Kvalitně zpracovaná motorka, přesně taková, kterou jsem hledal. Žádný čaj a žádná vyhulená potvora
Výška jezdce: 185 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki Z900: Když naháč, pak dvouval :)
První dojmy - Dobrý a optimální posed, ani na ruce jako na superbajku ani na zadku jako na chopprech. Motoricky je to bajk na klidné vyjížďky a zároveň na lehké vyblbnutí.
Motorku bych doporučil pro - Troufám si říct, že motorka je vhodná lidem, kteří rádi cítí nápor vzduchu, jak je u naháčů zvykem, pro klidné, ale naopak i dynamické jezdce, pro ježdění "okolo komína" a s komfortním sedlem pak i na delší výlety.
Doplňky na motorce - Vyhřívané Gripy a KeyLess
Recenze
Zvažoval jsem na začátku Kawasaki Z900, 4válec, 125k při 10.000ot/minutu, to bylo v prosinci 2019. Pak jsem se upřímně toho zalekl, že to bude trochu divočina po všech tragédiích mezi známými a mou "hloupou" hlavou. Vzpomněl jsem si na staré dobré časy před dvaceti lety s nahatou Kawasaki ER 500 Twister a její fajn dvouválec z doby, než jsem jezdil na Yamaha TDM850 a později přesedlal na chopper/cruiser, které mě po čase přestaly bavit. Řekl jsem si tedy, že hledám něco "okolo" litrového motoru v naháči a výhradně s paralelním dvouválcem v cenovce podobné Z900. Letmým okem jsem sice koukl i na Yamaha MT-09, která je sice lehčí, ale trojhrnek v motorce? To snad ne...jsem si pomyslel!
Recenzi píšu po 1.200km s BMW F900R, která mě zaujala na první dobrou. Je to novinka pro rok 2020, paralelní dvouválec s 8mi ventily, 105k při 8.500ot/min a 92Nm a na mě s velmi přijatelnou cenovkou, kterou jsem ani u BMW nečekal. Nastartoval jsem tedy jejich webovky a koukl se na ní blíže, zároveň si poslechl zvuk motoru. Ouuu, to byl orgasmus :), tohle chci, tohle musím mít v garáži!
Tak tedy jsem rozbil prasátko a už jsem mazal do prodejny pro fungl. Kladně hodnotím hromady věcí, které si můžete na svou motorku u BMW navěšet a nemyslím tím jen kufry nebo štítek. Připlatil jsem si za bezklíčové startování, zamykání řídítek a odemykání nádrže. Ano, čtete správně, v motorce s cenou okolo 240.000Kč (s daní) můžete mít KeyLess, stačí tedy klíč v kapse a tradá. Kladně hodnotím a všem, kteří zvažují koupě motorky nebo příslušenství, jsou vyhřivané Gripy. Já je doposud nikdy nezažil a můžu říct, že při vyjížďce s letními rukavicemi a teplotami okolo 15°C je to velmi příjemný pocit.
Motorka má v základu tlumič řízení, všechna světla a blinkry v LED, barevný TFT displej s appkou, o které se rozepíšu později, ABS s kontrolou trakcí a dvěma jízdními režimy (silnice a déšť). Dále si u BMW můžete připlatit za adaptabilní světlo s přisvicováním do zatážek, denní svícení, kontrolu tlaku v pneumatikách, jízdní režimy, QuickShifter (nahoru i dolu), dynamickou ESA, hlavní stojánek nebo tempomat a mnoho dalšího.
Přední brzdy jsou radiální 4pístky se dvěmi kotouči a nastavení je tak akorát. Každý jezdec si bude muset zvyknout na trošku vyšší váhu stroje a rozložení váhy v přední části. To se u zkušenějších jezdců projeví během jízdy, kdy v náklonech začne lehce podkluzovat zadní kolo. Nejde o žádnou tragédii, spíš upozornění, abyste se za řídítky uklidnili. Motor je boží, 8ventil táhne od spodku a od nějakých 4.000otáček se příjemně dvouválcově rozezní, což můžu poslouchat nekonečně dlouho. Pro běžné, průměrně dynamické ježdění po okrskách má motorka spotřebu s jedním jezdcem okolo 5litrů na 100km. Škoda jen, že nádrž má pouhých 13litrů a dojezd je díky tomu omezen na cca 250km.
Jak je u německých producentů zvykem, vše je pečlivě propracované. Určitě zájemce o tuto motorku zaujme barevný TFT displej, který je velmi dobře čitelný ve všech situacích. Kromě běžných informací o nájezdu, rychlosti a otáčkách motoru naleznete v něm veškeré známé funkce z palubních počítačů osobních aut. Nejlepší spojení je však v kombinaci s chytrým telefonem a aplikací BMW Motorrad Connected, kterou si smíte nainstalovat zcela zdarma a provozovat s motorkou pomocí propojení BlueTooth. Do této aplikace lze nainstalovat mapy pro navigaci, jak jinak, než zdarma, multimédia a přehrávat si je pak přes komunikátor BMW bezdrátově přímo do helmy (příplatkové příslušenství k helmám z nabídky BMW Motorrad). Aplikace si pak stahuje veškeré stavové informace z motorky, zapisuje průběhy a trasy výletů. Dozvíte se vše o rychlostních průbězích na trase, průměrné rychlosti, době jízdy, minimální a maximálně teplotě na trase nebo nadmořských výškách a maximální rychlosti či otáčkách motoru. Zároveň aplikace do průběhu trasy zapisuje i zásahy elektronických asistentů. Do svého výletu pak smíte přidávat i fotky a pak exportovat např. do PC.
Věcí, které bych motorce vytkl, upřímně moc není, kromě uvedené váhy a rozložení mezi kola. Rád bych všem jezdcům doporučil, zvlášť pro delší cestování, koupi alespoň komfortního sedadla.
Tak mnoho šťastných kilometrů s touto motorkou a snad se někde potkáme na krátký pokec. Honza alias BikerOnly
Tak jsem si nad tvým profilem potvrdil své dojmy...
U BMW jsem na ni koukal. Cena vynikající, doplňky nikdy nekončící, a řekl bych i svižné svezení. Ta Appka je fakt dobrá. Budu rád, když se rozepíšeš. No a jasně za deset.
Jj, taky jsem si ji pořídil. Mám ji týden. Vše super, jen me trochu zklamal zvuk. Ale to je subjektivní pocit.
Parádny stroj. Preju hodne pohodovych km a dávam 10b
Pěkně napsané