renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Kawasaki ER 5 (2002)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník ladinaladin
Vloženo 13.5.2020
Aktualizováno 4.7.2020
Zobrazeno 496x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 01.11.2020, Uskutečněno: 13.07.2020, Stav tachometru: 46596 km, Zhlédnuto: 94x


Už při koupi motorky mi bylo jasné, že bych měl co nejdříve navštívit servis. Ačkoliv jsem nechtěl údržbu zanedbat, než jsem si zajistil a dohodnul termín
v servisu, na tachometru přibilo téměř 1 000 km. (na to nejsem hrdý, ale nešlo odolat)

Můj původní záměr byl především provést výměnu všech provozních kapalin a
případně doladit nějaké menší nedostatky, které jsem očekával.

Bohužel, a to se u těchto starších strojů již může stát, hned po pár dnech se ukázalo, že to nebude jen tak. Po odmontování nádrže a odstrojení motorky, se dostavil první zásadní problém. Přidřená vačková hřídel. Po zvážení možností jsem se rozhodl, že půjdeme do hloubky a zkusíme najít příčinu problému. A v tomto okamžiku se z výměny provozních kapalin a seřízení motorky, stala poměrně zásadní oprava. Nahráli tomu poměrně nízké tlaky ve válcích.

Hned po sundání hlavy motoru na nás vykouklo znovupoužité těsnění hlavy (místy vylepšeno tmelem). Jelikož jsem svému známému mechanikovi u některých oprav jako začátečník asistoval, asi bych sem dokázal sepsat docela slušný článek. Nicméně, protože moje znalosti problematiky jsou dost skromné, vypíšu sem pouze "stručný" seznam jednotlivých oprav, tak jak jsem si je logicky rozdělil do částí.

Provedené úkony: Výměna oleje a olejového filtru, výměna chladící kapaliny a čištění expanzní nádobky, repase hlavy motoru, lapování ventilů, kontrola
a lehké zabroušení válců po vrypech od kroužků, výměna rozvodového řetízku a nastavení rozvodů, výměna sací a výfukové vačky, kontrola karburátorů,
výměna palivové hadice, zaleštění dosedacích sedel jehlových ventilů, repase předních tlumičů, výměna brzdových destiček, čistění brzdového třmene a
odvzdušnění přední brzdy, kontrola zadního brzdového bubnu (vyčištění a promazání nožní brzdy), výměna zapalovacích svíček, výměna tachometru a jeho náhonu, výměna blinkrů za původní, instalace pípáků, výměna brzdové páčky, výměna vzduchového filtru, instalace nových (širších) řídítek, přimazání a kontrola ložisek kol a rozety, výměna ložiska krku řízení.

Tohle je takový stručný seznam oprav. Motorka si pěkně odpočinula a myslím, že jí po delší době byl dopřán pořádný servis. Každopádně, pro mě to byl takový stručný úvod do motorkářského světa, z jiného místa než za řídítky.

Na jarní sezónu je tedy můj stroj téměř připraven, nicméně mě před ní budou ještě čekat takové pomyslné třešničky na dortu a těmi budou: výměna řetězové sady, vyšperkování některých designových stránek motorky. No a také by se hodil nový přední ráfek.

To by bylo prozatím vše. Vše přeji hodně zábavných a především bezpečných kilometrů bez nehod.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Polepy na nádrž

    Udělal jsem si malou radost trojicí polepů na nádrž. Zakoupeno v Bikers Crown, tak snad chvíli vydrží... :-DD :-DD :-DD Lepení nebylo nijak složité, jen trochu udržet symetrii --- no není to úplně 100% ale za mě cajk

    Typ: Údržba
    Vloženo: 28.08.2022
    Uskutečněno: 12.08.2022
    Tachometr: 53114km
    Komentářů: 2x
  • Čištění řetězu

    Před dnešní vyjížďkou mě čekala pravidelná údržba řetězu. Tu jsem dnes poměrně ošidil, to můžete vidět na fotkách. Není tu fotka před čištěním, páč tu jsem zapomněl udělat. Používám petrolej a řetězový olej, viz foto.

    Typ: Údržba
    Vloženo: 05.07.2020
    Uskutečněno: 05.07.2020
    Tachometr: 46350km


TOPlist