PROFIL MOTORKY

Harley Davidson SS 250 (1969)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník divoch54
Vloženo 11.7.2020
Aktualizováno 11.7.2020
Zobrazeno 1 770x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Malý Harley pro americkou mládež a motocykl vhodný na další úpravy pro závodní využití.

Více fotografii

Výška jezdce: 165 cm

První dojmy - Harley - Aermacchi Sprint jsem hledal několik let doma i v zahraničí, bohužel pěkné motorky byly cenově nedostupné. Před rokem jsem jednu objevil nedaleko Litoměřic, naštěstí její skutečný stav byl lepší, než na fotografiích, tak jsem neváhal a koupil ji...

Motorku bych doporučil pro - Motocykl je určen hlavně pro sběratele.

Doplňky na motorce - Stroj je naprosto originál a nemá žádné zbytečné doplňky, při poslední jízdě jsem bohužel ztratil hliníkový nápis "sprint", který byl umístěn na schránce baterie.

Recenze

Čtyřtaktní jednoválce vyráběla pro Harley-Davidson v letech 1960 až 1974 italská firma Aermacchi, kterou Harley v roce 1960 koupil. Základem byly modely 250 de Oro, lehké ležaté jednoválce s rozvodem OHV. Pro soukromé závodní jezdce byly určeny varianty s označením CRTT, které úspěšně závodily v mistrovství světa. V roce 1969 s tímto strojem obsadil Renzo Pasolini 3. místo v celkovém pořadí třídy 350ccm.Aermacchi v roce 1969 zvětšila objem cestovních motocyklů na 350ccm,stroj měl jednoduchý páteřový rám, výkon byl 27HP při 7000ot./min, což stačilo při váze 140 kg na rychlost 145 km/h. Závodní tovární varianta měla 42 HP při 9500ot./min, vážila 120 kg a jela 230km/h! U cestovní verze přibyl v roce 1972 elektrický startér, rám byl zesílen , převodovka dostala 5.rychlostní stupeň . Bohužel všechno to bylo na úkor větší váhy a motorka byla těžší o 30 kg...Můj motocykl je tedy první model 350 Sprint SS , ještě v lehčím provedení, bez startéru a čtyřrychlostní převodovkou. Původní majitel si jej přivezl z Anglie, na tachometru je jen něco přes 5000 mls. Podařilo se mu dokoupit všechny chybějící díly, tak na mě zbývala jednoduchá úloha, sjednotit barvu podle originálu a motocykl zprovoznit. Zjistil jsem, že se motor startovací pákou špatně startuje (jedno šlápnutí stačí jen na jednu otáčku motoru), proto jsem pochopil, proč je tak ošlapaná návlečka na páce, když ostatní díly jsou netknuté...Jednodušší a rychlejší je motocykl roztlačit a přitom vzpomínat, jak se startovalo na GP. Po demontáži válce jsem zjistil, že na jeho pracovní ploše jsou stopy od pístního čepu, v budoucnu bude potřeba udělat výbrus válce. Motorku jsem koupil bez dokladů, proto jsem musel absolvovat testaci pro historická vozidla. Do dnešního dne jsem najel asi 100 mil, motorka je velmi živá , motor se rychle vytáčí do otáček, tak je dobré sledovat mechanický otáčkoměr, aby nedošlo k poškození motoru. V budoucnu mě čeká v zimě výbrus válce (na internetu je možné i dnes koupit originál výbrusový píst včetně kroužků). Tato oprava by měla zlepšit startování motoru odstranit jeho vibrace ve vyšších otáčkách, které způsobuje volný pístní čep v pístu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
tomcruise77
tomcruise77 napsal 18.07.20 v 10:16 10b.

to bude asi raritka, to bude mít za chvilku pořádnou cenu a hlavně tu sběratelskou

frcus
frcus napsal 17.07.20 v 11:21 10b.

Jako prodejce ( já jsem ten pán od Litoměřic ) musím konstatovat, že je super vidět když motorka skončí u majitele který jí dá do původního stavu ! Tak ať dělá jenom radost. Asi jich moc v CZ nebude a jezdících určitě ne.

Raptor71
Raptor71 napsal 16.07.20 v 09:37 9b.

ondrejj
ondrejj napsal 13.07.20 v 20:39 10b.

Bomba, ty se u nás moc nevidí

Páčkalíny
Páčkalíny napsal 11.07.20 v 21:44 10b.

Hezkej popis, díky...

Více komentářů



TOPlist