renocar_unor



PROFIL MOTORKY

BMW R 1200 GS Adventure (2017)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník dafikk
Vloženo 29.6.2020
Aktualizováno 7.6.2023
Zobrazeno 2 468x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


BMW R 1200 GS Adventure...co k tomu více psát jako nadpis?? Všichni znají,někteří když to jede kolem,tak slintají a druzí si odplivnou. Patřil jsem k těm druhým. Paradox...a teď ji mám doma koupenou v Říši.

Více fotografii

Motorka koupena od H.M. Motorrad Franfurt /Mohan

Výška jezdce: 187 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Tiger 1200: Posez pro spolujezdce a teplo od motoru. Jinak je to super raketa a utíkáček na dlouhé cesty :-)

První dojmy - V sobotu 27.6.2020 ji dovezli z Frankfurtu,tak ještě žádné dojmy mimo dojmu toho,že jsem dobře koupil,nemám a budu postupně doplňovat. 8.7.2020 Ujeto asi 500km...něco dojem udělalo a něco zase ne...až takový "zázrak" techniky to není,jak o tom někteří mluví. Že bych z toho byl tak vodvařený,jak mě někteří tvrdili...tak nejsem!!

Motorku bych doporučil pro - Kupodivu to není jen polykač kilometrů na cestách,ale dá se s GSem vyrazit bez kufrů i jen tak na odpolední projížďku,kafíčko a zmrzku. Umí i to :-)

Doplňky na motorce - Prodloužení předního blatníku. Zadní blatník. Kapsy do padacího rámu od Ewogu. Kroužek tanklocku na víčko nádrže. Padací špunt ke kardanu. Držák navigace TomTomu

Recenze

Takže začnu doplňovat jak jsem si předsevzal...Oproti V Stromu 1000 rv 2007 je to stroj o 2 levely výše. Ale s nadšením přišlo i mírné zklamání. Jak mě někteří majitelé BMW současní i bývalí tvrdili,že je to strop toho TOP co můžu v motorkách typu cestovní enduro mít,tak já jim zase budu oponovat. Ano...oproti mému bývalému Stromovi je to o 2 levely výše,ale ne ve všem. Třeba podvozek a celá ESA se mě zdá vyložené průměrný (nejsem ale kovaný znalec). Sliboval jsem si od toho mnohem...mnohem více. Bohužel,jak říkáme my obstarožní šukalové: S prvním výstřikem,přišlo i zklamání. Podvozek nežehlí nerovnosti tak jak jsem si já myslel,že to žehlit bude. Někdy bych řekl,že starý Strom byl i lepší. Ale mám za sebou 500km...třeba s tím jen neumím. Klepání do stupaček. Asi si zvyknu a přestanu to řešit,protože jsem vyčetl na Baworák fóru,že to je prostě vlastnost GS. Je fakt,že z části to dělá hlavní stojan. Když jsem ho nohou trochu podržel,tak se to klepání zlepšilo,ale nevymizelo úplně. Taký toliko zatím k podvozku.
Ovladače na řidítkách. Je to asi o zvyku,ale třeba výstražné 4blinkry se nedají zapnout okamžitě. Na skůtru a na Stromovi byl posuvný vypínač a je tak nějak v dosahu intuitivně. Ale u GS tlačítko shora řidítek,téměř nedosažitelný jedním prstem,aniž by člověk musel zalamovat ruku,když to chce zapnout. Jinak asi jde o zvyk.
Motor je ale oproti Stromovi úplně,ale úplně někde jinde. Krásně táhne odspodu a netřepe se jak drahý pes jako u Stroma. Při 140km/hod jsou takové drobné vibrace,kterých si člověk zprvu nevšimne,ale po zastavení jsem cítil brnění v rukou. A to jsem jel chvíli. Jsme zvědavý jak to bude při delším přesunu. Snad jde také jen o zvyk.
Tak zatím asi vše. Budu postupně doplňovat jak budu více jezdit a montovat dopľňky.
A a by to nevypadalo,že skok ze Stroma na GSo byl takový jalový a nejsem spokojen,tak ne...polepšil jsem si a to dost a spousta věcí je o zvyku!!
Edit 3.8.2020
Ujeto malinko přes 2000km. Pouze v CZ a část na SK. Pexi MRA vyměněno za originál. Myšleno tedy originál tvar!! Nedám 6000,-Kč za origo jen proto že je tam napsáno BMW. Objednal jsem z Aliexpresu za 42,-€. Není úplně tipťop,ale po menších úpravách (opravdu malých) je namontované a plní svou funkci perfektně. Obtok vzduchu a turbulence se výrazně zlepšili.
Dále namontováno prodložení předního blatníku,zadní blatník,kroužek tanklocku,držák navigace TomTomu, padací špunt ke kardanu.
A teď k samotnému ježdění. Boxer je super. Tahá od 2tis otáček,ale ve vyšších otáčkách ho odstavuje omezovač. Ale jede to jak z praku. I ve dvou!! Pohodlí je prostě takové jaké cítím a je stejné jako na Stromovi,když jedu sám. Když jedem ve dvou,tak je pohodlí menší. Ale není to žádná trága...
Edit 28.11.2020
Doježděno...myslím teda pro tuto sezonu. Potvrzuji jak jsem psal výše. Je to BMW...ALE...při cestě do Řecka a zpět ve dvou je to stroj,který nezná námahu s kufry a spolujezdcem!! Na druhou stranu jsem několikrát letěl nekontrolovaně po zadním,protože těžiště spolujezdce a kufrů je moc vzadu a i přes "obludný" motor velikosti psí boudy je předek moc lehký a když za to člověk pořádně vezme,tak na 1-2-3 a někdy i 4ku jde předek luftem. Prostě těžká prdel a lehký předek a k tomu výkonný motor. Manželka jako spolujzdec si v Řecku při jízdě na lehko v kraťasích a tričku stěžovala na opékání nohy od výfuku a stoupání vedra od něj. Teplo cítím i já jako řidič. V hadrech je to snesitelný,ale při proplétání v řeckých uličkách věčně ucpaných provozem a jízdě jen v tričku a kraťasích je teplo od motoru a hlavně výfuku znatelné!!
Jinak absolutně bez problémů celou cestu. Teď jen čekám na volný termín v servisu na výměnu oleje a asi nechám preventivně udělat i ventily (sice jsou podle servisky udělané,ale jistotu mám jen v servis kam jezdím já).
Na příští sezonu musím vyřešit to teplo pro spolujezdce od výfuku a toužebně vyhlížet jaro,sluníčko a začátek další sezony. Plánujeme cestu do Gruzie,Arménie a Azerbajdžánu. Laškuji s myšlenkou vzít to přes Irán do Azerbájdžánského Baku a po cestě zpět Gruzii a Arménii. V dlouhých zimních večerech to budu ladit,tak uvidíme...
Edit 23.3.2021
Minulý týden dovozeno ze servisu po výměně olejů a filtrů. Stav km je 26900.
Nalezena závada na kardanu,kdy tisícihran u zadního kříže byl zareznutý do sebe. Podařilo se to dostat o sebe a namazat molybdenovou pastou. Jediná závada.
Cesta do Gruzie a Arménie na tento rok je zřejmě nenavávratně v pérdeli kvůli covidu. Budu rád,když se dostaneme jako každý rok do Řecka.
Necháme se překvapit co sezona 2021 přinese...
Edit 16.5.2021
Zkurvený Covid!!! Řecko naplánováno,ale zradím Zakyntos a letos se vydáme do Pargy pod Igoumenitsou. Jak jsem slíbil,vyřešil jsem horko od tlumiče výfuku do pravé nohy spolujezdce. Naohýbal jsem hliníkový plech 1mm,nechal mezeru mezi výfukem a funguje to!! Není to úplně designový nebe,ale jebal pes...hlavně,že to splní to co je potřeba a to,aby to nežhnulo do nohy!


Edit 29.1.2022
Tesne pred vanocema dovezeno ze servisu. Vymena oleje,filtru a kontrola zadni hrusky kardanu+ namazani molybdenovou pastou. Vse v poradku,nenasli zadnou zavadu. Pneumatiky jsou uz ojete,ale do zacatku sezony 2022 to jeste necham a pred dovolenou je vymenim. Zapomnel jsem si poznamenat kilometry,kdy jsem je menil,tak presne nevim,co jsem na nich najel. Snad tento rok nezapomenu. Mame zaplacenou dovolenou na nasem oblibenem Zakyntosu a koupeny trajekt na cestu domu z Patry do Benatek. Tesime se!!!
Tak...hej...leto...kde jsi tak dlouho?!?

Edit 10.2.2023
Nějak jsem zanedbával psaní. V roce 2022 byl docela fičák a nebyl čas psát. Hodně jsme to ho projeli. Na Velikonoce (a skoro za sněhu) Rumunsko, potom ještě na jaře Bosnu,Dubrovnik a přes Mostar domů. V létě opět Řecko,které popisuji v deníku motorky,na podzim opět Bosna,ale s partičkou,kde jsem dost sjeli lehký a stření off. To mě opravdu nadchlo a využil jsem na GSu mód Enduro. Opravdu super trip k Prokoško jezero
Jak dám baterku do motorky po zimě,tak mrknu i na kilometry co mám najeto na pneumatikách Continental Conti Trail Attack 3. Nejsou to špatné gumy. Jsou srovnatelné s mnou několikrát ježděnými Pirelli Scorpion. Možná se malinko více sjíždí. Nevím...uvidím podle ujetých kilometrů.

EDIT 7.6.2023
Sezona je zatím studená a deštivá. Jako správní nedočkavci jsme na Velikonoce (cca 10.dubn) jeli na trip do Černé Hory přes Bosnu. Pouze u moře bylo 16°C a jinak jsem měli -0,5 - +8°C. Jízda po sněhu a ledě na hladkých gumách je o držku.
Měnil jsem pneu. Na Continental Conti Trail Attack 3 Jsou to srovnatelný gumy jako Pirelli Scorpion Trail II. Na Continentálech najeto 14700km To si myslím,že je dobrý nájezd. Vracím se k Pirellkám a zvažuji druhou sadu s hrubým vzorkem na šotolinu.
Velikonoce MNE+BiH. 10.6. odjíždíme na trip ALB,RKS,MNE a BiH. Chci sjet lodí jezero Komani a zůstat 2 dny u moře v Černé Hoře.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Žanynek
Žanynek napsal 18.03.23 v 19:26

(

Žanynek
Žanynek napsal 18.03.23 v 19:26 10b.

kudrlik
kudrlik napsal 12.08.21 v 18:00 10b.

Zdar.
Jak ti rozumím - jsem měl vysněnou Guzzinu Stelvio a kamarád mi dal sednout na GS. Tak lehounce ovladatelné...proti Guzzině. MG bez protisměru dost blbě zatáčela - u GS hejbnu zadkem a zatáčím.
Sice to má i nevýhody ... na MG mohla baba za mnou natáčet video a otáčet se jak chtěla a ani jsem o tom nevěděl - na GS otočí hlavu a vím o tom.
A za mne to vůbec není nuda. Když se dá sportovní režim, tak to ani náhodou nemám čas se nudit a když chci jet na pohodu ... také žádný problém.
A otáčení při pomalé rychlosti s plnými kufry a babou za sebou - najednou to je sranda.

XLV
XLV napsal 28.06.21 v 18:04 10b.

Pěkná. Mám to podobně. Ne, že bych na to jako úplně plival, jen tak malinko, trošku ... Hlavně jsem nechtěl být "ten nafrněný vrtůlkář". Koukal jsem po všem možném a nakonec mám BMW taky doma. Ne tedy advíka, ale "obyč" LC. Svoje chyby to GS má, jako všechno, ale jako celek je to mix vlastností přesně pro mne.

krjo
krjo napsal 13.05.21 v 17:04 10b.

Více komentářů



TOPlist