renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CRF1000L Africa Twin (2016)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Perito
Vloženo 22.5.2020
Aktualizováno 22.5.2020
Zobrazeno 3 742x
HODNOCENÍ PROFILU OD 21 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Láska na první pohled - vysněná, krásná, ovladatelná, pohodlná na bezvadném asfaltu i mimo silnici, nezáludný obr.

Motorka koupena od FIRMA:JHMoto (Horní Žďár)

Výška jezdce: 171 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha Tenere 700: Africa, byť bazarová, měla za stejnou pořizovací cenu mnohonásobně lepší výbavu.

První dojmy - Vybrala jsem si model s DCT, a tak jsem před první zkušební jízdou načetla, co se dalo, abych věděla, jak na to a co můžu čekat. I když má Africa s DCT 242 kg, překvapilo mě, s jakou lehkostí jsem ji zvedla ze stojánku a že jsem vůbec neměla dojem, že sedím na tak velkém a těžkém stroji. Těžiště je tak nízko, že se s váhou člověk zkrátka nepere. Nicméně přiznávám, že rozhýbat ji na parkovišti např. při couvání cupitáním po špičkách, vyžaduje určité úsilí a je náročné na udržení rovnováhy. Ale k samotné první jízdě: byť jsem si toho dost načetla, v praxi jsem levou rukou instinktivně a marně hmatala po spojce, což mě dost rozhodilo, ale ustála jsem to :-). Na ovládání výkonu jen plynovou rukojetí si člověk zkrátka musí zvyknout, zejména při pomalých manévrech. Na druhou stranu se díky DCT můžu soustředit jen na požitek z jízdy a okolí. K nezaplacení je ve městě, kde vůbec neřeším podřazování před křižovatkami. U prvních dojmů nesmím zapomenout na zvuk: když jsem slyšela výfuk a ucítila vibrace běžícího motoru, poskočilo mi srdce radostí a bylo rozhodnuto - patříme k sobě.

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny, kdo se neleknou, mají odvahu a sklony k dobrodružství.

Doplňky na motorce - přídavná světla, padací rám Touratech, boční kufry Touratech, uzamykatelný držák navigace, vyhřívané rukojeti

Recenze

Když jsem poprvé v životě uviděla Africu, úplně mě ohromila svojí krásou, ale v té době jsem se vedle ní skoro bála postavit, takový jsem z ní měla respekt. Když jsem se na motorkách trochu otrkala a udělala zkušenost s několika typy strojů, dozrála jsem k tomu, co vlastně chci - cestovat, poznávat, užívat si pohodlí vzpřímeného posedu, nemuset se bát zajet mimo silnici, kochat se, ale když mě to popadne, vzít za plyn a jet (a to Africa fakt umí). Posledním impulzem pro pořízení cestovního endura byl výlet do Maroka, kde jsem si vyzkoušela lehké enduro.

Když jsem zvažovala DCT, přišlo mi líto, že přijdu o ten pocit při řazení nohou, ale řízení motorky s DCT není jako řízení skútru. Jakmile zařadíte pravou rukou D, ve stroji to lupne stejně, jako když nohou kopnete 1, a můžete vyrazit. S plynem se musí člověk naučit zacházet a chovat se při rozjezdech citlivě, protože prostě nemáte možnost zregulovat si výkon spojkovou páčkou. Řazení probíhá (pod plynem) neuvěřitelně rychle, což oceňuji zejména při jízdě v lehkém terénu (na něco složitějšího si ještě netroufám) - nemusím při přejíždění kamenů nohou lovit řadičku, zkrátka jen kliknu palce dolů nebo ukazovákem nahoru a mám tam přesně ten převodový stupeň, který potřebuji.

Abych DCT jenom nechválila - tento model z roku 2016 si ještě neumí vyhodnotit, jestli jedete po rovině, z kopce nebo do kopce, takže když jedete "kochačku" na pohodu na 2000 otáček a dostanete se najednou do úseku zatáček do kopce, Africa to nepozná a je schopná zařadit 4, protože při 40 km/h to přece jde (krouťák je úžasný), byť byste to jako řidič viděli na nižší stupeň, abyste měli dostatek výkonu na výjezdu ze zatáčky. Člověk se nesmí nechat zaskočit a musí mít nahmatané všechny ovládací prvky, aby uměl hned zareagovat a buď manuálně kliknout v automatickém režimu nižší rychlostní stupeň, anebo přepnout do módu manuálního ovládání a plně ovládat rychlosti tlačítky levou rukou. Chce to cvik a dostat to pod kůži. Nemám s tím problém.

S Africou se dá jet na pohodičku, ale když bafnu za plyn, jede jako střela. I v automatickém režimu D "na pohodu", kde řadí při cca 2000 otáčkách, pozná, že jsem za to vzala, podřadí si chová se sportovně. A když se uklidním a zvolním, přejde zase do kochacího režimu. Počítač si zkrátka umí vyhodnocovat jízdní styl.

Africa se dá překvapivě lehce vodit i v terénu naložená kufry. Člověk jen nesmí hrůzou zkoprnět, kam se to dostal Africa mě posouvá v jezdeckém umění dál - díky ní se učím například číst terén, zastavovat s mírným vysedáním pro větší stabilitu...

Pochválit musím také ABS - není zbytečně aktivní a nemá potřebu při brždění nadměrně zasahovat. U předchozí Yamaha Tracer 700 mě ABS neustále tlouklo do nohy.

Africa rozhodně není záludná a škodolibá - máme najeto 1700 km a ještě ani jednou jsem se na ní nedostala do situace, kdy bych si řekla: "Tak to jsem teda měla kliku, že mi to vyšlo." Je zkrátka kultivovaná a čitelná.

Shrnu to: Africa je výborná volba. Když otevřu garáž a uvidím jí, srdce mi poskočí radostí, nemůžu věřit, že je MOJE a že sedlám tak velký stroj. Když si na ní ale sednu, dojem obra mizí a cítím se na ní opravdu pohodlně a komfortně. Jen manipulace je s ní těžší než třeba s Hornetem nebo Tracerem, zejména když na ní pověsím kufry.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Zdenekkkkk
Zdenekkkkk napsal 20.12.22 v 09:41

KAREL_PLAY3
KAREL_PLAY3 napsal 16.04.22 v 22:57 10b.

Vaší lásce na první pohled se nedivím, jde opravdu o velmi hezký stroj a společnost Honda s ním jistě oslaví solidní prodejní úspěch. Jinak je pravdou, že člověk by si měl, alespoň jednou za čas, udělat radost a Vy jste si udělala radost skutečně velikou

Tak ať Vám Honda CRF1000L Africa Twin vyvolává široký úsměv na rtech a přeji spoustu příjemných zážitků na cestách

Fantom40
Fantom40 napsal 30.03.21 v 13:12 10b.

Tak tedy... klobouk dolů. Vybrala sis dle svých představ. Bravo. A Tenerife 3/2021 krásné čtení a pěkné video.

momo71sk
momo71sk napsal 11.12.20 v 14:10 10b.

Bond33
Bond33 napsal 27.05.20 v 05:53 10b.

Více komentářů



TOPlist