PROFIL MOTORKY

Honda CB 500X (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Chleidy
Vloženo 23.5.2020
Aktualizováno 9.10.2020
Zobrazeno 1 112x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.4

Popis motorky


Ideál pro návrat do jedné stopy, hodná, dobře ovladatelná, odpustí sem tam nějakou chybičku. A je moje!!!

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Moravamotors s.r.o. (Krhová)

Výška jezdce: 182 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki W800: Krásný retro, vložený hřídel, nádhera, ale nakonec zvítězila praktičnost.
Moto Guzzi V85 TT: Krásná, kardan, pohodlná, srdcovka, ale zatím nad moje finanční možnosti. Příště.:)
Honda NC 750X: Původně favorit, ale prostě mi nepadla do ruky.

První dojmy - První dojem byl "wau !! já jedu !!? Ale vážně, byl to návrat po 30-ti letech. Když jsem na ni sedl, zavřel jsem oči a začal šátrat a ejhle, všechno bylo tam, kde jsem si to pamatoval, jenom rychlostí je víc, je to vodník a čtyřtakt. Padla mi jak ztracená a znovu nalezená dobře rozšlápnutá bota, jen ta noha je trochu starší.?

Motorku bych doporučil pro - Myslím si, že tato motorka je vhodná pro začátečníky, navrátilce do jedné stopy a vůbec pro všechny, co nemají potřebu si poměřovat pindíky, ale svézt se kvalitně na pohodu nebo denně dojíždět do práce. Dá se na ní absolvovat určitě i dovolená v rámci Evropy.

Doplňky na motorce - Při dodání namontovaná komfortní sada od Hondy tj. centrální stojan, deflektory kapotáže, zásuvka, vyhřívaný hefty a kryty rukou, při garančce domontován kryt motoru od SW-motech a doobjednány padáky tamtež. Foto časem doplním. Chtěl bych si časem pořídit kufr a protože nechci demontovat boční madla u sedla tak to bude nosič Shad a kufr SH58X..

Recenze

Motorku jsem objednával na začátku korona krize, hned po motosalonu v Brně. Nikdo, ani prodejce, nevěděl jestli přijde, protože sklad je v Itálii, ale v půlce dubna jsem se dočkal. Vzal jsem syny jako podpůrný doprovod, kdybych selhal, a vyrazili do Valmezu.
Abych pravdu řekl, z předání si moc nepamatuju, už jsem se viděl na cestě, hned jsem dotankoval plnou a vyrazil. Minuta. Tak dlouho trvalo, než jsem si zvykl a cestu domů jsem si užíval.
V současné době mám po garančce a výměně oleje. Taky už je pokřtěná, začátečnická chyba, zastavil jsem na schodku a nedosáhl na zem, odneslo to zrcátko a spojková páčka, ale díky šikovnému sklenáři a páčkám z druhovýroby vše opraveno a jezdím bez šrámů dál.
Motorka je výborně ovladatelná, jde krásně do zatáček a je nezáludná, spíš odpustí i drobnou chybu. Brzdy jsou trochu slabší, ale tím nemyslím, že nebrzdí. Řazení je přesné, spojka jde lehounce, dvěma prsty. Nejdřív jsem měl pocit, že je trochu tvrdší, ale s ujetými kilometry po rozbitých okreskách musím konstatovat, že je zvládá moc dobře a čím rychleji se jede tak je čitelnější. Polňačku plánuju vyzkoušet až bude sucho. Větrný štítek jsem musel zvednout do vyšši polohy a v rychlostech do 110km/h je dostačující. Už jsem ji začal trochu honit a motor se cítí nejlíp kolem 5000 ot/min, to nejlíp reaguje a téměř mizí vibrace. Trochu bojuju s plynem v malých otáčkách, je hůř přesně dávkovatelný, trochu ucukaný, ale to může být i mnou.
Když to shrnu, tak naprostá spokolenost.

Nové poznatky:
Najeto 1500 km, průměrná spotřeba 3,3l/100km, vyzkoušená maximálka 162 km/h tachometrových. Na cestování v rámci povolených limitů je motorka ideální, relativně lehká a výkon dostačující, jen na členitější cestě je potřeba častěji řadit, ale já to mám rád, takže mi to nevadí. Výkon trochu schází při jízdě ve dvou, kdy je potřeba třeba předjíždění dobře zvážit a načasovat. Při namontovaných kufrech, které plánuju, to bude asi ještě znatelnější, ale ve dvou nebudu cestovat tak často, tak to asi nebude problém. Větší přední kolo je na polňačce poznat, nejdou od něj takové rázy a jízda ve stupačkách je příjemnější, ale gumy se na takový povrch moc nehodí, jde to hned do smyku. Takže zatím spokojenost, jen to počasí moc nevychází.

Dodnes najeto 2000 km, namontoval jsem padáky od SW motech. Chod motoru je trochu hladší, komfortní pásmo kolem 4500 otáček. Jedinou slabinou jsou asi brzdy a sneslo by to o pět centimetrů vyšší plexi. Dlouhodobou spotřebu mám 3,1l/100km, ale už jsem měl denní průměr i 2,7. Všechno funguje jak má a každá jízda je pro mě radost, už to chce jenom víc ohleduplnosti na silnicích a bude to paráda.

Edit 27.9.2020
Tak najeto 5250km, motor si pěkně sedl. Jako jedinou slabinu vidím plexi, při rychlostech kolem stovky jdou od něj nepříjemné turbulence, zkusím ještě doplňkový štítek a pak asi jiné plexi. Dokonce i jízda bez něj je ve vyšší rychlosti snesitelnější.

Edit 9.10.2020
Dokoupen deflektor z Číny, funguje.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Klema1974
Klema1974 napsal 09.10.20 v 08:13 10b.

Zdravím. Mám stejný problém s plexi jako ty. Od kila hrozný. Jestli dáš větší, tak napiš jak to dopadlo.

gathis
gathis napsal 07.06.20 v 06:22

Kufry jsem volil hliníkové SW motech, montáž doma ca. 2-3 hodiny, vše perfektně sedělo. Asi nejdražší řešení, ale prostě se mi líbily . Padáky tamtéž, ale trochu mě straší ta pásovina před chladičem, jestli při pádu neudělá víc škody než užitku...

Chleidy
Chleidy napsal 27.05.20 v 18:32

Šus plech .

Chleidy
Chleidy napsal 27.05.20 v 18:31

DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 26.05.20 v 13:31 10b.

Více komentářů



TOPlist