renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Royal Enfield Interceptor (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník M14
Vloženo 18.5.2020
Aktualizováno 15.5.2021
Zobrazeno 5 052x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Je to motorka pro toho, kdo má rád jednoduchou starou klasiku ale zároveň chce novej spolehlivej stroj, kterej bude brzdit a nepoteče z něj olej...

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Vintage Garage (Praha 9-Čakovice)

Výška jezdce: 172 cm

První dojmy - Zatím ho mám jen krátce, ale moje první dojmy předčili očekávání. Když jsem ho přivezl domů, chtěl jsem ho jen krátce vyzkoušet a dojet k nejbližší pumpě natankovat ale tak se mi to zalíbilo, že jsem se vrátil s prvníma 100 km na tachometru :). Motorka je živá, brzdy přiměřený, motor má úžasnej zvuk (i když to je díky laděnejm výfukum). Najdou se samozřejmě i drobnosti, co by mohly bejt trochu lepší. Cena týhle motorky je ve srovnání s konkurencí velmi přátelská a někde se to holt projevit muselo. Ale nejsou to žádný zásadní věci, který by případně nešly poladit a za svý peníze tady dostanete opravdu hodně muziky.

Motorku bych doporučil pro - Viz úvod.

Doplňky na motorce - Už při koupi jsem si nechal na Interceptora namontovat prachovky přední vidlice, laděný výfuky z Vintage Garage a gelový "touring" sedlo.
Ty laďáky dodávaj motoru krásnej plnej zvuk, kterej když jsem uslyšel, tak jsem měl jasno, že je chci. Oproti extrémně těžkejm originálnim koncovkám (nechápu co v tom je, že to tolik váží) jsou trochu subtilnější a lehčí. Touringový sedlo je originální doplněk enfieldu. Na pohled je tvarově stejný jako to původní, liší se jen všitou visačkou. Má ale jinou výplň (údajně gelovou) a na dotek je znatelně jiný. Samotnýho by mě asi nenapadlo to sedlo měnit, ale ve většině recenzí se mluví o sedle jako o jednom z mála slabejch stránek tohodle stroje a cena toho gelovýho nebyla nijak závratná (cca 3500 kč). Otestuju asi obě sedla na nějaký delší trase a uvidim jak velkej je to rozdíl.
Časem chci pořešit ještě nějaký sundavací brašny na delší výlety a určitě i USB zásuvku a držák mobilu.








Recenze

Spoustu let jezdim na starejch motorkách, nejvíc jsem toho v posledních letech najezdil na sportce ČZ z roku 1968. Musim říct, že je to fajn, hlavně když má člověk i pár podobně ujetejch přátel, se kterýma může vyrážet na výlety. Tyhle motorky nijak moc nejedou, skoro nebrzděj a největší dobrodružství je v tom, že nikdy nevíte kdy se vám něco vysype. I když mě to baví, dlouho jsem přemejšlel o nějakym novym stroji, kterej by byl trochu výkonnější, spolehlivější a dalo by se na něm jezdit i ve dvou na delší výlety. Přitom jsem ale netoužil po ničem závratně modernim. Nepotřebuju trhače asfaltu na kterym bych jezdil 200 po okruhu. Chtěl jsem nějakou klasickou jednoduchou motorku, nejlíp se vzduchem chlazenym motorem. Popravdě bych nejradši i klasickej karburátor, ale to už dneska bohužel nejde.
Pokukoval jsem po Triumphu Bonneville T100, chvíli dokonce i po HD Sportsteru. Samozřejmě jsem si musel všimnout i Kawasaki W800. Ta královská hřídel je krásná, ale jinak má na mě tahle Kawa až moc asijský tvary a u mě pořád vítězila klasická anglická škola. Byl jsem ale trochu zklamanej z novejch modelů Triumphu s vodou chlazenym motorem. Jasně, jsou to určitě kvalitní a dokonalý stroje, ale už se nějak vzdalujou mojí představě jednoduchý klasický techniky.
Když jsem loni na jarnim Motocyklu v Letňanech uviděl nový dvouválce od Enfielda, hned mi padly do oka. Byla to přesně ta "nová stará motorka" jakou bych si představoval. O řád modernější než jednoválcovej archaickej Bullet, ale pořád stará škola. Klasika v anglickym stylu s nádhernym masivnim vzduchem chlazenym dvouválcem. Krásnej zvuk ke kterýmu přispívá načasování motoru imitující véčko. Slušný zpracování, za kterym by nikdo nehledal levný zboží. Prostě se mi to líbilo. Ale někde vzadu přecejen zůstávaly ještě pochybnosti o tom jak to bude fungovat a co to vydrží, přecejen Indii našinec většinou nepovažuje za vrchol technický vyspělosti.
Jenže za ten rok, kdy jsem to sledoval jsem nenašel nikoho kdo by nový Enfieldy haněl. Naopak všechny recenze, domácí i zahraniční, byly vesměs pochvalný až nadšený. V kombinaci s příznivou cenovkou se to jevilo stále víc jako dobrá volba. Nakonec to rozsekla manželka, která už se na to moje váhání nemohla dívat a koupila mi toho Enfielda k narozeninám. Docela mě s tím dostala, takovej dárek bych nečekal ani ve snu, takže teď musim doma sekat dobrotu :).
Moh jsem si vybrat typ a barvu. Continental GT je sice naprosto parádní stylovej kafáč, ale od začátku jsem měl celkem jasno v tom, že pro moje účely se líp hodí Interceptor. S barvou už to bylo trochu těžší, ale nakonec jsem vybral červeno- černou kombinaci "Ravishing Red". Kromě veselý červený nádrže se mi líběj i černý kola , blatníky a hrnec světlometu. Tyhle doplňky, který maj jen dvě dvoubarevný provedení, hodně měněj celkovej vzhled oproti ostatním verzím.
Enfielda mám zatim poměrně krátce, takže na nějaký velký hodnocení jízdních vlastností je brzo. Ale už od první projížďky jsem nadšenej a je mi jasný, že splňuje přesně to , co jsem od něj očekával.
Osobně bych uvítal trochu širší a měkčí rukojeti, nebo trochu hladší chod některejch přepínačů. U zámku kastlíku jsem našel malou oděrku laku vzniklou nešetrnou montáží zámku a leštění pod chrom řídítek a rámečku světla by se dalo zlepšit (ostatní chromy jsou ale překvapivě pěkný). Ale to jsou jen drobnosti, kterejch si všimne jen hnidopich a rozhodně se nedá říct, že by zpracování působilo dojmem levnýho motocyklu, to vůbec ne. Hodně se diskutovaly třeba šílený usmrkaný svary na rámu nový indický Jawy. U Enfielda nic takovýho nenajdete. Svary jsou tady naprosto precizní a je vidět , že i Indové to uměj když chtěj.
Před první jízdou jsem chtěl někam umístit motolékárničku, přičemž jsem zjistil, že místa pro příslušenství je na týhle mašině opravdu poskrovnu. Pod krytem pravýho kastlíku je tovární sada základního nářadí a kromě ní už se tam už nic moc nevejde. Nakonec se mi podařilo lékárnu nacpat do prostoru pod sedlem. Ono by se toho pod sedlo vešlo víc, ale přístupu do volnýho prostoru nad baterkou brání pojistková skříňka a servisní konektor.
Ze začátku jsem měl trochu nedůvěru k páce zadní brzdy, která je hodně subtilní a vypadá spíš jako řadička. Ale překvapivě s tim nemám při jízdě žádnej problém. Brzda se ovládá dobře a vzhledem k tomu, že i zadní je hydraulická kotoučová, neni žádnej masivní pedál potřeba.
Oba blatníky i kryty kastlíků jsou plastový. Jako staromilec bych měl tyhle věci radši z plechu, ale chápu, že taková je doba. Plastovej kryt řetězu mě naproti tomu nijak neuráží. Přední i zadní blatník má vzadu jakejsi demontovatelnej nástavec, něco mezi prodlouženim a zástěrkou. Původně jsem to chtěl odmontovat, ale ve skutečnosti to nevypadá až tak blbě jako na fotkách, zvlášť u verzí s černejma blatníkama. U kafáče GT by to bylo jako pěst na oko a tam bych to asi hned shodil, ale u Interceptora mi to nějak přestalo vadit a zatim jsem to tam nechal. Rozumim tomu, že nějakej praktickej účel to má.
Interceptor neni cestovní stroj na pohodlný polykání kilometrů, ale i ve dvou se na něm jezdí v pohodě a umim si s nim představit i delší cesty, pokud se vyřeší umístění zavazadel. Ono teda mezi náma, když je někdo zvyklej absolvovat každej rok tisícikilometrovej motovýlet na starý čezetě, umí si pak představit cestování skoro na čemkoliv :).



Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Hikafima
Hikafima napsal 25.03.24 v 16:52 10b.

Červenočerná, jako moje. Trošku jinak, ale taky nádherná. A povídání parádní.

Sir_CHerokee
Sir_CHerokee napsal 06.02.22 v 20:24 10b.

Pěkné počtení.

Snekofon
Snekofon napsal 15.05.21 v 07:50 10b.

Parádní klasika, která bude dělat radost klidně stejně dlouho jako ta ČZ. A manželka

hansdorf
hansdorf napsal 15.05.21 v 07:11 10b.

Hezký povídání , hezký popis a takovou babu doma mít tak taky budu hodnej.
Vše nej,doma i na cestách.

motovlk
motovlk napsal 27.11.20 v 21:01

Parádní motorka . Tohle se jim povedlo.

Více komentářů



TOPlist