renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Triumph Street Triple (2010)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník it09az3
Vloženo 30.5.2020
Aktualizováno 31.12.2022
Zobrazeno 3 678x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Dvě kukadla. Charakter. Tříválec. Suchá hmotnost 167kg. Výkon 104 koní. Arrow laďáky z továrny Triumph.

Více fotografii

Výška jezdce: 175 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM Duke 390: Hledal jsem motorku mezi KTM Duke 390 (2018) a Suzuki SV 1000. Proč - popis níže.
Suzuki SV 1000: Hledal jsem motorku mezi KTM Duke 390 (2018) a Suzuki SV 1000. Proč - popis níže.

První dojmy - Prodejce Lukáš z Prahy byl velmi vstřícný. Odpověděl mi na všechny dotazy, poslal dokumentaci a další fotky k motorce. V neděli 24.5. jsem inzerát viděl poprvé a ve středu 27.5. bylo koupeno. A první dojem z motorky? Vzhledově krásný stroj, o který se majitel staral, po nastartování a zkušební jízdě nebylo co řešit.

Motorku bych doporučil pro - Triumhp Street Triple (104 koní) doporučuji pro pokročilejší jezdce, kteří si něco odjezdí na několika motorkách. Street není zlý, ale hodný taky ne!

Doplňky na motorce - Padací protektory, zrcátka na řidítkách s homologací, LED blinkry s homologací, mini držák SPZ, boční brašny včetně lešení, širší řidítka s homologací, rolny na zadním kole

Recenze

KAPITOLA 1. VÝBĚR MOTORKY
Úvod k recenzi - výběr motorky
Proč to vlastně rozepisuji? Vsadím se, že se najdou motorkáři, kteří si stejně jako já koupili první dvě motorky na rozježdění a teď hledají trošku něco "lepšejšího"!

Proč jsem vybral Triumph Street Triple (2010)
Před koupí Triumphu jsem vlastnil Kawasaki ER5 a Kawasaki ER6n. Poté jsem měl možnost se vozit na kamarádově Ducati Monster 696 (2010), která měla pár úprav a vážila s náplněmi nějakých 165kg a v tu chvíli jsem si řekl, že příští motorka musí být lehká, protože ta Ducati se řídila jako jízdní kolo. Boží!!!

Ujasnil jsem si, co chci příště. Lehkou, ovladatelnou, moderní, opravdu dospělou motorku s charakterem, na kterou se bude dát koukat úplně ze všech stran. Proto jsem hledal takový "mix" mezi KTM Duke 390 a Suzuki SV1000 - prostě něco, co bude moderní, bude mít charakter, nezaměnitelný vzhled, relativně nízkou hmotnost, bude se dobře ovládat, podvozkově už to bude trošku schopné a co bude mít laďáky, analogový otáčkoměr nebo rychloměr (digitální displaye se mi děsně nelíbí) to vše s cenovkou do 115 000 Kč. Z těchto požadavků to Triumph Street Triple 2010 vyhrál na plné čáře.

KAPITOLA 2. MŮJ NOVĚ KOUPENÝ STREET A DOJMY
05/2020 Koupě Triumph Street Triple r.v. 2010
Motorka byla zakoupena s nájezdem 32 750km. Své dojmy ze Streeta zde postupně připisuji.



Motorka je v pěkném vizuálním stavu, bez známek pádu, škrábanců, či jiných kosmetických vad. Předchozí majitel na motorce dělal běžný servis a jelikož se jedná o dovoz z DE, mám veškerou dokumentaci i doložené kilometry z předchozích STK.

Po dovezení motorky domů do Brna a dalším ježdění musím říct, že výkonu to má fakt na rozdávání. Nárůst výkonu je lineární (tříválec) a nad 7000 otáček to začíná být docela mrška. Mimochodem přímo Triumph dával na Streeta laďáky Arrow a po ubrání plynu z cca 6000 otáček na 4000 je to vážně sranda. Rozezní se ladné, decentní 3 sekundové bublání v obou výfucích. Je to tak akorát, nebolí z toho hlava jako z nějaké nehomologované roury a věrte, lidi se otáčejí jeden po druhém. Zvuk dole bublavý a hutný, nahoře ostrý s vyceněnými zuby anglického bulteriéra. Zážitek po každém přidání za heft.



Street se ovládá opravdu lehce. I s kapalinami má mašina 180kg. Co jsem jezdil, tak podvozek si pobírá nerovnosti opravdu pěkně a Streeta nerozhodí ani větší nerovnosti (už se těším na Buchláky). :D Na motorce mám teď Pirellky Diablo Rosso 2, které jsou na výměnu. Po přezují bude ovladatelnost ještě lepší. Poznámku nechám i k brzdám, ze kterým mám dobrý pocit, není to ON/OFF a na to mé ježdění to stačí až, až.

Bílá barva
Je to vtipné, protože bílá byla ta poslední barva, kterou jsem chtěl. :D Když se teď ale na svého Streeta dívám, tak bílá mu moc sluší. Co myslíte? :)





KAPITOLA 3. SERVIS PO KOUPI ANEB CO JE POTŘEBA UDĚLAT
SERVIS 06/2020 - GUMY (33 200km)
Na motorku jsem pořídil nové gumy Pirelli Diablo Rosso (5321 Kč). Gumy jsou ucházející jak na suchu, tak na mokru, mají velmi slušné hodnocení v recenzích a celkově se jedná o gumy s výborným poměrem cena/výkon. Jsem motorkář, který jezdí po městě, tak po okreskách. Pro mé účely ježdění tyto gumy tedy bohatě stačí.











Po přezutí gum se stačí podívat do zatáčky a motorka jde hned do náklonu. Gumy jsem si nechal vyměnit v Brně u Motomachos za cenovku 900Kč.

SERVIS 06/2020 - OLEJ A FILTR (33 300 km)
Z Alzy jsem koupil motorový olej MOTUL 5100 10W40 a olejový filtr HF204 (966Kč). Olejový šroub nebyl problém povolit a olej vypustit. Problém ale nastal s povolením starého KN olejového filtru, který byl utažen tak hodně, že jsem musel poprosit o odbornou pomoc kamaráda Dana. Ruční povolení bez šance. Povolení pomocí 17-tkového klíče bez šance, po několika pokusech jsem závit úplně zničil a zkoušel jsem to 16-tkovým klíčem, opět bez šance. Povolení filtru pomocí ocelové smyčky pro olejové filtry, opět bez šance. Smyčka se mi protáčela a dělala do starého filtru vrypy. Nakonec přijel kamarád Dan s obrovskýma kleštěma, začal se mi smát a povolil to. :D

SERVIS 07/2020 - ŘETĚZOVÁ SADA (33 700 km)
Řetězová sada, se kterou jsem motorku koupil byla potřeba vyměnit a ruku na srdce, černý řetěz s černou rozetou na bílého Streeta není teda nic moc. Jakou řetěžovou sadu jsem koupil? Nechal jsem si poradit a šel jsem do ČZ HX-ring GOLD, odkaz na koupení zde. Zlatý řetěz a stříbrná rozeta byla opravdu trefa do černého! Fotky před a po.








SERVIS 07/2020 - BRZDOVÉ DESTIČKY (33 700 km)
Původní brzdové destičky byly potřeba urgentně vyměnit. Rozhodl jsem se jít do značky Brembo a typ destiček jsem vybral SA.Odkaz zde. Líbí se mi červený design. Při bližším prozkoumání předního kola jsou červené destičky taková parádička. Brzdný účinek vnímám jako plně dostačující, brzdy i třmeny byly rovnou také vyčištěny.








SERVIS 07/2020 - SVÍČKY A VYPRÁNÍ KN VZDUCHOVÉ FILTRU (33 700 km) V rámci servisu jsem také vyměnil svíčky a byl vyprán vzduchový filtr. Tento běžný servis byl potřeba provést, abych motorce mohl opravdu věřit. Není nad to vědět, jaké díly mají kolik km nalítáno, však to znáte. :)



KAPITOLA 4. BYLA TO DOBRÁ KOUPĚ?
Mé dojmy ze Streeta po 1000km
S Triumphem mám najeto 1000km. Často s ním jezdím do práce, do posilovny nebo se projedu kolem Brna, naposledy na Buchlovické kopce. Celkově jsem s motorkou hodně spokojen. Je to dospělý bike. To bublání z výfuku je těžce návykové a i když se opakuji, lidi se otáčejí jeden za druhým. Streeta začínám více a více vnímat jako motorku mimo město. Abyste pochopili, se Streetem se dá jezdit všude, ale jezdit ve spektru 3000 - 6000 otáček prostě není ono. Jakoby ti Street říkal: "Nakrm mě benzínem a já ti ukážu, co znamená tříválcová sranda." Mimo město dává bike okamžitě smysl, motor chce vytáčet od 7000 nahoru, kde to ve 14 000 otáček utne až omezovač s blikajícími modrými diodami. Věřte, nevěřte, ale ten pocit zrychlení ze středních otáček až k omezovači si prostě zamilujete.



Mám ještě jeden postřeh, se kterým se s Vámi podělím. A zejména pro Vás, co uvažujete o koupi Triumphu. Až budete na nějakém odpočívadle, kde je spousta motorek, všimnete si, že tam jste s Triumphem sami. Mezi samýma Hondama, Kawasaki a Suzuki motorkama, které vypadají podobně, se Triumph odlišuje a ne jeden motorkář se nad Streetem pozastaví a očkem si ho prohlédne. Jednoduše řečeno, s těmi dvěmi kukadly.. no však to znáte :)

KAPITOLA 5. DIAGNOSTIKA MOTORKY
Diagnostika ECU a cukání
U Streeta jsem si všiml jedné věci, která se mi nelíbila. Občasné cuknutí od motoru v nižších otáčkách. Dělo se to, že mezi 3000 - 4000tis motorka na dvojku, ale klidně i na trojku dokáže pořádně cuknout. Při cuknutí to udělá takový prasklavý zvuk od motoru. No, a ejhle! Triumph dává pod sedlo diagnostický konektor, takže jen stačí koupit OBD 2 kabel, stáhnout TuneECU a kouknout v čem je problém. Líbí se mi, že v té Anglii zapojili hlavu, a dali ten diagnostický kabel přímo pod sedlo, takže člověk nemusí rozmontovat polovinu motorky, když se chce podívat do jednotky. V TuneECU jsem resetoval všechna čidla, koukl jestli je nahraná správná mapa k Arrow výfukům a zkontroloval, zda motorka neháže nějaké chyby. Reset hotov, jednotka mi neukázala žádnou chybu. Bohužel se tímto prasknutí od motoru v nízkých otáčkách nevyřešilo. Podle mě tam jeden válec špatně spaluje benzín, vynechá, pak se vzpamatuje a při tom tam směs prostě expluduje. Budu to řešit další jaro v rámci velkého servisu.
KAPITOLA 6. ZIMA A VLASTNÍ SERVIS (35 000 km)
Protože mám hodného kamaráda Dana, který narozdíl odemě není technický antitalent a umí si až na "záležitosti s motorem" udělat úplně všechno, svěřil jsem se do jeho péče za menší úplatek. Na motorce jsme udělali výměnu a odvzdušnění brzdové kapaliny na zadní brzdě.Dan mi také přes zimu pečoval o baterku, která je sice úplně zánovní, ale to neznamená, že se občas přes zimu nabije.Během vlastního servisu je samozřejmě potřeba starat se o dobrou atmosféru a plné břicho.Dále jsme provedli úplné pročištění chladícího systému včetně odmontování a umytí expanzní nádobky, ve které se držel opravdu pěkný bordel. Pokračovali jsme výměnou KN vzduchového filtru, kterého jsem se chtěl nadobro zbavit, nemá to tam co dělat. Někdo je pro KN, někdo ne. Já jsem zásadní proti, a tenhle bastl v motorce nechci vidět. Takže dáváme HifloFiltro. Pro výměnu filtru aby měl člověk pomalu 4 ruce. Držet nádrž, držet kryt s pojistkama a jednotkou a dvěma rukama montovat 5 šroubů, které drží vzduchový filtr na svém místě. Pakárna, ale dali jsme to. Vyčistili stojánek, který mi docela drhnul při sundávání jak nahoru tak dolů. Po vyčištění tam padá nahoru i dolů úplně sám, akorát jsme si nenafotili kam, jakou stranou patří ta pružina, takže jsme zapojili mozky a po půlhodině přišli jak to tam bylo.

KAPITOLA 7. ZÁVĚR A VYHODNOCENÍ 2020
Po koupi bylo na motorce potřeba udělat pár oprav a výměn:
- Pirelli Diablo Rosso 2 (33 200 km)
- výměna oleje a olejového filtru (33 300 km)
- nová řetězová sada ČZ (33 700 km)
- přední brzdové destičky Brembo a vyčištění třmenů (33 700 km)
- nové svíčky origo (33 700 km)
- výměna brzdící kapaliny na zadní brzdě (35 000 km)
- baterka naprosto v pořádku (kontrola 35 000 km)
- výměna vyčištění chladícího systému (35 000 km)
- výměna KN vzducháže za normální HifloFiltro (35 000 km)
- vyčištění bočního stojánku (35 000 km)

Dále jsem objednaný do Motomana v Brně na duben ohledně kompletní kontroly motorky, která se pomalu ale jistě blíží k nájezdu a hlavně INTERVALU 40 000 km. Nechci to řešit v polovině sezony a tak jedu do servisu dřív. Dále chci zejména udělat:
- výměna oleje v předních vidlích
- seřízení ventilů
- seřízení rozvodového řetězu
- výměna brzdové kapaliny u přední brzdy (podělali jsme závit u nádržky na řidítkách, který chuj to tak utahoval?)

Tím slavnostně hlásím, že za mého vlastnictví je k nájezdu 35 000 km motorka ve velmi hezkém stavu, vše co se mělo vyměnit se udělalo, interval si hlídám a po servisu v Motomanovi to bude doslova "nasednout a jezdit".

KAPITOLA 8. SEZONA 2021
Začíná sezóna 2021 a jak jsem již psal o odstavec výše, bylo potřeba domluvit větší servis motorky, kde jsem chtěl udělat toto:
- výměna oleje ve vidlicích (35 000 km)
- výměna přední brzdové kapaliny (35 000 km)
- kontrolo ventilů (35 000 km)
- kontrolo rozvodového řetězu (35 000 km)
- celková kontrolo motorky k intervalu 40 000 km. (35 000 km)
- cukání motorky a praskání od motoru v nízkých otáčkách

Motorku jsem si nechal servisovat v Motoman v Brně. Jejich mechanik je člověk, který sám jednoho triumpha vlastní. A to mi stačí k dobrému pocitu. Verdikt servisu byl takovýto. Olej ve vidlicích nebyl s velkou jistotou nikdy měněn. Brzdící kapalina byla vyměněna, brzdový systém odvzdušněn a nutno říct, že brzdová páčka je teda o dost tužší, což je správně. Ventily a rozvodový řetěz jsou v pořádku. Také jsme řešili cukání a vynechávání motoru v nízkých otáčkách, které se za jízdy občas projevily a bylo zjištěno, že za to mohou špatně nastavená škrtící klapky, ty byly tedy seřízeny. Co se týče celkové generálky, nebylo na motorce nalezen další problém či vada. :) Jedna věc mě ale docela naštvala a to ta, že mi tu motorku mechanik neprojel. Vysvětlení? Nebylo počasí a kdyby s tím něco bylo, tak mám přijet znova. V tu chvíli mě veškerý dobrý pocit přešel a připadal jsem si jak u nějakých amatérů.

No a co se nestalo, jedu na motorce domů a to cukání se neděje jen do 4000tis otáček, teď se posunulo k 6000tis a dělá to opravdu pravidelně. Týden to neřeším protože je opět počasí pod psa. Čtu si nějaké články o Triumphem a v tu chvíli narazím na "Triumph 12 minutes restart". V zásadě jde o to, že že když necháte motorku nastartovat za studena 12 minut a nesáhnete na plyn, tak se po 12 minutech resetnou všechna čidla. Rozhodl jsem se udělat experiment a ještě než pojedu do servisu, tak zkusím co to udělá, když to nechám 12 minut na volnoběh. A ono to brutálně pomohlo. Od té chvíle motorka poslušná, žádná ucukaná neseřízená hujda. Mnohem lepší pocit na plynu, je to kultivovanější. Ten servis mě stál 5 890 Kč, což asi docela jde. Ale jestli se budu vracet? ... Co myslíte!? Ehm..¨


MOTOŠKOLA ROAD 2.0, DATUM 7.6.2021 AUTOMOTODROM BRNO
Můj kamarád Dan mi už roky básní o tom, jak je to skvělé na okruhu. A protože jsem tam nikdy nebyl, rozhodl jsem se zajít na z brusu novou verzi motoškoly a to MOTOŠKOLA ROAD 2.0 na Masarykovém okruhu. Můj termín byl 7.6.2021.

Přátelé, úplně přeskočím tu část, jak jsem si dal do hlavy, že si koupím GoPro, mikrofon a udělám to nejlepší video, protože bych se rozepsal asi tak na 4 stránky, co všechno za problémy jsem před motoškolou s GoPro, audiem, ND filtry ... měl a jak jsem to řešil. To nechám na jindy

Ve zkratce, protože Street byl mezi zimou 2020/2021 opravdu vyservisovaný, dělalo se fakt všechno: gumy, brzdové desky, vzduchový filtr, svíčky, olej, olejový filtr, vyčištění a výměna chladičky, výměna brzdičky, kontrola ventilů, kontrola rozvoďáku, synchro klapek, výměna oleje v předních tlumičích, celková kontrola motorky v Motomanovi... Street opravdu je pro tuto sezónu perfektně připraven a tak, proč mu nedát trošku za uši?

Okruh byl naprosto boží, gumy Pirelli Diablo Rosso 2 drželi naprosto celou dobu. Ale musíš to brát tak, že Street je jen slabá šestka, kdyby jsi jel na litru, tak toto obutí velmi rychle ukáže své limity.

VIDEO Z OKRUHU:

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
junior
junior napsal 25.07.23 v 00:05 10b.

moc pěknej kousek

Juraj22
Juraj22 napsal 14.03.21 v 12:57 10b.

Parádní mašina, líbí se mi

it09az3
it09az3 napsal 14.03.21 v 11:49

Moc díky, právě jsem aktualizoval, co se na motorce vše dělalo za rok 2020. :D

Marty68
Marty68 napsal 18.01.21 v 12:18 10b.

parádní stroj - bílá jí opravdu sluší - a taky popis. Moc hezký je ten starší design s kulatými světly.

Pitimier
Pitimier napsal 12.11.20 v 20:47 10b.

diky za to jak si to pekne sepsal!!! budu kupovat rok 2009 od kamarada jen tak na blbnuti kolem komina a tesim se na ni. miluju ty vykuleny svetla :)

Více komentářů



TOPlist