renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Honda CB 500 (1995)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Cirkulace
Vloženo 19.5.2020
Aktualizováno 9.8.2023
Zobrazeno 2 651x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Je to moje první mašina, takže k ní chovám respekt a obdivuju její klasické tvary a "hodný" projev. Jsem zvědavej, jestli bude ideální na naučení, jak všichni tvrdí.

Více fotografii

Výška jezdce: 185 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki ER 5: Na moji výšku (185) byl posed horší, líbily se mi chrom budíky, ale celkově je to o něco menší motorka než CB.

První dojmy - Byla to stará známá z autokšoly. Je to už holka v těch nejlepších, jen o rok mladší než já, takže jsme si od začátku hned rozuměli. Všechno je tam, kde má být. Manipulace je přijatelná. Pořizoval jsem pro rekreační ježdění o víkendech, s přítelkyní na třešně, na hrad a tak, a na to se hodí bezvadně, navíc na moje papíry A2, takže v TP má 25 kW (jinak otevřená) a já jsem zatím uplně nadšený a výkonu mi přijde, že má teda až běda. Na zabití to stačí bohatě. Takže zatím jezdím jak posera, a pořád s prstem na brzdě. Uvidíme časem, myslím, že jen tak měnit nebudu.

Motorku bych doporučil pro - Snad na začátek, ale sám ještě nevím, zatím se stále seznamujeme. A snad pro všechny postavy. Se svými 185 cm na tom vypadám ještě jakš takš. Na zem dosáhne na špičkách ze sedla i přítelkyně, která měří 163 cm!

Doplňky na motorce - Výfuk Dominator OVAL, nové menší blinkry - originál byly moc obří, kufr SHAD 46l, kulatá chrom zrcátka značky Vicma




Recenze

Vybíral jsem něco na začátek, na čem bych si motorkařinu osvojil, na čem by se dalo i trochu cestovat a mělo to klasickej design motorky. Toužil jsem po Transalpovi 600/650, ale hrozně blbě se sháněl na A2 papíry a v mém budgetu do 40 000. Kdybych neřešil peníze a chtěl nějakou pěknou motorku, sáhl bych momentálně asi po Royal Enfieldovi Interceptor Twin 650. Mé srdce vždy toužilo po dvouválci, protože mému hudebnímu sluchu zní prostě skvěle a k cestovatelskému a kochacímu tempu se hodí, stejně tak dokáže občas pěkně potáhnout.

Svou červenou CB 500 jsem kupoval na jaře 2020 už jako asi 8. majitel, původem je z Itálie. Kdybyste tohle konkrétní CéBéčko někdo poznal, že jste ho vlastnil, dejte mi vědět. Budu rád za každou radu. Přede mnou poslední tři majitelé ji vždy poslali dále po jednom roce, což bylo podezřelé, ale zatím se ukazuje, že motorka je ve svých cca 50 000 km ve velmi slušné kondici a doufejme i pravidelně servisovaná a opočevávaná. Aslepoň na laku a motoru se žádné větší vizuální vady neprojevují. Sedlo jsem koupil lehce natrhlé, ale to spraví lehce nové čalounění, které hodlám výhledově nechat udělat. Motor přes sytič chytá i studený na první převalení, převodovka typicky Hondí - i po letech přesná a celé je to podle zkušeností snad jeden z nejspolehlivějších motorů, co kdy byl vůbec do motorky danej, takže v tomhle ohledu fakt spokojenost. Díky laděnému výfuku Dominator Silencer OVAL, se kterým jsem motorku koupil, má dvouválec opravdu krásný zvuk a při dobržďování motorem se ozývá krásný pop-corn time.

Motorka je rok výroby 95, takže má vzadu ještě bubnovou brzdu, nicméně i tak při jízdě s mými 70 kg je díky přednímu dvoupístku Nissin vše v pořádku v rámci kategorie a stáří jednotky. Už jsem měl i jednu nebo dvě krizovky a zatím obstály. Zadní buben je spíš na dobržďování a velký účinek nemá. Při jízdě s mojí přítelkyní už je motorka na brzdách trochu neklidnější, ale dá se na to zvyknout a ve dvou už vubec nejezdím žádnou pilu, takže se to dá. Asi jsou motorky s lepšími brzdami, ale mě to na moje rychlosti a kubaturu přijde ok.

Spotřeba dlouhodobější průměr 5,5 litru, po Praze ale i 6,5. Na to, že to občas proženu to moc nežere.

Sezóna 2020 aneb update po 5 000 km:
První sezóna za sebou a je čas shrnout první rok v sedle CeBečka. Ani se mi nechce věřit, že jsem s ní najel už 5 tisíc km za jednu sezonu! Nejvíc jsem ale jezdil po Praze, používám moto celoročně jako dopravní prostředek i za mokra. Tedy dokud nepadá sníh nebo a není rozsolená břečka, na to nemám srdce. Ale mám motorku aby sloužila, ne leštěnku.

Procestovala se mnou ale i větší trasy, např. Jižní Čechy, jednu cestu do Drážďan a několikrát na me tradiční trase Praha - Plzeň. Občas i s přítelkyní s plnou polní, stanem atd. Ještě v době před kufrem to vypadalo takto :).



Na motorce se za sezonu událo pár změn. Asi největší změnou je právě pořízení velkého topcase od SHADu, do kterého už se nemám problém sbalit na víkend. Varianta s kufrem mě osobně vyhovuje nejvíc, protože jsem ten typ, co s sebou pořád něco tahá a na ježdění po městě, do práce, na druhou helmu pro slečnu se místo navíc hodí a navíc se o to díky zámku nemusím bát.


Hondu jsem také přezul do pneu BT-46 Battlax a rozdíl v ovladatelnosti a překlápění je obrovský. Vyměnil jsem olej, filtr a brzdové destičky. Vyměnil jsem taky boční stojan, starý už byl prohnutý a předchozími majiteli svařovaný.

Dále jsem pořídil nově tyto doplňky:
- Aftermarket Vicma kulatý zrcátka, origo obdélníky se mi už nějak nelíbily
- onen topcase SHAD SH46 včetně držáku SHAD. Montáž byla peklo, ale s výsledkem jsem spokojený.

V nejbližší době se ještě chystám na potažení sedačky, která je už dost roztrhaná a zatím to zachraňuje černá páska. Uvidíme, jak se tenhle projekt vyvede. Už se nemůžu dočkat, až zas bude pořádně počasí a bude se dát vyrazit na větší výlet.

Červen 2022 - po dlouhých úvahách nad využitím druhého motocyklu s těžkým srdcem prodáno nové začínající motorkářce. Bude se mi po CBčku stýskat, po zvuku, po hravosti a těch vostrejch 60 koních. A hlavně po mých motorkářských začátcích. Dala mi toho hodně. Pro plánované cestování ale Alp poskytuje přeci jen více komfortu. Holt to ale není takový babolap, jako byla tahle červená krasavice. Doufám, že bude dělat radost a spousty šťastných km, který tenhle skoro 30 let starý stroj bezpochyby ještě zvládne.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
hansdorf
hansdorf napsal 18.05.21 v 20:12 10b.

Vždy v pohodě a spoustu krásných kilometrů s motorkou i přítelkyní.

callowsick
callowsick napsal 22.09.20 v 18:20 10b.

Moc dobrá motorka
Mrcha má o dost větší výkon, než moje, pár let stará
Tak ať vrčí

Pro-sek
Pro-sek napsal 24.05.20 v 09:37 10b.

Přejme kolegovi kola ve správné pozici vůči zemi a celý rok pohodové kilometry. Nicméně, do Rakouska bych ten výfuk nechal doma. Takže za rok nashledanou s litrem! Good luck!

wladislaw
wladislaw napsal 24.05.20 v 02:16 10b.

Krásna motorka kúpil som si rovnakú pred pol rokom, ročník mám 1997 a po tom čo som sa 9 rokov nevenoval motorkám, je to výborná voľba na nové začiatky

Tomulasek
Tomulasek napsal 23.05.20 v 09:25 10b.

Taky jsem tenhle typ měl,dobrá volba pro začátek. Rozumím že teď říkáš že jí budeš mít na dýl,ale po létě ji budeš prodávat,protože budeš chtít něco silnější. Několik výletů s kamarády a budeš se poohlížet po jiné. Proto ji každý po roce prodává...
Je to super blbovzdorná motka,hodně si nechá líbit a lecos promine . Rád na ni vzpomínám,měla docela dobrý zvuk když se trochu podrží v otáčkách
Každopádně užívej a kolama dolů

Více komentářů



TOPlist