic, mně místní baby, který tekly víc než asfalt pod mýma kolama, přesvědčily, že to byla dobrá volba.
Sám jsem si potom na vzhled motorky zvykl hodně rychle a zamiloval si jí, jako žádnou jinou.

MT03 je druhá nejslabší ze série MT a s 31 kW se krásně hodí do skupiny A2. Původně škubavý jednobuch nahradili Japonci dvouválcem a musím říct, že rozhodně udělali dobře. Místo věčného škubání je tu najednou rychlý a zároveň plynulý přechod z nízkých do vysokých otáček (kde je mimochodem MTčku nejlíp). MTčko ocení každý, kdo si užívá "spojení" s motorkou. Motorka vás totiž pořád prosí o věčné kopání rychlostí nahoru a dolů a neskutečně mně baví její vděčná odezva a následný prožitek z jízdy. Motor se začíná probouzet až kolem 7000 ot/min, ale sílu má i na spodku. Pokud někoho zajímá maximální rychlost, tak ta se pohybuje kolem 180km/h na rovině, ale je to naháč, takže jestli nejste masochisti, tak na dálnici opravdu jen v krajní nouzi. :D

Co se pohodlí týče, tak je ideální spíš pro holky, kvůli svým rozměrům. Nicméně, mám 185cm a na projížďkách do 500km si nemůžu stěžovat. Na žádný dvoutýdenní výletování to ale není. :D Je to naháček na jízdy mezi vesnicema, má rád neustálý přehazování ze strany na stranu, který je neskutečně lehoučký díky váze a dobře posazenému těžišti a prostě a jednoduše ideální na blbnutí "kolem komína".

Má to ale i své nevýhody... Se svými 168kg se řadí mezi lehké motorky a reakce na české silnice tomu i odpovídá. Jestliže se svými 70 kg přejedu nějaký větší výmol a nedejbože v náklonu, v momentě lituju, že jsem ještě v životě až tolik nezkusil a modlím se abych se do toho příkopu nemusel podívat obličejem napřed. Motorka prostě naše silnice nepobírá a tím myslím, že docela slušně nadskakuje a to občas bývá nepříjemné... Pokud jde ale o nějaké běžné nerovnosti, tak je tlumí celkem obstojně, takže předpokládám, že chyba není na straně inženýrů Yamahy, ale na přerozdělování státního rozpočtu na opravy silnic. :D

Přední jednokotoučová brzda by na můj vkus mohla být trošičku ostřejší, ale po nějaké době jsem si na její mírný chod vcelku zvykl.

Co se zvuku týče, bude potřeba časem pořídit laďák. Tříkilo není moc slyšet a to může být občas trochu nebezpečný.

Displej je krásně čitelný i na přímém slunci a nemůžu se nabažit skvělého decentního automatického podsvícení za tmy. Display ukazuje vše potřebné a zároveň nic nepřekáží.

MTčko vlastním druhým rokem a najel jsem na něm přes 6000 km. Nikdy mně ještě nezklamalo a rozhodně vůbec nelituji, že jsem do něj nakonec šel. Ještě pár let si s ním budu užívat výlety po okolí a kdo ví, třeba se potom rozhodnu pro jeho silnějšího bráchu. Zatím bych ale rozhodně neměnil.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Paulano
Paulano napsal 29.07.20 v 07:57 10b.

Pěkná mašina

Xfield
Xfield napsal 27.07.20 v 09:11 10b.

Pěkné zhodnocení :)

milec
milec napsal 25.07.20 v 09:33 10b.

Skanley
Skanley napsal 23.07.20 v 07:15

Pes69: Parádní pohádka

Pes69
Pes69 napsal 22.07.20 v 18:57 10b.

Pohádka : chlapec rád jezdil na motocyklu, byl šťastný. Chlapec potkal dívku. Dívka říkala, že motocykl je nebezpečný. Chlapec poslal dívku do prde.le. Chlapec jezdil na motocyklu a byl šťastný

Více komentářů



TOPlist