PROFIL MOTORKY

Jawa 350 OHC Scrambler (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Christik
Vloženo 27.4.2020
Aktualizováno 7.6.2020
Zobrazeno 5 348x
HODNOCENÍ PROFILU OD 31 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Nová Jawa 350 Scrambler, černá královna, která se ukázala na Motosalonu 2020 s certifikátem druhé vyrobené Jawy.

Více fotografii

Motorka koupena od Moto Rakovník - Celkové jednání nic moc, motorku jsem dostala téměř bez brzdové kapaliny, zrcátko se mi po deseti kilometrech začlo hýbat a pán mě seznámil jen s nejnutnějším, hlavně abych už byla rychle pryč. Jak se později ukázalo, motorka měla také příliš utažený řetěz. Ještě si nechal dodatečně zaplatit za přezutí pneu, které ani nevyvážil, a poštovné celkem za dalších předem nedomluvených 500. Když tam necháte 115tisíc za motorku, přijde mi to jako zlodějina. Asi si řekl, že v době krize na blbý holce z Prahy ještě vydělá jak to jen půjde. Na garančky už pojedu jinam. Díky a nikdy víc.

Výška jezdce: 173 cm

První dojmy - Nikdy by mě nenapadlo, že když jsem si tenkrát v březnu na Motosalonu fotila na stánku Jawy tuto krásku, že se s ní o dva měsíce později znovu shledám. Tu Jawu, kterou obdivovala starší i mladší generace, tu, kterou má několik motorkářů stále uloženou ve svém telefonu. Tak to je ona!

Motorku bych doporučil pro - pro fajnšmekry, požitkáře, ženy, vyznavače retra, na frajeření pro pražáky, pro ty, co to mají v hlavě trochu srovnané a nechtějí trhat asfalt

Doplňky na motorce - zrcátka v černé barvě místo těch obrovských chromových tykadel, silniční pneu Mitas, držák na mobil, závaží do řídítek Oxford, změna barvy blinkrů a krytu řetězu, malé plexi a nové LEDkové světlo

Recenze

Proč tento stroj?
První důvod je velmi povedený vzhled. Černo-zlatá kombinace byla opravdu dobrá volba. Zlaté linky jsou ručně malované. Je to drobnost, ale dodá to pocit výjimečnosti.
Zadruhé- značka.
I přes to, že výroba už zdaleka není jen česká a pár konstruktérů z čínské lidové republiky dalo hlavy dohromady a spolu s továrnou v Týnci n. Sázavou se pokouší obnovit slávu kdysi slavné značky, na Jawu prostě každý slyší a i mně se líbí řídit motorku s tak bohatou historií. Že je napůl čínská mě nezajímá. Chudák Jawa to schytává ze všech stran, přitom často od lidí, kteří tyhle nové kousky ani nevyzkoušeli. Komu to vadí, pořiďte si jiný stroj, ale věřte tomu, že i ten Váš pravděpodobně vyrábí malé ručičky desetiletého číňánka:)
Když někde zastavím, chlapi v BMW přibržďují a ptají se co je to zač, že tak hezkou Jawu dlouho neviděli.

Nejlépe se motorka cítí na okreskách a v rychlosti kolem devadesátky. Na dálnici to není. Ne, že by to nezvládla, ale není to příjemné ani pro vás, ani pro ni. Zapněte si na navigaci "vyhnout se dálnicím" a užívejte si sluníčka a pohodlné jízdy.

Ohledně jízdních vlastností, nemám žádných větších připomínek. Nejsem znalec, mám motorku, protože mě baví a je to relax.
Je lehká, jezdí tak akorát, troubí, svítí, stupačky jsou trochu moc vepředu na jízdu vestoje. Jediné co má společného se scramblerem je název a endurácké pneu. Které jsem ovšem hned měnila za Mitasky, protože motorku mám na cestování po silnici. Do lesa je jí stejně škoda. Se silničním pneu se také zlepší jízdní vlastnosti, sníží vibrace a jízda je celkové pohodlnější.

Co se týče nedostatků, mám jen pár drobností.
Při startování mi napoprvé vždy chcípne. Už se z toho stal takový zvyk. Nasednu, nastartuju, nechám prst připravený na startéru, počkám až chcípne a zmáčknu znova. Vlastně to není nic hrozného, jen by mě zajímalo kde udělali soudruzi chybu?

Druhá výtka je čistě estetická. Je to otázka vkusu, ale motorku dostanete s ohyzdnou číselnou tabulkou zakrývající chromované budíky. Stejně tak když odstraníte ten molitanový nesmysl, který zakrývá hrazdu jinak nádherných řídítek, zjistíte kolik krásy v Týnci zbytečně zakryli levnými nevkusnými doplňky.
Kdybych měla tu možnost podílet se na designu, tak bych pár věcí udělala jinak. Sladila bych do černa i vidlici nebo kryt řetězu a blinkry. Nevidím důvod proč jsou do stříbrna, když je jinak celá motorka čistě černá. Podle mě jim v Týnci chybí ženská.

Další s tím související drobnost je sedlo. Velmi pohodlné, na sezení, prdelka nebolí ani po dlouhé jízdě. Ale.. máte černo-zlatou motorku. A k tomu sedlo s bílým lemem, který se k ničemu nehodí. Proč?
Také mi vadí absence šestky, kterou jsem měla vždy na všech motorkách. Občas mám nutkání jí tam hodit.. a ono nic :))
Také při bližším zkoumání objevíte, že v továrně jim tu a tam ukápla žlutá barva.. tu na rám, tu na vidlici, na řídítka.. ale časem to přestanete vnímat. Ale zas je to jak otisky prstů- můžete si být jisti, že stejné stříkance nikdo nemá :D

Celkově jsem moc spokojená. Jedná se o mou třetí motorku, takže úplný motorkářský analfabet nejsem. Měla jsem Hondu a Yamahu a musím říct, že Jawa je zatím nejspolehlivější i nejpohodlnější. Pokud nad koupí váháte, nemusíte, není se čeho bát. Jestli nemáte vysoké nároky, hledáte jednoduchý stroj a chcete se o víkendu hezky projet, trochu zafrajeřit před kamarády a máte rádi pozornost okolí, určitě vám novou Jawu doporučuji.





Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
rade35
rade35 napsal 05.01.21 v 17:50 10b.

Chumy
Chumy napsal 19.08.20 v 10:10 10b.

Dobrý den, můžu se zeptat, kde jste zakoupila to přední ledkové světlo, případně jestli by jste mi mohla poslat odkaz na jeho nákup? Velice se mi líbí a chtěl by jsem si ho namontovat na svoji Jawu 660 Vintage.
email je: motoveterandily@seznam.cz

BožíJezdec
BožíJezdec napsal 09.08.20 v 10:24 10b.

BARELXX
BARELXX napsal 17.06.20 v 15:48

Černá je prostě černá gratulace
Už ji mám doma taky

alkaloid
alkaloid napsal 23.05.20 v 21:53 10b.

Více komentářů



TOPlist