renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki GSX 650 F (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Mistr-kat
Vloženo 7.4.2020
Aktualizováno 10.9.2021
Zobrazeno 2 209x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Jak jsem vyměnil Zuzku za Žofku.
Je jako nová, málo najeto, za mrzký peníz a ještě k tomu tak krásná. Toto byl opravdu kauf všech kaufů...

Více fotografii

Motorka koupena od z Karviné

Výška jezdce: 174 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki GSX 1250 FA: Geniální motor, ale na mou výšku asi moc velký kus oceli.

První dojmy - Tož GSX 1000R K5 to prostě není, ale svézt se na tom dá. Tak nějak mi padla do oka a protože jsem jezdil vždycky motorky Suzuki, chtěl jsem prostě zase nějakou postavit do garáže. Tak tato krasavice už tam od podzimu parkuje.

Motorku bych doporučil pro - No. Především asi pro někoho, kdo už má to nejlepší za sebou, je vyblbnutej a nemá potřebu rovnat zatáčky a mylně se považovat za Kewina Schwantze. S kuframa je to vcelku pohodová motorka na cestování.

Doplňky na motorce - 3x Givi kufry, nové pneu Pirelli, laďák IXIL, rukojeti, páčky, přešité sedlo.



Recenze

Moje úplně první "ZUZKA" byla někdy před patnácti lety GSX 600R K3 a už to na mě bylo v té době tryskové letadlo. Jenže s jídlem rostě chuť a tak přišla ZUZKA v pořadí druhá a zamířil jsem o level výš. Vlastně o dva. Přeskočil jsem 750 ccm a rovnou se vrhnul na sedačku GSX 1000R K5. No šílená bestie a protože to nemám v hlavě úplně cajk, tak mi to dala dvakrát pořádně sežrat. Krom operace kolene, dolámaných žeber, modřin snad i za ušima i opravu za 70 000 v originálních dílech.






Pak přišel nátlak rodiny a musela z domu. Takže jsem prodal vlastně motorku po komplet opravě s novými vidlicemi Ohlins, novou kapotáží, nádrží a kdo ví čím vším ještě. Zmizela za dva dny po vydání inzerátu. No bodejť by ne, když byla jako nová a to i přes to, že jsem v inzerátu poctivě přiznal škodu a opravy a vše doložil fakturací ze servisu.

Rok se nic nedělo, jenže dlaně svrbí a závist je typická česká vlastnost. A tak jsem záviděl všem všechno, záviděl jsem jak se okolo mě řítí s nablejskanýma mašinama, s batůžkama, všema těma Sharkama a Ixonama a laďákama, padákama, sliderama a slickama. Rodině jsem tedy opatrně nastínil, že by bylo záhodno se zase po čase projet a svato svatě jsem slíbil, že tentokrát to bude nějaká přítulná kočička, která moc nevystrkuje drápky a přesto potěší radostí z jízdy.
Volba byla jasná. Zuzku vyměním za Žofku, což mém slovníku znamenalo opět SUZUKI, jen s monstrózním úbytkem výkonu oproti Zuzce. Tak jsem tady zkoumal inzeráty a napřed jsem zvažoval GSX 1250 FA. Jenže při mé výšce to na mě byl spíš golem a navíc mě odrazovala její váha. Nejsem sice žádný ořezávátko, ale v padesáti dvou letech už uvažuju spíš pragmaticky a na pár let dopředu. A tak jsem ubral na objemu a přešel do galerií GSX 650 F. A hned jsem ji tam viděl.







Vlajkové barvy Suzuki, vcelku mladice (2014), na tachometru kde nic tu nic a za velmi slušnou cenu. Volám, ptám se, nevěřím svým uším a jsem vmžiku rozhodnutej. Tak mě brácha naložil do plechovky a frčíme směr Karviná. O to větší šok nás čekal tam. Ta motorka vypadala opravdu, jako by sjela z výrobní linky. Najeto něco málo pod pět tisíc, dokumentace, faktury, servisní knížka, 3x kufry GIVI, ve kterých byly ještě záručáky a majitel naprosto na pohodu. Měl tři motorky a mnohem víc ho baví terén, než silnice. Slovo dalo slovo, krátkej vejlet na seznámení, byrokratické podpisy, přepisy, zápisy, úpisy, platné oběživo na dřevo a už jsem si to frčel směr Olomouc. Takže první dojmy vcelku cajk. Kapku těžší, ale skvěle ovladatelná. Ten trubkáč jí pěkně táhne do zatáček, odkud se dá vcelku ladně opět postavit na rovinku. Výkonově je sice na úrovni jednoho pístu Zuzky, ale že by to nejelo se nadá říct. I od spodku se dá na vyšší kvalt vytáhnout do velmi slušné rychlosti, nicméně ten zátah je opravdu velice, velice plynulý. Prostě to není divoženka, ale spíš dáma. Překvapil mě kapku tužší předek, ale s tím se dá pracovat. Nevýhodou je dlouhodobá bolest SUZUKI a to jsou brzdy Tokico. Ne že by nezabrzdily, ale dnes už používané Bremba by tam slušely mnohem víc. Na podzim jsem vyměnil olej a letošní podzim přidám ještě nějaké ty ostřejší desky. Žofka se mnou zatím najezdila pouho-pouhých 800 km a tak prozatím nemám nic víc co bych vytýkal, nebo pochválil. Určitě ještě objevím nějakou tu výhodu a jen nerad bych objevoval slabiny, i když nějaké se asi najdou. Tak možná později...Po sezóně. Uvidíme.

22/6 2021
A tak spolu nadále putujeme cestou necestou. Motorka už mi vcelku padla do ruky a její pohodlí si pochvaluje i Batůžek a je to právě ona, kdo chce stále častěji někam na výlet. Ani se jí nedivím. Na "bobku" GSXR 1000 moc toho pohodlí neužila a to nemluvě o tom, že ta bestie stála 80% jízdy na zadním, což je pro spolujezdkyni spíše frustrující, než aby se kochala.
Nakonec jsem na předek osadil brzdové desky BENDIX a zatím vynechal pancéřovky. I tak se účinnost brzdy rapidně zvýšila, bohužel za cenu rychlejšího smetení destiček. Dle servismana je to přirozené, protože se na tyto desky používá odlišný materiál a po zahřátí sice vyvýjí větší brzdný účinek, ovšem výměnou za rychlejší opotřebení.
Na jaře mi ovšem z neznámého důvodu odešla beze slůvka rozloučení lambda sonda, což na trhu znamená položku cca 9000,- kč. Osobní mechanik Žofky však je rozumu bystrého a tak ji jakýmsi záhadným až pokoutným způsobem sehnal za 800,- kč. Takové lidi je dobře si nerozházet. Kdo ti je schopen ušetřit osmičku na úkor svého výdělku je opravdový kamarád. Nepodařilo se nám úplně přesně definovat příčinu, nicméně mohl jsem před zimním spánkem udělat dvě chyby:
1) Zapoměl jsem dotankovat plnou nádrž a tudíž se přes zimu benzín odpařovat a vodnatěl. Po jarním startu se prostě ve výfukových spalinách nacházelo něco, co systému vadilo natolik, že lambda dala motorce výpověď.
2) Často jsem tankoval natural 98-100 okt a to se údajně mohlo podepsat taky. Při provozu na vysokooktanový benzín logicky vznikají i vyšší teploty ve spalinách a to mohlo být také příčinou.Takže další majitélé se z mých chyb mohou poučit.
Pokud počasí dovolí, v pátek beru roha někam na kochačku...samosebou i s batůžkem...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Ghostik
Ghostik napsal 12.08.23 v 22:03

Zdar. No nádhera. To je přednes,jak má být. Motorka je fakt krásná a máš u mě velký uznání že navzdory velkého úbytku výkonu oproti vzvyku,si to dokážeš užít.
Také hodně oceňuji věrnost naší oblíbené značce SUZUKI
Tak ať to stále jezdí dobře,kolama dolů a s radostí v srdci

Ghostik
Ghostik napsal 10.11.20 v 17:00

Jo a nádherný laufy
Moc

Ghostik
Ghostik napsal 10.11.20 v 16:53 10b.

Elegantní kráska
A ten nádhernej epos,to je radost číst

Othello
Othello napsal 16.04.20 v 10:02 10b.

Pěkná, tak ať to jezdí

Jurapee
Jurapee napsal 11.04.20 v 21:46 10b.

Ahoj,
krásná slohová práce. Přečetl jsem ji na jeden nádech. Vlastním ji již několik let také, jen o něco starší (2009) a dle mě motorově na naše cesty úplně dostačující. Ano je to rozvážná paní, čtyřvál co se snadno roztočí, i přes ves na šestku a když chceš zabláznit, tak to jen chce podržet v otáčkách. Brzdy se mě taky nezdály, dal jsem lepší desky a pancéřové trubky a současně dal novou gumu a brzdy jsou srovnatelné s jinými stroji, používám jeden prst .
Dávám za článek 10 a at ti Žofka slouží a dělá radost
Jura

Více komentářů



TOPlist