renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CBR 600F (1996)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Freeman86
Vloženo 9.7.2020
Aktualizováno 25.4.2021
Zobrazeno 1 239x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Cílil jsem na motorku z roku mého narození, ale uplně jsem se do žádných nezakoukal. Po předešlé Suzuki GSF 600 (2004) a Suzuki GSX-R 750 (2001) jsem si říkal, že bych si mohl vybrat něco mezi a od Hondy. Pořád jsem slyšel o tom jak moc jsou Hondy bezva a

Výška jezdce: 173 cm

První dojmy - Krásná barevně provedená kapotovaná motorka, kde se lze dobře shovat za kapoty při cestování, s příjemným až cestovním posezem a celkovou vyzáží připomínající dnešní Moto2 motorky. Velikostně motorka akorát pro moje proporce a dispozice. Nájezd 53.000km se zatím projevuje na rozvodovém řetězu. který jsem dostal darem a s doporučením, že se má udělat.

Motorku bych doporučil pro - Jak říká kamaráda manželka, hezká motorka a akorát pro holku ... tvl ;-)

Doplňky na motorce - Kromě sportovního vzduchového filtru K&N namontovaného předešlým majitelem, který kvituji vzhledem k obtížnému přístupu do airboxu, ponechávám motorku v sériovém stavu.

Recenze

Už při prvním svezení domu jsem si dobře zapsal do paměti, že motorka nemá ukazatel stavu paliva a musím si kontrolovat nádrž buď pohledem do vnitř a nebo lépe vynulováním čítače km po natankování plné nádrže. Po cca 15 km jízdy mi došel benzín, ale naštěstí 1km od benzínky a více méně se tlačilo i z kopce.

Gumy jsem měl původní 6let staré a ještě před dojezdem domu mi došly nové Bridgestone Battlax BT-023, které jsem zvolil jako kompromis. Taktéž proště vždy měním olej s olejovým filtrem na polovičním intervalu a to každých 6000km nebo při koupi. Přijde mi to jako super investice do tisíce korun a na tom by se v dnešní době nemělo šetřit. Samozřejmně jsem četl servisní manuál a měnění oleje po 12.000km. Možná bych měnil jedenkrát ročně, ale člověk je tvor líný a sundavat kapoty se mi hold ne vždycky chce a při mém nájezdu 3000 km ročně ...
Nechal jsem udělat v HONDA Liberec výměnu tlumičového oleje včetně rozboru předních tlumičů, protože mi pravý tlumič lehce prosakoval. Investice 4000Kč, ale zase člověk ví, kdy naposledy bylo měněno, nic neteče a hlavně potěšila zpráva, že olej nebyl nikterak špinavý a tak jsem byl rád, že předchozí majitel měnil i toto.

HONDA inžernýři oproti těm Suzuki GSX-R a nebo rok 1996 vs. 2001 se liší v příštupu třeba při výměna vzduchového filtru. Ta vyžaduje u Hondy demontáž palivové nádrže a odložení stranou, zatím co GSX-R měla nádrž na výklopném mechanismu a stačilo ji vyklopit nahoru a zajistit proti spadnutí. Nic hrozného, ale třeba kvůli stáří motorky mě to donutilo k výměně části palivového potrubí, jelikož originální potrubí bylo již tvrdé a prasklo při sundavání v místě, kde bylo přidržováno samosvornou objímkou. V originále 10 cm trubička 348 Kč (partsdepot.cz), ale Hostr Liberec za 85 Kč / m. Bohužel si člověk musí lehce naohýbat. Možná dokoupím časem originál, ale říkám si, kdy je takový díl vyroben a jak dlouho čeká ve skladu, jestli se opravdu nevyplatí nový spotřební materiál, který se jeví čerstvější, ale to je jenom o zvednutí telefonu a poptání se. Alespoň jsem zjistil, že tam mám K&N filtr a vypůjčil si sadu na čištění a krásně ho vypral a znovu naimpregnoval.

Trochu mě trápilo chcípání na volnoběh při startování po vypnutí sytiče. Řešil jsem zvýšením volnoběžných otáček na 1400-1500 ot/min a delší dobou zapnutého sitiče, ale po 2 letech jsem si vzpomněl na darovaný rozvodový řetěz. Našetřil jsem a nechal jsem vyměnit za nový darovaný a rovnou i s napínákem. Vnitřní gumové unašeče a vodítka byly po 61.000km v pořádku a tak celkový účet včetně práce a originálního napínáku byl okolo 5.000 Kč.
Po nastartování hlavně vypínám sytič téměř okamžitě a volnoběh mám dle manuálu na 1100-1200ot/min. Štěluje se na cit a otáčky jsou po 500ot/min, takže hold odhad. Důležité je že prostě motor nechcípá a motor si ševelí a nemusím si ničit svíčky při dlouhodobě zapnutém sytiči. Zlepšila se i odezva na plyn a celkově je motorka živější. Za vcelku málo peněz hodně velká změna.

Po nějakých 3 letech soužití mohu kvitovat zvolení této motorky hlavně z hlediska ergonomie. Krásně se vodí a vše funguje. Pokud se rozhodnete pro klidnou jízdu či cestování do 6000ot/minutu je to prostě krása. Kultivovaný čtyřválec je jako beránek. Občas si říkám, že to jede nudně a pak si vzpomenu, že ta motorka umí jezdit 7.000 - 15.000 ot/min, no a to je prostě vzhledem k váze motorky a mým 65kg mazec. To co se děje v tomto druhém spektru je pro mě, málo jezdícího na okruzích a šlušňáka něco jako z říše MotoGP. Krásně vám při přechodu mezi 6 a 7 tisíci chrochtne v airboxu a jedete to jako splašené. Byl jsem na okruhu v Mostě a tam se mi moc líbilo, protože se jedná o technický okruh. Na rovince v Mostu samozřejmně díky nutnosti častěji řadit než vyšší kubatura z podobných let trochu ztrácíte, ale dále na okruhu se dá používáním správného spektra otáček využít právě výhod a to váhy a ovladatelnosti šestky. Samozřejmně předjetí KTM DUKE 1290 se mi podařilo asi až po dvou kolech a to si myslím, že díky moudrosti protivníka, protože neuměl projíždět zatáčky rychle v náklonu a předjíždět mě na rovince ho přestalo bavit. Jinak moderní supersportovní motorky o výkonu 200koní asi moje šestka nedá, i když možná v ruce špičkového jezdce a se závodním pneu by se člověk divil co dovede vůle versus budoucnost.

Cestování máme jednou ročně v bandě. Jezdím první a dle předpisů a přesuny jsou parádní díky pozici jezdce a při spotřebě 5,5l/100km i se solidním nájezdem 250-300km. Řetez jsem dostal zánovní a vůbec díky jezdeckému stylu není vytahaný a není nutno ho často napínat. Při koupi byl černý, po prvním ošetření se jedná o zlatý řetěz od D.I.D.

Trochu se začíná ozývat nájezd motorky a její častý způsob používání cestování, takže půjdeme do výměny ložisek krku řízení a výměnu ložisek na předním a zadním kole. Krk určitě přenechám znalejším machrům v servisu. Ložiska na kolech si zkontroluji při další výměně pneu a kdyžtak donesu na výměnu také do servisu.

Na 61.000km jsem začal řešit zvuky z motoru a to řinčení řetězu o kov, tudíž jsem vydedukoval, že předešlý majitel mi nedával rozvodový řetěz jen tak a po jeho výměně včetně napínáku, byl zvuk pryč. Co se naprosto zlepšilo je startování, respektive délka použití sytiče po nastartování. Cca po 15 sekundách ho vypínám úplně (při teplotách okolo 5 stupňů Celsia cca 30 sekundách) a motor díky pravidelnosti svého chodu se beproblémově zahřeje na provozní teplotu. Šetří to svíčky a i baterku, když to nedej bože chcíplo ...

Nyní měním i ložiska v kolech a v rozetě, tak jsem zvědavý jestli se to pozná, ale měnil jsem z preventivních důvodů ...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
iPospa
iPospa napsal 08.07.22 v 14:04 10b.

Díky za dobrý popis zkušenosti s touto strojem.

Více komentářů



TOPlist