renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda NC 750X (2018)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Oldakom
Vloženo 6.5.2020
Aktualizováno 18.12.2023
Zobrazeno 2 474x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Po letech se mi zachtělo lehčí a inovativní motorky, kdy po BMW R850R, R1200R, R1200RT a R1200RT LC, na kterých jsem od roku 2010 najezdil 95 tis. km, padla volba na červeno-stříbrnou Hondu NC 750X DCT - a byla to dobrá volba - změna je život.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:DENAR (Kosmonosy) - Roční, dobře zajetá, dobře vybavená a za dobrou cenu - dík patří p. Kvítkovi z DENARU, je to muž na svém místě.

Výška jezdce: 183 cm

První dojmy - Na Hondě mě zajímala a nezklamala převodovka DCT - dobrá volba pro pohodlné cestování. Tempomat, na který jsem byl zvyklý, mně chyběl, ale ten jsem vyřešil. Displej je někdy hůř čitelný a motor má v nižších otáčkách hrubší chod - chce to víc točit. Od října 2019 do prosince 2022 jsem na ní najel 26,5 tis. km (motorka má najeto 39,5 tis. km) se spotřebou okolo 3 l/100 km (podle tankování a ujetých km) - o 1,5 l/100 km míň, než měly při podobném způsobu jízdy bavoráky.

Recenze

Jezdím nejen po Česku, a tak jsem chtěl, aby "nová" motorka byla i cestovní, což NC 750X DCT určitě je - levou nohu nechávám rád odpočívat a "spojkování" mně vůbec nechybí. DCT v režimu D brzy řadí "šestku" a drží motor v nízkých otáčkách, mnohdy i pod 2000 ot/min, což "automobilový" motor s dostatečným kroutícím momentem sice zvládá, jede vyloženě na spotřebu, ale je jakoby "podtočený". Při běžném ježdění jsem režim D po čase přestal úplně používat.

Při rozjezdu volím režim S1, motor točí o 500 ot/min víc a DCT řadí, podřazuje a brzdí motorem tak, jak bych řadil já sám. I tak do toho ještě můžu levým palcem DCT "kecat" - při předjíždění podřadit nebo před zatáčkou nebo z kopce přibrzdit motorem.

Motorku jsem koupil dobře vybavenou a připravenou na cestování - mám větší plexištít Puig s deflektorem (jezdím s otevřenou helmou, kterou zavírám jen když prší - dešťové kapky bodají jako žihadla), padací rám, kryty a vyhřívání rukojetí, konektor pro dobíjení baterie a 12V zásuvku pro navigaci TomTom Rider 550, horní kufr, boční kufry a tankvak Givi s tankpadem na nádrži, kryt řetězu s blatníčkem, hlavní stojan, botku bočního stojanu, prodloužení předního blatníku a na chladiči efektně vypadající nerezovou mřížku.

PROVOZ
- Při 10 tis. km na tachometru byla v srpnu 2019 provedena v DENARU 1. "velká" servisní prohlídka s výměnou olejů atd. a přezutím pneu na Metzeler Z8.
- Při 22 tis. km na tachometru provedena v listopadu 2020 servisní prohlídka v Hondě Pardubice vč. výměny oleje, filtrů a vzduchového filtru.
- Při 30 tis. km na tachometru vyměněna v březnu 2022 řetězová sada se "zlatým" řetězem D.I.D X-ring a přezuty pneu Metzeler Z8 (měly najeto 20 tis. km) na
Michelin Pilot Road 4, které se mi osvědčily na bavorácích.
- Při 34 tis. km na tachometru provedena v srpnu 2022 servisní prohlídka v Hondě Pardubice vč. výměny oleje a filtrů.
- Při 38 tis. km na tachometru provedena v září 2022 STK a na 4 roky je vystaráno.
- Při 47 tis. km na tachometru provedena v listopadu 2023 servisní prohlídka v Hondě Pardubice vč. výměny oleje, filtrů, svíček a brzdových destiček.

CESTOVÁNÍ
- V polovině října 2019 jsem s kamarádem podniknul 4denní cestu do rakouského Gamingu, Mariazellu a okolí - ujeto 1 250 km.
- V polovině září 2020 jsem s kamarádem podniknul 3denní cestu na Šumavu a do Bavorského lesa na německé straně - ujeto 800 km.
- V polovině září 2021 jsem s kamarádem podniknul 4denní cestu do rakouského Gamingu, Mariazellu a okolí - ujeto 1 180 km.
- Koncem září 2021 jsem sám podniknul 3denní cestu na Šumavu a do Bavorského lesa na německé straně - ujeto 790 km.
- V červenci 2022 jsem s kamarádem podniknul 4denní cestu do rakouského Gamingu, Mariazellu a okolí - tam se to nikdy neomrzí - ujeto 1 270 km.
- Začátkem září 2022 jsem sám podniknul 9denní cestu do Francie přes Rakousko, Švýcarsko (5 horských průsmyků) a Itálii. Ve Francii jsem projel za
krásného počasí velkou část Route des Grandes Alpes (13 horských průsmyků až do výšky 2 802 m n.m. na Col de la Bonette), objel jsem Grand canyon du
Verdon a okolí Castellane. Alpy a Provence jsou parádní - jen kdyby to nebylo tak daleko. Pro jistotu jsem si zaplatil roční Honda Assistance, ale Honda šlapala bez zaváhání - ujeto 3 350 km.
- Koncem září 2022 jsem s kamarádem podniknul oblíbenou 3denní cestu na Šumavu a do Bavorského lesa na německé straně - ujeto 740 km.
- Koncem června 2023 jsme s kamarádem vyrazili na 5denní cestu do Rakouska, Slovinska a Itálie. Před příjezdem do Bad Kleinkirchheimu jsme projeli krásnou Nockalmstrasse, 35 + 35 km tam i zpátky - dohromady 104 zatáček!. Přes Wurzenpass jsme vjeli do slovinských Julských Alp, kde jsme projeli Vršič a Mangart, ale oba nás trochu zklamaly. SV cípem Itálie jsme se za parádního počasí vrátili do Villachu a vyjeli na Villacher Alpenstrasse a u Zlanu na Goldeck Panoramastrasse - celkem ujeto 1 560 km.
- Koncem srpna 2023 jsem s kamarádem podniknul za nádherného počasí 6denní cestu do italských Dolomit, kde jsme projeli 25 horských průsmyků až po nejvyšší Passo Sella 2240 m n.m. - celkem ujeto 2190 km.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Tomino77
Tomino77 napsal 30.07.22 v 16:28 10b.

Paráda, tak ať dobře a dlouho slouží a dělá Ti radost. Věřím, že nezklame.

Myschan
Myschan napsal 09.06.22 v 09:09 10b.

Krásná barva a Honda k tomu. Ať slouží

Geodet
Geodet napsal 13.05.20 v 20:32 10b.

Dobrá volba .

rudirt
rudirt napsal 08.05.20 v 10:13 9b.

Ahoj,
že Olda přejde po RT k Hondě to bych nečekal, ale proč ne.
Ty barvy jsou nejvíce Hondí a projet se svižně na tom dá taky,
jak jsem nedávno viděl borce na youtube když s NC se udržel GS v Dolomitech..
Spotřeba super, jak píšou všichni majitelé, ale asi to DCT...nevím...
Přeji mnoho spokojených km!!!

DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 08.05.20 v 00:39 10b.

Více komentářů



TOPlist