renocar_duben



PROFIL MOTORKY

ČZ 150 (1955)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Danisek
Vloženo 14.5.2020
Aktualizováno 7.12.2023
Zobrazeno 8 304x
HODNOCENÍ PROFILU OD 26 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.4

Popis motorky


Jawa - ČZ 352; 2x 150 ccm stereo ,dvoumotorák, originál 2x 125ccm 2x125 2x150

Více fotografii

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - Dojem je úžasný

Recenze

Strastiplná cesta výroby dvoumotoráku.

Pár slov k celému projektu:

Uběhly 2 roky (2019-2021) od prvního nápadů po závodní verzi,která získala ocenění. Až si přečtěte celý příběh tak uvidíte, že vše jsem řešil 2x,3x. Stejně nemám pocit že mám hotovo, ale už mám něco, co nedělá ostudu na sraze a dokáže to zaujmout. Tak ják mě zaujal celý ten příběh dvoumotoráku. Tak myslím, že vás to taky zaujme.
Myslím, že mám svůj novodobý originál. Pochopil jsem 1 věc. Zápal a nadšení musí být vždy na 1. místě, aby Vás lidí okolo Vás brali vážně. Finální cíl je, aby to vždy dojelo a podařilo se mi s tím vyhrát nějaké ceny.
Informace k aktualizacím příběhu. Projekt je živý a průběžně doplňují informace na konec.

Začátek příběhu začíná v červnu 2019 , kdy jsem si jako CNC frézař řekl, že by se mi líbilo udělat nějakou závodní úpravu motoru ČZ 150C (hlavně úpravy válce, kanálů atd.). Velmi jsem byl inspirovaný kamarády, co dělali nepotopitelnou pramici "mrtvou tetu", přestože dělali něco, co jiný nemá. Ta loď je taky plná příběhů, pádů, změn a úprav. Na lodi jsme já a Kolosáňka (foceno Nikon D60 + 300 objektiv ze sady ZENIT PHOTOSNIPER FS3 1968)

Jednoho dne, ke mě přijel kamarád Lukáš Č. a když jsem mu řekl svůj nápad, tak mi řekl, že existuje něco lepšího.PETRÁKův Speciál 2 x 125 ccm - 1949 http://motomuseum-h...ad=1&id_group=42
Na internetu jsme našli 2 fotky a říkali si, jak se jím to povedlo udělat. Domluvili jsme se, že dovezu 2 prázdné motory a 2 kliky a zkusíme to vymyslet. Oficiální první schůzka, kde se to začalo řešit se datuje k 21.6.2019

"Oba jeho poražení poněkud podmračení konkurenti startovali na upravených jednoválcích Jawa 250 pérák, což potvrdilo to, co Zdeněk Petrák vždycky říkal: že při stejném obsahu je vždycky dvouválec rychlejší než jednoválec..."

Zde jsme byli ještě hodně naivní, jak vzdálené budou motory od sebe. Rozteč je nakonec 50cm kraj, kraj vík motorů.
Než dlouhý příběh, tak si dáme fakta.
Aktualizace 2021 : Projekt se rozdělil na 2 fáze. První fáze do konce roku 2020 je seriový kývačkový vzhled. Od roku 2021 se pracuje na závodní verzi styl "garáž look". I originál sterea byly dělaná v garáži. Stereo není tovární speciál ze Strakonic.
10. 7. 2019 - Sehnání torza Jawa ČZ 150 - 352 / 1955 (rám vidlice na kolech) od kamaráda Lukáše M. za návod Jawa 500. A to je důvod, proč jsem šel cestou kývačka a ne ČZ typ C nebo T (hrozně drahé díly).

Nejdůležitější moment bylo 100. let ČZ ve Strakonicích. Protože jsem tušil, že tam bude originál stereo. A bylo (Plánkův speciál http://motomuseum-h...ad=2&id_group=21) . Tak mi kamarádi udělali fotky, ať se pohnu dál. To je září.






Během září 2019 jsme udělali spojovací díly mezi motory a začalo se měřit, jak vzdálené musí být od sebe motory.

10. října 2019 Testování spojovacích dílu, jen spojené bloky, díly jen nasazené na čepy...

V listopadu 2019 - Kamarád Jirka Č. mi ohnul vnitřní kolena od motoru k výfuku.

Prosinec 2019 - Díky výpalkům od kamaráda Foldyny, se podařilo lépe zpevnit motory k sobě a hlavně výpalek pro držák brzdy je k nezaplacení.

Rok 2020 začal hecem, že když si na tom máknu. Tak mi kamarád Zdeněk J. oba motory u sebe doma spulí. Když budu mít vše nachystané. Měl doma troubu na tyto práce.
Zde bych zmínil, že nastalo období 2.5 měsíce bez ženy. Moc děkuji, za trpělivost lásko.
Leden 2020 - Kontrola dílů s Lukáš Č. pro kompletaci motorů. Nedokážete si představit ty špinavé bloky motorů. Vše čistit 2x ať to nevypadá jak z hnoje.

Během ledna mi pan Ulčák z Palkovic udělal obě kliky. Kdy, jedna klika je úplně sériová a druhá má speciální upravený nový čep na VAPE.

Jak jsem vyřešil 2 lanka? Plyn z panelky se sytičem. Ve finále mi stačily jen 2 díly. Záchyt na 2 lanka a mezikrouzek na rukojeť. Rukojeť je už z klasického šneku.
Problémy: Kompletní šnek se sytičem z panelky nejde použít na kývačkové říditka, krátká drážka, nejde dat koncovka, tak mi během prvních metrů na stereu když už to chytlo, tak vyskočilo lanko. Musel jsem upilovat na tom dílu pro dvě lanka asi 5mm odsazení aby krutiruk šel blíže k záchytu a celé jsem to mohl ukončit zátkou


15. Únor 2020 - Když mi Zdeněk J. a Lukáš Č. složili oba motory. Tak proběhla montáž do rámu a první starty. Neúspěšné.
Problém bylo Vape z kývačky 350. Protože nedávala jiskru dopředu. Po telefonickém rozhovoru s technikem z Vape jsem zjistil, jak Vape upravit, aby to fungovalo. Náběh pro levotočivé motory nedá jiskru, takže udělat hranu.



20. 2. 2020 - První úspěšný start a túrování motorů, v tento den jsem dostal i odkaz na kompletní dokumentaci z rozebírání Petrákového sterea. 2015 - Repase závodního motocyklu Petrák Speciál (2 x Č 125 ccm) http://motomuseum-h...ce=_art_sel_alphabet . Takže kdybych to měl na začátku, možná jsme to složili dřív o 3 měsíce z důvodu slepého vývoje spojení motorů. Z důvodu obav zničení ložisek pro kliky se od toho nápadu upustilo. Co si budeme vykládat. Vyndat kliku, tak vždy s ložiskem.

Původní schůzka 21. 6. 2019, nastartování motorů 20. 2. 2020. To je 8 měsíců a to si myslím je pěkný výsledek.

PROBLÉMY: Nešla mi spojka, poslední den před Brnem jsem díky Martinovi R. zjistil,že mi nejde koš a po rozebrání jsem zjistil, že jsem dal jednu železnou mezilamelu nějakou křivou, takže to nevypínalo. Mezilamela vyhozená a už to funguje, ale do dnes 31. 1. 2021 to má tendence klouznout.
Díky pozvání na Motosalon od Motokennyho se začaly dít věci. Takže mě zas 14 dnů nebylo doma a vše jsem ladil na Brno.


6. 3. 2020 Motosalon Brno - Děkuji Motokenny za pozvání. Zde se poprvé ukázalo moje stereo světu. Mělo to mouchy, ale poprvé jsem se projel víc jak 2 metry. Měl jsem to lehce rozeštelované, tak to střílelo do výfuku. Ale volnoběh to drželo a parádu to taky udělalo. Velký dojem to udělalo i na pana Krafta z Jawy. Sluší se poděkovat klukům od Motokenny za lehké seřízení karburátorů. Díky







6. 3. 2020 Motosalon Brno - Jedno hodnocení, které moc potěšilo z Brna :)



27.03.2020 - Natáčení videa s kamarádem Ondíkem, celý sestřih dole v článku

13. 5. 2020 - Základní problém mého sterea je, že je to pomalé díky převodům. Tak jsem si nechal vyrobit rozetu 35 zubu. Nový výpalek mi udělali v www.mvdily.cz. Rozetu mi přelisoval Lukáš S. Děkuji

28. 5. 2020 - Natáčení s Liborem Klanicou a Ondíkem




SRAZ - 24.6.2020 - Na srazu patinovek a bastlů se mi úplně rozbila Hardy moji konstrukce. Byl jsem donucen jít cestou koupit novou celogumovou (http://www.gumarnakp.cz cena 700,-). Nepříjemné bylo, že jsem zvolil k nové Hardy knoflíky a ty místo průměru 8 měly 8.6 . Ze staré hardy mi zbyly středy ze silenbloků, tak jsem je tam prostě dal.







17.8.2020 - Konečně jsem dokoupil silenbloky z pionýra, abych mohl použít vnitřky do Hardy. Rozměr vnitřní 8. Takže výstružník na 8. 1 a hurá vložit do Hardy. Nemilé překvapení rozteč děr na Hardy nebyla 70mm ale 71mm. Po krátké úvaze co je lepší. Udělal jsem nové díry a staré zaslepil. Dnešní montáž. Vše sedlo a konečně mám opět oba motory spojené.

SRAZ - 22.8.2020 - Melechovský okruh - Stereo jsem dovezl s kamarádem na vozíku a hned v pátek jsme museli rozdělat válce a zjistit proč motorka nejede. Chlubení na srazech má svou nevýhodu, pokud je člověk nedočkavý a hned musí ukázat, co s kamarády stvořil. Takže túrování a pístní kroužek na pravém motoru v háji a deska zapalování se mi díky vibracím povolila. Takže lehce ohoblovaný rotor. Pilník vše vyřešil. A ještě v pátek se nám motory podařilo složit a nastartovat. V sobotu motorka získala diplom nejzajímavější motocykl na srazu. Děkujeme



23.8.2020 - Návštěva může v Hořicích , kde byla obě sterea, jak Petrákův tak Plánkův speciál.

SRAZ - 3. 10. 2020 - Motosraz na Pstruží - prezentace stroje jako hlavní bod programu a pak testovací jízdy, jak sterea, tak indické Jawa. Vše konečně fungovalo (spojení motorů a elektrika) jak mělo, ale největší trápení se ukázala 2. převodový stupeň (vyskakuje).

Zajímavé řešení:

19. 10. 2020 - koupena na FB nádrž z ČZ 988 za 333 s poštou. Děkuji

13. 12. 2020 - Konečně volná neděle. Rozhodli jsme se věnovat projektu pořádně a proběhlo odmontování všeho, co bylo z 356. Zůstal mi rám s 2 motory a kolem. Přibližné cíle a směr projektu: zkusím namontovat vidlici z 638 s kolem 18" a 2 klíč. "Abych tu raketu zabrzdil" a zkusím konečně dát 2 stejné válce s 3. výbrusem a hlavy ze 125. Než se do úprav pustím, zkusím maximální rychlost před každou úpravou. V kývačkové verzi nemám topspeed. Ale určitě to nejelo víc jak 90kmh. Mezi hlavní důvody je málo točivý motor a malé karburátory.

25. 12. 2020 - Na Facebook stránce svět kolem Jawa a ČZ jsem ve vánoční soutěži vyhrál 3. místo s videem nastartované motorky v Brně.

28. 12. 2020 - Test přední vidlice - problém vidlice 638 - krk 352 je kratší. Takže se to musí nadstavit, protože pro matici chybí závit nad horním ložiskem a vidlice se stejně kývala. Možná by to šlo vyřešit podložkou pod spodní ložisko. Další problém je doraz, 638 vs 352 naprosto to
nevychází, takže bouchám o nádrž. Prozatím si vidlicí nechám na testy. Uvidíme. Možná pro ostrý závodník to bude lepší řešení. Ale zatím se to snažím stavět z dílů 50-60.let nebo velmi podobných na danou dobu.

15. 1. 2021 - Díky vánoční soutěži na FB se mi ozval pan RI CHARD, že má závodní sedlo a že ho nevyužije, zda bych měl zájem. Po zaslání fotek jsem měl jasno. Chci ho. Nabídl jsem 700 s poštou a sedlo jsem dnes poprvé zkusil přiložit na motorku. Jsem nadšený...





20. 1. 2021 - Výroba prototypových řídítek => 2 díry a 1 závit M8 - celohliníkové řídítka jsou na světě. Abych mohl použít přední kolo z Jawa 634 / Štít s 2 klíčem. Musel jsem použít brýle z panelky 250 (vrch i spodek). Přední vidlice ČZ 453 sport . Musel jsem dát pružiny z velké Jawy. A mám předek kompletní. Když sedím na motorce. Tak ten pohled na kolo bez blatníku. No, musím něco vymyslet.


24. 1. 2021 - výhra na Aukru laminát


25. 1. 2021 - dnes dorazili páčky. Než se podaří sehnat dobové nebo tvarově podobné řídítka 60. let tak využijí tyto. Cena 550,- s poštou je zatím super.
https://www.motoborn...e-motocykl-4802.html


26. 1. 2021 - Montáž páček, konstrukční řešení pod sedlem.

1. 2. 2021 - Jak vyřešit, aby jeli oba karburátory stejně ? Našel jsem 2 řešení : První pomocí měření podtlaků pomoci barometrů a nebo pomoci hadiček s vodou a sledovaná hladiny.

Další zajímavá řešení sterea v novostavbách.
1)
2) http://www.jawaraci...rojekt-CZ-2502-.html
3)https://www.eurooldtimers.com/cze/galerie-stroj/4240-1950-cz-250-dudak-racer.html
25.2.2021 - zkouška kapotáže - velmi hrubý test
O víkendu jsem zajel pro kapotáž do Dolní Třebová. Cena 1800 plus náklady na cestu cca 180km.

25.2.2021 - Vývoj otáčkoměru a tachometru - Na FB se podařilo koupit dva otáčkoměry z ČZ 250/988 za 200 kus. Díky diskuzi na FB se podařilo i najít řešení pro otáčkoměr z čepu pro primární kolečko.

5.3.2021 - Kamarádka Ledňa mi udělala grafický návrh pro levotočivý motor. 6 hodin handrkování, jak to udělat, aby to stále vypadalo, jak otáčkoměr z ČZ 988.1 . Výsledek je úžasný


4.4.2021 -Shrnutí vývoje do dnes
1) Vývoj otáčkoměru. - Čekám na budík. Vše už funguje. Cena převodník 301,- a 400,- dva otáčkoměry z ČZ enduro. Díky za super cenu. Uvidíme co bude stát překopání otáčkoměru pro levotočivý motor u Aleš Matějka. Tisk samolepky 550 Kč finální cena i s nepodařenými pokusy.

2) Verze s kapotou se odkládá na někdy.
3) Aktuálně mám plně funkční tachometr. Díky GPS z mobilu ověřené že mi to ukazuje přesně. Víko koupeno za 200 Kč. Převodník se našel v dílech doma.lanko za 160kc. Budík ČZ 477 se našel doma. Jediné co byl problém je že mám víko 352 a tam musí být oska delší. Díky ochotnému pánovi Daniel Kovařík jsem jel získal zdarma.

Převodník na:
ČZ 125 B/T – A8/B10 zubů
ČZ 125 C – A7/B10 zubů
ČZ 150 C – A7/B9 zubů
Jawa-ČZ 125/351 – A9/B6 zubů
Jawa-ČZ 150/352 – A9/B7 zubů


4) Držák budíků hotový. Vypálek od kamaráda Foldyny


5) Koupě zadního kola za 1000kc 19" ČZ
6) vývoj a testování přepákování pro řazení.
7) vývoj a test kuželíkových ložisek do krku řízení
8) vývoj řidítek z hliníku. Našel jsem klasické držáky z pionýra. Vypadá to víc autentický. Jde i vidět držáky budíku. 120kc/ks

9) Došel přední blatník za 365,- Jiří Kejta poslal.

10) Vývoj prodloužení pro klasický karburátor ale i vývoj pro karburátor z peraka

11) Z etovar objednaný číselné tabulky. 750,- s poštou
12) Vývoj a test stupaček. Oživení zadní brzdy viz fotky. Přepákování pro řazení je stále ve vývoji.


8.4.2021 - Kompletace zadního kola 19" - 1100 s poštou , 230 duše a 150 ložiska. Kolo kompletní. Namontované...


17.04.2021 - Shrnutí vývoje do dnes
1) Plechové cedulky na motocykl z ETOVAR

2) Příruby na karburátory - Sportovnější vzhled
3) Vývoj držáku stupaček - asi finalizace
4) Vyroben držák na elektroniku
5) Vývoj přepákování řazení zrušen, dlouhý chod řazení je absolutně šíleny

6) Chtěl jsem 4x rybiny, mám 4x doutníky 600+250

21.4. nový plech na budíky a tabulku. Děkuji panu Foldynovi cena 100,-


4.5.2021 - aktuální stav
1) vývoj na zadní brzdě pokračuje

2) přetrvávající problém s 2. stupněm
3) otáčkoměr moji hloupostí a nevyzkoušením se opět řeší, protože se náhon točí normálně po směru hodin a ne opačně, jak jsem si myslel u levotočivého motoru. Test otáčkoměru bez úprav. 10 000ot. Na volnoběh... Otáčkoměr poslány zpět panu Matějkovi na otočení ciferníku a mechanismu.
4) Řeším náhradu za drahé Vape (6000kc ) , Slovák dělá z dostupných dílů něco jako Vape. https://motocykle.b...alovanie-jawa-cz.php verze 350 za 110e. Příští týden dojde. Jsem zvědavý, řešil jsem i polského výrobce a cena 600zl je už moc. http://turbozabytki...ennik-pradnicy-6V/81



12.5.2021 - Aktuální stav - Řeším táhlo zadní brzdy. Myslím že jsem už našel správnou kombinací dílů. Malé táhlo z přední brzdy na 2. klíč, páčka z zadní brzdy z peráka. Problém prvního řešení je že nejde mít táhlo stejně jak jde pružina tlumiče. Takže teď to mám v ose s kyvkou a to je už lepší...
Aktualizace 7.6.2021 - upiloval jsem držák bowdenu a otočil štít a dál dlouhou páčku. Lepší brzdný efekt.



14.5.2021 - Aktuální stav
1) řeším podsedlovy plech. Zatím z originál dílů upravený pro velké kolo a malou kývnou vidlici. Prototyp
2) Výměna zadních tlumičů za pružinové.
3) Tabulky stříknuté na bílo




Dnešní montáž nového zapalování



7.6. obroušení ráfku přední kolo / lakování bezbarvým lakem

8.6. výměna přední pneu. Montáž chcipáku.
Heidenau K39 2.75/0 R18 48P - 1009 Kč, duše 200 Kč


12.6.2021 - Sraz patinovek a bastlů - Motokenny Mlýn
Nebyl by to sraz aby jsem něco nedělal na stereu. V sobotu jsme zjistili proč nejede pořádně druhý válec. Náběh na zapalování nebyl pod snímačem u levého motoru. Řešení kotoučová bruska. Někdy to udělám pořádně na freze. Kenny vybral jako jedna z 10 motošpek na srazu. Takže další ocenění pro projekt stereo .




24.6.2021 - Chystání motorů pro závodní verzi.

Hlavy 125 a výbrus 3. A vše rozšířené pro karburátory z peraka.

19.7.2021 - konečně plyn z Californian na řídítku. Prostě do poloviny a dál ani h. . Tak jsem zvětšil díru o 0.05 a vše vyřešené. Proč plyn z Californian? Aretace rukojeti. Takže se můžou oba motory pěkně zahřát.


19.7.2021 - Dnes jsem asi po roce a půl rozebral oba motory z rámu. Někde se něco pootočilo a na patinovkách byly motory v 3mm rozdílu. A to je už moc. Takže jsem si udělal montážní desku co mi spojí oba motory mimo rám, ať si můžu testovat seřízení. Pri rozebrání jsem zjistil že mám oba karburatory 2920HC.

Odpověď Mám doma knihu z padesátch let s názvem karburátory .tam je karburátor 2920hc popisován pro použítí v čz 150 soutěžní! pro obyč 125 a 150 se tam uvádějí 2918hc plus příslušné trysky!Osobně si myslým ,že pokud 150tka nejede se 2918 je buď tento krb. špatný(ucpaný,vydřený),nebo je ve špatném stavu motor. [Alešx] 16.02.2011 http://www.veteranf...113&idtop=110906

20.7.2021 - Napiš na finální držák budíků.


Lehká rekapitulace posledního měsíce : nové závitové tyče, zjištění že existují 2 druhý velikosti těsnění pod hlavu ČZ 150c, zadní táhlo modifikované z M6 na M8 , zlepšení výztuhy pod sedlo ( vážím 86kg), kompletace a přípravy na Jawa ČZ stretko SK.

8.8.2021 - příruba a karburátor 2922 Jikov
Aktualizace : prozatím demontováno pro opravdu nevhodnost zahradní hadice. Ale určitě vývoj bude pokračovat někdy...


12.8.2021 - Výroba řadící páky pro přelakování. Prototyp
Aktualizace: Systém funguje, ruční řazení taky není špatné pro rychlou manipulaci. Na melechači 21.8. jsem byl schopný za jízdy dát i neutrál . Musím zdokonalit jen železné vložky v páce. Teď mám jednu a ta mi rychle dělá větší díru v hliníku. Musím to vyřešit 2 železnými vložkami.


Aktualizace 22.9.2021 - výroba vložky a rozpěrky s dírou 9.8 pro šroub M10 aby to nemělo vůli velkou.


13-15.8.2021 - Jawa ČZ stretko SK - Snad poprvé co jsem celý víkend jen startoval, jezdil a chlubil se, co jsem poskládal. Úžasný víkend a mraky překvapených lidí ze něco takového funguje. V pátek jsem vyměnil těsnění pod hlavama a kdykoliv mi to chytlo na první sešlápnutí. Prostě úžasné...



15.8.2021 - Důkazní video že motorka funguje na volnoběh. Natočeno po příjezdu ze stretka.


16.8.2021 - Dnes mi dorazilo přední chromované kolo z ČZ 477. 2.75/18 - Krásně úzký rafek

17.8.2021 - Došel balík s zavařenými hlavami na ČZ 125, někdy proběhne vývoj , velké poděkování Motoleštič Radim Perutka
https://www.facebook...MTkwNDAyNDQzMDY4MzM5


19.8.2021 Výroba předních držáku na nádrž a sedlo


Zde jde krásně vidět,co se za týden nebolí 3 dny mezi srazy stihlo dodělat a vylepšit. Pružiny na karburátor ať to neztratím, přední držák nádrže a přední držák sedla , lepší řešení přepakovani ( místo díry 8 jsem udělál závit M8 níže), vyroben držák induček pod nádrží.


21.8.2021 - Melechovský okruh - opět sraz kde jsem nic nerozebíral a jen si užíval, že to startuje,jezdí. V sobotu jsem dostal prostor prezentovat stroj. Vysvětlit proč 2x 150 a co se povedlo a nepovedlo. V neděli jsem dostal od organizátora ocenění že to funguje. Děkuji




26.8.2021 Shrnutí 2 let života se stereem - Jak vypadalo stereo na Melechovský okruh 2019 - 2021


25.9.2021 Motomlejn motokenny - závody na poli. Naprosto úžasný víkend





13.11.2021 - Retro garáž - Lysá nad Labem
S kamarádem Markem jsme prezentovali své výtvory. Větší úspěch měl 10 válec ...



Video 1 Minuta 45Sekund


Na burze měl premiéru kalendář z našeho mlýny od Motokenny

Udělal jsem si takový ukázkový model


Letos si dám pauzu a pokuď se podaří, chtěl bych si odladit lépe ty motory. Udělat vše větší co půjde na válcích a tím tak nějak ukončit projekt. Nachromovat řidítka. Očistit. A nechat legendu žít...

Rok 2022



4.7.2022 - hodnocení roku - myslel jsem si, že rok 2022 bude nudný... Zpětná rekapitulace

Jelikož byly 11.6. patinovky na mlýně, kde jsem byl i jako propagátor akce na plakátu. Nemohl jsem chybět... Defakto jsem na motorku od podzimního srazu v Lysé nad Labem nesáhl. Ale podařilo se motorku postavit na doklad ,tak bylo třeba řešit světla a dojet na sraz.

11.6.2022 patinovky - pátek bez úprav. V sobotu gola sada a řešení problémů. Základní problém výfuky a vložky. Ucpané. Pravý motor bez vložek a levý motor vložky nešly vyndat. A klasika sestelovat zapalko a Gola sada.
Běhrm závodu jsem stihl zničit zadní pneu. vyřešeno novou pneu co měl kolega a naplatí když jsem to stihl pichnout při montáži cvaknout.



Při cestě ze závodu jsem vylámal spojku a nedojel. Dotáhl mě pionýr a bylo po srandě.



Rychvald plný veteránu
První sraz s novou spojkou, kde lamely jsou z kyvačky 356.
Po 50km jsem stlačil korky tak, že mi začla spojka klouzat a nedojel jsem. Řesení ferodo a správně si ohlídat pružiny na spojce. Vyřešeno až v záři 2023 před srazem v Kajlovci.

Zajímavost je příma spojka na čz 150 a vedle uoravený koš pro 356 lamely.



Rok 2023

Okolo Kajlovca - motorku jsem dovezl na vozíku a těch 200m na registraci jsem dojel po ose.

Den před srazem jsem řešil nefunkční spojku už z doby kdy jsem jel na sraz Rychvald plný veteránů. Zde po výměně spojky na ferodo nešlo spojku sestřelovat aby fungovala normálně. Řešení bylo odstranění podložek v místech kde spojka nerozepinala. Takže finální oprava proběhla nakonec v 6 ráno před srazem. Prostě klasika.

K srazu. Sraz poklidný a plno překvapených tváří že stroj existuje a nedej bože i startuje. Když dorazil konečně i Drobek. Tak se stroj definitivně rozhodl že prostě nepojede. Po rozebrání Hardy se zjistilo že chybí jeden čep na Hardy a kužel klikovky je zhoblovaný tak že i po dotáhnutí se Hardy protáčí.



7.10.2023 - Motosraz na Pstruží
Zde jsem dovezl nefunkční stroj. Udělal jsem pokec o tom proč to nejede a proběhla první ukázka vodního chlazení v 150.


Zde fotky ze srazu



Aleš Matějka 11-26,15-22,18-19 a ještě lepší je 17-20z,to je bomba . Na tom bys musel jet!!!

Získané ocenění :
2020 - nejzajímavější motocykl na Melechovským okruhu
2021 - sraz patinovek a bastlů - Motošpek
2021 - Soukromé ocenění pořadatelé Melechovského okruhu

Nedokončené věci
1) Kapotáž (možná bude druhý speciál a bude to úplně jinak pojmuto)
2) kuželíkové ložiska v krku řízení : ( aktuální verze funguje pěkně na originál loziskách) , ale pokud bude speciál s 638 vidlicí tak to využijí.
3) úpravy motorů : klapkové sání a vše zvětšit a snížit hlavu
4) Lakování a chromování řidítek

MotorJournal 10 říjen 2020
https://www.motorjou...tor-journal-10-2020/

Kdo má zájem si přečíst 6 stran s historii pana Plánka, který závodil v 50. letech na druhém dvoumotoráku, doporučuji.




Něco z fóra z roku 2008 - jak stereo funguje
kenny: propojit kliky není nutné. pokud posadil dva solo motory vedle sebe, propojil řadící osu a sekundární řetězy sloučil přes pomocnou hřídel za motorem, stačí seřídit stejně spojky a plyny a mělo by to chodit [Mirek150] (13.11.2008 7:43:20)
Jeden motor pohání zadní kolo, druhý přední. Každý má nezávislé řazení a ovládání plynu) [Ota] (13.11.2008 12:06:58)
http://www.jawamania...spx?questionid=26655

Mnoho lidí mě podpořilo a nic nechtěli. Hlavně pan Ulčák a Čermák Jiří. Takže k nezaplacení. Duchovní otec projektu Lukáš Č. Věčný kritik a pomocník Lukáš St. A odborný dohled a konzultant Zdeněk J. Výroba výpalků Foldyna. Děkuji všem.

Kde se konají závody
https://kolstejnskyokruh.cz/
Nepomucký trojuhelnik Jirka čipera

Výsledná cena :
• Ložiska a gufera a těsnění pro oba motory 700,-
• další motor sehnat 700,-
• Rozeta 35z. 700,- plus ložisko 50,-
• HARDY - 500,-
• Repase klikovek 500,-
• Soustružené díly 500 asi (Cepy do Hardy a rozpěrky do rámu)
• Olej a 2 lanka 200,-
• Nadrž ČZ 988 - 333,-
• Sedlo - 700,-
• Laminát - 1800,-
• Vypalky Foldyna asi 300
• Rám byl za návod J500 OHC
• Vape Slovák 3000kc (110 euro s poštou)
• 2x Otáčkoměr a řazení - 665,-
• Převodník zetor - 301,-
• TAbulky ETOVAR - 700,-
• ložiska LOID - 900 ( 19 kolo a kuželikové ložiska)
• KOLO 19" - 1000kč
• Dekly zapalování 800,- = > 4 kusy
• Duše19x3.0 a odrazka => 400,-
Pneu 2.75x18 a duše 1209 Kč
• 4x doutníky 600+250
Přední kolo 2.75/18 1500kc
K 26.8.2021 celková suma je necelých 19 000 Kč , kdy ne vše se hodilo.

http://www.jawamania...spx?questionid=57570
UkOl Poslat Vykr Es KM.CNC@centrum.Cz
Pokec o 2t

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Kawalumpik
Kawalumpik napsal 22.10.23 v 14:23 10b.

No nazdar hodiny, tebe to vážně baví. Tak oba palce nahoru.

alterego
alterego napsal 17.11.21 v 11:26 10b.

Danisek
Danisek napsal 27.08.21 v 19:48

Děkuji uvidíme,kdy se opět dvoumotorák podíva na Slovensko. Až ho dovezu tak už bych chtěl ať to vypadá úplně na parádu. Teď tam bylo, co jsem stihl udělat. Je stále na čem pracovat.

dekel
dekel napsal 27.08.21 v 07:59 10b.

Nádherná a zaujímavá motorka Mal som možnosť obdivovať v Tužine

Danisek
Danisek napsal 21.07.21 v 16:01

Děkuji, nejhorší je až něco udělám a finální výsledek se mi líbí,tak si řeknu to nešlo hned na začátku tak udělat? Zdaleka to není dokončené protože každý díl musím 3x promyslet jak ho využít. nejdůležitější na tomto projektu je ta svoboda jak do výsledku , tak do času.

Více komentářů



TOPlist