renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Yamaha MT-09 (2015)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Stefix
Vloženo 22.4.2020
Aktualizováno 22.6.2020
Zobrazeno 2 118x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 7

Popis motorky


Je to takovej malej chuligán a slečna co potřebuje něžné zacházení v jednom.
Když motor řve ať mu přidáte, že ho šetříte, tak podvozek na vás přímo ječí, že by už toho bláznění stačilo a jinak s vámi brzy přestane spolupracovat.

Více fotografii

Výška jezdce: 183 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha MT-09 Street Rally: Nelíbil si mi vzhled motorky
Triumph Speed Triple: Měl jsem už 955i a moc to nedopadlo, tak jsem se rozhodl pro japonský tříhrnek

První dojmy - Ze začátku jsem nemohl motorce vůbec přijít na chuť. To světlo se mi hrozně nelíbilo a z boku mi přišla divně tvarovaná. Naštěstí to byl jen prvotní dojem a po pár týdnech jsem si jí už oblíbil a dělal z ní pořádnou leštěnku.

Motorku bych doporučil pro - Pro zkušenějšího jezdce. Nováčka to hned ze začátku vyděsí a bude radši jezdit jen na B mapu něž tomu dát pořádně za uši na áčko :-).

Doplňky na motorce - Mivv full exhaust, oboustranný quickshifter, padáky rutan, přední štítek, ochrany motoru, kratší držák spz, pancéřové hadice

Recenze

Chtěl jsem druhou motorku jako doplněk k okruhovce, se kterou se budu moct projet kolem komína a občas jí vytáhnout na menší okruh zablbnout. Původně jsem myslel, že koupím ostrého motárda nebo SMC 690...SMCčko nakonec padlo, protože výběr a ceny na bazaru jsou holej nesmysl a ostrej motárd jsem také zavrhnul poté co jsem se na něm svezl a zjistil že na silnici tohle prostě nemá co dělat a nebo musíte mít velkou trpělivost a naditou peněženku.

MTčko byla celkem jasná volba. Za peníze co jsem si vyčlenil to byla suveréně nejnovější motorka s jasným původem (velmi často původ ČR) a na základě testu do Sršně jsem usuzoval, že to asi docela slušně pojede. S Pepíkovo testem z autosalonu souhlasím z 90% a věřím že vypíchnul vše podstatné o této motorce. Na motu se mi sedělo velmi dobře, zalomené nohy mi vyhovovaly a dávalo náznak, že by motorka ráda zlobila. Stupačky bych posunul o něco výš ať je nechytá jezdec v zatáčkách. Jinak řidítka pohodlná, dovedl bych si představit i širší rozpětí ale v serii jsou taky OK.

Hlavním tahákem MTčka je jeho motor a neskutečně zábavný projev díky krátkým převodům a zátahu 3válce. Síla kterou motor produkuje již od 5tis otáček mne velmi mile překvapila a z počátku jsem nechtěl věřit že pod sebou mám agregát o obsahu pouhých 847ccm. Plynem na 2ku jde motorka krásně na zadní a když přeletíte pod plynem střední horizont, tak se přední kolo odlepí i na 3 a 4 rychlostní stupeň. Odspojčit jde dvojka na všechny 3 mapy. Průběh motoru je velmi dobře čitelný a nevyděsí. Jediné co může vyděsit je reakce na plyn na mapu A a to zejména při jízdě ve městě. Při popojíždění jde plyn velmi obtížně nadávkovat a celá jízda se tak stává hodne ucukanou a okolí vás tak může lehce vnímat jako začátečníka co neví jak se spojkou a plyne, ale bohužel tohle je prostě chování ride by wire na této motorce. Je to spíš utrpění a každý velmi ochotně přepne na uhlazené Bečko nebo standard.. Mapa A je super když chcete zatahat a máte před sebou svižné zatáčky, kde se dá dobře plyn nadávkovat. Vzhledem k tomu, že MT byla moje první motorka s možností přepínat mapy a jaro 2020 bylo hodně deštivé, měl jsem možnost vyzkoušet jízdu v mokru. Musím uznat, že mít možnost přepnout moto do slabšího módu, je zejména na mokru opravdu výhodou. Nemusíte se bát výjezdů že by se vám protočilo zadní kolo, což u MT hrozí velmi často a soustředíte se jenom na jízdu. Najednou jsem si užil u Dubou za mokra, takže za mě palec hore!
Hodnotit přesnost spojky a převodovky je dost individuální záležitost vzhledem k tomu, že motorka měla najeto více jak 27000,-. Společně s oboustranným quickshifterem jsem neměl jediný problém, vše padalo ok, pouze mi přišel chod spojky velmi krátký a zabíral až na konci. Vlivem krátkých převodů jsem se několikrát přistihl, že jsem chtěl zařadit při divoké jízdě 7čku, ale dávám to částečně za vinu i návykovému zátahu odspoda, kterej tam chcete mít po celou dobu jízdy a když to začne vadnout tak automaticky řadíte. Naštěstí MT je vybaveno ukazatelem zařazené rychlosti v rámci budíku. Když už je řeč o budíku, tak je třeba říci že čitelnost je velmi dobrá, pouze jsem nepochopil k čemu mi je aktuální spotřeba (průměrnou bych ještě chápal vzhledem k tomu že stejný budík má i Tracer 900). Drobnou výtku bych měl k ukazateli paliva, který 70% cesty ukazuje plnou nádrž a během 50km vám ukazuje skoro prázdnou nádrž, což při nejaké 12l nadrži a spotřebě 7,5 je sotva 150km nájezd a je tedy dobré vědět s předstihem, že máte hledat benzínku.

Pro mě kámen úrazu a důvod proč jsem se rozhodl motorku prodat, tak to je podvozek. Motorka je neskutečně měkká a houpavá. Na cestě cítíte každou nerovnost, kterou tlumiče okamžitě přenáší do řidítek a do vašeho zadku. Výběr dobrých pneu a dokoupení tlumiče řízení hodně pomohlo ale problémy nevyřešilo. Dokud jsem s motorkou jezdil na silnici tak jsem vyloženě problémy nepociťoval a byl jsem spokojenej. K podvozku jsou překvapivě dobré brzdy. Klasické radiální brzdiče, které můžete vidět i na R1 a k tomu obyč pumpa, která ovšem odvadí super práci. Potom co jsem brzdiče komplet vyčistil, dal brzdovku 5.1 a odvzdušnil, tak brzdný účinek je super a v tomhle s Pepíkem Sršněm nesouhlasím, za mě tahle motorka nepotřebuje měnit pumpu za radiálku, ale kdyby tam byla od výroby, bylo by to samozřejmě top, možná pro některé až příliš (můj model nemá ABS).
Vzal jsem MT na mnou oblíbený okruh v Sosnové kde jsem chtěl zkusit limity, které přišly velmi záhy. První řešení problému bylo sundat hlásiče stupaček, tím se motorka nechala poklopit, ale následně přestal spolupracovat podvozek. V nájezdu do zatáček začalo přední kolo odskakovat a místo zatočení jsem šel ven ze zatáčky. Po ohřátí zadní gumy (S22 obě) začal odskakovat i zadek, což mi na jednu stranu přišlo komicky, ale zahodit jsem to nechtěl. Každý tento neduh šlo podržet na koleni, ale neumožňuje to řidiči si užít jízdu a topic jak by sám chtěl. Rozhodnutí o prodeji tedy přišlo velmi záhy a nyní je motorka u nového majitele a doufám, že bude sloužit velmi dobře.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
petr13
petr13 napsal 26.01.21 v 22:03 10b.

Za mně skvěle napsaná recenze.

jbo
jbo napsal 26.04.20 v 20:12 4b.

Více komentářů



TOPlist