PROFIL MOTORKY

BMW F 650 GS (2004)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Bono63
Vloženo 18.7.2020
Aktualizováno 19.7.2020
Zobrazeno 1 442x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Nenáročná mašina pro nenáročné cestovatele. Každodenně použitelný univerzál kamkoliv...kromě dálnice teda

Více fotografii

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - Poprvé jsem seděl na známého 650, se kterým jsem se potkal náhodou na benzině, pak dvě kolečka kolem pumpy a bylo jasno.. . To je mi snad dělaný na míru...

Motorku bych doporučil pro - Pro klidný cestovatele, pro ty co nechtěj stát v kolonách ve městě a pro ty co nechtěj hltat stovky kilometrů po dálnici

Doplňky na motorce - Přešitý sedlo
Vyhřívané gripy Oxford
Tankbag Oxford
Padáky Heed i s taškama
Nosič hliníkových kufrů ??
Hliníkový kufry??
Plexi MRA (dřív Puig)
Krátký páčky Rutan na G650GS

Recenze

Malou bramboru jsem chtěl už od...vždycky. Líbilo se mi, že byl ve svý době jedinej symetrickej, dva výfuky, přiměřená velikost a nádrž pod sedlem.

Po 125ce tak akorát, aby se člověk trochu naučil pracovat s větší váhou, plynem a brzdou, aniž by se u toho zabil. Malý GS zvládne skoro každej jízdní styl a jezdce za chyby netrestá. Spíš upozorní, nebo to přejde jakoby nic.. Samozřejmě pokud se snažíte oj.bat fyziku, tak ani takovej dobrák jako malý GéeSo vás nezachrání.

Podvozek je spíš houpavej, při přidání plynu se předek nadzvedne, při brzdění potápí. Mě se to líbí, naučil jsem se to využívat. Rychle se dá jet taky. V zatáčkách drží až na stupačky a slušně žehlí nerovnosti, na kterých silniční motorky buď zpomalí, nebo odskočí. Na vyjížďce se silničníma šestikilama jsem brzda nebyl, v zatáčkách jsem byl spíš brzděn. Na delších rovinkách už teda navrch měly. Pneumatiky jsem používal jen Metzeler Tourance. Teď je tam třetí sada. První na motorce byla při koupi. Druhá dala přední cca 24tkm, zadní asi 18tkm. Sjetý krásně až do stran, drží parádně. Za sucha asfalt bez zaváhání, šotolinu to bere, motokrosovou trať zvládnou taky. Na mokru mimo asfalt nejezdim, a i na tom asfaltu zpomalim hluboko pod limity pneu. Podle mě luxusní poměr výkon/nájezd. Na hadech se trošku vlní.

Motor. Rotax, jednobuch, stříkačka, dvousvíčka. Převodovka má převody celkem dost krátký, takže je tu dost síly na zrychlení do cca 120km/h (cca 7-8s), pak je to slabší. Maximálka dle tacho nějakých 180km/h z mírně nakloněné roviny s větrem v zádech. Jinak 160. Pod 2500ot/min se mu nelíbí, jen bez zátěže. Do 3000ot/min má parádní bublavej zvuk, odsud do 4000ot/min jsou nejčastěji používaný otáčky, a motoru se tady líbí nejvíc. Na pětku jede podle tachometru 100km/h, takže ideální cestovní rychlost na většinu silnic. Vibrace skoro žádný. Do 4500ot/min pořád příjemná svižná jízda. Při vyšších otáčkách (nejvíc kolem 5500ot/min) už bývají cítit vibrace v řídítkách, stupačkách, nebo pod zadkem... Ale to už jsou dálniční rychlosti, to už je e-e. Záleží na citlivosti každého soudruha.
Spotřeba. Na dlouhý cesty v klídku do 100-110km/h při plynulý jízdě a využívání motoru místo brzd se dá jezdit za pár. Spotřeba v tom případě padá blíž ke třem litrům. Rekord, (nikdy nezopakovanej) mám 2,9l, přes celý Rakousko a Německo až k českým hranicím. Běžně se jezdí kolem 3,5-4 litrů, podle toho jak jsou velký křeče v ruce. Nejvyšší spotřebu jsem měl 4,7l na sto, ale to se tahalo jen v horní půlce otáčkoměru. Nádrž je na 17 litrů, po rozsvícení rezervy tankuju kolem 13ti litrů do plna.
V jednom se 140km/h dá vyhnat ještě rychle, ve dvou je to na dýl, udržet to je za trest. V těchto rychlostech už ani není moc výkonu na předjíždění, fouká, kolem helmy kravál jak na Letný a celá motorka už se klepe jak čivava v kabelce... a já pak půl hodiny po jízdě taky. Plzeň - Praha po dálnici se dá, ale jen když se chcete potrestat. Nebude se to líbit vám ani motorce.

K brzdám. Brembo. Jeden kotouč vpředu a jeden vzadu se můžou zdát málo na 270kg s jezdcem, ale až na jednu jedinou situaci za 33tkm(za kterou si ještě k tomu můžu sám), mi to vždycky stačilo. Přední brzda má čitelný, plynulý nástup, po pár kilometrech i na mokru velká jistota při brzdění. Kdyby náhodou přece jen chyba, je tu i ABS. Zadní brzda už je trochu horší. V páčce není moc cit, za sucha na zpomalování v pořádku, při pomalém manévrování třeba v terénu se použít dá. Na mokru funguje prakticky jen se spuštěním ABS. Na přední brzdu stačí jeden prst, na spojku dva.

Ve dvou se dá malý GS používat taky, tam už je cestování čistě individuální. Nejvíc záleží na velikosti cestovatelů a princeznovosti pozadí každé soudružky. Jízda je víc houpavá, chce to víc myslet dopředu při předjíždění i brzdění. Chce to podřadit o rychlost níž než při jízdě sólo, ke zpomalení ve dvou je aspoň dobře použitelná zadní brzda za jakýchkoliv podmínek. Do nějakých 400km za den nám to zatím šlo, víc přítulkyně nechtěla.

Úložný prostor. Lékárnička se vejde akorát do prostoru za sedlem, je to na zámek. Nářadí se vejde pod sedlo, že tam je jsem zjistil před měsícem...po čtyřech letech. Gumicuky a síťku dávam do kapsy v padáku, druhou kapsu nechávám na náhradní rukavice. Ostatní zavazadla dávám buď do tankbagu nebo origo topcasu, balíky různých velikostí vozim jištěný síťkou. Hliníkový kufry jsem nepoužil ani nepamatuju, ale dá se v nich odvézt víc věcí než vypije a sní průměrná parta floutků za víkendovou akci mimo město.

16.7.2020 jsem dosáhl nájezdu 33tkm, motorka má celkem 68tkm. Za celou dobu mě motorka nikde nenechala, ani tam kde měla nárok. Vozil jsem ji jen na pravidelný servisní prohlídky a výměny. Kromě spotřebáku jsem musel kupovat jen to co jsem sám rozbil nebo chtěl.
2016: GéeSu jsem tak nějak věřil, takže pár měsíců po koupi jsem dal novou sadu gum, vyšší plexi Puig a vyrazil směr Itálie, Slovinsko a Chorvatsko přes Říši a Rakousko. Za 2 tisíce kilometrů mě potkala jedna závada - přepálený potkávací vlákno v přední žárovce. Od tý doby jsem měnil žárovku jednou, a to ještě funkční za bílou Osram. Třetím rokem pořád svítí. Jinak jsem jezdil jen Čechy. Do podzimu najeto cca 12tkm.
2017:cesty jen Čechy, před barákem mi někdo říznul sedlo - tak jsem si nechal nově přešít ve Staňkov a paráda. Lepší jak křeslo doma. V létě pak východní Slovensko. Cestou zpátky jsem měl decentní nehodu. Nějakej vocas se rozhodl, že v pravotočivý vracečce chce odbočit doleva, přes zákaz odbočení, čímž nemile překvapil tři auta a mě. Já jedinej to nakonec nedobrzdil... Z náklonu jsem se bál brzdit naplno, nebo aspoň tak jak by to šlo. Ta chvilka, než jsem se trochu srovnal a začal brzdit i očima, rozhodla o tom, že už se nevejdou tam kam bych chtěl. Řídítkem jsem vzal poslední auto v řadě, což mě katapulovalo přes řídítka dopředu a motorku do strany. Po elegantním přistání přes rameno do kotoulu jsem se trochu rozkoukal a seznámil se se sympatickýma lidma z auta s teď už tuningovou zadní lampou, motorku jsme zvedli a postavili za krajnici. Jako na každým leteckým dnu je hlavní zájem o to co lítá vzduchem, takže jsem byl konečně za letadlo. Několikanásobná kontrola od lidí z auta a pomoc a ochota všech tam byla fajn změna. Po vzájemných omluvách a přemlouvání že můžu chodit a jsem v jednom kuse jsem už začal řešit jak pojedu dál. Brambora stála u krajnice, kufry držely v rámu, rám se ale ohnul. Tankbag na zip uletěl, takže šel do topcasu. Zrcátko a přední blinkr zlomený - to se dalo čekat. Prasklej boční plast taky. Řídítka v poho, respektive stejně křivý jako dřív, páčka brzdy trochu vyhnutá nahoru(hodilo se jako podpěra ruky). Jinak všechno bylo tam kde mělo a ve stavu v jakým mělo. Brambora chytla na první dobrou.
Já skončil se šmouhou od asfaltu na bundě na rameni nad chráničem, drobnou podlitinkou na pravým koleni (buď jak jsem kolenem zavadil o auto, nebo o řídítka) a zlomenou záprstní kostí na pravý ruce (tady je příčinou auto i řídítka, každý z jedný strany..).
V ten den jsem teprve pochopil význam těch "trapnejch" plastů v oblečení na motorku. Chrániče v bundě rozložily naráz na loket a rameno při pádu tak, že jsem o tom ani nevěděl. Chránič kolene mi zachránil koleno od destrukce, ta modřina byla jasně ohraničená, ale POD chráničem!! Nechci vědět, jak by to dopadlo bez toho kusu plastu. No a ruka která dopadla nejhůř, dopadla vlastně taky dobře... rozhodně vzhledem k tomu kde byla v době nárazu. Zbytek kostí v ruce mi zachránil velkej kus plastu přes klouby. Dobrej výkon na rukavice z nouze za 500 vočí z marketu co začíná na LI a končí na DL. Ty rukavice používám dodneška. Po dojetí domů byla sezóna ukončena s pár málo tisíci kilometry.
2018: zase jen Čechy, výlety, cesty do práce atd., pro velký úspěch Slovensko - motosraz na Šíravě, už bez létajících objektů;
na motorce nový řídítka, gripy Oxford a padáky Heed s brašnama. Někdo z baráku zase říznul sedlo...na podzim pro jistotu i skopnul motorku ze stojánku -> zase nový řídítka a plexi
2019:stejný jako rok předtím, bez řezání do sedla a strkání do motorky - přestěhovali jsme se, motorka schovaná za plotem
2020: od května '19 jsem na GSu jezdil každý týden aspoň jednou, člověk by neřekl jak se dá pěkně jezdit v prosinci a lednu.. Od listopadu do února jsem potkával motorky jedině BMW, až na 2 výjimky GS...asi nějakej lepší oddíl

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Bono63
Bono63 napsal 18.07.20 v 23:07

Děkuju, pánové!
@Donald Když to s čímkoliv komukoliv pomůže, nebo pobaví, jsem jenom rád.

@MichalKimlo No dneska jsem rád, že jsem nezjistil kdo a proč to udělal. Měl jsem tenkrát neskutečně velkou chuť udělat dotyčnýmu hovadu z ruky rybí prsty

Sny se mají údajně plnit, takže je další na řadě R1200GSA '12. Až budu mít i na ní 33tkm, bude další recenze.

Donald
Donald napsal 18.07.20 v 20:50 10b.

Pěkně napsáno! Pobavil jsem se a poučil. Také jsem objevil kouzlo brambor (1100 GS) a nemohu si stěžovat. Tak ať to jezdí!

MichalKimlo
MichalKimlo napsal 18.07.20 v 07:13 10b.

pekna recenzia
Nerozumiem ktory blb mal potrebu rezat sedlo a zhadzovat motorku

Více komentářů



TOPlist