Honda CB500X, univerzál na projížďky po okolí i cestování
Motorka koupena od FIRMA:Honda Lety - Racing Team HJM (Dobř
Výška jezdce: 175 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda NC 750X: NC750X jede lépe po silnici, ale rozhodl vzhled CB500X a 19-ti palcové kolo vpředu
První dojmy - Předcházející 2 sezony jsem najezdil ca. 10000 km na CB500X, NC750X a NC750S z půjčovny, věděl jsem tedy do čeho jdu. Tedy žádné překvapení, ale spokojenost s chováním motorky i jejími vlastnostmi.
Motorku bych doporučil pro - Je třeba zvážit co kdo chce. Neumí nic na 100%, ale vše trochu. Jedná se o kompromis mezi malou úspornou motorkou na ježdění po okolí a do práce a velkým cendurem schopným ujet tisíce km. Univerzál, který jsem hledal.
Doplňky na motorce - Padací rámy a kufry SW motech, zásuvka, centrální stojan, nástavec plexi
Recenze
Výběr: V posledních dvou sezonách jsem najezdil ca. 10 000 km na motorkách z půjčovny po ČR, Rakousku, Slovinsku a Německu. Postupně jsem dospěl k tomu, že na cestování pořídím vlastní. Hledal jsem novou, cenově dostupnou, nenáročnou a úspornou motorku, která bude schopna "dospělého" cestování po Evropě. Podmínkou byla dále dostupná servisní síť. Nakonec vyhrála CB500X.
Cestovní pozice: Vzpřímená cestovní pozice, pohodlná na celodenní jízdu. Jediným nedostatkem menší účinnost plexi (nastaveno do vyšší ze dvou poloh), resp. hluk v helmě při rychlostech od ca. 120 km/h výše. Edit 11/2020: vyřešeno nástavcem plexi od M-Style, velmi snížil hluk v helmě při vyšších rychlostech.
Podvozek: Velmi dobře žehlí nerovnosti, není problém jet rychleji i na rozbitých silnicích.
Motor: Pro mé potřeby zcela dostačující výkon, do rychlostí ca. 120 km/h je honda mnohem dynamičtější než převážná většina aut. Schopna dlouhodobě jet rychlostí okolo 140 km/h, příjemná cestovní rychlost okolo 110-120 km/h. Vzhledem k nádrži přes 17 litrů a spotřebě okolo 3,5 je dojezd ca. 500 km na nádrž.
Ovladatelnost: Za jízdy i na místě velmi dobře ovladatelná, pouze vzhledem k výšce sedla 830 mm musí menší postavy dávat pozor, kde zastavují kvůli došlápnutí na zem. Naháč a kapotovaná silnice s stejným motorem mají sedlo níže.
Opravy: V rámci záruky na počkání vyměněna netěsná vodní pumpa. Od servisu bezproblémový profi přístup.
Prodáno, koupen Transalp 750, časem doplním recenzí
Super stroj
Ať slouží bez závad !
V té černé vypadá venku suprově, na prodejně tak hezky nevypadala. Ať slouží ke spokojenosti.