To si tak jednou přijdete do k motorce a ejhle... kolo sedí na ráfku! Někde jsem píchl zadní gumu. Proto jsem byl nucen předčasně přezout celou sadu - jáááásně, byla možnost nechat zalepit, ale to je cena od 300 - 700 Kč podle servisu a nikdy to není "stopro", musím sundat kolo (a s tím i výfuk) a odvézt do servisu a navíc zadní gumě už nezbývalo mnoho kilometrů = takže nova sada.
Několik sezón dokola jsem jezdil Michelin Pilot Power 3 a chtěl jsem zkusit něco jiného a na Mitasky jsem měl spadeno už dlouho. I tak jsem vybíral mezi pneu ve stejné cenové relaci:
- Metzeler Sportec M5 – 3490 Kč / sada
- Mitas Sportforce+ – 3543 Kč / sada
- Metzeler Sportec M3 – 2968 Kč / sada
Jinak Triumph není zase tolik user-friendly jako Honda CB - na povolení zadního kola je potřeba 46 mm ořech, nebo stranovej klíč (a ne ten v základní gola sadě není ) a k povolení předního kola 22 "imbus". Našel jsem na alza.cz univerzální klíč k povolování předních kol se 4 nejpouživánějšíma rozměrama asi za 300 Kč od M-style.
Pneu jsem jel hned "vyzkoušet" do Blanska a z první oťukávačky mám velmi dobré pocity. Recenze hovoří jasně, takže držet budou předpokládám minimálně stejně jako Pilot Power 3, otázkou je však nájezd! Podle poserpruhů (chicken strips) jsem si potom uvědomil, že si na nich nejsem jistej, nemám je ověřený a nemohu se zatím na ně spolehnout.
Recenze Sršně na FB stránce Sršeň / Motoškola (17. července 2014) zněla: Dva dny v Brně - a s gumama Mitas Sport Force - upřímě - špatný nejsou - rychle se zahřejou, ovládání na nich je trošku tupější, ale snesou hrubý zacházení bez náznaku uchcávání a klouzání - ale výdrž a kilometrovej nájezd min. u přední gumy je groteskní - ubejvaj jak joint v hubě dvoumetrovýho jamajčana...největší problém je u nich ten nápis MITAS na boku - jak člověk gumam nevěří - dělá sám chyby a stresuje. 4.500kč je dobrá cena - ale já si radši připlatim a budu dál jezdit Bridgestone - kterým věim - a nový T30 EVO, S20 EVO a R10 EVO mam řádně prověřený!
Já je sice nekupoval za nesmyslnou částku 4,5 K, ale i tak mě zajímá kolik to vydrží s mým stylem svižné jízdy - hlavně v porovnání s Michelin PP3 - tam se to dalo většinu kolem 5 - 6 000 km, ale sada stojí taky většinou 5 000 Kč - prostě co kilometr to koruna. I kdyby Mitasky ubejvaly jako "hořící joint" a najel jsem na nich jen 3,5 K km bude to pořád dobrý, protože sada stojí 3 500 Kč.
Na druhou stranu si trošku pokazily pověst v roce 2014, když ve vyšších rychlostech vznikaly deformace běhounu. Více článek "Savatech stahuje pneumatiky Sport Force 2014 "
MITAS 180/55R17 73W SPORTFORCE+ (DOT 2020) 1 704,96 Kč
MITAS 120/70R17 58W SPORTFORCE+ (DOT 2020) 1 223,14 Kč
Cena s DPH a dopravou (moto-kvalitně.cz) 3 641,00 Kč
Příslušenství imbus klíč na přední kolo 17-19-22-24 mm (AUPR242769) 299 Kč (alza.cz)
Přezutí a vyvážení - zcela výjimečně ZADARMO
EDIT 13. 6. 2020
Dnes druhá testovací vyjížďka - sobota, takže směr Buchláky. Bylo 30°C takže přilnavost příkladná a já jsem mohl vyzkoušet jak moc se dá na gumy spolehnout při jízdě ve vysokém náklonu. Nemohu říct, že bych nějak pokoušel limity přilnavosti agresivním výjezdem ze zatáčky - pěkně polehoučku jsem se s Mitas seznamoval. Nemohu na gumy říct zatím ani půl slova! Rychle se zahřály, ale bylo opravdu teplo - chtěl bych příště vyzkoušet zhruba na kolika kilometrech agresivnější jízdy jsem schopen je zahřát po výjezdu z domova. Na Buchlákách se držely velmi dobře a začínám si být na nich velmi jistý. Pokud vydrží kolem 5000 km, jsem naprosto spokojenej a značku opouštět nebudu.
EDIT 23. 8. 2021
Zpět na místě činu = Buchláky. Po zhruba 3 000 Km jsem se dostal s Mitas na středové indikátory (ty vyšší, nikoli ty limitní) opotřebení zadní pneumatiky. (Co je ale důležitější, je tvar - pneumatiky se mi celkem daří sjíždět rovnoměrně a nejsou na nich výraznější plošky. Na přední pneumatice je tvar zcela bez hran a ploch s plynulým povrchem. Stav tedy super a jezdíme dál).
Mitasky po ujetých kilometrech hodnotím velmi kladně. Začal jsem jim důvěřovat a nezklamaly mě. Nájezd je zatím také vypadá velmi slibně, což jsem nečekal. Myslím, že těch 5 000 km by klidně mohly dát! Za danou cenu je to velmi dobrá guma, která mě nezklamala.
ZADNÍ PNEU PO 3000 KM
PŘEDNÍ PNEU PO 3000 KM
Vlastník | Damien_Blade | |
---|---|---|
Vloženo | 5.4.2020 | |
Aktualizováno | 22.8.2022 | |
Zobrazeno | 844x |
Pánové díky za reakce. Bilanci Mitasek budu rozhodně dělat včetně nájezdu a komparace s Michelin PP3 jak tu sadu sjedu - objeví se to u dalšího záznamu v deníku o přezouvání pneu. Milanek13 mě mile potěšil s vyhlídkou nájezdu kolem 6000 km - pokud obstojí pro styl jízdy který jezdím a s tímto nájezdem, kupoval bych je opakovaně a nespekuloval s jinou značkou, či modelem.
Mitasky mám nazuté na Monsteru S2R1000 i na SS900 a spokojenost. Na Monsteru mám už 2. sadu a nájezd byl něco kolem 6.000km
Ak sa ti bude dať tak napíš aj ako sa jazdili a koľko vydržali