PROFIL MOTORKY

KTM 790 Adventure (2020)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Diego_J
Vloženo 7.7.2020
Aktualizováno 26.9.2020
Zobrazeno 1 224x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Ošklivé káčátko aneb Jawa 350 za 300 litrů ?

Více fotografii

Motorka koupena od GST Berlin - Asi dobrý, dostali sme kafe a provrtali mi spz protože asi neznaj rámečky pod značku...

Výška jezdce: 172 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 990 Adventure R: Predražená stará vražda se spoustou nemocí

První dojmy - Hele, někdy to jede, někdy to nastartuje napoprvý, někdy z toho neteče olej a v noci to nesvítí. Má to místo sedla židli. Vepředu to má světlo a vzadu taky jenže červený a ještě to má na každý straně takový dvě žlutý blikátka (to byly tři řádky)

Recenze

Všechno to začalo vlastně loni cestou na balkán. To byl můj doopravdy první velkej výlet. Absolvoval sem ho ještě na svým prvním váru. Do tý doby sem byl přesvědčenej že neexistuje lepší motorka. Až v Bosně, na jejich šotolinách a šutrech sem pochopil, že jestli se tam chci ještě někdy podívat, tak už určitě ne na Varaderu

Pak už to šlo najednou ráz na ráz. V červnu 19 bouračka, motorka na kaši, v srpnu další váro, záhy zjištění že už mě nebaví a od tý doby neustálý přemýšlení co ho nahradí. Už jsem věděl, že nechci velkou těžkou krávu, kterou, když vám uklouzne potřetí během pěti minut, tak necháte ležet a radši odejtete přemýšlet o smyslu života do nejbližšího kláštera. No a samozřejmě nastal problém. Pokud chcete opravdu univerzální motorku, tak zjistíte že možností je ale hodně málo. Řeknete si, chci motorku malou,lehkou, s dobrým motorem, s ocelovým rámem (páč hliník je na hovno) a dobrým podvozkem a na drátech. No co vám vyjde? Husa 701, malý GS nebo malej tigr. Husu sem škrt rovnou, protože to už je moc OFF a nikdy bych nevyužil ani čtvrtinu jejího potenciálu. U BMW je to s podvozkem horší ale pro mě uplně v pohodě nicméně, ceny ojetin sou úplně mimo. Za vraždu 150, za slušnou přes 2 kila v době kdy se nový motorky prodávají pod 200, je fakt úlet. Přemýšlel sem i 990 nebo 950. To samý Myšlenkový pochody lidí, co si řeknou za 10-12 let starej nahnilej pomeranč s natočenym kilem a to ještě kdoví jestli, 180 litrů jsou zcela mimo moje chápání. Jeden borec se mi snažil prodat 950 za 90 ale na tý mašině bylo úplně všechno blbě. Prý "heej kámo tohle je legenda" V životě ste nic podobnýho neviděli! Možná někde v brazilským slumu stát vedle chemickýho hajzlu! S tímhle přijet na technickou v tomhle stavu, tak mě tam všichni společnými silami nejdřív zkopou, pak polejou benzínem, zapálej a zbytky vysypou do kontejneru na směsný odpad. To ste neviděli Co šlo, bylo orezlý, bez gum, řetězovka už držela tvar a vypadala spíš jak řemen, plasty oloupaný, popraskaný včetně palubky a když konečně navrkal ten mastnej motor tak tomu rachotu ještě klouzala spojka Hele tam by zmizlo kilko jen by to hvízdlo. Prostě jediný co tam bylo legendární, byla jeho drzost. Jo a ještě chtěl desítku navrch když tam nechá ty oškubaný akrapy. No prostě Debil tvl.

No a pak takhle jednoho letošního květnového večera zase brečim kámošovi do telefonu že to je uplně v řiti, že fakt nevim až sme se dostali k variantě "nové moto" On sám vlastník loni zcela nové 790R mi samozřejmě navrhnul i tuhle možnost ale byť se považuju za ortodoxního motorkáře tak s 350 litrama už má problém nejen můj mozek ale i peneženka. A co prej "esko"? To je levnější, lidi to moc nechtěj. A tak sem začli pátrat a v čechách cca 3 kila, předváděčka od Racetool za 250 ovšem ta chudinka vypadala jak kdyby přitáhla s wehrmachtem rovnou od Stalingradu. Už mě začínala opouštět naděje když tu náhle zaznělo "mrknem ještě na němce" (mobile.de) a ejhle! Dealer v Berlíně má zrovna orange days (opak toho co maj dámy) a akční nabídka 790S zní 201 tisíc bez DPH!!! No a pak už to šlo bis repete a di capo, přes trochu stresu s finančákem, kdy neviděli mojí platbu daně ale nakonec byly dámy miliónový a i přesto že vrcholil koronabordel tak během deseti minut sem měl vyřízeno a dva dny před 27 červnem sem měl v ruce i tabulku. A mohl sem vesele zvolat: Na Berlín!

No a teď ta míň zajímavá část
Takže co to vlastně 790 Adventure S je?
Když sem před x-lety začínal jezdit, první stroj byla Jawa 350-360. Po nějaké době jí vystřídala taky třinda ale typ 639. Dost často sme s jedním kámošem vzpomínali na ty doby. Co sme s těma jawkama vyváděli, kde všude sme vyjeli... Proč o tom píšu? Protože když sem si asi po dvaceti letech poprvé sed na 790, najednou se mi vrátil stejný pocit jaký sem míval právě na tý jawce. A když se nad tím zamyslíte...velký drátěný kola, žádná obrovská nádrž která by zavazela v pohybu, široký řídítka, nízká váha, přístrojovka jenom nutný minimum. V tý jawě tenkrát vyráběli endurko a ani o tom pořádně nevěděli Tohle je prostě pro mně třiapůle jednadvacátýho století!

Jak se na tom jezdí?
Jedním slovem parádně. Podvozek krásně žehlí a celkově je motorka příjemně tuhá. Stalo se mi že sem svižně přilít do zatáčky která mimo díry obsahovala bonus ve formě několika hrbolů po sobě, vymet sem to samozřejmě všechno ale to že se něco dělo sem si uvědomil až za zatáčkou Váro už by leželo. Podvozek se hodně povedl. Díky tomu že umístili nadrže nízko po stranách vzniklo právě to luxusní místo nahoře a posunulo težiště dolů, což je znást nejen za jízdy ale i na místě. Občas skoro nesundávám nohy Ze strany na stranu se to přehazuje hodně ochotně a ani ve 200 km/h a ani při prudkým brzdění se to nevlní a nedělá to žadný píčoviny. Rád bych zdůraznil že tady nemluvíme o žadným dálkovým korábu který se houpe na vlnách ale o dělovým člunu který pocítí většinu vlnek. Takže pokud to občas kopne do zadku nebo do rukou, je to v pořádku. Přece jen je to převlečenej Duke.Ergonomie, pokud to je to co si myslím že to je, tak motorka není moc pro dlouhány,

Co se týče motoru, tak v rámu sedí maličkatá lc8 se 70kW a tady mám první výhrady. Za prvé, přes bloky z toho leze ten nejhorší mechanický randál co sem kdy slyšel. Je to tak příšerný, že sem si na to nezvyk ani po najetých šesti tisících kilometrech. Kdykoli to nastartuju, tak se vážně obávám kdy se tom bordelu něco zlomí, nebo proletí skrz karter. Už tři lidi se mě zeptali "co tomu je?" Vůbec nic tvl. Prostě to zní hůř jak nějaká motorová věc z alliexpressu!!!
A za druhé, nesnažte se z toho vymačkat vůbec nějaký výkon pod 4 tisíce otáček. Dole totiž neni vůbec nic. Jenom randál, klepání, cvakání a skřípání ale zátah tam nehledejte. Ten se objeví právě až kolem 4k. Ale pak to teda úplně zmagoří. řekněme že dáte za 2 full gas, motor se roztočí, ozve se pískání jak z turba, a jede to "mocinky ňuňuňu". Až se ručička příblíží k osmi a vy kopnete trojku a znova zatáhnete za heft, poprvý se trochu leknete ale samozřejmě nikdo neubere a jak se frekvence hvízdání zvyšuje a vy si říkáte že na osmikilko to jede doce pěkně, ani si nevšimnete že už tam je opět osum a i kdyby, říkáte si už je skoro konec a už se nic nestane a právě v tu chvíli, aniž byste víc otočili heftem, se ty hodinky pod váma úplně poserou a vystřelí vás to dopředu tahem rakety Saturn 5 Neskutečný. Jistě, zvyknete si na to ale bavit vás to hned tak nepřestane Nicméně pokud bych si mohl něco přát, tak ubrat nahoře a přidat dole.

Co mi vadí? : 1) Jak jsem říkal tak zvuky z motoru doslova pijou krev! Ani dvatisíce let starej ZIL nevydává nic tak hroznýho jako tohle. 2) Nehce se jí startovat. Takhle, napotřetí chytne dycky ale ta ostuda když se lidi otáčej v očích s otázkou proč si to nedáte dohromady. 3) Nesvítí. Jasně srovnávat s 2x H4 na Varaderu se hned tak něco nemůže ale tady je to fakt bída. Dálkový už je přímo k smíchu. Moc tomu nepomáhá ani displej kterej byť v tmavým režimu, pořád strašně šajní a světě div se, ani v roce 2020 se prostě nedá NEDÁ ztlumit! Takže přes to skoro nevidíte z motorky. Takže jediný co se dá dělat je, že trochu zakloníte hlavu a zakrejete si ho spodkem helmy. Ale je to dost nepohodlný řešení. Jestli to bude číst někdo z KTM, tak vám chci vzkázat že ten displej je přímo idiotskej!!! To by bylo asi všecno

Co se mi líbí? : Je toho moc. Protože sem úchyl na světýlka, tak podsvícená tlačítka Jednoduchý provedení palubky. Žádný kravinky okolo ála afra. Jenom jednoduchý kus plastu, bez dalších rámečků a volovin a který se neklepe, takže je dobře čitelnej ve všech rychlostech. Celý přední segment je na čtyřech šroubech a zase strašně jednoduchý. Vodítko na řetěz, moc dobrý. Tlumič řízení. Schránky pod podsedlovými plasty a pouzdro na mobil pod sedačkou. Přední brýle které mají připravené tři 3x2 díry na představec, který je ještě k tomu excentrický takže s nastaveníkm polohy řídítek si mužete fakt vyhrát. atd

Pro koho to je?
Pro kohokoliv kdo nechce "hlavně cestovat a neni vyklidněnej" a kdo chce fakt jezdit univerzální motorku. Chce si dát kudlu na silnici a neztratit se ani mimo. Kdo chce dojet do práce, do lomu, nebo do Argentiny Je to jedno! Jediný co tu motorku omezuje ste vy. A to se bavíme o verzi S. eRko je ještě dál :-)

Na závěr: Na téhle motorce je hodně znát, že při vývoji byla přítomna myšlenka a že se jí inženýři drželi. Tohle není "tabulková motorka" jako 850 GS, nebo T700. Tohle je hromada zcela samostatných, dobrých nápadů které, až na pár chybiček vážně fungují. Tohle je nejlevnější skutečný adventure na trhu. Za 250 tu stojí motorka na který nemusíte nic dodělat ani upravit. Je hotová, dokončená a plně funkční. Jede to, řídí to, brzdí to. A je s tím sranda :-)

Tu si pár let nechám :-)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
jikur
jikur napsal 07.10.20 v 15:40 10b.

Taky se chystám na své dojmy, ale vypadá to, že to můžu opsat.
Tak hlavně spokojenost a zábava.

Martin1042
Martin1042 napsal 28.09.20 v 16:59 10b.

Pěkná recenze ať to jezdí

K167
K167 napsal 08.09.20 v 09:02

Ahoj, už jsi z dovolené? Těším se na Tvé zkušenosti.

Tomino78
Tomino78 napsal 15.07.20 v 20:17 10b.

ať slouží kámo

Více komentářů



TOPlist