PROFIL MOTORKY

KTM 390 Adventure (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Kamil31
Vloženo 11.6.2020
Aktualizováno 24.8.2020
Zobrazeno 3 175x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Lehká, agilní a zábavná motorka na kratší výlety, ježdění do práce a pro zábavu.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:KTM AUTONOVA BRNO (Brno-Brno Město - Na čem jsme se domluvili tak platilo, takže v pořádku.

Výška jezdce: 176 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB 500X: Vyšší hmotnost, ktatší zdvihy, nižší světlá výška a v základu o něco menší výbava ( absence krytu motoru, nenastavitelný páčky atd ).

První dojmy - První dojmy byly jen pozitivní. Měl jsem radost, že opět po dvouleté pauze sedím v sedle motorky, která mi po prvních metrech skvěle padla a cítil jsem se na ní přirozeně.

Motorku bych doporučil pro - Pro začátečníky. Navrátilce do jedné stopy a lidi co nepotřebují 100 + koní, aby se dokázali bavit.

Doplňky na motorce - žádné

Recenze

Po dlouhé dvouleté odmlce, kdy jsem prodal svůj poslední stroj Yamaha MT 07 jsem opět toužil po návratu do jedné stopy. Motorky a dění kolem nich sleduju pravidelně, takže jsem si dělal postupem času obrázek jakou motorku bych si představoval. Čím dál víc mě lákal nějakej univerzalní stroj s kterým se projedu v rámci možností zábavně po silnici a také v lehkém terénu. Každopádně jsem chtěl motorku novou a budget jsem neomezený neměl, takže jsem pokukoval po strojích do cca 200 tis. Tím se mi poměrně zúžil počet potencionálních motorek na dvě, mezi kterýma jsem vybíral. Po několika návštěvách v prodejnách a dlouhé rozvaze to u mě vyhrála letošní novinka od KTM. Ze začátku ( a hlavně na fotkách z předního pohledu ) to u mě nevyhrávala po designové stránce, protože na mě působila jako by si mezi sebou motorky v KTM daly incest a vznikla tak 390 s podivným světlem. Každopádně po návštěvě prodejny a shlédnutí naživo se mi zalíbila a tak už stojí u mě v garáži.

Zatím jsem najel na motorce necelých 200 km, takže po zajetí a větším nájezdu určitě přidám nějaké další poznatky. Za těch pár km co jsem s motorkou najel mám ve skrze a pouze pozitivní dojmy. Kladně hodnotím příjemný posez. Taky tlumiče mě mile překvapily. Motorka je na svou velikost a hmotnost poměrně dost komfortní a i klasickej českej tankodrom tlumí statečně a ani větší příčný nerovnosti ji nijak zvlášť nerozhodí. Ještě nikdy jsem neměl motorku s vyšším těžištěm, ale do zatáček padá moc pěkně a je fakt zábavná a hravá. Zatím jsem ji zkoušel na pár kilometrech polní cesty a hrozně mě to s ní bavilo a neměl jsem z motorky pocit, že by na takovým povrchu trpěla. I stát ve stupačkách se dá poměrně obstojně. Sedlo je trošku tužší, ale poměrně dobře tvarované a sedí se mi na něm příjemně. Řazení je přesné, jen se ještě občas peru s neutrálem, kterej je hrozně citlivej. Motor moc hodnotit nemůžu, protože ho můžu točit max do 6500 tis ( záběh dle doporučení výrobce ), takže to nejlepší mě snad ještě čeká. Snad jen takovej poznatek, že mě příjemně překvapila chuť a tah motoru od nějakých 3500-4000 tis otáček. Měl jsem strach, že oproti dvouválci to bude dole vyloženě mrtví. Světla svítí moc pěkně a budíky jsou krásně čitelný i ve slunečný den. Měl jsem trochu obavy o indickou odnož brzd značky Brembo ( na motorce Bybre ), ale brzdí dobře a dají se slušně dávkovat. Na rychlosti ve kterých se bude motorka pohybovat a také na její hmotnost si myslím, že jsou dostatečné. I zpracování motorky na mě naštěstí působí spíše Rakouským, než li Indickým dojmem.

Z negativ se mi zatím asi nelíbí jen zvuk originálního výfuku a poměrně dost nízké plexi, které neposkytuje prakticky žádnou ochranu proti větru.

Doplnění informací po ujetí dalších 1000 km

tak to uteklo a na motorce už mám najeto zhruba 1250 km a je tak poctivě zajetá. Říkám si, že doplním nějaké postřehy, protože by se to mohlo pár nerozhodným jedincům, kteří vybírají motorku hodit. Zatím na motorku v českém jazyce moc recenzí není.
První čím začnu, tak jsou dvě závady, které jsem při první návštěvě servisu po ujetí 1000 km reklamoval. Tou první je orosený displej motorky ( uvnitř displeje a foto dodám ). Podotýkám, že na motorce jsem jel jen jednou v dešti, ale asi to stačilo, aby se projevilo, že indický ručičky udělaly někde při montáži chybu. Každopádně mi závadu v KTM v Brně uznali a objednali mi nový displej. Tou druhou je pískající přední brzda. Motorká píská od samého začátku, kdy jsem si ji odvezl z prodejny. Po prvních kilometrech jsem si říkal, že si to určitě sedne, ale zatím se tak ještě nestalo. V KTM v Brně mi desky vyčistili, ale nepomohlo to. Pokud to nepřestane, tak zvažuji výměnu předních brzdových desek za nový, protože upoutávám pozornost chodců při brždění předkem jako pískající oranžová šalina...
Co se servisu týče, tak nemám velké srovnání v rámci motorek. Jen mě trošku překvapila cena. S předchozím strojem Yamahou MT-07 mě vyšla návštěva prvního servisu po ujetí 1000 km v Yamaha Brno na necelých 1500,-Kč a v KTM to bylo na menší motorku cca 3200,-Kč. Tak snad aspoň ty mechaniky líp zaplatí :). Neberte to prosím jako výtku, spíš jen jako konstatování. Určitě by mě cena servisu od koupě neodradila.

Teď ještě pár řádků k té oranžové kačeně. Zajíždění je teda úspěšně za mnou a už jsem se nemohl dočkat, až ji budu moct vytočit do toho zábavnějšího spektra otáček. S tím co jsem psal před cca měsícem po prvních pár km můžu jen souhlasit. Motorka je fakt hrozně zábavná a připadám si na ní jako když mi bylo 16 let a koupil jsem si svoje vysněný NSR 125 R. Motorka je fakt lehoučká, obratná a je radost s ní jezdit po okreskách kolem Brna. I projev motoru mi trošičku připomíná ostrý dvoutakty. Dole je to takovej klidnej ďáblík po lexuarinu, krerej sebou trochu mele a cuká, ale nahoře je to fakt na svůj objem super. Na to, že je to euro 5 a motorka má dva katalyzátory velikosti opuchlejch kolen, tak jí to opravdu na zábavnosti a projevu motoru v horním spektru otáček nic neubralo. Vážím nějakých 78 kg a do těch 140-150 km to fakt solidně táhne. Výkon mi zatím nějak nechybí a motorce po stránce zábavy nemám co vytknout. Dlouhodobá spotřeba se mi ustálila na 3.2 litru na 100 km, takže zábava za pár korun. Do motorky tankuju jen 98+. Né kvůli výkonu, ale kvůli příměsím ( biosložkám ), který nějakej zapálenej milovník motorů z Bruselu do naturalu 95 naordinoval.
V terénu jsem těch km zatím moc nenajezdil, protože jsou polní cesty kolem Brna hodně rozježděný a rozbahněný po deštích a tahačích se dřevem, nebo samá závora. Každopádně když se najde příležitost, tak nepohrdnu a rád se pár km svezu a je to zase příjemná změna proti silnici. Na nějakej ostrej terén to není, ale na polní, nebo lesní cesty je to fakt prima univerzál.
Pokud tedy někdo nemá přehnaný nároky na výkon a enduro vlastnosti, tak je to fakt super motorka, která naprosto a perfektně splnila moje nároky a očekávání a šel bych do ní znovu .

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Frankie
Frankie napsal 24.09.20 v 17:13 10b.

Parádní recenze !
Motorka pěkná. Taky o ní uvažuji coby náhradu za příliš těžké BMW F800GS. Zkušební jízda napověděla (bohužel skupinová), že by to mohlo být ono, ale je tu ještě velký otazník ohledně terénu. Mám v plánu si ji půjčit na den a projet si šotolinky, co mám najeté s GS. Pak se uvidí
Přeju hodně spokojenosti a ať motorka dobře jezdí !

Keshi
Keshi napsal 28.06.20 v 20:20 10b.

Výborná volba, vím co říkám Užívej spoustu veselých kilometrů a třeba někdy někde...

Mercurio
Mercurio napsal 19.06.20 v 13:06 10b.

A ještě pár bodíků. Včera mi to nějak uteklo!

l333v
l333v napsal 18.06.20 v 13:40 10b.

Je to krasny a budes spokojeny ja osobne si myslim ze tyhle mensi objemy motoru udelaji kolikrat vetsi radost z jizdy nez velkoobsahove masiny tak at slouzi bez nehod!

Mercurio
Mercurio napsal 18.06.20 v 10:55

Taky jsem přišel na to,že méně může být mnohem více.
Z FZS 600 na 390 Duke. Zatím najeto 10t a pořád mne to baví! I v Alpách.
Taky jsem zkoušel kamarádovo GS800 a s podobným výsledkem . Svého Duka jsem nedohnal.
Tento 373ccm motůrek je prostě továrna na radost.
Přeju hodně zábavy s 390tkou.

Více komentářů



TOPlist