První čištění řetězu. Proč si uvádím do deníku takovou pič**inu? Je to současně bilance nad mazivy.
Vždy (2014 - 2017) jsem používal zatím mazivo MOTUL C4 CHAIN LUBE FACTORY LINE . Pevně drželo, rychle zasychalo. Nevýhodou byla jeho bílá barva, která není nijak sympatická. Na druhou stranu, člověk, když ses tím naučil a přebytky maziva odstranil - zejména z boční strany řetězu, kde nemají co dělat, nebyl problém. Cenově je C4 bohužel dražší.
Poslední sezónu používán přípravek Ipone Xtrem Chain Road (zakoupeno v Bikerscrown). Chtěl jsem vyzkoušet něco jiného. Zajímavé pro mě na tom bylo větší balení (750 ml), zajímavě řešená tryska a přijatelná cena. To bylo ale vše pozitivní. Největším problémem bylo, že prostředek nezasychal. Výrobce uváděl nechat po namazání 2 hodiny zavadnout, ale i po nich byl hmota ne nepodobná montážní pěně stále "živá". A kdo chce čekat 2 hodiny něž vyjede. Motul byl zavadlý během 10 min. U značky IPONE bylo tedy nutné odstranit přebytky maziva, protože, by jinak lítaly všude kolem.
Tentokrát jsem vyzkoušel Motul Chain Lube Road Plus C2+ , který je bezbarvý. Hned ze začátku se mi povedlo něco neuvěřitelného! Tryska byla na spreji tak napasovaná, že při její výměně jsem ulomit trubičku (důvěrně nazývanou "trubičkou osudu" - když ji ulomíš sprej je na vyhození), na kterou se ony trysky nasazují Takže nyní, když mažu řetěz, většina maziva mi stéká po spreji a ruce Jinak mazivo je sympatické transparentností, rychlým schnutím (typické pro Motul) a dobrou přilnavostí a odolností vůči vodě - mohu potvrdit, protože (jak jsem zmínil) mazivo mi při mazání stéká po ruce a dostat jej z rukou šlo pouze ...počekj si ... ano čističem řetězů Motul C1
Vlastník | Damien_Blade | |
---|---|---|
Vloženo | 5.4.2020 | |
Aktualizováno | 22.8.2022 | |
Zobrazeno | 844x |
Taky používám Motul C2+ a zatím chválím...jen se musí otírat přebytky maziva, jelikož to dokáže slušně zapráskat mašinu ...jinak čistím jedině petrákem a už 20t km stejná řetězovka a ještě by tak 20t dala
1 reakce
Hele já jsem doteď dělal taky jen petrolejem. Až poprvé teď jsem vyzkoušel vzít dvě plechovky C1 na čištění (takže na konci sezóny asi udělám bilanci nad čištěním). Jediná nevýhoda petroleje je, že těká (může zamotat šišku) a potom se musí nechat důkladně odpařit a řetěz vytřít dosucha (je mastnej), aby chytlo mazivo. To je ale vše. Také v tom nevidím problém a neznám nikoho, komu by to odrovnalo kroužky v řetězu.